IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS

Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 3.IVF
Taival # 8/15 # 1. # siittiöt # 2.IVF/ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS

Piinailijat: :whistle:
Rusakkonen
8.5 (3pv/23.4)

:love: Plussat 2017 :love:

Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pv)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (km)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5.pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (2x3pv)
Miitta37 1.IVF/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
Nyt sitten stressataan noitten ovulaatiotestien kanssa. Mulla oli valmiina raskauskeijusta tilattuja onestep liuskoja ja tikkuja, liuskoilla testailin la iltaan saakka, ei vielä näyttäny ovista. Tänään aamulla rupes noi puikot/tikut mitkä lie jotenkin epäilyttämään ja kävin apteekista ostamassa apteekin oman ovistestin. Onestep testissä näyttää että ovista ei ole, ja tosta apteekkarin en oo nyt ihan sata varma että onko vaiko eikö (n) miltä näyttää teiän mielestä?70F4A953-ECB6-4F65-AA86-AC9122BB1F0D.jpeg
 
@Fainatus Mulla onestepeissä kans aika haaleeta viivaa oviksen aikaan. En voi suositella niitä testejä. Tuo apteekin oma näyttää aivan aavistuksen vaaleemmalta toisesta reunasta mutta oisko kuitenki tarpeeks tumma? Tekisin vielä parin tunnin päästä uuden ja kattoisin sitte. Mulle sanottiin polilta heti että pitää olla digitestit, muut ei käy.
 
Nopeesti tulin kommentoimaan noita ovistestejä. @Fainatus suosittelen ostamaan digitestejä, niin ei jää epävarmuutta onko ovisplussa vai ei. Mullekin sanottiin klinikalta, et pitää olla digitestit ja oli tosi helppoa odotella hymynaamaa, vaikkakin ovat hintavia.

Näköjään mut olikin siirretty jo plussanneisiin :). Edelleen jännitän et miten käy. Kai mä oon raskaana, kun testit niin näyttää, mut ainakin varhaisultraan asti pelkään epäonnistumista.
 
@-dino- ja @Miitta37 joo, harmittaa ettei mulle sanottu mitään ultran jälkeen, että kannattaa ostaa digitaalisia, tai ei sanottu että onko väliä (kun ei kauheesti aikasempaa kokemusta ittellä näistä oo) No onneks päivystävä apteekki oli vielä auki ja hurautin äsken sinne ostamaan, teen tossa ysin maissa vielä testin niin katotaan miltä näyttää :)

@Miitta37 niin ja onnea plussasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ovistesteistä: en todellakaan ole asiantuntija, kun en ole ikänä päässyt niin pitkälle, että hoitojen takia niitä olis tarvinnut. Mutta kun muuten olen niitä käyttänyt, niin mulla ovis tulee aina noihin liuskatesteihin aika haaleena viivana. Näyttää jopa siltä, että sen pari kertaa, kun tullut "oikea" positiivinen, eli tumma viiva, niin se on merkannut sitä, että oikeesti ovista ei edes ole siinä kierrossa ollut. Eli Lh on vaan noussut ja noussu kun mitään ei ole irronnut. Eli minun kropalle tuo Fainatuksen kuvan viiva olis kyllä selkee ovisplussa, mut en tosiaankaan ole kauhean viisas noissa asioissa.

Tänään sit alkoi menkat, eli tästä lähtee 3. ivh stimulaatio kerta. Toivottavasti päästään punktioon asti, ettei tarttis luovuttaa kesken.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
Tee vielä varmistustesti @Fainatus, mut jos sulla on nopee lh-piikki, nii voihan se jo olla menny ohi. Ne digit on tosiaan helppoja tulkita. Meilläkään ei saa liuskoilla testata.
Mäkään en saa liuskatesteihin koskaan vahvaa testiviivaa, luulin aiemmin, etten ees ovuloi, ku en koskaan saanu sitä vahvaa viivaa, mut todellisuudessa testasin myös liian harvoin, että olisin saanu sen kiinni.

Toivotaan vielä et vuoto ois harmitonta @Rusakkonen! Pidän peukkuja.

Tässä viel havainnekuva digitestin sisältä, ylempi nega ja alempi plussa (hymiö), nii ois kyllä aika fakiiri ku noita tulkitsis._20180506_215316.JPG
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@atvk87 tein just digitestin ja se näytti et ei ovulaatiota. Ääh. Toivottavasti se ei nyt kerinny mennä ohi :( tosin perjantaina kun kävin ultrassa, lääkäri sanoi et ei usko et mulle vielä vklpna tulee ovulaatiota, kun johtofolli oli perjantaina vasta 13-14mm. Eli toivotaan nyt, että se ei vaan vielä oo edes tullut.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Nonnii, sieltä se ovis sitten tuli tänään ja mahikset siirtoon meni, kun siirto ois osunu just vklplle. Ei siis päästä vieläkään siirtoon :( @atvk87 , samassa veneessä ollaan siis. Ääh. toivottavasti kerkeis yhden edes tekemään ennen kesätaukoa. Jos kierto pysyy samana, seuraava ovis osuu myös maanantaille joten ei taaskaan siirtoa. Suostuukohan ne tekemään mulle lääkkellisen kierron että sais edes päivät kohdilleen :(
 
Nonnii, sieltä se ovis sitten tuli tänään ja mahikset siirtoon meni, kun siirto ois osunu just vklplle. Ei siis päästä vieläkään siirtoon :( @atvk87 , samassa veneessä ollaan siis. Ääh. toivottavasti kerkeis yhden edes tekemään ennen kesätaukoa. Jos kierto pysyy samana, seuraava ovis osuu myös maanantaille joten ei taaskaan siirtoa. Suostuukohan ne tekemään mulle lääkkellisen kierron että sais edes päivät kohdilleen :(
Mulle ainakin suostuu. Sain jo reseptin zumenoniin. Mut mä meen huomenna siirtoon, meillä on 2-päiväsiä alkiota myös. Onko teillä 2-päiväistä, sillä pääsis perjantaina vielä?

@Orapihlaja89 mikä tilanne?
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei :( Oispa ollu kivaa piinailla yhessä ku ihan täsmälleen samanlainen tausta hoidoissa ollu. Eikö kolmepäivästä siirretä neljäntenä päivänä kans?
Ens kierrossa sit! (huomaatteko miten kova luotto)
Ei kuulemma, 3pvä siirretään 5pvänä ja 4-5pväset kuudentena :(

Niinpä! Ens kierrossa sitten. Ei näistä vaan usko ennenku itte läpi käy, kuinka henkisesti rasittaa. Oli pakko lähteä töistä kotiin kun kuuli ton uutisen et ei siirtoa vieläkään.

❤ Kaikille
 
Ei kuulemma, 3pvä siirretään 5pvänä ja 4-5pväset kuudentena :(

Niinpä! Ens kierrossa sitten. Ei näistä vaan usko ennenku itte läpi käy, kuinka henkisesti rasittaa. Oli pakko lähteä töistä kotiin kun kuuli ton uutisen et ei siirtoa vieläkään.

❤ Kaikille
No mut just edelliselle sivulle lullaby kirjoitti, että 3-päivänen neljän päivän kuluttua. Voiskohan sitä vielä kysyä? Jos se lääkäri ei keskittynyt ihan täysillä siihen, vaan laski vaan blaston päiviä? Onko Tays teiän oma sairaala? Soittaisit vielä aamulla ja kysyisit?
<3
 
No mut just edelliselle sivulle lullaby kirjoitti, että 3-päivänen neljän päivän kuluttua. Voiskohan sitä vielä kysyä? Jos se lääkäri ei keskittynyt ihan täysillä siihen, vaan laski vaan blaston päiviä? Onko Tays teiän oma sairaala? Soittaisit vielä aamulla ja kysyisit?
<3
Se kyllä selkeesti sano noin, kun vielä varmistin et ai ne kolmepäiväisetkin vasta vklpna? :( Eikö siinä sunkin viestissä ollut niin kun kattelit sitä taulukkoa?

Oma sairaala on Kanta-Hämeessä, pitää sinne soitella keskiviikkona. Taysissa tehdään vaan toimenpiteet.

Ei voi nyt minkään. Toivotaan että sun siirto onnistuu <3
 
Se kyllä selkeesti sano noin, kun vielä varmistin et ai ne kolmepäiväisetkin vasta vklpna? :( Eikö siinä sunkin viestissä ollut niin kun kattelit sitä taulukkoa?

Oma sairaala on Kanta-Hämeessä, pitää sinne soitella keskiviikkona. Taysissa tehdään vaan toimenpiteet.

Ei voi nyt minkään. Toivotaan että sun siirto onnistuu <3
Oli, mutta jos siinä on eroa sairaaloittain. Todella pa*kaa! :( Pahoillani sun puolesta. Kysy kuitenkin, jos muutenkin soitat.
 
On, mut toi taulukko oli oman sairaalan seinällä. Nii en tienny onko se niiden vai taysin. Sama tääl, kolme kertaa viikossa voi soittaa puolen tunnin tai tunnin aikana.
Aa no niin sitten! Joo ja jännä, perjantaina vielä kun puhuin oman polin lääkärin kaa, niin ei se mitään maininnu kun pohti et ovis tulee varmaan maanantaina ja että juu sulla on ton ja ton ikäsiä, niin siirto menis sit siihen hyvin. Eipä menny. No ei voi vaan minkään vaikka kuinka tässä nyt pohtis :D toivon et ne suostuis tekeen mulle lääkkeellisellä nyt vaan seuraavan, et pääsis edes kerran siirtoon ennen kesätaukoa!
 
Hei. Olen ihan uusi täällä. Ollaan 2vuotta miehen kanssa kuumeiltu ja lapsettomuustutkimuksissa oltu. Mulla lisähaasteen tuo 1 tyypin diabetes. Molemmat ollaan 33vuotiaita.
Pari vkoa sitten multa tähystettiin vatsa, poltettiin endometrioosia ja poistettiin munatorvet ku olivat niin tukossa ja ilmeisesti laajentuneetkin.. Nyt edessä ois Ivf hoito ja sinne suunittelukäynnille menossa. En paljoa asiasta tiedä, mitä nyt netistä lukenut. Jännittää vähän miten ne kaikki hormonit vaikuttaa verensokereihinkin ym. Niin ja sitten se munasolujen keräys ja sitten kun se siirretään kohtuun, käyköhän ne kovin kipeää tms.
 
@-dino- juu mulla ilmeisesti tää oma sairasteluhistoriani on kai osasyy miksi ei tuoresiirtoa tule. Kai niitä pienempiä rakkuloitakin oli reilummin, lääkäri epäili että hyperi tulee ja lisäksi käski hyvin herkästi menemään päivystykseen jos tulee mitään tulehtumiseen viittaavia oireita - mulla on aikanaan laparoskopian jälkeinen verenvuoto aiheuttanut tuolle alueelle tulehtumisen joka ei talttunut kuin uusinta leikkauksella :p Nyt sainkin ennaltaehkäsevästi antibioottikuurin ettei vaan sattuisi mitään.

Sinänsä ärsyttää, koska mulla ei tullut yhtään mitään hyperin oireita nyt sitten kuitenkaan. Olo oli lauantaina jo oikein mainio, ei mitään turvottelua tai muuta! Vaan kun lääkäri päätti että on hyvä olla taukokierto tässä välissä niin ei voi mitään.

Lauantaina sainkin jo tietää että 5 oli hedelmöittynyt ja näistä viidestä peräti neljä tänään laitettu pakkaseen, peräti hyvälaatuisen oloisia. Pakko sanoa että meinasin kyllä vähän herkistyä puhelun jälkeen, olin niin varma kaiken lääkärin varoittelun jälkeen että varmaan tuuria on jo jos ees yksi alkio syntyy. Niin neljä tuntuu suorastaan onnenpotkulta! :love: Minähän tosiaan läpikäyn hoitoja yksin niin jotenkin jännäsin sitäkin jos mystisesti luovuttajan solut ei yhtään "sopisi" omiini, heh... ehkä vähän hassu ajatus. vaan kaikkea ehtii jännäämään kun aikaa on.

Mites te kokeneemmat, rupesin pohtimaan kuina hyvin alkiot yleensä selviää tuosta pakastamisesta ja sulatuksesta? Onko kovin tyypillistä ettei selviäisi...? Vai jännäilenkö turhia?
Vaan mitenhän tässä malttaa oikein oottaa että aikanaan pääsee siirtoon asti...tovottavasti siihen ennen kesätaukoa ehtisi! :) Jännittää niin kauheasti.
 
@justhope Ei mullakaan hyperi heti tullut, mutta pamahti päälle kun alkio tarttui ja raskauduin.

Keskiviikkona leikkaukseen. Kaaduin siis pyörällä ja sormi murtui. Se pitää leikata. Vähän ylimääräistä jännää tämä plussa. Röntgeneiden ja puudutteen/kipulääkkeiden suhteen.
 
Ckk
Tulenpahan kommentoimaan kun kävin taas teidän kuulumisia lukemassa. Niin mikähän pointti tuossa on, että 3 päiväset siirretään 5 päivänä? Miks ei voi viljellä vaan päivää ja siirtää 4 päivänä?! Tuntuu jotenkin hassulta kun kyllähän 2 ja 3 päiväsiäkin siirretään, niin miks ei 4? En tiiä meneekö nyt jotain ohi..
@justhope Meille ainakin lääkäri sanoi, että alkiot pääasiassa selviää nykyään sulatuksesta ja kiinnittyy jopa paremmin kun tuoreet :) Meillä sulatettiin sillon pääsiäisen alla 2, joista toinen selvisi ja lähti edelleen kehittymään ja on edelleen meillä kyydissä :)
 
@atvk87 mahtavaa että sittenkin pääsitte siirtoon :)

@Fainatus pahoittelut sinne, toivottavasti ens kiertoon onnistuu :(

@Taigariina tervetuloa :) jos listalle haluat niin laitahan tiedot. Punktiosta selviää, toisilla sattuu enemmän, toisilla ei juuri ollenkaan. Siirto on kivuton juttu :) Tsemppiä hoitoihin!

@justhope okei. No otahan rauhassa kuitenki vaikka vielä ei tuntuis että hyperi tulis :)

Seurantaultra varattu ens tiistaille kp 12. Siirtoon oon kovin menossa enkä yhtään osaa/halua pelätä alkioiden sulatuksia, ovulaation ajankohtaa yms. Sain pari päivää sillä viikolla järjestyyn vapaakski ku ei tuolla oulussa ihan äkkiseltään vaan käydä.
 
  • Tykkää
Reactions: Fainatus

Yhteistyössä