Ero ja lasten asumisjärjestelyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ero, mies jäi nykyiseen asuntoon ja mun mukana lähti minun aiemmasta liitosta oleva teini ja sovimme että myös nämä yhteiset alle kouluikäiset lapset tulee kirjoille mulle, mutta lapset vuoroviikoin molemmilla, lapsilisät puoliksi ja kumpikaan ei maksa elareita.

No hupsista vaan, exäpä ei annankaan niitä nyt kirjoille minulle, vaan vaatii että jäävät hänelle ja lapsilisät kokonaisuudessaan hänelle sekä minä maksan elarit koska vuoroviikko systeemi ei olekkaan mahdollinen enää jos lapset hänellä kirjoilla.
Minua ärsyttää, itse olen vuorotyössä ja koska lapset ei ole minulla kirjoilla ei ole oikeutta myöskään vuorohoitoon, joka siis tarkoittaa että minulla ei ole mahdollisuutta ottaa lapsia luokseni vuoroviikoin.
80% minun pitäisi pystyä pelaamaan yövuorot niille viikoille kun lapset isällään, mutta iltavuoroa varten pitäisi pk paikka olla klo 21 asti.

Ei ole vakipaikasta varaa luopua tämän takia saati lähteä kouluttautumaan uudelle alalle, ja tällä alalla nyt vaan tuppaa olemaan vuorotyö vähän joka paikassa.

Onko joku lähtenyt vastaavassa tilanteessa yrittämään oikeuden kautta kirjoja itselleen? Minä olen lapset kotona hoitanut viimeiset 5 vuotta, ja ne on ollut mulle "koko elämä" tähän helmikuuhun asti kun töihin palasin, mies ei kotona paljon lastenhoito vastuuta ole ottanut. Ja vaikka lapset voisi sopeutua niin mitä hemmettiä minä teen?! En minä halua olla se äiti kun näkee lapsiaan 4vrk kuukaudessa?! Ihan vaan koska iskä halusi vaikeuttaa vuoroviikko systeemiä.

Miksi lasten pitää kärsiä siitä, että vanhemmat eroavat?
Lasten on helpompi olla vain yhdessä paikassa. Se, että sinä et heitä näe kovin usein, on sinun ongelmasi.

Millä oikeudella sinä et voi muka tähän järjestelyyn suostua? Sillä, että omistat pillun? Ja siksi että ”et halua olla se äiti” ja lapset ovat sinulle ”koko elämä”? :laugh:

Noillako eväillä ajattelit oikeuteen mennä? Ja meinasitko oikeasti yrittää syöttää oikeudelle tuota satua että isää ei kiinnosta muu kuin elarit?

Tervetuloa kuule reaalimaailmaan. Äidillä ja isällä on lapsiinsa yhtäläinen oikeus, ja erotilanteessa pillun omistaminen ei anna mitään etuoikeuksia, vaan kompromisseja on pakko tehdä.

Aika paljon tuossa painaa se, että sinun luonasi lapset pääsevät tapaamaan lähinnä vuoropäikyn tätiä kun ovat hereillä. Kyllä vuorotyöläinen on aina heikommalla, oli sitten isä tai äiti.

Miehellä peruspalkka parempi, mä saan lisillä kurottua palkkani aika samaan. Oli jo laskenut toki paljonko mun tuloilla olisi elarit jne.. eli tuntuu että ihan rahan takia tätä hakee vaikka aluksi piti mennä tasan niin menot kuin "tulot".

Tulevaisuudessa se, kumman luona lapset ovat kirjoilla, vaikuttaa esimerkiksi opintotukeen. Lapset sille kumpi tienaa vähemmän!

Kuvittelisi miehenkin kokonaishyödyn ymmärtävän.

Jos lapsilla on hyvä olla isällään niin miksi eivät voi olla? Pidät lapsia luonasi sen verran kuin on mahdollista. Ei varmaankaan mene montaa viikkoa, kun mies itse haluaa muutosta tilanteeseen, kun huomaa homman rankkuuden.

Voi olla myös, että lapset itse tahtovat luoksesi. Sitten on syytä alkaa toimenpiteisiin, jos mies ei lapsia kuuntele.

Kyllä mies kohta huomaa, että hupsista s**tana, eihän tää olekaan hauskaa ja rahakasta hommaa. Jos ei ole penskojen hoito tähänkään asti napannut, niin ei se muutu etenkään kun itse pitäisi kaikesta vastata. Kokemusta on!

Ei kai hällä ole joku uusi kodin hengetär katsottuna ja sen varaan alkoi pelata?

Jos lapsilla on hyvä olla isällään niin miksi eivät voi olla? Pidät lapsia luonasi sen verran kuin on mahdollista. Ei varmaankaan mene montaa viikkoa, kun mies itse haluaa muutosta tilanteeseen, kun huomaa homman rankkuuden.

Voi olla myös, että lapset itse tahtovat luoksesi. Sitten on syytä alkaa toimenpiteisiin, jos mies ei lapsia kuuntele.

No sepä se kun vain vanhin haluaa olla isällään, koska kaverit naapurissa. Kaksi muuta suostuvat yhden yön olemaan ja haluavat minun luokse mutta kirjoilla ovat isällä ja 95% kuukaudesta minulla.

Mutta isä haluaa että ovat siellä kirjoilla.

Ei sun tarvii siihen suostua. Lastenvalvoja varmasti auttaa asiassa. Jos lapset ovat sulla kerta 95% ni kyllä siinä on jo perustetta kirjojen siirtoon ja hakisin kyllä ne elaritkin isältä.

Isä on virallisesti lähivanhempi, kun lapset siellä ovat kirjoilla. Pitäisikö lasten olla isällään enemmän. Nythän isän tilanne on helppo. Sinä hoidat lapset ja mies saa tehdä kiusaa lähivanhemmuudellaan.

Yhteistyössä