On se vaan aina niin hienoa kun muslimi löytää Jeesuksen :D

vierailija
---"Nuorten katoaminen kaukomaille alkoi Toholammilla huolestuttaa siinä määrin, että 1800-luvun lopulla maastamuuttajia jopa uhattiin erityisellä veroluonteisella maksulla.

Tuolloin arvioitiin, että Toholammilta oli Amerikassa yhtä aikaa viitisensataa parhaassa työiässä olevaa miestä – naisista kai puhumattakaan. Maanviljelylle heidän poissaolonsa alkoi ilmeisesti aiheuttaa jo tappioita.

Kirkkoherra Schönberg alusti vuonna 1890 Toholammin Edistysseuran kokouksessa keskustelun aiheesta "Onko Amerikkaan muuttamisesta henkisesti ja aineellisesti yleisesti hyötyä waiko wahinkoa?"

Tänä päivänä Schönbergille osattaisiin jo vastata, että hyötyä siitä oli.

Siirtolaisista palasi Suomeen pysyvästi noin joka viides, ja he toivat mukanaan uusia vaikutteita. Maataloudesta elävässä Toholammin kunnassakin otettiin käyttöön uusia työkaluja ja viljelymenetelmiä, joita siirtolaiset olivat oppineet Amerikassa."
Mun isoäitiä en ole koskaan nähnyt, mutta siirtomaakaupan on perustanut silloin ja varmasti on myrkkyjäkin käyttänyt, koska vähän aikaa sitten tyttärensä kertoi, et se kaalimyrkkykö äidin tappoi, vaikka se yritti olla niin varovainen, eikä lapset saanut tulla lähellekään. No, eipä tuo ole korvaansa lotkauttanut kaupan luomulle koskaan, vaikka ei ole tietääkseni myrkkyjäkään käyttänyt. En laita lainausmerkkejä, koska nuo on ulkomuistista kaikki. Kai Linnilän "Isoäidin keittokirja" -ssa puolestaan kasvattivat kanoille kaalia ihan vaan siksi että saavat niitä napostella - virikkeeksi voisi kutsua nykyään - mut onhan niissä kaalikasveissa aina ollut matojakin etsittäväksi(y)

Perusasia noiden ötököiden kans on yksinkertainen: ensin kasvatetaan muutama kasvi, joka sitten keväällä kauniilla säällä asetetaan tyrkylle sille emolle, joka etsii munimispaikkaa. No, sen voi sitten syöttää hyvin kanoille, joilla ei tuohon aikaan ole vielä liikaa syötävää(y)
https://www.picnic.fi/meilla-croissant-aito-ranskalainen-makunautinto
OT?
 
vierailija
Turun Sanomissa OLI kirjoitus:
"30. tammikuu 2018 ... Päivän aikana Turun tuomiokapitulin hiippakuntasihteeri Anssi Nurmi haastattelee uskontojen edustajia Skanssin lavalla. – Kyseessä ei ole käännytystapahtuma. Ajatuksena on se, että ihmiset voivat shoppailun ohessa
oppia jotain uutta ja kivaa, Teemu Saarenpää sanoo. Uskontotori on osa YK:n ..."
KYLÄILY siinä YK:n jutussa on käsitetty tahallaan ihan väärin:-(
 
vierailija
"Suosituimpia kristinuskon suuntauksia muslimeilla ovat helluntailaisuus ja muut vapaat suuntaukset. Vasta näiden jälkeen tulee luterilaisuus.

Tavallisimmissa tapauksessa turvapaikanhakijalle on jo ehditty tehdä kielteinen päätös, josta hakija on valittanut hallinto-oikeuteen.

– Tässä vaiheessa sitten nousee esiin kristinuskoon kääntyminen, josta turvapaikanhakija kertoo hallinto-oikeudelle. Samalla on toimitettu kastetodistus oikeudelle, sanoo Anu Karppi.

Hallinto-oikeus palauttaa silloin turvapaikka-asian Maahanmuuttovirastolle uudelleen selvitettäväksi. Tällöin virastolla on velvollisuus selvittää tämä turvapaikkaperuste, eikä se voi perustaa päätöstään esimerkiksi pelkästään seurakunnan antamaan kastetodistukseen tai lausuntoon. "
 
vierailija
Nämä muslimien Jeesuksen löytämiset on kyllä hassun hauskoja juttuja... kaikki, ihan jokainen tietää kyllä, että kyseessä on pelkästään temppu turvapaikan saamiseksi. Silti kirkkain silmin ollaan leikissä mukana ja nyökytellään, että tottakai olet nyt kristitty.

Tuleekohan ikinä sitä päivää, että olisimme rehellisiä itsellemme?
 
vierailija
Tuota keisarin uudet vaatteet -leikkiä jaksaa ihmetellä kerta toisensa jälkeen. No, ihmisoikeuskysymyksissä sitten vissiin pitää olla niin isot toleranssit, että mieluummin uskotaan tuhannen ihmisen valeet kyseenalaistamatta kuin tehdään yksikin väärä päätös. Veronmaksajan kannalta se on kyllä vähintään turhauttavaa kun edes lakeja säätämällä ei saada asiaan tolkkua. Aina löytyy kukkahattutätejä ymmärtämään ja sossuja, joille vissiin yliopistossa opetetaan uskomaan satuja.

Tähän sopisi se Karin kuva Satutäti Mielikistä.
 
vierailija
Musta olis oikeastaan hauska kuulla, että miten ne muslimit perustelevat Jeesuksen löytämistään :D

"No mä kävelin kadulla ja yhtäkkiä näin kirkon. Ajattelin, että no miksen menisi sisälle. Sitten kun mä astuin kynnyksen yli, niin WOOOOW... Mä tunsin heti, että isä, poika ja pyhä henki ikään kuin lähestyi mua. Mä tunsin, että Allah on pelkkää huijausta, mutta tämä taas totta"
 
Musta olis oikeastaan hauska kuulla, että miten ne muslimit perustelevat Jeesuksen löytämistään :D

"No mä kävelin kadulla ja yhtäkkiä näin kirkon. Ajattelin, että no miksen menisi sisälle. Sitten kun mä astuin kynnyksen yli, niin WOOOOW... Mä tunsin heti, että isä, poika ja pyhä henki ikään kuin lähestyi mua. Mä tunsin, että Allah on pelkkää huijausta, mutta tämä taas totta"
No aika lailla noin. Tai siis kyllä ne ensin kuuntelee julistusta ja sitten tulee woow.

Kristityksi kääntyneet muslimit sanoo melkein aina että Allah oli etäinen (no tietty kun ei oo ees olemassa), mutta Jeesus tuntuu tosi läheiseltä.
 
Musta olis oikeastaan hauska kuulla, että miten ne muslimit perustelevat Jeesuksen löytämistään :D

"No mä kävelin kadulla ja yhtäkkiä näin kirkon. Ajattelin, että no miksen menisi sisälle. Sitten kun mä astuin kynnyksen yli, niin WOOOOW... Mä tunsin heti, että isä, poika ja pyhä henki ikään kuin lähestyi mua. Mä tunsin, että Allah on pelkkää huijausta, mutta tämä taas totta"
Perustelut varmaan riippuu aika paljon siitä onko kyseessä turvapaikanhakija, joka nyt sanoo ihan mitä vain saadakseen turvapaikan.
Kolme kuukautta kuka tahansa kuuntelee mitä vaan, jos sen jälkeen on loppuelämäksi turvattu toimeentulo.

Sen sijaan jos joku jo vuosia Suomessa asunut muslimi kiinnostuu kristinuskosta, niin silloin on kyseessä ihan aito kääntyminen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä