Niitä ihmisiä? Tarkoitat siis normaalia?
On mielestäni äärettömän ylimielistä nostaa itsensä paremmaksi ihmiseksi, koska nettipalstalla esittää olevansa kiinnostuneempi ihmisen sisimmistä kuin konkretiasta. Suurin osa ihmisten vähemmän syvällisistä kanssakäymisistä perustuu pelkästään pinnallisiin juttuihin, eikä siinä ole mitään väärää. Jos tämmöinen mun esimerkin luuserielämä ei olisi mitenkään poikkeuksellista tai millään pinnallisella ei olisi merkitystä, niin miksi suurin osa ihmisistä ei vaan jättäydy pois oravanpyörästä miettimään elämän syvempiä merkityksiä? Onko suurin osa ihmisistä muka väärässä?
Ja ehkä mä olen pinnallinen ihminen, enkä kykene olemaan onnellinen ilman saavutuksia ja näkyvää normaaliutta? Eivät kaikki voi olla ns. parempia ihmisiä.
[ap]
Sen takia suurin osa ei jättäydy pois oravanpyörästä koska moni haluaa enemmänkin kuin työttömyyskorvauksen ja asumistuen, ja siinä ei ole mitään pahaa tai materialistista. Lapsetkin pitää ruokkia.
Mutta moni tiedostaa sen, ettei ulkonaiset saavutukset ole SE juttu. Mä olen elämässäni ollut erittäin monessa ryhmässä ja yhteisössä (kuten moni muukin palstalainen), ja voin sanoa että ei aina se valkoisessa betonitalossa asuva toimitusjohtaja ole se ryhmän onnellisin.
Ja voin sanoa tuntevani monia vanhempia jotka ovat erittäin yksinäisiä lapsikatraansa keskellä. Kukaan ei soita, ei käy kylässä, lapsillakaan ei tuntumaan muihin lapsiperheisiin. Yksinäisyys ja tyhjyys. Ei se lasten lukumäärä ole myöskään suosion tae.
Elämässä ihan oikeasti on yks tärkeimpiä ominaisuuksia että tulee ryhmässä toimeen ja on mukava, ja sussa on niitä piirteitä. Olet ilmeisesti perusterve - ja olet vielä siinä iässä että toivo ei ole menetetty.
Sä haluaisit uran. Valitettava tosiasia on se että joutuisit kestämään ensin päivän-viikon mittaisia pätkätöitä, käymään 2-3 vuoden prässin ennenku sut vakinaistettaisiin (siis jos haluat yrittää, ja olla töissä aikaansaapa). Mutta sit se vaihe ois ohi?
Älä halveksi sitä ruohonjuuritasoa mistä sun pitää ponnistaa työelämään. Sen on moni joutunut käymään, ja työt on pikkuhiljaa lisääntyneet.