Onneksi vitun kesäloma loppuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän hyvin ton. Mutta itse ainakin hommasin oman mökin just sen takia että ei tarvii stressaa koko ajan isovanhempia. Meillä myös eirtyinen ei vielä koulussa. Pahina päivinä olen oikeasti lähettämässä lasta lastenkotiin tai vähintään mietin itsemurhaa. No ei täs montaa vuotta enää kärsimystä kun on 18. Ja ristiriitaisinta nii. Haluaiskn toisen lapsen josta mun huonolla tuurilla tulis yhtä vaikea tapaus. No onneks suurin osa ajasta on ihan ok mut sitte ku menee yli niin vaan menee. Ja siihen ei auta mitkään jäähypenkit, palkkio tarrat tms. Puhumiset yms. Toivon vaan että se menee ohi kun kasvaa tai sit se vaan pahenee emt. Tsemppiä! Kohta päästään töihin lepää :")

Minä olen lopultakin ymmärtänyt loman tarkoituksen. Lomalla ladataan akkuja, eikä tarvitse tehdä yhtään mitään.

Minulla oli pitkä lista tekemättömiä töitä kesän alussa lomaa varten, mutta edelleen on matot pesemättä, mullat vaihtamatta kukille ja kaapit siivoamatta. Eikä haittaa yhtään.

Lapset saavat itse keksiä itselleen tekemistä ja jos eivät keksi, niin se on voivoi. Minä en ota siitä stressiä, enkä kanna syyllisyyttä, etten aio toimia muille viihdepalvelukeskuksena. Lapset ovat olleet kavereidensa kanssa, kummitäti vei Lintsille ja Superparkkiin (olivat lahjoja). Mummolassa viihtyivät myös viikon verran.

Itse olen tehnyt pääasiassa vain sellaisia asioita, joista nautin eli nukkunut pitkään aamuisin, lukenut, loikoillut aurinkotuolissa jäätelöä nauttien, tavannut ystäviäni, harrastanut liikuntaa, leiponut, käynyt shoppailemassa alennusmyynneissä ja pelannut lempipeliäni. Mustikassa kävin pari kertaa ja tein hilloa talven varalle.

Tämä loma on ollut ihana, kun ei ole tarvinnut suorittaa jatkuvasti jotain. Yksi elämäni parhaimmista kesistä, edes surkeat säät eivät haitanneet.

Aloituksesta päätellen lapset ovat tulleet äitiinsä, vaikka tämä muuta väittääkin. Lasten kasvatus on elämäntapa, ei sitä että kiellät/uhkailet lapsia mutta käyttäydyt/puhut itse kuin häiriytynyt murrosikäinen.
Missä isä, joka on lahjoittanut toisen puolen lasten geeneistä? Kadonnut ikuiselle baarikierrokselle?

Peukut tälle. Vaikka lapsella olisi joku näistä nykyään niin suosituista A-alkuisista diagnooseista niin ei se todellakaan tarkoita sitä, että lapsi olisi immuuni kasvatukselle.

Varsinkaan jos diagnoosi on lievä, niin sen aiheuttaminen negatiivisten piirteiden ei välttämättä juuri lainkaan tarvitse näkyä ulkopuolisille jos kasvatus on hoidettu kunnolla. Varsinkin ADD-lapsi pysyy oikein hyvin kurissa ihan keskimääräisilläkin kasvatustaidoilla, koska siihen ei liity ylivilkkautta niin kuin ADHD:hen.

Nykyään vapaan kasvatuksen tuloksena kakarat on kamalia hirviöitä, väkivaltaisia ja itsekkäitä, toisin sanoen "erityisiä." Paskamainen käytös on sallittua kun vaan sanoo kaikille, että joo, mun pikku murusella on adhd tai joku muu vastaava diagnoosi. Jokapaikassa nämä hirviökakarat etuilevat, lyövät ja tönivät toisia lapsia ja ihan aikuisiakin. Kiroilevat ja haistattelevat. Ja jos menet niille sanomaan niin vanhemmat tulee silmille.

Sellaisia kullannuppusia ovat nämä "erityis"lapset.

Niinpä kai sitä me nyt oltiinkin kilttejä kun pelättiin piiskaa. Nykyään siten ei enää saa kasvattaa. Että turha verrata että muka ei osata. Se on ihan eriasia nykyyän ja paljon haasteellisempaa se kasvatus.