V
vierailija
Vieras
Toinen on kauhee adhd , ja toinen jo 3 lk , ikinä ei ole itsenäisesti tehnyt läksyjä vittu mä en jaksa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Höpölöpö nyt taas ja provot seis,,,Perintötekijät ja opitut mallit tekevät tehtävänsä - lapset vain käyttäytyvät kuten äitinsäkin...
Höpölöpö nyt taas ja provot seis,,,
AD/HD Ei ole periytyvä asia, tai ei ainakaan aina...etkä sä nyt voi yhden tai kahden hätäisen ja väsyneen viestin pohjalta antaa samaa diagnoosia myös väsyneelle äidille/isälle kuin mitä lapsella on.Ei tuo vastaukseni ollut mikään provo. Äidin viesteistä päätellen ei hän itsekään ole mikään kauniskäytöksinen kansankynttilä, luultavasti ollut lapsena samanlainen kuin jälkeläisensäkin. Jos tuo lyhytpinnainen/aloitekyvytön käytös ei tule lapsiin perittynä tai ympäristöstä opittuna, mistä ihmeestä se ilmestyy?
AD/HD Ei ole periytyvä asia, tai ei ainakaan aina...etkä sä nyt voi yhden tai kahden hätäisen ja väsyneen viestin pohjalta antaa samaa diagnoosia myös väsyneelle äidille/isälle kuin mitä lapsella on.
AD/HD Ei ole periytyvä asia, tai ei ainakaan aina...etkä sä nyt voi yhden tai kahden hätäisen ja väsyneen viestin pohjalta antaa samaa diagnoosia myös väsyneelle äidille/isälle kuin mitä lapsella on.
Sanoo m1es, jolla ei (lasten onneksi) ole mitään kokemusta lasten kasvattamisesta. Jatkahan lapsi nettityttöjen ihastelua.
Joo, me kaikki uskomme.Huti - tukevat kokemukset, monen vuoden ajan päävastuu. Lapset osaavat käyttäytyä ja ovat fiksuja![]()
Joo, me kaikki uskomme.Seuraavaksi sä varmaan yrität kertoa meille, että käyt töissä?
![]()
Missä vaiheessa sä niitä lapsiasi muka hoidat, kun olet täällä palstalla joka päivä tuntien ajan (usein keskellä arkiyötäkin) ja ilmeisesti vielä töissäkin väität käyväsi? Ei sulla ainakaan aamuvuoroja voi olla, jos kerran kolmen aikaan yöllä palstailet.Niin, en ole yötyössä - oletko sinä?
Lapsi tekee kuten koira eli juuri niinkuin on opetettu. Peiliin katsomisen paikka! Opeta pientä lasta kädestä pitäen, jos ei toimi kuin on sanottu sitten peppu ylös penkistä ja kädestä pitäen näyttämään mitä pyydettiin tekemään. Ihminen oppii vasta kun opetetaan, jos ei ole opetettu ei voi myöskään vaatia.. kokeile vaikka koiran kanssa.Mä oikeasti inhoan mun elämääni. Ikinä ei mennä kiltisti nukkuu, ikinä ei mene pesee hampaita kun käskee, 13,5vuotta ikää adhd lapsella ja se ei selvii iltatoimista, se ei voi yhtenäkään iltana syödä kiltisti, kävellä vessaan, pestä hampaat, käydä pissalla ja mennä sänkyyn.
Tänäänkin huusin pää punasena kun ensin joka asian olin 10kertaa sanonut sille, eikä voi siirtyy hommasta seuraavaan, siinä pyörii lattialla, ees taas, ympäri sinne tänne tonne, kun piti 5metriä kävellä iltapala pöydästä vessaan. Iltapalalla roikku kaapin ovessa, keikkuu tuolilla (kiellettyä molemmat , kaappi ei kestä ja pikku koiran tassu ei kestä tuolia jalan päällä), ei syö, höpöttää, laulaa, pelleilee,makaa tuolilla.sit ku on syönyt niin ei tajua nostaa persettä ylös.
Ja ei sitä ei voi pistää pelleilystä pois pöydästä, koska sitte se ei vaan syö ja muutenkin syö aina vähän vaan, paino jotain -26
Ei se toimi, sit se vaan ei syö.
Pienempi vinkuu, huutaa, raivoi kiukuttelee kitisee kun ei osaa. Piti laskea 10,5cm+1,5cm , ja 3 luokka on loppupuolella, eipä osannut, eikä tajunnut, ei vaikka miten yritit selittää.
Sit ku huudan 13,5vuotiaalle että nyt pitää oikeesti alkaa itte ajattelee, niin tämä nauraa!!! No onpa vittu tosi kivaa!
Kun mä olin 13,5v musta ei oölut mitään vaivaa kellekkään, ruokaa äiti teki ja pesi osan pyykeistä ja mä osan, koulun hoidin itse, eikä tarvinnut kenenkään vahtii että pitää mennä nukkuu tai lähtee kouluun. Tai että syön, puen. Teen.läksyt tms.
Isompi ei tajuu vetää vessaa, jos ei sano. Ei tajuu vaihtaa likasii vaatteita jos ei sano. Ei tee mitään jos ei käske tekee.
Ja oikeasti jos se lukee sillä on kaikki aineet 9 ja 10. Eli ei oo tyhmä, eikä mitenkään kehitysvammainen, mutta arjessa osaaminen on jonkun 5v tasolla.
Pienempi on paljon omatoimisenpi, tekee kyllä arjessa monet asiat oma-aloitteisesti, aamulla kattoo vaatteet itte, treenikamat yleensä kattoo itte. Huolehtii mukaan puhelimen.
Näitä Elenoita jotka kasvattavat näitä hd pärisijöitä on enemmän kuin tarpeeksi. Höpöhöpö löpölöpö ja suu käy kun papupata, mitä taas opittiin ja mitä opetettiin? Ei niinku mitään!? Opettakaa lapsenne älkääkä marisko netissä.Höpölöpö nyt taas ja provot seis,,,
Väitätkö olevasi sitten päivätyössä?Niin, en ole yötyössä - oletko sinä?
Ei tuo vastaukseni ollut mikään provo. Äidin viesteistä päätellen ei hän itsekään ole mikään kauniskäytöksinen kansankynttilä, luultavasti ollut lapsena samanlainen kuin jälkeläisensäkin. Jos tuo lyhytpinnainen/aloitekyvytön käytös ei tule lapsiin perittynä tai ympäristöstä opittuna, mistä ihmeestä se ilmestyy?
Mä olen ihan samaa mieltä. Kerran seurasin lasteni keskinäistä kinastelua jostakin pikku jutusta ja eleet ja sanavalinnat olivat suoraan kuin minulta ja mieheltäni.. se kirpaisi! Eli peiliin katsomisen paikka tuli todellakin.