.

iK
@lillium ok! Eli varmaan käytännössä menee ihan mulla nurinkurin. :LOL:

@Sarianne81 No sanoppa. Mutta sai se pysyttelee korkealla, kun ei oo irronnut. Nyt kyllä limoja jo tosiaan enemmän (eka plussa ma, eikä mitään vuotoa), että sinänsä vois vielä toivoa että keho saa sen irrotettua. Oli onneksi hyviä tuloksia. :)

Mitäs jos munasolu ei irtoa. Jääkö testi plussalle vai hiipuuko jossain välissä?

@iK hyviä uutisia sinulla! Toivottavasti nyt irtoilee sieltä lähipäivinä :)

Minäkin olen pohtinut tuota lämpöjen mittailua, mutta mittailetteko ihan perusmittarilla? Mietin mikä on virheen mahdollisuus, varmaan mittaustavasta johtuen voi tapahtua mittaustuloksissa heittoja?

Onko kellään kokemusta yötyöstä ja aamulämmöistä?

Meinaan kun teen yövuoropainoitteista työtä niin onkohan ne lämmöt paikkaansa pitäviä kun mun aamuhan on iltapäivällä... vai unohdanko suosiolla lämmöt.?

@iK hyviä uutisia sinulla! Toivottavasti nyt irtoilee sieltä lähipäivinä :)

Minäkin olen pohtinut tuota lämpöjen mittailua, mutta mittailetteko ihan perusmittarilla? Mietin mikä on virheen mahdollisuus, varmaan mittaustavasta johtuen voi tapahtua mittaustuloksissa heittoja?
Mulla on digitaalinen, ihan perus/halpa mittari. Kannattaa mitata suusta tai alapäästä, kainalossa ilmeisesti paljon heittoja. Mulla on toiminut hyvin vaikka mittailen usein eri kellonaikaan, tärkein taitaa olla että ensimmäiseksi herättyä mittaa :)

@Keijukuningatar Saanko kysyä kuinka pitkä kierto sulla suurin piirtein on? Itselläni kans kierto pitkittyy välillä ja siksi mietin että voisiko syynä olla se että ovulaatiota ei tapahdu. Hormooniehkäisyn lopettamisen jälkeen meni kauan aikaa ennen kuin tuli ensimmäiset kuukautiset.
Sepä se kun ei oo hajuakaan. Ennen esikoista on kierrot ollut tyyliin 34,34,35,64,34,69,45,38,50,34,34,40,31.. sillon tosiaan ei oo ollu hormonaalista ehkäisyä 7 vuoteen. Kemiallisen jälkeen kierrot 46,50 ja 34 kunnes esikoisesta raskauduin kp21 ovulaatiosta. Nyt synnytyksen jälkeen raskauduin heti ekojen menkkojen jälkeen kp31 ovulaatiosta, keskenmenon jälkeen nyt on kp60 eikä menkkoja näy. Eli ei tosiaan halua mistään enää.. oon kuullu myös että joillakin esim oikeelta puolelta ovuloides kiero on pitempi kuin vasemmalta irrotessa, eikä ovulaatio tapahdu joka toinen kuukausi toiselta puolelta vaan miten sattuu

@iK no niin! Hieno juttu! Outoa kyllä että noin vahvoja ovistestejä antaa jo nyt. Niiden pitäisi haalistua kun munasolu irtoaa. Follikkeli irtoaa yleensä kun se on 18-20mm, en nyt muista että paljonko kasvoi päivässä mutta tästä voisi jo vähän laskea milloin suurinpiirtein irtoaa. ;)

Sepä se kun ei oo hajuakaan. Ennen esikoista on kierrot ollut tyyliin 34,34,35,64,34,69,45,38,50,34,34,40,31.. sillon tosiaan ei oo ollu hormonaalista ehkäisyä 7 vuoteen. Kemiallisen jälkeen kierrot 46,50 ja 34 kunnes esikoisesta raskauduin kp21 ovulaatiosta. Nyt synnytyksen jälkeen raskauduin heti ekojen menkkojen jälkeen kp31 ovulaatiosta, keskenmenon jälkeen nyt on kp60 eikä menkkoja näy. Eli ei tosiaan halua mistään enää.. oon kuullu myös että joillakin esim oikeelta puolelta ovuloides kiero on pitempi kuin vasemmalta irrotessa, eikä ovulaatio tapahdu joka toinen kuukausi toiselta puolelta vaan miten sattuu
Mulla on tänä vuonna ollu kierrot 32, 34, 53, 46, 25. Eli aivan arpapeliä täälläkin.

Mulla aamulämpökäyrä näyttää tältä. Mittaan siis joka aamu suusta suurin piirtein samaan aikaan ennen kuin nousen sängystä ylös. Huomioitavaa tässä on se, että päivät 7-13 mittasin jollain random kökkömittarilla, mikä kaapista löytyi, mikä näyttää vain yhden desimaalin. Päivästä 14 eteenpäin oon mitannu paremmalla mittarilla (halpa sekin oli :LOL:), joka näyttää kahden desimaalin tarkkuudella. Ei vatkaa lämmöt uudella mittarilla niin paljon, toki voi olla sattumaakin. :D Ovisplussa oli 20. päivä. :)

@Veeja Kokemusta ei ole, mutta jos aina herättyään mittaa, niin luulis onnistuvan. :)

Attachments

Te kenellä on ollut kemiallinen, niin onko teidän vuoto ollut normaalista poikkeavaa?
Mulla on jo 3pvä menkoista menossa ja normaalisti olisi jo hiipumaan päin. Ei siis mitään valtavaa vuotoa, mutta normaalista poikkeavaa kuitenkin. (väri oli ekana päivänä tumman punaista, mutta nyt kirkkaan punaista, jos sillä jotain merkitystä on) (n)

@Veeja samaan aikaan kun mittaat vähintään 3-4h unijakson jälkeen niin ei sillä vuorokaudenajalla oo väliä! Mittaustulokseen voi vaikuttaa nautittu alkoholi, huoneen lämpötila, nukkuuko suu auki.. samalla mittarilla samasta paikasta kun mittaat, suusta on minusta helpoin!

@Nelly31 ikävää on kun riesana epäsäännölinen kierto. Kauanko sitten lopetit pillerit? Mulla tällä hetkellä sekoittaa pakkaa imetys mutta eipä ollut säännöllinen kierto sillonkaan kun ei ollu hormonaalista ehkäsyy sotkemassa.. mutta silti raskautunut oon luomusti kolme kertaa ja vähillä yhdynnöillä että tyyliin kerta tai kaks sattumoisin ovulaation aikoihin.

@iK kyllä toivon että sieltä tulisi sulle vielä ovulaatio jo kannatan ajatusta lämpöjen mittailusta! Toki ovistestejäkin voi tehä jos haluu, ite en malta olla testaamatta!

Te kenellä on ollut kemiallinen, niin onko teidän vuoto ollut normaalista poikkeavaa?
Mulla on jo 3pvä menkoista menossa ja normaalisti olisi jo hiipumaan päin. Ei siis mitään valtavaa vuotoa, mutta normaalista poikkeavaa kuitenkin. (väri oli ekana päivänä tumman punaista, mutta nyt kirkkaan punaista, jos sillä jotain merkitystä on) (n)
Mulla ei kemiallinen joka tuli 6pv ekasta positiivisesta raskaustestistä niin eronnut yhtään normi menkoista, yhtä kivulias ja runsas vuoto kuin aina. Mutta sitten tää 8vk sitten tapahtunut rv6 km kun vuoti ulos niin 5pv vuosin hurjan vähän ja vain paperiin jäi vuotoa, kerran tuli housuun asti vaaleaa vuotoa. Raskaustesti nega heti vuodon loputtua. Mutta toisilla siia kemiallinen saa aikaan paljon runsaamman ja klimppimäisemmän vuodon sen oon huomannu nää vuodet kun näitä foorumeita olen lueskellut!

Täällä alkoi taas uusi kierto eli mulle voi merkkailla kp1/yk 13. Oli tällä kertaa siitä kummallinen tuo viime kierto että tuhruvuoto loppui välissä kokonaan ja sitten parin pvän päästä aloitti vasta menkat. Oli jotenkin todella tunteikas/stressiherkkä tuo viime kierto. Ens kuussa onneksi tutkimukset odottaa niin se helpottaa vähän mieltä.

@iK hienoa että se kystä on sieltä lähtenyt(y) aloin tässä nyt itsekin miettimään tuota ovulaatiota että mä oon (hölmönä) lopettanut sen mittaamisen kun oon saanu hymiön siihen testiin...en oo ees ajatellut että oisko se näyttänyt sitä mullakin pidempään plussana jos oisin jatkanut (n)

Nyt oon kyllä miettinyt et kohta lopetan varmaan kaikenlaisen mittailun ja testailun. Jos pyrkisi vaan säännöllisiin yhdyntöihin...Mut en taas sit tiiä kuinka hyvin siihenkään pystyn:LOL: tää on kyllä ihan käsittämätöntä välillä kuinka tunteikasta tää homma voi välillä olla. Joskus aiemmin en ois uskonut et reagoisin näihin juttuihin tällä tavoin tai edes olisin tässä tilanteessa mutta tässä sitä nyt vaan ollaan ja piinaillaan o_O:ROFLMAO: ja osasin siis odottaa vaikeuksia tän asian suhteen mutta en omaa reaktiota siihen. :confused:

@Toiveli paljon onnea plussasta! :love:

@Toiveikas92 toivotaan, että nega vielä plussaksi muuttuisi.

@iK hyvä, että kysta on hävinnyt! Jospa siellä ovulaatio olisi pian! :)

Mulla menkat jatkuu vaan, tänään kp 8 ja vieläkin vuotaa. Vähäisesti tosin, mutta selvästi. Ei yleensä kyllä näin pitkään kestä menkat, ärsyttävää. Minulla on kaksi ovistestiä jäljellä ja mietin etten ostaisi uusia. Kun osaisi jotenkin ajoittaa milloin nuo kaksi sitten tekisi. (n)

Miehen tulokset tuli...

Määrä normaalin rajoissa mutta tiheys ja liikkuvuus normaalin alarajoilla. Paperissa lukee aika tylysti diagnoosi: hedelmöityskyky hieman alentunut. :(
Nopeita siittiöitä 1%, hitaita 28% ja näiden yhteissumma jää alle normaalin rajan joka on 32%
Paikallaan olevia 11% ja liikkumattomia 60% :eek:

Tiheys on 13mill/ml (mitä toi tarkottaa edes?) ja viitearvo ois 15mill/ml tai enemmän.

Eli se kotitesti oli osittain oikeassa.. mä en tiedä mitä pitäs ajatella, ei tuo tilanne huonoin mahdollinen ole mutta miten jatkossa? Pitääkö seksiä rajoittaa ettei saa päivittäin harrastaa? Hoitaja oli miehelle sanonut että papereissa lukee jos suositellaan jatkoa mutta ei tässä mitään ole.

Anteeksi oma napa :oops:

Nopea omanapa ja kysymys siihen: monellako o-testi näyttänyt ensin vahvaa, sitten hiipunut ja sit taas uudelleen vahvaa? Luulin, että oli jo lauantaina ovis, mut nyt 5pv jälkeenpäin vv on taas yhtäkkiä runsaampaa ja kirkkaampaa ja o-testi oli taas vahvistunut (n) What (n)

Attachments

Tuleeko cb plus testiin ihan pirun selkeä viivanpaikka??? Kun ihan testiajalla näkyy selvä viiva? Heti kahden minuutin kohdalla ja tummuu sen 10 min sisällä. Miksi muuten meidän lähikauppa myy näitä plus testiä kun muut näyttää testanneen testeillä joissa ei ole kuin pystyviiva .Laitan pian kuvaa. Joskus olen aiemmista testannut sellaisen hiukan hämärän haalean selvän viivanpaikan, mutta tämä on minun mielestä aika selkeä.

@Miina- ei kuulosta minunkaan korvaan todellakaan toivottamalta! Varmasti vain just jos löydätte jonkun sellaisen henkilön puheille, joka osaa neuvoa et mitä tuo tulos käytännössä tarkoittaa, just et kantsiiko säästellä ovulaation kohdalle jne :):):) Ja sekin kertoo jo paljon, jos ei jatkotutkimusten tarvetta ole. Kyllä näillä syntyvyystilastoilla luulis et laitetaan helposti jatkotoimenpiteisiin, jos tilanne nähtäisiin oikeasti toivottomana. Tsemppiä :love:

Tuleeko cb plus testiin ihan pirun selkeä viivanpaikka??? Kun ihan testiajalla näkyy selvä viiva? Heti kahden minuutin kohdalla ja tummuu sen 10 min sisällä. Miksi muuten meidän lähikauppa myy näitä plus testiä kun muut näyttää testanneen testeillä joissa ei ole kuin pystyviiva .Laitan pian kuvaa. Joskus olen aiemmista testannut sellaisen hiukan hämärän haalean selvän viivanpaikan, mutta tämä on minun mielestä aika selkeä.
On mun mielestä ihan surke testi koska antaa sen pystyviivan aina, jos siinä on selkeästi väriä niin plussa mut jos tosi haalee niin luen negaksi. Nuo siniväritestit jostain syystä ihan susia...

Nopea omanapa ja kysymys siihen: monellako o-testi näyttänyt ensin vahvaa, sitten hiipunut ja sit taas uudelleen vahvaa? Luulin, että oli jo lauantaina ovis, mut nyt 5pv jälkeenpäin vv on taas yhtäkkiä runsaampaa ja kirkkaampaa ja o-testi oli taas vahvistunut (n) What (n)
Mulla joissain kierroissa tekee niin, oon aatellu että ei ookaan irronnut sillon ekalla kerralla ja sitääni yrittää uusiks. Joskushan kumpikin munasarja päästää samaan aikaan liikkeelle munasoluja mut toinen ei ookaan täysin kypsä..

Ai mä laitoin tämän tänne no joo siis on tosi räikeää viivaa kyllä. Piti ostaa Pc mutta ei ollut. Näitä vain oli. Ja rfsu, mutta se ei ole vaihtoehto.

4min
https://aijaa.com/mvYomu

6min
https://aijaa.com/tew1Wx

On kyllä selkeä, mut noi tosiaan voi antaa väärää viiva söin. Toivottavasti olis sitä itseään (y)
Täytyy nyt hakea joku päivä uusi. Tilanne on siis se, jotta edellinen kierto oli erikoisen pitkä ja tässä kierrossa selvät ovulaatio kivut ym. Oli jo kp 9 ja 10. Nyt vasta kp19 joten todella ajoissa oon. Mutta kun on hätäinen luonne . Mutta jos tuo oli ovulaatio tuolloin kp10 vaikka, niin nyt olisi dpo9, joten ei ihan kamalan kaukana menkkojen alusta. Testin ostin vähän extempore, kun ollut pari päivää menkkakipuja aina välillä. Piti ostaa ensin ovulaatio testi, josko oliskin vasta sitä, mutta kun ei ollu, niin otin r-testin .

Yhteistyössä