Elämättömän elämän häpeä

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä ankeilen, koska lähes jokainen viesti tässäkin ketjussa haluaa kertoa minulle kuinka paska ja saamaton ihminen olen. Ne haluavat kertoa myös, että olen poikkeuksellinen luuseri ja luovuttaja, eikä kukaan normaali ihminen tai tähän ketjuun kirjoittaja antaisi itsensä joutua kaltaiseeni tilanteeseen tai jos sellaiseen joutuisivat kampeaisivat itsensä sieltä ulos olipa vastassa tai taustalla mitä tahansa.
Aika vähässä ovat sellaiset viestit tässä ketjussa jotka sinua haukkuisivat. Useimmat vaan yrittävät neuvoa miten voisit parantaa elämääsi.

Se, että joku on sitä mieltä, että voisit yrittää muuttaa asennettaisi ja toimintaasi ei tarkoita sitä, että sinua yritettäisiin haukkua tai loukata. Se ei myöskään tarkoita sitä, että ihmiset ajattelisivat sinun olevan paska persoonana tai yksilönä.

vierailija
Aika vähässä ovat sellaiset viestit tässä ketjussa jotka sinua haukkuisivat. Useimmat vaan yrittävät neuvoa miten voisit parantaa elämääsi.

Se, että joku on sitä mieltä, että voisit yrittää muuttaa asennettaisi ja toimintaasi ei tarkoita sitä, että sinua yritettäisiin haukkua tai loukata. Se ei myöskään tarkoita sitä, että ihmiset ajattelisivat sinun olevan paska persoonana tai yksilönä.

olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Olet saanut mielestäni tosi paljon hyviä ja empaattisia vastauksia ja pohdintoja.

vierailija
olen tämän kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Olet saanut mielestäni tosi paljon hyviä ja empaattisia vastauksia ja pohdintoja.
Ei vittu mikä VÄSSYKKÄ. Ei voi uskoo että tommosia on. Mä tunnen monta luuseria, mutta moni niistä on silti ainakin päässy pukille. Sitten tunnen muutaman tyypin, jokka ei osaa naisia iskeä, mutta pärjää töissä. Rahaa tulee sen verran että voi käydä huorissa.

Vittu ku saisit vähän itseluottamusta ja sitten vaikka känni päälle ja Tallinnaan niin alkaa asioita tapahtumaan. Mut toki ku ei oo ees rahaa. Saatana, nyt hommaat eroon neitsyydestäs hinnalla millä hyvänsä. Sitten paskaduuniin vaikka johonkin kauppaan hyllyttämään. Siellä tapaa naisia ja eipäs sitä tiedä vaikka jotain kehkeytyis. Muista ettei rima liian korkeella.

Selfmadepelimies
Tässäpä mun tarina. Eipä tytöt paljoa mua yläasteella ja lukiossa vilkuilleet. Olin ujo ja syrjitty, eipä tullut bileissä pyörittyä. Mutta päätin, että musta tulee jotain. Ainakin että saan hyvän ammatin ja rahaa. Tekniseen Korkeakouluun menin sitten. Enpä noina aikoinakaan naisen makuun päässy.

Ei muuta ku työelämää. Rahaa rupes tulemaan ja päätin, että meen maksullisiin. Eka kerta oli surkee, mutta seuraavalla aloin päästä jyvälle. Sitten yksi Thaimaan reissu olikin pelkkää panemista. Tuli semmonen tunne, että homma hallussa. Tuli sitten Suomessa iskettyä yksi nainen. Se oli saatananmoisessa kännissä ja painoi varmaan 100 kiloa. Tuikkasin sitä kerran ja pakenin paikalta. Vieläkin öklöttää, mutta tulipahan pantua. Sain siitä jotain voimaa.

Sen jälkeen oon pari suomalaista naista saanut naarattua kämpilleni pantavaksi. Ei erikoisia, mutta parempia kuin tuo lahtivalas.

Toinen oli kropaltaan jopa ok, mutta naama kuin petolinnun perse. Useemman kerran nussin sitä. Toinen sitten oli naamaltaan siedettävä, eikä ees kovin lihava.

Totesin sitten, että silti pakko saada kohtuukaunis nainen tai sitten riittää huorat. Nyt oon Ukrainan typyköitä kattonut. Siellä on kaunista naista pilvin pimein. Ei vaadi mieheltä liikoja: Kunhan on duunia eikä naista hakkaa niin aika ok. Juoda saa kuhan töissä käy.

Mutkun sulla ei saatana oo ees rahaa... Pahaan jamaan oot ittes järkänny.

Joo2
Tässäpä mun tarina. Eipä tytöt paljoa mua yläasteella ja lukiossa vilkuilleet. Olin ujo ja syrjitty, eipä tullut bileissä pyörittyä. Mutta päätin, että musta tulee jotain. Ainakin että saan hyvän ammatin ja rahaa. Tekniseen Korkeakouluun menin sitten. Enpä noina aikoinakaan naisen makuun päässy.

Ei muuta ku työelämää. Rahaa rupes tulemaan ja päätin, että meen maksullisiin. Eka kerta oli surkee, mutta seuraavalla aloin päästä jyvälle. Sitten yksi Thaimaan reissu olikin pelkkää panemista. Tuli semmonen tunne, että homma hallussa. Tuli sitten Suomessa iskettyä yksi nainen. Se oli saatananmoisessa kännissä ja painoi varmaan 100 kiloa. Tuikkasin sitä kerran ja pakenin paikalta. Vieläkin öklöttää, mutta tulipahan pantua. Sain siitä jotain voimaa.

Sen jälkeen oon pari suomalaista naista saanut naarattua kämpilleni pantavaksi. Ei erikoisia, mutta parempia kuin tuo lahtivalas.

Toinen oli kropaltaan jopa ok, mutta naama kuin petolinnun perse. Useemman kerran nussin sitä. Toinen sitten oli naamaltaan siedettävä, eikä ees kovin lihava.

Totesin sitten, että silti pakko saada kohtuukaunis nainen tai sitten riittää huorat. Nyt oon Ukrainan typyköitä kattonut. Siellä on kaunista naista pilvin pimein. Ei vaadi mieheltä liikoja: Kunhan on duunia eikä naista hakkaa niin aika ok. Juoda saa kuhan töissä käy.

Mutkun sulla ei saatana oo ees rahaa... Pahaan jamaan oot ittes järkänny.
Jos tämän kirjoittaja on todellinen henkilö niin ei voi muuta kuin ihmetellä.

Sara S
Mitä jos opiskelet putkimieheksi. Sitä työtä ei tehdä minimipalkalla ja pulaa tekijöistä on jatkuvasti. Kuulostat ulkoaohjautuvalta, ala elää omaa elämääsi älä mitään oletettua keskivertoelämää.

vierailija
Ap:stä tulee mieleen että mitään ei voi tehdä koska mitään ei voi tehdä.
Ap kokee alitajuista turvallisuudentunnetta siitä, että asiat ovat niin kuin ne ovat aina ennenkin olleet (eli rempallaan). Niin ikään hän kokee alitajuisesti, että ihmisten pitäisi hyväksyä tämä hänen nykyinen elämäntyylinsä, koska jokainen luonnollisesti ihminen haluaa hyväksyntää ja sitä, että heidän valintojaan arvostetaan. Se siitäkin huolimatta, että teorian tasolla hän tietää elämäntyylinsä huonoksi ja kaikkea muuta kuin onnellisuutta tuovaksi.

vierailija
Mistä ihmeestä luulet tietäväsi mikä on naisille söpöä, turn-off tai muuta? Ja vielä tuohon tyyliin esitettynä, että kaikki tai lähes kaikki naiset ovat olevinaan tietynlaisia? Oletko tehnyt jonkun haastattelututkimuksen isolla otannalla vai onko tuo vaan jotain Ylilaudalta tms. omaksuttua mutua?

Syy sille, miksi noin 20 aikuis- ja myöhäisteinivuotesi aikana et ole "kelvannut" kenellekään lienee siinä, ettet ole kunnolla pyrkinyt naisten seuraan ja deittailemaan heitä. Ei ketään tulla kotoa hakemaan eikä sen puoleen myöskään kaupan kassajonosta. Naisen voi löytää jos tietää miten heitä lähestytään romanttisessa mielessä ja sitten tosiaan tekee sitä lähestymistä aktiivisesti. Parisuhteen löytäminen (sekä myöhemmin sen syventäminen ja jatkaminen) vaatii työtä, työtä ja työtä.
On se hienoa miten tuntematonta ihmistä voidaan parin hassun viestin keskustella arvostella ja haukkua. On myös hienoa miten suomalaisille anonyymeille internet-keskustelijoille on kehittynyt selvännäkökyky, jonka avulla he kykenevät näkemään mitä jokainen ihminen on elämässään tehnyt ja miten paljon yrittänyt.

SInä voit pitää minua jonain ylilaudan mutuilevana incel-miehenä, eikä tämä yllätä mua lainkaan. Ihmisten suhtautuminen friikkeihin on aina ollut samanlaista. Friikit ovat friikkejä, koska heidän ajattelunsa on vinoutunut ja heidän ajattelunsa on vinoutunut, koska ovat lukeneet vain vinoutunutta käsitystään vahvistavia kommentteja ja kirjoituksia. Koskaan ei ajatella. että ehkä nämä poikkeavat ihmiset ovat joskus olleet aivan normaaleja ihmisiä ja toimineet elämässä, kuten muutkin ikätoverinsa. Ei ole mitenkään mahdollista, että tämä nykyinen tila on huonojen kokemusten tai ylipäätään kokemusten muovaama uusi normaali, johon tukeudutaan, koska ei kyetä ottamaan vastaan uusia pettymyksiä tai luottaa tulevaisuuteen. Ei, tämä ei ole mahdollista. Ainoa selitys on väärä asenne ja yrityksen puute.

[ap]

vierailija
Menet nyt tulevana lauantaina siihen sun kaupungin diskomestaan ja otat sen naisen sieltä minkä saat. Oli mikä hyvänsä, mutta polkaset sitä omalla tyylilläs, etkä tietty puhu edeltävästi sille mitään, että olet kokematon ja neitsyt ja ekaa kertaa tässä pappia kyydissä, jos se sun aikaisemman kokemuksen mukaan on turn-off naisille.

Siinä sun eka ongelma hoidettu. Sitten haet opiskelemaan nyt syksyn korkeakoulujen täydennyshaussa, on meneillään parhaillaan kai vielä, yliopistoon tai ammattikorkeakouluun alalle, joka sua kiinnostaa. Sua ei ehkä kauheesti kiinnosta mikään just nyt, mut ota se, mikä vähiten herättää vastarintaa.

Syksyllä helpompi päästä sisään, koska hakijoita vähemmän ja niitä paikkoja ei olla edes keväällä saatu täyteen. Pääsykoetulosta odotellessas keräät pulloja (vai oliko sulla rahasta edes pulaa??) ja saamillasi ansioilla käyt jossain parissa halvassa ulkomaan kohteessa viikonloppulomalla. Norwegianilla lentää ihan parilla kympillä Euroopassa ja otat sohvamajoituksen air b’n’b:n kautta.

Sitku tammikuussa aloitat siellä KORKEAkoulussa ja tapaat niitä uusia ihmisiä (ja niitä naisia), jotka kysyy mitäs oot oikeen puuhastellut viimeaikoina, niin kerrot totuudenmukaisesti, että erosit hiljattain (siitä Alepubista pokaamastasi yh:sta), oot matkustellut maailmalla (siellä Budapestissä pe-su) ja downshiftaillu nyt nää viime vuodet (sun yksiön sohvalla ku et oo kehdannu mennä työkokeiluun). Kukaan ei ihmettele miksi kolmevitonen asuu yksiössä jos se opiskelee, ja sanot vaikka että autoa ei ole eikä tule (muka ideologinen päätös). Sit kun tapaat seb jonkun oikeasti hyvän naisen, niin sille et tietenkään sit enää silottele vaan se jo aidosti tykkää susta just sellasena aloitekyvyttömänä jöröjukkana kuin olet.

Ei oo muuta vinkkiä nyt antaa ku että niele ylpeytesi ja ala vaan puuhaamaan.
Ymmärtämätöntä roskaa. Sulla on tulevaisuus self help kirjailijana. Keksin sulle heti pari potentiaalista best selleriä:

- Työtön - lopeta työttömyys
- Masentunut - piristy heti
- Tyhmä - ala viisaaksi
- Köyhä - nouse ylös ja rikastu

[ap]

vierailija

Ehkä ei, mutta epäilen silti. En myöskään näen hedelmällisenä keskustelua, jossa toinen osapuoli ajattelee olevansa kaikessa oikeassa ja vähättelee toisen osapuolen ajatuksia sekä mielipiteitä vain sillä perusteella, että on elämässään paremmin menestynyt. Täysin normaalia toimintaahan tuo on, mutta en ole sitä koskaan ymmärtänyt.

[ap]

vierailija
Ei vittu mikä VÄSSYKKÄ. Ei voi uskoo että tommosia on. Mä tunnen monta luuseria, mutta moni niistä on silti ainakin päässy pukille. Sitten tunnen muutaman tyypin, jokka ei osaa naisia iskeä, mutta pärjää töissä. Rahaa tulee sen verran että voi käydä huorissa.

Vittu ku saisit vähän itseluottamusta ja sitten vaikka känni päälle ja Tallinnaan niin alkaa asioita tapahtumaan. Mut toki ku ei oo ees rahaa. Saatana, nyt hommaat eroon neitsyydestäs hinnalla millä hyvänsä. Sitten paskaduuniin vaikka johonkin kauppaan hyllyttämään. Siellä tapaa naisia ja eipäs sitä tiedä vaikka jotain kehkeytyis. Muista ettei rima liian korkeella.
Hyvä vastaus. Tulostin tämän isolla fontilla jääkaappini oveen.

[ap]

vierailija
Ymmärtämätöntä roskaa. Sulla on tulevaisuus self help kirjailijana. Keksin sulle heti pari potentiaalista best selleriä:

- Työtön - lopeta työttömyys
- Masentunut - piristy heti
- Tyhmä - ala viisaaksi
- Köyhä - nouse ylös ja rikastu

[ap]
Kun taas sun vastaukset on:

- Työtön -- älä tee mitään, valita, syytä muita ja universumia
- Masentunut - älä tee mitään, älä hanki apua, syytä muita ja universumia
- Tyhmä - älä tee mitään, älä edes yritä kehittyä, vaadi muita hyväksymään asia jota et itsekään hyväksy
- Köyhä - älä tee mitään, elä tuilla ja marise siitä kuinka et muuta haluis kun säännölliset tulot

Mikään ei oo sun vika. Sinä et oo tyytyväinen etkä hyväksy tilannettas mutta se on väärin jos muut ei hyväksy, tai jos joku muu vähän kummastelee mikset tee asialle jotain jos se kerran sua harmittaa.

• Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ehkä ei, mutta epäilen silti. En myöskään näen hedelmällisenä keskustelua, jossa toinen osapuoli ajattelee olevansa kaikessa oikeassa ja vähättelee toisen osapuolen ajatuksia sekä mielipiteitä vain sillä perusteella, että on elämässään paremmin menestynyt. Täysin normaalia toimintaahan tuo on, mutta en ole sitä koskaan ymmärtänyt.

[ap]
Teet aivan ihmeellisiä tulkintoja toisten oletetuista asenteista ja mielipiteistä. Kuten nyt vaikka tuo, että toiset ajattelisivat olevansa kaikessa oikeassa jos antavat sinulle neuvoja tai ehdotuksia.

Yritä nyt edes ymmärtää se, että tekemällä asiat niin kuin olet ne tähän mennessä tehnyt et voi menestyä. Se tie on jo kokeiltu ja umpitieksi havaittu.

• Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
On se hienoa miten tuntematonta ihmistä voidaan parin hassun viestin keskustella arvostella ja haukkua. On myös hienoa miten suomalaisille anonyymeille internet-keskustelijoille on kehittynyt selvännäkökyky, jonka avulla he kykenevät näkemään mitä jokainen ihminen on elämässään tehnyt ja miten paljon yrittänyt.

SInä voit pitää minua jonain ylilaudan mutuilevana incel-miehenä, eikä tämä yllätä mua lainkaan. Ihmisten suhtautuminen friikkeihin on aina ollut samanlaista. Friikit ovat friikkejä, koska heidän ajattelunsa on vinoutunut ja heidän ajattelunsa on vinoutunut, koska ovat lukeneet vain vinoutunutta käsitystään vahvistavia kommentteja ja kirjoituksia. Koskaan ei ajatella. että ehkä nämä poikkeavat ihmiset ovat joskus olleet aivan normaaleja ihmisiä ja toimineet elämässä, kuten muutkin ikätoverinsa. Ei ole mitenkään mahdollista, että tämä nykyinen tila on huonojen kokemusten tai ylipäätään kokemusten muovaama uusi normaali, johon tukeudutaan, koska ei kyetä ottamaan vastaan uusia pettymyksiä tai luottaa tulevaisuuteen. Ei, tämä ei ole mahdollista. Ainoa selitys on väärä asenne ja yrityksen puute.

[ap]
Esim. tämä ketju sotii sitä sinun käsitystäsi vastaan, että kukaan nainen ei halua sinua koska olet neitsyt: https://kaksplus.fi/threads/miten-suhtautuisit-jos-tapailemasi-35-vuotias-mies-paljastuisi-neitsyeksi.2512816/

Toki tuo voi olla nettihuuhaata ja oikeasti kaikki naiset haluavat sinut tavattuaan heti tietää oletko neitsyt ja jos olet, niin se on hyvästi sitten. :ROFLMAO:

[ap]
Kai jos kuuseen kurkottaa niin katajaan kapsahtaa, eli petyt kun heti vaadit isoja tuloksia.

Sanot että et halua ottaa riskejä. Opettele hyppäämään ensin ohuen maton reunalta. Sitten voit harkita uskallatko hypätä paksun persialaismaton reunalta ja niin edelleen.
Ja muista iloita niistä pienenpienistä edistysaskeleista.

Mä sanoisin että sun ura+vaimohaaveet edustaa vain vajaata puolta asioista jotka tekee ihmiset onnelliseksi. Loput ja suurin osa tulee terveydestä, luonnosta, arjen pikku mukavuuksista, rauhanajasta, toisen ihmisen hymystä jne: ota tuosta yksikin pois, niin ihminen voi todella pahoin.
Sulla on paljon elämässä, ja mua ketuttaa kun et osaa niitä asioita arvostaa. Niitä ei pidä arvostaa vasta sitten kun on ura ja puoliso, vaan joka tapauksessa.
En vähättele sun kärsimystä, mutta mä tiedän monta kärsivää ihmistä jotka vaihtaisi sun kans osia. Silti he päättävät elää.

[ap]
Mut keiden hallussa on yleinen mielipide ja todellisuus?
-Taviksen/menestyjän: "joo en ole täydellinen mut ku sitkeesti yrittää ja on vuosikaudet kärsivällinen (vaikka tulis lunta tupaan), niin jossain vaihees se sitkeys kantaa hedelmää. Ja jos en menesty niin sit vaan vedän elämän downshiftaillen."
Vai
b) masentunut/luovuttaja:"Jos on saanu takkiinsa nii ei kannata yrittää. Kun mulle on oltu ilkeitä niin se tarkoittaa sitä että jokainen ihminen on julma, ei kannata yrittää tutustua keneenkään. Jos ei menesty, niin semmoisella ei ole muiden mielestä edes ihmisoikeutta/oikeutta elää".

Mä veikkaan ekaa. Niin tavikset aattelee.

vierailija
Mitä jos opiskelet putkimieheksi. Sitä työtä ei tehdä minimipalkalla ja pulaa tekijöistä on jatkuvasti. Kuulostat ulkoaohjautuvalta, ala elää omaa elämääsi älä mitään oletettua keskivertoelämää.
Ei vaan, kuulostan ja olen lannistunut. Kaiken (joka ei ole monellakaan mittapuulla paljon) olen joutunut yksin tekemään, kestämään ja kärsimään. Lopulta kun taakka olkapäillä kasvoi liian suureksi oli vain helpompi kuihtua sohvatyynyjen väliin ja unohtaa kaikki muu.

Toisaalta olit oikeassa, että esimerkiksi armeijassa toimiminen oli myös melko luontevaa. Siinä kuitenkin vaikutti järjestyksen, kurin ja tarkan ohjauksen lisäksi se, että aikaa ajattelulle ei ollut.

[ap]

vierailija
Ap kokee alitajuista turvallisuudentunnetta siitä, että asiat ovat niin kuin ne ovat aina ennenkin olleet (eli rempallaan). Niin ikään hän kokee alitajuisesti, että ihmisten pitäisi hyväksyä tämä hänen nykyinen elämäntyylinsä, koska jokainen luonnollisesti ihminen haluaa hyväksyntää ja sitä, että heidän valintojaan arvostetaan. Se siitäkin huolimatta, että teorian tasolla hän tietää elämäntyylinsä huonoksi ja kaikkea muuta kuin onnellisuutta tuovaksi.
Tässä on tämän ketjun oivaltavin viesti ja juurikin se mitä olen yrittänyt tuoda esille.

Tarjoan kupin teetä, jos joskus tavataan.

[ap]

Ei vaan, kuulostan ja olen lannistunut. Kaiken (joka ei ole monellakaan mittapuulla paljon) olen joutunut yksin tekemään, kestämään ja kärsimään. Lopulta kun taakka olkapäillä kasvoi liian suureksi oli vain helpompi kuihtua sohvatyynyjen väliin ja unohtaa kaikki muu.

Toisaalta olit oikeassa, että esimerkiksi armeijassa toimiminen oli myös melko luontevaa. Siinä kuitenkin vaikutti järjestyksen, kurin ja tarkan ohjauksen lisäksi se, että aikaa ajattelulle ei ollut.

[ap]
Tarkoitatko opiskelua vai työkokeiluja?
En tiedä haluatko ottaa varsinaista kiusaamista esille enempää, mut mainitsit kuitenkin sen. Onko sut eristetty kouluissa, onko sulle auottu päätä tms?

Yhteistyössä