The Ketju kirjautuneille - tervetuloa

Pähkinämama
Mä käyn kohta soittaa naapurin ovikelloa hakeakseni ton lapsiparan syömään ja leikkimään. Raukka parka on huutanut koko aamun. Viimeisestä neljästä tunnista ollut noin 30 min yhteensä hiljaa. :unsure: pakko alkaa harkitsemaan lasun tekemistä.

Minä taas lepyn liiankin äkkiä ja alan jopa itteeni syyttelemään (No en kyllä syytä tuosta asiasta mistä aamummalla kirjotin!)...
Mä suhtaudun asioihin siten, että jos herätessä maailma on perseellään niin en ole niin vaikututusvaltainen, että se voisi mitenkään olla minun vikani.
Joku muu on möhlinyt ja pahasti.
Sit vaan nokka pystyyn ja kohti uusia nöyryytyksiä.

Mä käyn kohta soittaa naapurin ovikelloa hakeakseni ton lapsiparan syömään ja leikkimään. Raukka parka on huutanut koko aamun. Viimeisestä neljästä tunnista ollut noin 30 min yhteensä hiljaa. :unsure: pakko alkaa harkitsemaan lasun tekemistä.
Eikös se laki muuttunut jossain vaiheessa niin, että nykyään kai pitäiskin tehä lasu, jos on varma että lapsen henki tai terveys on kotona vaarassa?

Millainen vanhempi antaa vajaa 2v taaperon huutaa tuntikausia huomiotta? :unsure::( Tuntuu pahalta pikkasen puolesta.
Mutta onks varma että kyse on heitteillejätöstä?
Joskus luin jostain naisesta joka kertoi, että heidän lapsellaan oli adhd ja käytös sen mukasta, heistä tehtiin lasu ja muistaakseni muutamaankin otteeseen.
Sitten on nää lapset joilla on esim. autismia ja ääniyliherkkyyttä jne...sellaset voi kuulla vaikka sateenropinan niinkun joku ampuis konekiväärillä ja saa heijät huutamaan.

Pähkinämama
Ei sillä henki ja terveys vaarassa kai ole, on vaan välinpitämättömät vanhemmat. Just tota erityislapsi aspektia mietin, koska heillä on vanhempikin lapsi. Mutta vaikka kuinka olis erityislapsi, niin luulisi että vanhemmat sentään yrittäisivät rauhoittaa lasta ja ohjata huomiota itkemisestä pois. Mutta tuosta itkusta kuulee ettei häntä ole montaa kertaa käyty viihdyttämässä.

Just kaivoin sosiaalipäivystyksen numeron esiin. Täytyypä käydä kurkkaamassa ulosmennessä se heidän sukunimi ja ovinumero ennen kuin soittaa.

Paska fiilis soittaa, mut paskempi fiilis jättää soittamatta :(

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Viittiskö joku tehdä mun puolesta psykologian projektin?
Pitäis käydä lapsuutta ja nuoruutta läpi, yksin, ja kirjoittaa niistä A4 arkeille n. 4 arkin verran juttua...
Miten on mahdollista, että pystyn kertomaan niistä asioista ja ajoista kuivin silmin ihmisille, mutku yritän miettiä ja sukeltaa niihin muistoihin yksin, alkaakin kurkkua kuristamaan ja itku tulee silmiin...yök.

Sen lisäksi pitäisi jaksaa lukea filosofian kirja kokonaan.o_O

Fantzu
Älä turhaan noin aattele. Mieti se niin että jos oot väärässä, voi perhe saada apua tilanteeseensa ja taas jos olet oikeessa, voit pelastaa yhen lapsen elämän ja kenties jopa auttaa, että hänellä on vähemmän traumaton tulevaisuus.
Juu, kolmas vaihtoehto on että lapsen elämä pilataan huostaanotolla. Kun sossun tädit saavat jotakin päähänsä niin he eivät kuuntele lasta ja vanhempia.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Pähkinämama
Niinpä. Huolettaa vähän se, et jos soittaa niin se sitten kuitataan sillä et mä vaan oon rastiti naapuri joka kiusallaan ilmoittelee afrikkalaista naapurista. Olis niin paljon helpompi tilanne jos olis normi suomiperhe kyseessä. Silloin niiden kanssa vois asiasta helposti keskustella ja tarjota apua. Mut mulla ei näemmä ole yhteistä kieltä näiden kanssa. Oon meinaan pari kertaa koettanut rapussa ja pihalla kohdatessa koettanut heille jutella.

Juu, kolmas vaihtoehto on että lapsen elämä pilataan huostaanotolla. Kun sossun tädit saavat jotakin päähänsä niin he eivät kuuntele lasta ja vanhempia.
No tuo on kanssa yks mikä on riski, suurena riskinä...mutta käsitin että nyt on kyse pari vuotiaasta lapsesta ja sen ikäiset ei oikein osaa tuntikausia itkee huvinvuoksi.:unsure:

• Tykkää
Reactions: Fantzu
Fantzu
Niinpä. Huolettaa vähän se, et jos soittaa niin se sitten kuitataan sillä et mä vaan oon rastiti naapuri joka kiusallaan ilmoittelee afrikkalaista naapurista. Olis niin paljon helpompi tilanne jos olis normi suomiperhe kyseessä. Silloin niiden kanssa vois asiasta helposti keskustella ja tarjota apua. Mut mulla ei näemmä ole yhteistä kieltä näiden kanssa. Oon meinaan pari kertaa koettanut rapussa ja pihalla kohdatessa koettanut heille jutella.
En usko että ajattelevat noin. Lasuja tehdään myös ulkomaalaistaustaisten lapsista. Ja on myös huostaanotettu.

Pähkinämama
Ei tietenkään. Lapsen itkuun on monta syytä.
Niin on, sen vuoksi tätä asiaa nyt mielessäni pallottelenkin. Mutta faktana säilyy, että lapsi huutaa päivittäin, tänään monta tuntia ja itkusta (joka muuten just loppui kun isä alkoi lapselle jutella) kuulee, ettei häntä käydä edes huoneessa katsomassa kovin usein. Äänieristys täällä on surkea, joten kuulen kyllä kun vanhemmat puhuvat keskenään tai lapsille. Yleensä he antavat lapsen itkeä keskeytyksettä illalla 20.30-22.00 toisinaan myöhempäänkin. Ja isä tosiaan tuntuu ottavan enemmän huolehtivan roolin pikkuisen kanssa. Ne illat kun isä ei ole kotona on pahempia.

Lisään tähän, että itku siis kuulostaa hyvin tyypilliseltä taaperon "mulla on nälkä, jano, väsy tai vaan tylsää ja ikävä seuraa". Eli ei ole sellaista itken tuskissa ja kivuissa itkua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Fantzu

Yhteistyössä