IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Ckk
Pakko tulla kommentoimaan, että onnea plussanneille :love:

Ja voihan tuska sentään miten piinaava tilanne @Jantzu lla! Oon käynyt täällä välillä aina lukemassa teidän tilanteita ja sulle oon kyllä extrana pitäny nyt peukkuja!

Toivottavasti mahdollisimman moni teistä pääsee siirtoihin vielä ennen kesätaukoja (y)
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81 ja Jantzu
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Annimiina89 # 4/16 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
atvk87 # 7/17 # 1. # siittiöt # 1.ICSI
Carinem # 10/16 # 1. # endo # 1.IVF
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön# 4.IVF/2.PAS
Ihanapa #3/16 #1. #siittiöt #2. ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 3.ICSI/2.PAS

Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS
KuuBe #2013#1.#selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014#1.#siittiöt# 3.IVF/ICSI
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13#1.# pco/selit.# 1.IVF 1.PAS
Mimmivaan#2011#1.yht#selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Ninnupinnu #6/16#1.#selittämätön# 1.IVF
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Orapihlaja89 #-16#2.#siittiöt# 1.IVF 1.PAS

Piikkinen # 12/16#2.#matala amh+ikä+endo+perussairaus# 3.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä# 3.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 2.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym# 6.IVF
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 2.IVF/1.PAS

Piinailijat: :whistle:
Rusakkonen
8.5 (3pv/23.4)
Miitta37 8.5 (5pv/24.4)

:love: Plussat 2017 :love:

Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (tm)
Domi 4.IVF/1.PAS (tm)
lullaby 7.IVF (5pv)

:love: Plussat 2018 :love:
Tammi:
Ravishing (luomu)
An1z81 1.IVF 1.PAS (tm)
Choco coco 1.IVF 1.PAS (5pv)
joskusvielä 3.IVF PAS(6pv)
Helmi:
Piinailija 2.IVF/ICSI (kem)
Iiris80 1.IVF (5pv)
kop kop 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Maaliskuu:
Amagara82 2.IVF 2.PAS (6pv)
Jantzu 3.ICSI (kem)
Huhtikuu:
Ckk 1.ICSI (5pv)
Toivo2016 6.IVF (kem)
mmmoi 1.ICSI 3.PAS (5pv)
Jantzu 3.ICSI/1.PAS (km)
kettuperhe 1.IVF (2x3pv)
An1z81 1.IVF/2.PAS (5.pv)
Toukokuu:
Voyage 2.ICSI (2x3pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)
 
@atvk87 Voi kurjuus ku näyttää huonolta :( Toivottavasti ihme tapahtuis ja ovis tulis vaikka vähän myöhässä että pääsisitte piinaileen :barefoot:

@Voyage Kyllä se siltä kuulostaa että raskaana olet. Paljon onnea! :love:

@Fainatus Onko sulla millon uusintaultra? Vai teetkö vaan ovistestejä? Toivottavasti sielläki ovis tulis ja vieläpä oikeaan aikaan (n)

@Jantzu No toivottavasti ei ainakaan kohdunulkoinen ole :unsure: Kovasti tsemppiä sinne<3
 
@Jantzu Voi ei. Voiko se olla vielä väärä tuomio ja alkio kasvaakin vielä? Voisko olla vaan hitaasti käynnistyvä? Todella epäreilua jos epäilyt pitää paikkansa. Ensin saa toivoa ja matto nykäistään jalkojen alta.

Ei meilläkään mitään polilla vielä näkynyt. Vaan paksuuntunut limakalvo. Kahden viikon päästä ultra. Että siihen asti saa jännätä. Hyperi alkaa laskemaan, mutta viikon saa ottaa vielä rauhallisesti. Tuskaa. Haluais jo liikkumaan normaalisti.
 
Uutena liittyisin mukaan keskusteluun. Olen seurannut keskustelua muutaman kuukauden, mutta nyt vihdoin rohkaistun mukaan. Alkuun onnittelut plussanneille ja tsemppiä kaikille, joilla plussa vielä antaa odottaa itseään. Erityistsempit Jantzulle epävarmaan tilanteeseen. Meillä takana on ensimmäinen IVF/ICSI, josta tuoresiirrosta nega. Soluja ja alkioita saatiin hyvin, mutta pitkässä viljelyssä pakkaseen asti selvisi vaan yksi blasto, joka tarkoitus siirtää lääkkeelliseen kiertoon, luomukierto kun venyi liian pitkäksi. Hoitoihin lähdettäessä olin luottavainen siihen, että kyllä me onnistutaan, mutta nyt tuoresiirron negan ja viljeltyjen alkioiden nuupahtamisen myötä on alkanut epätoivo iskeä, että tuleeko tästä ikinä muuta kuin ahdistusta ja pettymystä.. Rohkaisevaa kuitenkin lukea täältä kokemuksia, että onnistua voi ja toivoa on :love:
 
@Jantzu lle tsemppiä! Eikö ne vois ultraa? vai eikö ole saanut aikaa vielä?:unsure: Hitto miten raastava tilanne sulla päällä!

@Voyage Onnea paljon! Kyllä se vaan sitä meinaa että raskaana olet :love: Tsemppiä, ja toivottavasti kaikki menee hyvin <3

Tervetuloa @krokus ! ja kovasti tsemppiä myös sinulle kaikkiin hoidon vaiheisiin(y) Kuinka kauan siis olette ehtineet olla hoidoissa nyt? Jos olette aloittaneet vasta, niin ei kannata vielä liikaa huolestua, vaikka hyvä minäkin sanomaan kun itse niin kova huolehtimaan ja stressaamaan :D mutta niin kauan on toivoa, kun homma jatkuu :)

Omanapasesta sen verran, että tänään hoitsu soitti, ja mun varhaisultra on Ma 21.5! Reilu 2 vkoa vielä :whistle: Menispä nopee!!:p
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Ääks helppiä viisaammat? :D
Mun pitäs tässä vajaan parin tunnin päästä pistää Gonapeptyl, punktio siis on perjantaina.
Nyt iski epävarma olo, kun hoitajan kanssa keskusteltiin että tämä pistetään ihan samalla tavalla kuin orgalutran. Mutta pakkauksen ohjeissa lukee että tässä tulisi ilmeisesti poistaa ilmat ensin "paina mäntää varovasti kunnes ensimmäiset tipat ilmestyvät".
No minä nyt mietin onko tuo tarpeen, orgalutranilla en ilmaa poistanut kun tarpeeksi googlailtuani totesin että se ilma jää ihan ns. tarkoituksella sinne neulaan poistan sieltä viimesetkin tipat tai miten nyt liekään... Ja muistaakseni sen ohjeissakaan ei käsketty ilmoja poistamaan.
Mutta miten tämä gonapeptyl? Kuuluuko puristaa mäntää niin että tipat tulee esiin? Lähinnä pelkään että jos tuon tekee niin meneekö siinä arvokkaita tippoja liikaa hukkaan... kun tuo nyt on kuitenkin vain yksi ja ainoa pistos.

Onko tää nyt taas turhasta hätäilyä vai ei...
Huomaa että alkaa täällä jo jännittämään kovasti punktio niin taas miettii ja stressaa liikaa. :rolleyes:
 
@An1z81 Alkuvuodesta alkoi hoidot,mutta luomuyritystä takana monta vuotta. Mutta tosiaan, vasta ensimmäinen ivf takana, joten ei nyt vielä pidä heittää kirvestä kaivoon.. Alkioiden heikko laatu vaan laittoi mietteliääksi. Onneksi kuitenkin edes se yksi saatiin pakkaseen!

@justhope Mä en Gonapeptylistä ilmaa poistanut, kun ilma oli ruiskun pohjalla. Olen sen vaan kerran pistänyt, joten ehkä jollain muulla voi olla enemmän tietoa kyseisestä piikistä. Lisään vielä, että sitä en muista, että tuliko neulan päähän kuitenkin tippa ennen kuin pistin tai painoinko sen verran että tuli. Mutta varsinaisesti ruiskussa näkyvää ilmaa en poistanut. Ihan samaa asiaa muistan itsekin silloin miettineeni..
 
@justhope Mulla oli ekassa stimulaatiossa Gonapeptyl ja taisin ottaa enimmät ilmat pois. Yleensähän noissa on niin vähän ilmaa, ettei sillä ole juuri merkitystä ja kun noi pistetään ihon alle, niin ei ole vaarallistakaan. Mulla kirveli se gonapeptyl ihan järkyttävästi! Tsemppiä pistämiseen sekä punktioon!!:)

Kiitos teille tsempeistä! Niitä tosissaan tartteen nyt! On todella vaikeaa saada pidettyä pää kasassa, kun en osaa enää muuta kuin pelätä pahinta. Voimavarat oli jo ennen tätäkin ihan finaalissa, niin tämä tilanne on liian raastava :unsure:(n)
 
Hui, sinne meni se Gonapeptyl. Päätin nyt sitten pistää samaan tyyliin kuin nuo aiemmat orgalutranitkin eli en poistanut ilmaa - oli tässä mullakin ns. pohjalla eli kun korkin poisti niin neulan kärjestä tuli jo silloin pieni tippa.

Jännä miten tähän itsensä pistelyyn on jo ihan alkanut tottua, mutta ajatuskin punktiosta kauhistuttaa. Mitään neuloja en tavallisesti pelkää - mutta ajatuskin tuon alueen survovasta jättineulasta (noei sekään varmaan niin jätti oikeesti ole?) ahistaa, etenkin kun se ei ole vain yksi nopea pistos ja siinä se... mutta kai tässä mielikuvitus laukkaa ja oikeasti on helppo nakki. Toivottavasti... Jotenkin strsssaan kauheasti sitä ettei kipulääkkeet toimisikaan riittävän hyvin ja olisi tosi kivualista.
 
@-dino- huomenna on vielä uusintaultra, katotaan sitten uusiks. Toisaalta, kun joskus oon ovista tikutellut, se on ollut aina vasta noin kiertopäivällä 17, ja viime kierto oli vielä tavallista pidempi punktion takia joka vähän sekoitti. Toivotaan, että se ovis vielä tulee :)

@justhope Tsemppiä punktioon! Itte itkin hysteerisenä koko punktiopäivän aamun ja ajan kun päästiin Taysiin. Pelotti ihan hirveästi. En voi sanoa, että olisi ollut miellyttävä kokemus, mutta kyllä se paljon helmpompi oli kun mitä olin kuvitellut. Kyllä sä siittä selviät, ei oikeasti ole yhtään niin paha juttu :)
 
@justhope minuakin jännitti punktio, mutta toimenpide oli kivuton. Lääkkeet ovat niin hyvät, että saat kivan pikku pöhnän, etkä ehkä edes huomaa toimenpidettä. Jos kipua tuntuu, sano siitä heti, niin saat varmasti lisää lääkettä. Toimenpiteen jälkeen mulla särki vasemmalle puolelle vähäsen, niin sain siihenkin toimivaa, vahvaa kipulääkettä suoraan suoneen. Kerrot vain rehellisesti hoitohenkilökunnalle tuntemuksistasi, niin saat varmasti lisää lääkettä. Hyvin se menee, tsemppiä! :)

Onko muilla otettu ennen ivf-hoitojen aloitusta verikokeet myös puolisolta hiv:n ja hepatiitin varalta? Myös naispareilta? Meillä otettiin molemmilta.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :love: Äsken minulle soitettiin testin tuloksesta ja varattiin muutaman viikon päästä aika raskausultaan, outoa. :LOL::love: Pelko on koko ajan todella vahvana mielessä. ja eilen illalla ja yöllä alkoi kramppaamaan niin kovasti, että pelkäsin jo pahinta ja verenvuotoa. Mitä tahansa voi tapahtua, mutta aion nauttia tästä nyt ja toivonmukaan sitä kestää tosiaan ensi vuoden puolelle asti. Mitään ei mennyt taaskaan pakkaseen, mutta siitä biologi jo varoitteli siirtopäivänä. Sen takia on sitäkin enemmän toivelatausta tätä raskautta kohtaan.

@justhope Minulle on tehty punktio kolmesti ja joka kerralla mennyt ihan todella hyvin. Lääkkeitä olisi saanut tarvittaessa lisää, mutta itse olen aina pärjännyt ihan sillä alkuannostuksella. Vitsailenkin aina, että jos pitäisi valita punkion ja migreenikohtauksen välillä, niin valitsisin punktion ehdottomasti joka kerta. :D

@Ismundo Meillä mieheltäni otettiin nuo testit ja olen ymmärtänyt että otetaan aina. En edes tiedä rehellisesti sanottuna, että vaikuttaisivatko nuo sairaudet mitenkään siiittiöihin, että tuleeko peruste ainoastaan sieltä vai halutaanko sitten enemmän kartoittaa ihan perheen terveystilannetta. o_O Mutta varmaan samalla periaatteella kohtelevat kaikkia pareja myös naispareja.
 
Ismundo Mulla myös vaadittiin aina mieheltäkin ne samat infektiotestit, ja oon ymmärtäny että ne otetaan siks kun muuten infektoituneet solut saattas tartuttaa labrassa käsitellessä ja pakkasessa toistenkin soluja/alkioita..? En tiedä tarkalleen miten herkästi niissä on tarttuvuus naisten keskisessä limakalvokontaktissa, mutta varmaankin otetaan samasta syystä varmuuden vuoks.

justhope, pelko pois! :) Lääkkeet tekee euforisen rennon ja raukean olotilan eikä haittaa mitään tai juuri huomaakaan mitä siellä alapäässä puuhataan... viimesimmissä hoidoissa sitä ihanaa pöhnää jo melkein rupes odottaan kun mikäki narkki, että aah, on tässäkin sentään edes jotain mukavaa :D
 
Tsemppiä punktioon @justhope ! Niin kuin muutkin jo sanoivat, niin ei se ole mitään ylitsepääsemätöntä, lääkkeet on hyvät ja nopea toimenpide. :)

Voi meitä @Fainatus . Tää on jotenkin tosi uuvuttavaa nyt. Huomenna mullakin on sit totuuden hetki, et löytyykö sopivaa follia ovulaatiota ajatellen. Oon aika hermona. Toivotaan molemmille hyväonnista ultraa.

Onnittelut @Voyage !

Jaksamista ja hermoja hankalaan tilanteeseen @Jantzu . Toivotaan parasta!

Tervetuloa @krokus, millon teillä on suunniteltu pas?
 
Heippa!
Ehkä minäkin uskallaudun vihdoin mukaan. Takana 1 ivf ja tuoresiirrolla nega. Nyt toinen ivf. Maanantaina oli punktio ja tänään alkionsiirto. Täysin ummikko näissä termeissä ja en ole edes varma miten tuo pp lasketaan. Meillä luomu yritystä myös vuosia takana, sitten poistettiin vuosi sitten munanjohtimet ja nyt näillä mennään. Fiilikset sekavat ja mietinkin että onko teillä ollut jotain tiettyjä ruoka-aineita mitä vältitte ja mitä suosittelette joka auttaisi kiinnittymään?
 
Viimeksi muokattu:
Tännehän tulee koko ajan uusia, tervetuloa vaan!!! Ja @daidai tsemppiä piinailuun!

Voi ei @Jantzu kyl sua koetellaan ihan liikaa :cry:. Kunpa ratkeaisi mahdollisimman äkkiä johonkin suuntaan, niin saisit mielenrauhan.

Onnea @Voyage :love:. Ihmeen hyvin jaksoit piinailla melkein loppuun ilman testejä! Sait sitten kerralla vahvan plussan eikä tarvi "varmistella" viivan vahvistumista. Toivottavasti plussa on pysyvää laatua, niin ei tarvitse aloittaa alusta.

@atvk87 ja @Fainatus tsemppiä uusintaultraan! Mullahan oli tässä siirrossa eka ultra liian aikasin ja menin uudelleen neljä päivää myöhemmin, jolloin oli sitten kasvanut johtofolli ja pääsin siirtoon. Ja @justhope tsemppiä punktioon. Kyllä siellä henkiin jää (y)

@-dino- olenhan mä testannu juu. Sekä eilen että tänään sen vapunpäivän lisäksi :). Kai se viiva hitaasti vahvistuu. Eikä oo menkoista tietoa, vaikka lutinukset lopetin eilen ohjeen mukaan.

@An1z81 muistelin, että sulla oli määrätty luget pidemmäksi aikaa ja joku muukin lääke. Mihin tarkoitukseen se on? Ja miksi luget niin kauan? Sori jos kyselen liikaa...

Onkos @Rusakkonen testaillut vielä?
 
Onnittelut Voyage ja Miitta37!

Justhope
tsempit täältäkin punktioon. Ei se ole niin paha kuin etukäteen voi pelottaa. Hyvin se menee.

Omaa napaa: Kiitokset -dinolle-: sun vinkistä pyysin tarkistamaan nuo ferritiini yms. muut rauta-arvot, ja niinhän ne oli matalalla, että saan ens viikolla rautatiputuksen. Tänään kävin muutenkin nolla-ultrassa, eli kolmas ivf yritys alkamassa. Sain terolutit ja zumenonit, että vuoto alkais, kun näytti kuulemma limis ohuelta, että ei vielä vähään aikaan ehkä muuten alkais. (Ilmeisesti viime kierto ollut ovuloimaton, ja siksi voisi venyä.) Sitten lähtee oikeen superkuurilla, eli toka vuotopäivänä elonva ja sitten heti parin päivän päästä isot annoksen menopuria. Katotaan kuinka käy.
 
  • Tykkää
Reactions: Rusakkonen
@justhope Tsemppiä punktioon, kyllä siitä selviää! Itsekin pelkäsin ja ajatus neulalla ronkkimisesta kauhistutti, mutta ei se ollut niin paha kuin pelkäsin.

@atvk87 Pas suunniteltu seuraavaan kiertoon lääkkeellisenä, siirto menee luultavasti touko-kesäkuun vaihteeseen. Toivottavasti teillä siirto onnistuu nyt suunnitelmien mukaan!

@daidai samoja asioita minäkin miettinyt, voisiko vielä jotenkin asiaan itse vaikuttaa ruokavaliolla.

@-dino- Kiitos ohjeistuksesta, katson jos jossain vaiheessa rohkaistun listallekin mukaan :)

@An1z81 ja @Voyage tsemppiä ensimmäisen raskausultran odotukseen, toivottavasti päivät kuluu nopeasti, ja lopputulos on toivottu:love:

@Piikkinen Mulla myös rautavarastot vähissä ja syön lisärautaa, kylläkin suun kautta kuurina, toivottavasti rautalisästä olisi meille molemmille ratkaisevasti apua :)
 
  • Tykkää
Reactions: An1z81
@Miitta37 Mun täytyy siis ottaa progynovaa, ja lugeja kumpaakin kolmesti päivässä kuulemma raskausviikolle 10 asti, ja sitten asteittain vähennetään ja lopetetaan. Tukee kuulemma tätä hoitoalkuista raskautta, että se on ehdoton että näitä otetaan. Emmä sit tarkemmin ole kysellyt että miksi :LOL: Teen vaan niinkuin käsketään, ja toivottavasti auttaa :) Jännä että on niin erilaisia hoitomenetelmiä ja ohjeistuksia! Ja toki saa udella (y) Tsempit sinne sulle odotukseen <3

Ja @justhope , se on kuule hetkessä ohi se punktio, kun tosiaan saa niin hyvät mömmöt suoneen :p Muakin aikoinaan pelotti hulluna, mutta sitten klinikalle mennessä jo sain rauhottavaa ja särkylääkettä, kun sanoin että pelottaa. Että olin jo pikku pöhnäs ku veivät punktioon. Jatkuvasti toimenpiteen aikana sai suoneen kipulääkettä, niin pikkusen vaan nipisti. Voisin mennä uudestaankin! Sai kerran elämässään olla "aineissa" :LOL::LOL: Kikattelin siinä vaan maatessa mun miehelle, kun hän oli vieressä mukana. Että huoli pois (y)
 
Kiitti tsempeistä!
Mua taitaa jännnittää näin paljon vain koska on jäänyt pieni traumanpoikanen yhestä laparoskopiastani. Siinä heräsin heräämössä ja kivut iski yhtäkkiä ihan järkyttävinä eikä poistuneet ees lihakseen, tai suoneen vai oliko molemmat, pistettävillä lisäkipulääkkeillä vaan nukutettiin uusiksi että saivat kaiken kuntoon. Tosin siinä nyt oli oikea syykin sille ettei kipu helpottunut vaan paheni vain.
Pitää yrittää ajatella että kyllä ne lääkkeet on varmasti toimiviksi testattu ja koittaa olla rauhallisin mielin vain. Tosi hyvä kuulla että ainakin täällä ne lääkkeet on toivotusti toimineet monella! :)

Ja isot onnittelut täältäkin plussanneille, peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin. :love:
 
Hei, kiitoksia kysymasta! (y) En aio testailla viela tassa vaiheessa, mutta omat tuntemukset ovat kylla ollet tassa kolmannessa IVF:ssa ihan erilaiset ja positiivisemmat kuin ennen. Hyvalta tuntuu. Nyt on pp10 eika vuotoa ole tullut ja toivottavasti NYT ei tulekaan ... aivan minimaalisesti on muutaman kerran vaaleaa tai rusehtavaa tiputellut, mutta siis ei niita kuukautisia. Uskon ja toivon, etta jos vaikka nyt...! Katsotaan katsotaan...! :)(n)

Onnittelut viela kerran kaikille plussanneille, ja @Jantzu olet minunkin mielessani, olen peukut pystyssa Sinulle!!!
 

Yhteistyössä