10 kk aikaa laihtua 10 kg. Ehdinkö???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko realistista? Mikä tyyli on paras ettei jää roikkuvaa nahkaa tms? En kestä nälän tuntua eli on pakko syödä täyttävää ruokaa. Ajattelin karppausta. Toimiskohan?
Eli 10 kk aikaa ja 10 kg pitää saada pudotettua.

Onko realistista? Mikä tyyli on paras ettei jää roikkuvaa nahkaa tms? En kestä nälän tuntua eli on pakko syödä täyttävää ruokaa. Ajattelin karppausta. Toimiskohan?
Eli 10 kk aikaa ja 10 kg pitää saada pudotettua.
https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=702422
On se. Mun mies tiputti 3 kuukaudessa 16 kiloa ja siinä syödään tosiaan kovasti eikä ole näläntuntua ollenkaan. Ohjeet ovat selvät tuossa kirjassa. Helppotajuinen.

Kokeile Firfarmin ohjelmia! Saa ruokavalion ja kunto-ohjelmia. Sekä paremman pohjan elämäntapamuutokseen. :) Sillä, jos haluat nuo kilot tiputtaa pysyvästi, on pakko saada aivot naksautettua oikeille linjoille. Nimimerkillä pohjatyö ajatusrintamalla tehty, mutta ahdistaa se eka askel käytäntöön viennissä

Lähtöpainosta ja rasvaprosentista toki riippuen, mutta jos nyt oletetaan, että se 10kg on ylimääräistä, niin rasvaa pystyy polttamaan n. 500g/viikko, eli pyöreästi 2kg/kk. Painonpudotuksessa tietysti oman haasteensa tuo myös se, että aina painokilot eivät laske vaikka muutokset kehonkoostumuksessa olisivatkin silminnähtävät.

Joka tapauksessa voidaan varmuudella sanoa, että keskimäärin ylipainosta painoa pudotettaessa 10kg/10kk on täysin realistinen ja terveyttä edistävä tavoite.

Kilo kuussa on ihan realistinen ilman mitään sen kummempaa rääkkäystä tai edes nälkää. Mikäli juuri sitä ylimääräistä. Keskity syömiseen, eli että teet sen oikein ja voit lisätä liikuntaa vaikka parin viikon jälkeen. Ole kuitenkin maltillinen tässä, äläkä juokse vaa'alla aivan joka viikko.
Tuohon, mitä suunnittelet käy aivan hyvin se perinteinen lautasmalli ja terveet välipalat. Saat energiaa ja jaksat liikkua ja kilot karisee. Laske laskurilla, paljon tarvit kaloreita päivässä ja syö sen mukaan.

Paino on 65 kg ja pitäisi saada 55!

Mulla sama (paitsi 57 riittää), ja voin kertoa, että aika pirun hidasta on. Vanhemmiten aineenvaihdunta hidastuu, työ ja perhe vie oman aikansa, ja vapaa-aika/kemut pyörii ruuanlaiton ja syömisen, ei koko yön tanssimisen ympärillä niinku nuorempana. Huoh. Oon nyt nytistänyt 3 viikossa 2,5 kg pois, ja todella pieneen saa kalorit vetää. Olen jo vuosikaudet liikkunut reilusti suosituksia enemmän, mutta pelkästään liikunnalla on normi-perheenäidin käytännössä mahdotonta saada kalorivaje tarpeeksi suureksi.

Paino on 65 kg ja pitäisi saada 55!
Lähtöpainosta ja rasvaprosentista toki riippuen, mutta jos nyt oletetaan, että se 10kg on ylimääräistä, niin rasvaa pystyy polttamaan n. 500g/viikko, eli pyöreästi 2kg/kk. Painonpudotuksessa tietysti oman haasteensa tuo myös se, että aina painokilot eivät laske vaikka muutokset kehonkoostumuksessa olisivatkin silminnähtävät.
Joka tapauksessa voidaan varmuudella sanoa, että keskimäärin ylipainosta painoa pudotettaessa 10kg/10kk on täysin realistinen ja terveyttä edistävä tavoite.
Kilo kuussa on ihan realistinen ilman mitään sen kummempaa rääkkäystä tai edes nälkää. Mikäli juuri sitä ylimääräistä. Keskity syömiseen, eli että teet sen oikein ja voit lisätä liikuntaa vaikka parin viikon jälkeen. Ole kuitenkin maltillinen tässä, äläkä juokse vaa'alla aivan joka viikko.
Tuohon, mitä suunnittelet käy aivan hyvin se perinteinen lautasmalli ja terveet välipalat. Saat energiaa ja jaksat liikkua ja kilot karisee. Laske laskurilla, paljon tarvit kaloreita päivässä ja syö sen mukaan.

Ap:n painonpudotuksen ongelma on, ettei hän nyt todenäköisesti ole ylipainoinen eli sitä turhaa rasvaa ei ole. Jotta 65-kiloinen olisi ylipainoinen, pitäisi hänen olla 163-senttinen tai lyhyempi. Toisaalta tavoitepaino 55 kg yli 171-senttiselle tarkoittaa alipainoa.

Siis käsi sydämelle ap - mikä on pituutesi? Jos olet normaalipainoinen, miksi haluaisit laihtua? Ja miksi juuri 10 kuukaudessa?

Se parempi painoindeksi:
https://www.painoindeksi.org/uusi/laske.php

Jos lähtöpaino on tuota tasoa eli todennäköisesti olet normaalipainoinen, niin on melko varmasti aika vaikeaa..

Joudut todennäköisesti olemaan jonkin verran nälissäsi, totuttele syömään valtavasti kasviksia ja liikkumaan paljon, tosin lihaksikkaan on vaikea olla noin kevyt.

Olen 170 cm ja 65 kg. Kilot ovat kasaantuneet mahaan, lantiolle ja reisiin. Rinnat on minipienet ja käsivarret normaalit.
Eli keskivartalolla kaikki kilot ja haluan ne pois. Maha hyllyy ja pullottaa, peffa ja reidet on leveät. Haluan ensi kesään mennessä kapeammat reidet, litteän mahan ja kahvat pois pehvan päältä. Että voisin ostaa ekat bikinini. Olen suurperheen äiti ja haluaisin olla taas hoikka ja hyllymätön kuten 14 vuotta sitten....

Aloitin nyt karppauksen, jätin hiilarit pois eli leivät, makaronit, riisit, keksit, karkit ym ja syön paljon rasvaisia lihajuttuja, kasviksia ja rahkaa. Katsotaan toimiiko.

Ap

Olen 170 cm ja 65 kg. Kilot ovat kasaantuneet mahaan, lantiolle ja reisiin. Rinnat on minipienet ja käsivarret normaalit.
Eli keskivartalolla kaikki kilot ja haluan ne pois. Maha hyllyy ja pullottaa, peffa ja reidet on leveät. Haluan ensi kesään mennessä kapeammat reidet, litteän mahan ja kahvat pois pehvan päältä. Että voisin ostaa ekat bikinini. Olen suurperheen äiti ja haluaisin olla taas hoikka ja hyllymätön kuten 14 vuotta sitten....

Aloitin nyt karppauksen, jätin hiilarit pois eli leivät, makaronit, riisit, keksit, karkit ym ja syön paljon rasvaisia lihajuttuja, kasviksia ja rahkaa. Katsotaan toimiiko.

Ap

Sanoisin, että ei ole realistista eikä edes viisasta.
Mutta jospa vaihdat tavoitteen sellaiseksi että laihdut viisi kiloa ja kiinteydyt (siis muutat rasvaa lihakseksi ja poistat turhan turvotuksen) niin kuulostaa paremmalta.

Ja väittäisin että näyttää myös. Ja tuntuu!

• Tykkää
Reactions: m1es
Sanoisin, että ei ole realistista eikä edes viisasta.
Mutta jospa vaihdat tavoitteen sellaiseksi että laihdut viisi kiloa ja kiinteydyt (siis muutat rasvaa lihakseksi ja poistat turhan turvotuksen) niin kuulostaa paremmalta.

Ja väittäisin että näyttää myös. Ja tuntuu!
https://www.amazon.com/Naked-Gut-True-story-ebook/dp/B07GNR5JT5/
Oletko huomannut, et on uusi kirja? Liian nopea laihdutus saa ne ympäristömyrkyt liikkeelle rasvakudoksesta ja siksi odotus- ja imetysaikana ei saisikaan laihtua. Eikä maksaruokia pidä syödä, samasta syystä. Tuossa varmaan ei niistä ole, mut kaikki vaikuttaa kaikkeen, tiedettiin tai ei.

Olen 170 cm ja 65 kg. Aloitin nyt karppauksen, jätin hiilarit pois eli leivät, makaronit, riisit, keksit, karkit ym ja syön paljon rasvaisia lihajuttuja, kasviksia ja rahkaa. Katsotaan toimiiko.

Ap
Tarvitset luomuvoita, jossa ei ole suolaa, Lidl myy sellaista ja on todella hyvää. Ja sellaista lihaa, jossa ei ole fosfaattia. Jos et luomulihaa löydä, tässä valmiita:
https://www.kokkikartano.fi/fi/tuote/lihapullat/
Kannattaa ostaa, et saa myöhemminkin(y)

Yhteistyössä