Oppiiko täysin uimataidoton lapsi uimakoulussa oikeesti uimaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin itse 12-vuotias kun äiti vei mut uimakouluun (oli tosin aikuisille tarkoitettu) ja tätä aikaisemmin en ollut koskaan uinut millään tavalla... vettä pelkäsin vähän. Kyllä vaan opin uimaan. :)

Riippuu täysin lapsesta. Mulla on keskimmäinen mennyt uimakouluun 5-vuotiaana, mutta osasi tuolloin jo vähän uida. On käynyt nyt useamman uimakoulun, viime kuussa täytti 7 v ja nyt viimeisimmässä uimakoulussa on oppinut uimaan 50 metriä vatsallaan ja selällään.

Meidän pienin menee nyt syksyllä 4-vuotiaana jatkovesipeuhuun, hänkin jo vähän ui, mutta täällä uimakouluun pääse vasta 5-vuotiaana. Menee harjoittelemaan siis ryhmässä toimimista.

Meidän 5v poika menee kesällä uimakouluun ja toivon, että hän siellä hoksaa uimisen lopullisesti.
Kesän jälkeen nähdään, mikä oli tulos. =)
Ainakin meinataan koko kesän kaikki aurinkoiset päivät tuolla maauimalassa viettää, että eiköhän tuo kesän jälkeen jo polskuttele ilman amppareita selässä..

Toivottavasti. Meidän 9v. menee nyt toista kertaa uimakouluun + sitten on tietty ollut päiväkodin ja koulun uinnit ja jonkun verran ollaan itsekin yritetty totuttaa veteen. Jos ei opi niin sitten vaan uusiksi.

Oppii. Ne on tehokkaita nuo uimakoulut. Jos lapsi vähääkään on mukana ja yrittää, niin oppii. Meillä on osattu uida ennen uimakouluja, mutta silti ollaan lapset niihin 5-vuotiaina laitettu. Sitten edetty seuraavalle tasolle vähitellen.

Meillä oli yhtään syvempää vettä/sukeltamista aristeleva lapsi, itse en osannut opettaa oikein/ lapsi vastusteli. Ei halunnut uimakouluunkaan. Sijoitettiin muutaman kerran yksityisen uimaopettajan tunteihin - oli todella iso hyöty. Oppi sukeltamaan ja veden aristelu hävisi. Pikkuhiljaa siitä oppinut uimaan enemmän.

Yhteistyössä