Anoppi ottaa päähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meillä on avomieheni kanssa 2kk vauva ja edessä olisi nimiäiset. Mies on päättänyt kutsua juhliin jokaisen vähänkään kynnelle kykenevän ihmisen ja lisäksi anoppi on määrännyt häntä kutsumaan omia kavereitaan. Minun puoleltani tulee vain muutama läheinen ystävä, sukua kun ei minulla juuri ole. Nyt vain ahistaa ja v**uttaa koko juhlat, koska tuntuu, että ne ovat vain miestä ja anoppia varten. Minun mielipiteillä ei ole väliä, saatika asiaa ei ole lapsen kannalta mietitty miten viihtyy yhtäkkiä isossa väkijoukossa.

Ilmoitin, että siirrämme juhlat meidän kotoa anopin luokse, koska minua ei kiinnosta kestitä miehen ja anopin kavereita, joita en ole koskaan edes tavannut. Itse olisin halunnut vain lähimmät ihmiset juhliin.

Olenko jotenkin v.mäinen persoona, kun reagoin näin? Muutenkin parisuhde tuntuu vetelevän viimeisiään, tarvitsisi anopin tulla säätämään tähän. Anopin kanssa välit kireät jo ennestään, kun ollut mustasukkainen pojastaan ja vetää herneitä nenään milloin mistäkin asiasta.

Ihan oikein kun siirsit juhlat sinne. OlisitOvoinut hyvin kyllä myös sanoa että ei liikaa vieraita, sanoa vaikka että max. 15-20. Karsikoot siitä.
Ja jos tulee liikaa ristiäiset on peruttu.

Voimia. Voittehan vielä yrittää jutella miehesi kanssa ja ajatella asiaa uudestaan?onko kutsuja vielä lähetetty? Ja yksi tärkeä asia tuosta kertomastasi hyppää myös silmille; anoppisi hyppii silmille. Tekeekö hän sitä muissakin asioissa? Kannatta näyttää kaapin paikka mahdollisimman pian. Muuten hän tulee sotkemaan asioitanne ja suhdettanne toisiinne ja lapseenne myöhemminkin.
Se on yksi elämänne tärkeimmistä päivistä. Ei ole oikein että se aiheuttaa ikävää oloa ja stressiä jo ennen h-hetkeä,saati silloin.

Järjestä anopin luona, jos onnistuu. Vähemmän siivoamista ja voit sitten lähteä hyvissä ajoin nukkumaan... viemään lapsen nukkuman siis. ja jätä äiti ja poikuli hoitamaan sotkunsa.
Suhteisiin mahtuu vain yksi nainen, ellei ole erikseen sovittu ja sun kannattaa kertoa miehelle, että vaikka arvostaisitkin anoppia, khrm. niin teidän suhde kuuluu kahdelle. Ja sun miehen täytyy tämä kertoa äitilleen, sun ei pidä niiden väleihin puuttua. Jos harrastatte tasa- arvoista suhdetta, niin siihen kuuluu myös se, että poika saa valita vapaasti, kenen sängyssä nukkua ja jääkaapilla käydä.

Kiitos tuesta! Ei käynyt aluksi mielessä, että mies kutsuisi ihmisiä, joita en ole edes tavannut. Kutsut on jo laitettu, mies oli sitä mieltä, että anopin kaverit pitää kutsua, kun ovat jo lahjankin ostaneet. Kuulemma ovat tärkeitä ihmisiä, mutta meidän suhteen aikana eivät ole edes nähneet. No juhlat ovat nyt anopilla, mies ei edes ollut muistanut pyytää töistä vapaata, eli menee juhlien jälkeen yöksi töihin. Anoppi siivotkoon jäljet!

Anopille on kyllä tehty rajat, mutta ongelmia tulee milloin mistäkin. Ennen minua he eivät olleet edes katkaisseet napanuoraa, anoppi punkkasi miehen luona vähän väliä, kun ei kotiinsa jaksanut töistä mennä. Tein selväksi, että jos meidän suhde etenee, ei homma voi jatkua.

Lapsen synnyttyä anoppia otti päähän, kun ei saanut vauvaa olla jatkuvasti katsomassa. Halusin toipua rauhassa. On kyllä antanut olla suht. rauhassa sen jälkeen.

Tuntuu vain, että mihin olen itseni laittanut, kun lapsen tuon miehen kanssa tehnyt. Tekisi mieli lähteä menemään ihan, ettei tarvisi anoppia enää katsella. Saatika miestä, kun noin paljon lastansa arvostaa, ettei muista töistä vapaata pyytää. Lapsen kanssa pärjätään kyllä hyvin kaksin.

-ap

Huh huijaa, miten ikävän tutulta kuulostikaan.

Ensiksi - voimia sinulle. Olet saanut miehesi mukana matriarkka-anopin. Samalla myös pahoittelut siitä, että miehesi ei ole vielä pystynyt katkaisemaan napanuoraansa äitiinsä. Jos olisi, niin ei teillä olisi ongelmia ollenkaan järjestäessänne teidän kahden luoman perheenne ensimmäisiä juhlia.

Jatkossa sulla on kaksi vaihtoehtoa. Joko avaudut miehelle asiasta ja yrität saada hänet ymmärtämään, mikä on nyt tärkeintä eli teidän perheenne. Tai sitten avaudut suoraan anopillesi ja teet selväksi hänelle pelisäännöt. Riskit on olemassa sille, että anoppisi on alati puuttumassa perheenne elämään sitä säätelemällä ja määräilemällä eli syrjäyttää sinut kevyesti sivuun.

Voimia toivon todella sinulle!
(itseltäni ne loppuivat taistellessani vuosien ajan ex-anoppini kontrolloivaa vanhemmuutta vastaan suhteessa hänen aikuisen poikansa elämään puuttumiseen sekä meidän yhteisten lasten kasvatukseen)

Kuulostaa ihan sairaalta. Aivan oikein että siirsit juhlat sinne anopille. Voimia!
No jos on laaja suku, ihan tavallista, eikä siarasta, vaan perinne. Mut hyvä niin, saa anoppi tehdä sen mihin kykenee.
"Ihmiselle on tärkeää myöntyä muutokseen. Ikivanhojen viisaustraditioiden mukaan kaikki virtaa. Kuitenkin ihminen näyttää pitävän muuttumattomuutta perustavoitteenaan, vaikka juuri muuttumattomuuteen takertuminen tuottaa kärsimystä. "
-Tapio Malinen H.S-

Halusin siirtää juhlat, koska minulla ei ole kiinnostusta kestitä ja viihdyttää miehen ja anopin kavereita, jos minulla ei ole sananvaltaa siihen ketä kutsutaan. Kyse on siis heidän kavereistaan, ei suvusta. Sukulaisten kutsumisen kyllä ymmärtäisin, mutta en ihmisten, jotka eivät ole edes osa meidän elämää.

Olen kyllä miehelle sanonut suorat sanat, mutta menee kuuroille korville. Hän ei ymmärrä reaktiotani, ajattelee että olen vain vaikea ihminen ja siksi vastustan. On myös anopin puolella, että anopin kaverit pitää kutsua, koska ovat joskus olleet läheisiä. Minulta asiasta ei siis edes kysytty. Anopille, jos minä sanon suorat sanat, menee välit todennäköisesti lopullisesti poikki.

Kiva kuitenkin kuulla, että en ole täysin epänormaali, kun tunnen näin. Pariterapiaan pääsyä odotellessa..

Halusin siirtää juhlat, koska minulla ei ole kiinnostusta kestitä ja viihdyttää miehen ja anopin kavereita, jos minulla ei ole sananvaltaa siihen ketä kutsutaan. Kyse on siis heidän kavereistaan, ei suvusta. Sukulaisten kutsumisen kyllä ymmärtäisin, mutta en ihmisten, jotka eivät ole edes osa meidän elämää.

Kiva kuitenkin kuulla, että en ole täysin epänormaali, kun tunnen näin. Pariterapiaan pääsyä odotellessa..
Ihan hyvä et anoppi pitää ne kutsut. Olet siellä sitten ihana itsesi, äläkä anna heille löpöä liekkeihin, vai miten sen asian voisi ilmaista? Sulle varmaan selviää vasta suosien päästä, kuinka tärkeistä henkilöistä on kysymys. Syytön sun mies siihen on, minkälaisessa pyörityksessä on kasvanut. Mut se selviää aikanaan, ehkä:barefoot:

Nauttikaa juhlasta. Muistelkaa, minkälaista oli tasan vuosi sitten, kun uutta perheenjäsentä ei vielä ollut kuvioissa. Hänenhän muistoista on myös kysymys, vaikka ei koskaan niitä tule muistamaan:cool:

Olen kyllä miehelle sanonut suorat sanat, mutta menee kuuroille korville. Hän ei ymmärrä reaktiotani, ajattelee että olen vain vaikea ihminen ja siksi vastustan.
---Pariterapiaan pääsyä odotellessa..
Mitä siellä? On sulla silti oikeus omaan mielipiteeseesi ja miehellä omaansa. Teidän täytyy löytää joku kompromissi, miten asiat hoituu luonnostaan parhaiten, eikä syyttelemällä toisianne asioista, joille ei voikaan mitään. Tulevaisuus alkaa sanoista tänään ja teoista huomenna, vai oliko se toisippäin? On mahdotonta vetää perässään kaikkea molempien kotoa. Kuinka paljon sun vahemmat saavat osallistua nyt?

Tarkoitus olisi ratkoa meidän muita ongelmia, kun selkeästi emme siihen keskenään pysty. Lapsen tultua asiat eivät olekaan menneet niinkuin on sovittu. Miehelle ilmeisesti tullut yllätyksenä, ettei voikaan jatkaa elämää ihan miten huvittaa. Ja, että myös mun täytyy saada joskus hengähtää. Minun vanhemmat ei osallistu ollenkaan, isä on kuollut ja äiti alkoholisti, joka asuu 500km päässä.

-ap

Sun anoppi varmaan yrittää hyvittää sun äidin poissaolon nyt jotenkin? En usko, et olis ilkeyttään noin, mutta ajattelemattomuuttaan varmaankin. Mut oma tila täytyy kotona olla, ja oma rauha.
https://www.youtube.com/watch?v=wEWsdmRD7lA
Eikö sun äiti nyt voisi lopettaa ryypiskelyn? Sehän loppuu, kun päättää niin. Mut se ei ole sun tehtävä eikä sitä pidä puolustella yhtään.

Tarkoitus olisi ratkoa meidän muita ongelmia, kun selkeästi emme siihen keskenään pysty. Lapsen tultua asiat eivät olekaan menneet niinkuin on sovittu. Miehelle ilmeisesti tullut yllätyksenä, ettei voikaan jatkaa elämää ihan miten huvittaa. Ja, että myös mun täytyy saada joskus hengähtää. -ap
Kukaan ei voi opia ennalta mitään, miten asioiden täytyy mennä - varsinkin kun syntyy uusi ihminen ja kahden ihmisen täytyy pystyä pitämään sitä tärkeimpänä asiana elämässään. Jos anoppi huomaa, et sellaista ei tapahdu, on luonnollista, et huolestuu. Huono asia lapsen kannalta, jos sysätään kokonaan syrjään.

Elämä ei ole mitään peliä, jossa sovitaan sääntöjä, vaan jokainen elämä on ainutkertainen. Et muuten voi sanoa omasta asiastasi "KESKENÄÄN", vaan sun täytyisi sanoa KESKENÄMME. Mahtaako olla väärinymmärryksen kapulalla/paikalla sijaa:sneaky:

Yhteistyössä