Tiedättekö sen ihmistyypin joka hallitsee toisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei, se ei ole niin että äitisi opetti väärän ajattelu- ja toimintatavan ja nyt sinä et voi muuta kuin hyväksyä sen ja elää sen mukaan, odottaen että äitisi parantaisi sinut. Ei ihme ettei terapiastasi tule yhtään mitään kuudenkaan vuoden jälkeen, kun käsityksesi asioista on noin metsässä. Terapian tarkoitus on opetella UUSIA ajattelumalleja, ei elämään äitisi ajattelumallien mukaista elämää.
Kyllä hän opetti väärän ajattelutavan, miksi et voi sitä hyväksyä? Ja siis miksi kuvittelet paranemiseni ehtona olevan sen, että äitini kunnioittaa minua? Siis jos mä en ois tajunnut, että hän ei kunnioita, niin silloinhan se ois ainoa tapa, jolla mä voisin hyvin, mutta koska mä nyt tajuasin, että ahaa, hänessä onkin virhe, ei minussa, hän ei kunnioittanut minua lapsenaan, eikä sen jälkeenkään ole kunnioittanut minua, niin se avaa minulle kyllä mahdollisuuden saada hyvinvointia. Vika on osoitettu olevan hänessä, ei minussa. Koska ihmisillä on aina just vain toi yksi (väärä) sanoma: sinua kunnioitetaan vain, jos olet sen arvoinen. Siksi minä voin pahoin, tuon sanoman takia ja koska en tajunnut, että äiti ei kunnioittanut sitä pientä lasta, joka olin, vaikkei lapsi joudu ansaitsemaan vanhemmiltaan kunnioitusta, jos vanhempi on terve.
Äitinikin oli sitä mieltä, ettei voi kunnioittaa minua minun takiani. Vasta tänään tajusin, että ei hänen tarvitsekaan, hän on hävinnyt koko ottelun jo. Ottelu oli siis sitä, miten mä aion toimia, että hän alkaa kunnioittaa minua. Minä väänsin, että näin, hän väänsi, että sen pitää olla noin (ja noin muuttui aina muksi sen mukaan, miten minä yritin).
Ottelu päättyi, kun minä kysyin: miksi sinun enää tarvitsisi kunnioittaa minua (enkä enä tunne jostain syystä itseäni luuseriksi tai paskaksi sanoessani noin, kuten aiemmin tunsin, koska hän oli opettanut, että sitten oon!)
ap

Onhan se surullista, että luovuttaa siitä, että oma äiti kunnioittaisi itseä, mutta minun täytyy saada vain enemmän viestejä siitä, että äiti on sairas, niin silloinhan tajuaa, ettei se voi minua kunnioittaa, mutta toisin kuin ehkä joku muu nyssyttäis sitten "sairaan" vanhempansa perässä rakkauttaan jaellen, mun puolesta se voi tipahtaa rotkoon koska vaan. Minusta hän on osin valinnut olla tuollainen sairas, koska muiden hallinnan tunne lie niin mukava.
ap

Minä en ole toiminu väärin, vaan minulle asetettujen pyyntöjen mukaan. Jos niissä oli vikaa, se ei ole minun syytäni. Minä luotin äitiini.
ap
Joka päivä suurella joukolla ihmisiä on sinulle täysin yhteneväinen sanoma siitä mikä ajattelussasi on pielessä ja mitä teet väärin tässä suhteessa. Et edes harkitse että kuuntelisit mitä muilla on sanottavaa. Et huomaa miten ironista tuo on.

Pari asiaa.

-Sun äitis ei tule koskaan kunnioittamaan sua, koska on narsisti. Get over it. Vaikka tekisit mitä, vaikka hommaisit ISISin pojat sen kimppuun niin se ei tule kunnioittamaan.
-Sä hyväksyt nyt em. asian, yrität olla ajattelematta äitiäsi ja keskityt kaikkiin muihin asioihin elämässäsi ja niiden kohentamiseen.
Päästä irti äidistäsi.

Joka päivä suurella joukolla ihmisiä on sinulle täysin yhteneväinen sanoma siitä mikä ajattelussasi on pielessä ja mitä teet väärin tässä suhteessa. Et edes harkitse että kuuntelisit mitä muilla on sanottavaa. Et huomaa miten ironista tuo on.
Ettehän te edes tajua, että olen tehnyt aivan pyydetyn mukaan, ei se ole väärin toimimista, vaan tein parhaani mukaa ja juuri niin kuin tiesin. Väärin tekeminen ois jotain ihan muuta.
ap

Pari asiaa.

-Sun äitis ei tule koskaan kunnioittamaan sua, koska on narsisti. Get over it. Vaikka tekisit mitä, vaikka hommaisit ISISin pojat sen kimppuun niin se ei tule kunnioittamaan.
-Sä hyväksyt nyt em. asian, yrität olla ajattelematta äitiäsi ja keskityt kaikkiin muihin asioihin elämässäsi ja niiden kohentamiseen.
Päästä irti äidistäsi.
No, oisit voinut senkin vähän aikaisemmin sanoa, eikä syytellä minua siitä, että oon narsistin uhri.
Mun äidistä ei tarvitse päästää irti, vaan ongelmissa on syynsä, ne pitää tajuta, ja mun syyttely ei auta siinä yhtään sitte.
ap

Ettehän te edes tajua, että olen tehnyt aivan pyydetyn mukaan, ei se ole väärin toimimista, vaan tein parhaani mukaa ja juuri niin kuin tiesin. Väärin tekeminen ois jotain ihan muuta.
ap
Ei lapsuudessasi vaan nykyhetkessä toimit hölmösti ja itseäsi vahingoittavasti, etkä ota kuuleviin korviisi. Vaikka ihan kaikki ovat samaa mieltä esim siitä että äidissä roikkumisesi on epätervettä, ongelmaasi pitkittävää ja hyvinvointiasi vahingoittavaa.

Ei lapsuudessasi vaan nykyhetkessä toimit hölmösti ja itseäsi vahingoittavasti, etkä ota kuuleviin korviisi. Vaikka ihan kaikki ovat samaa mieltä esim siitä että äidissä roikkumisesi on epätervettä, ongelmaasi pitkittävää ja hyvinvointiasi vahingoittavaa.
Minusta mä en roiku, vaan äitini hallitsee minua, hänellä on ote minusta ja mä pyristelen siitä irti, mutta te vain haukutte MINUA.
ap

Eihän mulla edes ole mitään hyvinvointia, jota irtipyristelemiseni vahingoittaisi. Saan sitä vasta kun pääsen irti, eli äiti hellittää otteensa, no, mielessäni kyllä, mutta mä en ole häntä sinne laittanut.
ap

Minusta mä en roiku, vaan äitini hallitsee minua, hänellä on ote minusta ja mä pyristelen siitä irti, mutta te vain haukutte MINUA.
ap
Et pyristele vaan yrität kaikin keinoin perustella miksi on ok että roikut edelleen nelikymppisenä äidissäsi etkä vieläkään suostu itsenäistymään. Keinot itsenäistyä kerrotaan sulle joka kerta kun avaat näitä ketjuja mutta et vaan joko pysty tajuamaan tai suostu.

Et pyristele vaan yrität kaikin keinoin perustella miksi on ok että roikut edelleen nelikymppisenä äidissäsi etkä vieläkään suostu itsenäistymään. Keinot itsenäistyä kerrotaan sulle joka kerta kun avaat näitä ketjuja mutta et vaan joko pysty tajuamaan tai suostu.
En mä tarvitse keinoja itsenäistyä urrrrpo, vaan siis se otteeesta irti pyristely on just tuota. Jos ei kukaaaan pysty perustelemaan, miksi äitini on väärässsä, hänen otteensa ei lipeä. Siksi mun pitää esittää kaikki puoltolauseet sille, että on syytä antaa hänen pitää otteensa. Ja siis ei se irtoaisi edes, jos en saa kunnon perusteita päästä irti siitä. Mikään itsenäistyminen ei ole ongelmana siinä. Sehän on vain se mitä ulospäin näkyy, millaiseen "itsenäisyyteen" te ehkä annatte neuvoja. Sehän nyt on piece of cake, jos siihen vielä ois energiaa, mutta mullapa ei ole, joten siksi tarvitsen täydellisen äitini otteen irtoamisen.
ap

Miten ihmeessä kellekään edes tulee mieleen, että joku "ei päästäisi irti ikävästä äidistään"??? Stanan juntit, ette tajua mitään.
ap
Onko se pyristelyä irti että haudot lapsellisia henkisesti viisivuotiaan kostofantasioita? Ei ole, se on juuri sitä roikkumista. Tai että selität että on äitisi vastuulla parantaa sinut mielenterveysongelmistasi nelikymppisenä. Onko kukaan ikinä kompannut näitä että juu, tosi hyviä ideoita?

Onko se pyristelyä irti että haudot lapsellisia henkisesti viisivuotiaan kostofantasioita? Ei ole, se on juuri sitä roikkumista. Tai että selität että on äitisi vastuulla parantaa sinut mielenterveysongelmistasi nelikymppisenä. Onko kukaan ikinä kompannut näitä että juu, tosi hyviä ideoita?
No äiti ne aiheuttikin, hän siis voisi ne parantaa, että sikäli, etkö sitä tajua? Hänen ei ole pakko olla sellainen sairas sekopää, sen kun paranisi vaan, jos haluaa olla hyvä muille. Se haluaaa. (Ei vaan pysty, eikä myönnä sitä itselleen).
Ja siis kostofantasia ei lukitse minua mitenkään äitiini, ei se, vaikken kirjoittaisikaan sitä mua yhtään enempää mistään irrota. Koska äidillä on se ote, en mä siinä roiku itse omalla otteellani.
ap

No äiti ne aiheuttikin, hän siis voisi ne parantaa, että sikäli, etkö sitä tajua? Hänen ei ole pakko olla sellainen sairas sekopää, sen kun paranisi vaan, jos haluaa olla hyvä muille. Se haluaaa. (Ei vaan pysty, eikä myönnä sitä itselleen).
Ja siis kostofantasia ei lukitse minua mitenkään äitiini, ei se, vaikken kirjoittaisikaan sitä mua yhtään enempää mistään irrota. Koska äidillä on se ote, en mä siinä roiku itse omalla otteellani.
ap
Siis äiti ei myönnä sitä itselleen, ettei ole hyvä muille, ei ainakaan minulle.
ap

Pidä kuukauden tauko äidin vatvomista. Keksi muuta ajateltavaa. Katso mitä tapahtuu. Jos tulee paha olo, älä estä paranemistasi aloittamalla järkeily siitä millä lailla äitisi on tuohon syyllinen, vaan yritä opetella terapeutin kanssa pärjäämään ikävien tunteidesi kanssa.

• Tykkää
Reactions: 0oo0 ja Echo
ap
Kyllä, sinä nimenomaan roikut äidissäsi omalla otteellasi. Ja koko tämä kirjoittelu pyörii sen otteen suojelemisen ympärillä.

Pidä kuukauden tauko äidin vatvomista. Keksi muuta ajateltavaa. Katso mitä tapahtuu. Jos tulee paha olo, älä estä paranemistasi aloittamalla järkeily siitä millä lailla äitisi on tuohon syyllinen, vaan yritä opetella terapeutin kanssa pärjäämään ikävien tunteidesi kanssa.
Etkö sä nyt tajunnut edes kuvaamaaani irtipääsemisprosessia? Tajua nyt se, jos haluat olla avuksi. Älä tyrkytä tollaista mikä ei vastaa ongelmaan edes.
ap

ap
Miksi sinä et parane senkun vaan, ei sinunkaan ole pakko olla tuollainen sairas sekopää.

Yhteistyössä