Hitto, kuinka se Louhimies KEHTAA olla Jussi Gaalassa mukana :(

  • Viestiketjun aloittaja PRKL
  • Ensimmäinen viesti
Milloin oikeuden hakeminen muuttuu kostoksi:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005615506.html
Vaikea tosiaan vetää rajaa.

On varmasti aivan kauheaa tulla julkisuudessa haukutuksi työstään/persoonastaan. Ei käy kateeksi.
Toisaalta louhimiehen toiminta on ollut sellaista, että ihan hyvä, kun siihen puututaan.
Lähinnä mietin, mikä olisi ollut parempi tapa hoitaa asia. Onko jotain instanssia, jota kautta olisi julkisuuden sijaan voinut lähteä asiaa korjaamaan.
 
Kukaanhan meistä ei voi tietää, onko näin ollut vai ei. Ja kukaan ei ylipäänsä ikinä pysty kohtelemaan kahta ihmistä täysin samanlaisesti. Joten vaikka minkälainen lukutaito olisi, on kokemus kohtelusta aina subjektiivinen tulkinta. Ei mikään fakta.

Enemmistö (mukana niin naisia kuin miehiä) on ollut naisten näkemyksen kannalla. Akun kaverit eivät. Ei yllättävää.
En minä puhu Akun kavereiden medialukutaidosta, vaan sinun. Sinun.
 
Kenen mielestä samat?
Itse olen nähnyt useampia lausuntoja, että nimenomaan naisia höykyytti.
Ja voisin kuvitella, että näytellynkin raiskauksen/kuristamisen kohde kokee tilanteen eri tavoin kun sen tekijä. Että jos pitää valita, kuristatko oikeasti vastanäyttelijää vai oletko se kuristamisen kohde, niin harva jälkimmäisen valitsisi.
Vai onko se naisten hoykytys vain näiden naisten näkemys, koska se palvelee heidän etuaan tällä hetkellä?
Mitä tulee tuohon kuristamiseen, niin näitä kohtauksia näytellään ja voisin kuvitella, että elokuvissa useimmin miehet ovat puolin ja toisin väkivaltaisissa kohtauksissa kuin naiset.
Näyttelijät usein uppoutuvat roolihahmoonsa ja ikävät kohtaukset saattavat jäädä painamaan mieltä ja ne tuntuvat oikeille kokemuksille vaikkeivät olisikaan. Monet roolisuoritukset ovat menneet näyttelijöiden ihon alle...

Edelleen mulla on sellainen fiilis, että tässä nyt pistetään vähän liikaa Louhimiehen vastuulle.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Edelleen mulla on sellainen fiilis, että tässä nyt pistetään vähän liikaa Louhimiehen vastuulle.
Samoin. Saa nähdä kuka miesjulkkis joutuu seuraavaks ajojahdin kohteeks.
Louhimieheltä on vaadittu yhtä ja toista tekoa ja se on tehnyt, on pyytänyt anteeks ja hakee itelleen apua, mutta tuntuu ettei mikään riitä. Pitäiskö hänen tappaa ittensä ennenkun media ym. olis tyytyväisiä?
 
vierailija
Vaikea tosiaan vetää rajaa.

On varmasti aivan kauheaa tulla julkisuudessa haukutuksi työstään/persoonastaan. Ei käy kateeksi.
Toisaalta louhimiehen toiminta on ollut sellaista, että ihan hyvä, kun siihen puututaan.
Lähinnä mietin, mikä olisi ollut parempi tapa hoitaa asia. Onko jotain instanssia, jota kautta olisi julkisuuden sijaan voinut lähteä asiaa korjaamaan.
Miksi kyseiset naiset halusivat Louhimiehen elokuviin vaikka tiesivät hänen tapansa toimia ohjaajana?

Ei mua ainakaan kiinnostaisi tehdä töitä henkilön kanssa joka mun mielestä toimii väärin.
 
Vai onko se naisten hoykytys vain näiden naisten näkemys, koska se palvelee heidän etuaan tällä hetkellä?
Mitä tulee tuohon kuristamiseen, niin näitä kohtauksia näytellään ja voisin kuvitella, että elokuvissa useimmin miehet ovat puolin ja toisin väkivaltaisissa kohtauksissa kuin naiset.
Näyttelijät usein uppoutuvat roolihahmoonsa ja ikävät kohtaukset saattavat jäädä painamaan mieltä ja ne tuntuvat oikeille kokemuksille vaikkeivät olisikaan. Monet roolisuoritukset ovat menneet näyttelijöiden ihon alle...

Edelleen mulla on sellainen fiilis, että tässä nyt pistetään vähän liikaa Louhimiehen vastuulle.
En edelleenkään usko, että liikaa laitetaan hänen vastuulleen. Ja samaa mieltä ovat olleet monet kuvauksissa mukana olleet.
Siitä olen samaa mieltä, että se vastuun kaataminen olisi ollut parempi hoitaa toisella tapaa.
Nyt koko homma on mennyt vain älyttömäksi hysteeriset ämmät ruikuttaa - sovinistisiat lyttää naisia -asetelmaksi.
 
Kyllä ohjaa. Mutta aika vanhanaikaista ottaa asenne, että paljon julkistakin rahoitusta hyödyntävä iso toimija saisi kohdella työntekijöitään ihan miten haluaa, ja jos ei kelpaa, voi mennä muualle.
Tossa olen samaa mieltä, ei tietenkään saa mennä noin..mutta mun mielestä tää koko keissi on hoidettu täysin väärin ja menossa on selkeä ajojahti missä mikään mitä Louhimies tekee tai sanoo tekevänsä ei riitä.
 
Tossa olen samaa mieltä, ei tietenkään saa mennä noin..mutta mun mielestä tää koko keissi on hoidettu täysin väärin ja menossa on selkeä ajojahti missä mikään mitä Louhimies tekee tai sanoo tekevänsä ei riitä.
On. Ylipäänsä haastava tilanne. Aku on hoitanut asian selvittämisen hyvin, joskin takaa paistaa viestinnän ammattilaisten laatimat repliikit, mutta enivei.
Ei hän oikein mitään voi tehdä, kun antaa pölyn laskeutua ja jatkossa hillitä käytöstään.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Suomessa nuo alan työt ovat sen verran vähissä, että en usko, että hirveästi varaa valita, jos meinaa hommalla itsensä elättää.
Tuokin on varmaan totta, mutta silti en ymmärrä noita naisia...koska he sanovat saaneensa ihan hirveitä traumoja joista uskaltavat puhua vasta nyt vuosien jälkeen, päivästä toiseen, lehtien palstoilla ja töllössä...on eri asia olla kakkapää pomon alaisena kuin kerta toisensa jälkeen tyrannin alaisuudessa. Tota asiaa moni ihmisistä ihmettelee.
 

Yhteistyössä