Lapsi ja uimaan oppiminen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen oppi meillä uimaan oikein kunnolla (25 m ilman apuja) viime syksynä eskarin uimakoulussa ja olen oikein tyytyväinen, että oppi uimaan ennen kouluun menoa. Kuopus täyttää just 4v. ja on oikea vesipeto kellukeuimapuku päällään. Luulen että hän voi oppia uimaan ilman kellukkeita jo tässä vuoden sisään.

5v esikoisen ilmoitin just kesäksi uimakouluun, josko oppisi edes alkeet. Viime kesänä puljasi ihan vaan uimarenkaan kanssa. Tosin edistystä sekin, alkukesästä ei meinannut uskaltaa veteen ollenkaan.

Esikoinen on 8v eikä osaa kunnolla uida. Uimakouluja on takana 3 ja 2 koulun kanssa käytyä.
Osaa sukeltaa, uida selkäuintia ja edetä uimalla veden alla,
mutta ei pysy pinnalla montaakaan metriä.

Kuopus 5v osaa samoin kuin esikoinen, oppii varmasti tulevana kesänä uimaan uskoisin.

tyttö vajaa 4v ui putkeen (isältä äidille) 10m ilman kellukkeita. Uimassa ei kellukkeita enää laiteta ollenkaan ja toivottavasti tässä 4-5v aikana oppii ihan kunnolla uimaan.
Kellukkeitten kanssa uimista en itse osaa mieltää "uimaan oppimiseksi", meidän 1,5v ui kellukkeilla :D

Riippuu sinusta milloin "tarvitsee" osata uida. Koulussahan sitä opetetaan, vasta viidennen vai kuudennnen luokan todistukseen merkitään uimataito. Mutta kyllä uimataito tärkeä taito on, ihan turvallisuussyistä minusta on hyvä että lapset oppivat jo ennen koulun alkua uimaan. Meidän lapset on oppineet 4-5 -vuotiaana.

Yhteistyössä