Valion uudet jäätelöt

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muutkin sivut samaa höttöä...
Unohdin jo muut maut, joten valitsen mansikka-basilika-jäden.
Ruis ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta jätskissä. Olisi ehkä kannattanut nimetä "ruiskukko" tmv.
Samaa mieltä, ketju pilattu tuolla hötöllä.

Mutta onko noi uudet jäätelömaut jotenkin keksittyjä? Pitää olla väkisin jotain outoa. Valitsen macchiato-suklaan kun olen aivan hulluna suklaaseen.
 
vierailija
Mutta onko noi uudet jäätelömaut jotenkin keksittyjä? Pitää olla väkisin jotain outoa. Valitsen macchiato-suklaan kun olen aivan hulluna suklaaseen.
Tietenkin on, kaikki on aina keksitty. Paljonkohan tuossa on suklaata?
"AINESOSAT
pastöroitu maito* ja kerma*,
sokeri,
dekstroosi,
maitojauhe*,
glukoosi-fruktoosisiirappi,
kaakaovoi,
vähärasvainen kaakaojauhe,
muunnettu maissitärkkelys,
karamellisiirappi,
kahviuute,
kookosöljy,
emulgointiaineet
(rasvahappojen mono-ja diglyseridit, auringonkukkalesitiini),

sakeuttamisaineet (johanneksenleipäpuujauhe, guarkumi),

suola ja aromit (mm. luontainen vanilja-aromi)."
 
vierailija
olen joskus hesassa maistellu vadelma-chili jädeä. Oli veikeän mutta hyvänmakuista. Loppumaku hieman tulinen, mutta varmaan en osta toisten heti. Oli kyllä toisen firman tekemää :p
 
vierailija
Korjasin vaan. OT...
Mut mihin tuo väitös on kadonnut?
"Kymijoen vesistössä Päijänteen pohjoispuolella, Pohjois-Päijänteellä ja Vantaanjoessa on havaittu merkittäviä pitoisuuksia lääkeaineita. Väitöstutkimuksessa tutkittiin viittä yleisesti käytettyä epilepsia- ja kipulääkettä jätevedenpuhdistamoilla, pintavesissä ja sedimentoituneissa partikkeleissa." -Petra Lindholm-Lehdon väitös 12.8.2016 väitös-
:sneaky:o_O
 
vierailija
Miten niin? Tuholaisia ei ollut. Myyrä voi kerran porkkanasadon, jolle ei mitään voinut, kun olisi pitänyt kerätä maasta ennen sitä. No, ei noille asioille kukaan mitään enää mahda:
https://yle.fi/uutiset/3-5307297
Korjaan: myyrä VEI porkkanasadon...

Silloin opin yhdektä allergiaperheeltä paljon sellaista, mitä ei moni ikinä tule kuulemaan, mut niitähän en viitsi kaikille kertoa. Luomuja olivat meidän pellot jo silloin - mut sille oireettomale lapselle tuli astma sinä keväänä, kun vuohenmaitoa eivät enää saaneet mistään:(
 
vierailija
Tiedätkö mitä muita myrkkyjä Suomessa käytetään? En ole itse ottanut selvää.
Olen aktiivisesti seurannut niitä eikä varoajat ainakaan tällaisena kesänä voi olla oikeat, kun kaikki kypsyy aikaisemmin.

Uutisissa:
"---Yksittäistä tekijää ei ole löytynyt ruuastakaan, vaikka syöminen on muuttunut, ruoka on jalostettua ja ruuan mukana syödään kemikaaleja, sanoo gastroenterologi Eija Hirsi Etelä-Karjalan keskussairaalasta."

Eikö potilaat uskalla puhua lääkärille o_O:confused:
 
vierailija
Minun kotona on ollut jo monta vuotta luomuperunoita. :LOL: Pellot ovat aika rikkaruohoisia... :ROFLMAO: Toinen veljeni siivoaa siellä ainakin kerran kesässä silloin kun rikkaruohot rehottavat niin pahasti, ettei perunan varsia näy.
Meillä ei ole yhtään, kun lannoitetaan perunamaa heti multauksen jälkeen ruohosilpulla. Koskaan ei ole ollut tarvetta kemikaaleihin:)
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201808112201130754_ul.shtml
 

Yhteistyössä