The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Jahäntz, pOmppelehtia siinä kyllä piti lukeman:D

Ja kyllä kerrostalossakin on hätä ja hirvitys ja kamaluus silloin kun on kamalan kauhea ukonilma:unsure:. Ihan varmasti on...ainakin mulla on ollut ihan ja aina:notworthy:...

Äh, kaupungissa on hyväkin hippelehtiä kengät jalassa kun ikinä tiiä mihin koipensa säretyksi...mutta nurmikolla tai hiekkatiellä on hyvä mennä paljain jarpasin - joko vesisateessa tai ilman :)
Paitti että kyllä kannattaa katella välillä maahankin, lasinsirpaleita tai äkillisesti esiintulevia ja kamppaavia juurakoita tai ihme kivenmurikoita voi esiintyä tai jotain muuta yllättävää kompurointia:unsure:
Jos katsoo vain varpaisiin niin saattaa välttää kompuroinnin mutta menettää suuren kuvan.

Se on auringon nousu/lasku/järvenselkä/leija/toinen ihminen jota on tarkoitus katsella eikä kiinnittää huomiota johonkin jäätyneeseen käpyyn joka sattuu varpaisiin.
Niitä on polulla aina. Kuin myös muurahaisia ja hyttysiä.
Mutta se auringonnousu.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Jos katsoo vain varpaisiin niin saattaa välttää kompuroinnin mutta menettää suuren kuvan.

Se on auringon nousu/lasku/järvenselkä/leija/toinen ihminen jota on tarkoitus katsella eikä kiinnittää huomiota johonkin jäätyneeseen käpyyn joka sattuu varpaisiin.
Niitä on polulla aina. Kuin myös muurahaisia ja hyttysiä.
Mutta se auringonnousu.
Just nuin (y)
Että välistä antaa sen katseen pyyhkäistä maatakin, muutoin menee silmät selällään ahmien näkemäänsä:)

Jahäntz, pOmppelehtia siinä kyllä piti lukeman:D

Ja kyllä kerrostalossakin on hätä ja hirvitys ja kamaluus silloin kun on kamalan kauhea ukonilma:unsure:. Ihan varmasti on...ainakin mulla on ollut ihan ja aina:notworthy:...

Äh, kaupungissa on hyväkin hippelehtiä kengät jalassa kun ikinä tiiä mihin koipensa saa säretyksi...mutta nurmikolla tai hiekkatiellä on hyvä mennä paljain jarpasin - joko vesisateessa tai ilman :)
Paitti että kyllä kannattaa katella välillä maahankin, lasinsirpaleita tai äkillisesti esiintulevia ja kamppaavia juurakoita tai ihme kivenmurikoita voi esiintyä tai jotain muuta yllättävää kompurointia:unsure:
Seli seli.. :rolleyes: Mä en pelkää kerrostalossa. Viime kesänä oli kunnon ukkonen. Olin parvekkeella katsomassa. :D Metässä pitää katsoa mihin astuu. :)

• Tykkää
Reactions: Kais ja FreezeCat
Seli seli.. :rolleyes: Mä en pelkää kerrostalossa. Viime kesänä oli kunnon ukkonen. Olin parvekkeella katsomassa. :D Metässä pitää katsoa mihin astuu. :)
Kyllä mä oon kokenu elämäni kamalimmat ukkoset kerrostalossa asuessani...ihan pikkutyttönä ne olivat todella pelottavia kun tuntui siltä että itsekin asui ukkosmyrskyn sisällä kun se talo oli vähintäänkin niin korkealla:unsure:.... Ja myöhemmin hiukan isompana ja vanhempana...no, kyllä mä mieluusti kökötin kauimmaisessa nurkkauksessa peiton sisään käpertyneenä rutistellen sitä ja hiukset pystyssä säpsähtelin salamoita ja sydän kurkussa laskin mukamas etäisyyksiä ukkosen jyrinöiden mukaan. Aina oli liian lähellä...

Kesäisin mummilassa ne ukkoset olivat myös maata järisyttäviä kirjaimellisesti...

Ja nyt on sitten pitäny olla rohkeena, kun ipanoille yrittäny selittää luonnollisesta luonnonilmiöstä, vaikka on tehny mieli rynnätä tirpanan kans ruokahuoneen pöydän alle piiloon...

Niin. Toisaalta kun ukkonen on huikeen hienoa, on jotenkin kaunistakin kun taivaanranta tummuu nopeasti vyöryvistä pilvistä ja teräväpiirteinen, särmikäs salama valaisee maisemaa mykistäen hiljaiseksi...ja sitten se kamala murinakolinaräjähdys puolestaan laittaa aina toivomaan että meneehän tää oikeesti nopeesti ohitse....

Niin - kaunis mutta pelottava:)

• Tykkää
Reactions: Boobabe
tulee vahtaamisesta mieleen niin ihmisen sissään on rakennettu semmonen konneisto että se ei ikinä väsy tuijjottammaan veen solinaa eikä tulen loimotusta
Toi on niii-in totta:)!

Mun on päästävä mieluusti hetinytjustiinsa upottamaan kädet tai varpaat veteen jos siihen on tilaisuus...vapaana liikkuva vesi vain on:love:

Ja elävä tuli...nuotio..kynttilät...:love:

Toimii:)

• Tykkää
Reactions: ruuttis
Kyllä mä oon kokenu elämäni kamalimmat ukkoset kerrostalossa asuessani...ihan pikkutyttönä ne olivat todella pelottavia kun tuntui siltä että itsekin asui ukkosmyrskyn sisällä kun se talo oli vähintäänkin niin korkealla:unsure:.... Ja myöhemmin hiukan isompana ja vanhempana...no, kyllä mä mieluusti kökötin kauimmaisessa nurkkauksessa peiton sisään käpertyneenä rutistellen sitä ja hiukset pystyssä säpsähtelin salamoita ja sydän kurkussa laskin mukamas etäisyyksiä ukkosen jyrinöiden mukaan. Aina oli liian lähellä...

Kesäisin mummilassa ne ukkoset olivat myös maata järisyttäviä kirjaimellisesti...

Ja nyt on sitten pitäny olla rohkeena, kun ipanoille yrittäny selittää luonnollisesta luonnonilmiöstä, vaikka on tehny mieli rynnätä tirpanan kans ruokahuoneen pöydän alle piiloon...

Niin. Toisaalta kun ukkonen on huikeen hienoa, on jotenkin kaunistakin kun taivaanranta tummuu nopeasti vyöryvistä pilvistä ja teräväpiirteinen, särmikäs salama valaisee maisemaa mykistäen hiljaiseksi...ja sitten se kamala murinakolinaräjähdys puolestaan laittaa aina toivomaan että meneehän tää oikeesti nopeesti ohitse....

Niin - kaunis mutta pelottava:)
Salamaniskuun kuolleet on maailmassa todella harvassa.
Jos semmoinen ihme kohdalle sattuu niin siitä vaan.

Todennäköisimmin kuolen matkalla nurkkabaariin tai pois sieltä mutta että salama tappaisi niin se olisi jo liian hyvää tuuria.

Pelko on tervettä. Se pitää ihmisen hengissä vaikka useimmissa peloissa ei ole mitään järkeä.
Minä pelkään korkeita paikkoja ja vältän niitä jos voin.
Ukkonen pitää samanlaista meteliä kuin vastapäinen työmaa enkä minä ole koskaan meteliä pelännyt.
Vaimon nalkutus aiheesta on toinen juttu.

• Tykkää
Eipä täälläkään oo kolissu, tosin...en mä oikein kauheen kamalaa ukkosta ees lähde toivomaankaan (kun rupee pelottaan:notworthy: ) vaikka onhan ne salamat kylläkauniita mutta niin vaarallisia...ja sade kyllä tervetullutta mutta jos vois pyytää niin mieluusti ei tapit kaakossa kohisten vaan ihan nätisti hissuksiin tasasesti kastelemalla:)...

Niin että vois sen vesisateen alla olla ja pimppelehtia paljain jarpasin:love:
Jaahas kattinen se taas pimppelehtii :rolleyes::LOL::LOL: mikäs siinä,oikein tervettä. (y):whistle:

• Tykkää

Yhteistyössä