Onko normaalia jos joskus väsy niin että?

vierailija
Mikä sairaus vei sairaalaan? Jos liittyy siihen? Toisaalta jos on 5 lasta, monta yritystä ja koko ajan polttaa kynttilää molemmista päistä niin ei se mikään ihme ole jos palaa loppuun jossain vaiheessa.

Miksi muutama viikkoa sitten sairaalassa, kun en hoitanut flunssan jälkeen itseä tarpeeks hyvin, minulla on ollut tulehduksia vaikka minkälaisia, jostain syystä verenpainen yläpaine todella alhainen, hb todella alhainen kans, eli pyörtyin melkein voi sanoa, yhtäkkiä kun nousin ja menin kävelemään pää oli niin raskas ja koko maailma oli sumussa että putosin, mutta nousin. Mun pitäisi myös kohdunkaulan tutkia, koska kun viides lapsi on tullut, menetin paljon verta vuorokauden päästä vast, pelastettiin, mutta silloin kun synnytin, hoitajat tai lääkäri en tiedä kuka, oli huolissaan että kohdunkaula melkein palasiksi meni tai en muista oikein diagnoosia, ehkä joku viisas voi sanoa täällä mikä on mun kohdunkaulan kanssa, koska kuukautiset kans nykyään super runsaat, viimeksi kun menin sairaalaan nekin oli ja ehkä siksi hb oli ainoastaan 68, verenpainen yläpaine joku 70. No nyt pidän vapaata joka tapauksessa ja pitää kohdunkaulankin hoitaa samalla :sick: eli joku Uä tehdä vaikka sen olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten. Miksi verenpaine oli alhainen niin todenäköisesti rasitus ja monta tulehdusta, koska kun lääkityksen aloitin niin se nousi ihan parissa päivässä ja pääsin poiskin sieltä.:notworthy: Mä olen jotenkin en niin herkkä jos kysymyksessä on fyysiset sairaudet ja jos taas henkiset esim en saa unta niin apua osan hakea heti. Eli todellisuudessa hoidan itseä päin jotakin.

Minkälainen sairaus sinulla on? No itsellä nyt älytön väsymys, että tuntu vain yks kunnon yöuni ei auta, pakko olla viikon pari kotona. Myös mieli tekee kaikki arvot tarkistaa, UÄ tehdä ym samalla.
Psykoosisairaus kyseessä. Ennen tota diagnoosia ihmettelin aina mistä on kyse ja juoksin vähän väliä lääkärissä, kaikenlaisissa testeissä. No löytyihän se vastaus viimein sitte. Mut en nyt meinaa että sulla ois kyse sellaisesta.
Toivottavasti asiat selviää sinulla ja voisit pian paremmin :)

Psykoosisairaus kyseessä. Ennen tota diagnoosia ihmettelin aina mistä on kyse ja juoksin vähän väliä lääkärissä, kaikenlaisissa testeissä. No löytyihän se vastaus viimein sitte. Mut en nyt meinaa että sulla ois kyse sellaisesta.
Toivottavasti asiat selviää sinulla ja voisit pian paremmin :)
Voi ei, uskon ikävä sairaus ja toivottavasti voit nyt hyvin, kun yleensä siihen on aina 100% hoito. En ikinä unohda kun mun tuttu oli psykoosissa, paitsi se oli taas suht pirteä, mutta psyykisesti ei voinnut hyvin ja uskonut mihin vaan, oli kamala kuunnella kaikki ajatukset ja mä vielä itsekin luulin silloin että kai se puhuu totta vaikka hyvin rasittava hän oli silloin, lääkeiden avulla ajatukset oli erilaiset ja diagnoosi tarkkaa on ollut psykootinen masennus, en tiedä onko se sama kuin ihan psykoosi?

vierailija
Sinun jatkuva anemia on kyllä aika huolestuttava oire (n) olet kertonut siitä aiemminkin. Se on siis nimenomaan oire jostain sairaudesta. Mahdollisia syitä: verisairaudet, ruuansulatuskanavan sairaudet, puutteellinen ruokavalio... toivottavasti syitä on selvitelty (gastroskopia, kolonoskopia, riittävät verenkuvat...).

Sinun jatkuva anemia on kyllä aika huolestuttava oire (n) olet kertonut siitä aiemminkin. Se on siis nimenomaan oire jostain sairaudesta. Mahdollisia syitä: verisairaudet, ruuansulatuskanavan sairaudet, puutteellinen ruokavalio... toivottavasti syitä on selvitelty (gastroskopia, kolonoskopia, riittävät verenkuvat...).
Mä olen outo tapaus että anemian saan vast kuukautisten aikana ja nykyään ne ovat super runsaat. Kierukan suosittelivat, mutta en halua tätä, vaikka nyt jo tuntuu ehkä kannattaa laittaa, niin saan jopa kuukautiset pois tai ainakin ne ei ole niin runsaita, mutta ennen tätä haluan tutkia kohdunkaulan. Ruokavalio mulla ihan okoo ja kolonskopia kerran oli itseasiassa tehty, lääkäri oli huolissaan yhdestä jutusta, mutta kaikki oli hyvin. Eli syy on todella runsaat kuukautiset, naurettava sanoa ääneen, mutta sanon kuitenkin kun ihmisiä vaan ollaan, niin haen välillä jopa vaipat, kun monta siidettä ei edes kestä kuinka runsaat ne on ja aamusin kävelen suihkuun ryömimällä melkein.

Lisäys ja vaikka jopa vaipat laitan niin suihkun asti voi kaikki lattiat olla veressä ja jalat, kauhea tärinä, puol päivä mene että saan itseä kuntoon ja jaksan jotain. Kuukautiset nykyään minulle on iso painajainen.

Voi ei, uskon ikävä sairaus ja toivottavasti voit nyt hyvin, kun yleensä siihen on aina 100% hoito. En ikinä unohda kun mun tuttu oli psykoosissa, paitsi se oli taas suht pirteä, mutta psyykisesti ei voinnut hyvin ja uskonut mihin vaan, oli kamala kuunnella kaikki ajatukset ja mä vielä itsekin luulin silloin että kai se puhuu totta vaikka hyvin rasittava hän oli silloin, lääkeiden avulla ajatukset oli erilaiset ja diagnoosi tarkkaa on ollut psykootinen masennus, en tiedä onko se sama kuin ihan psykoosi?
Hyvä hoito tähän on, ja voin nyt aika hyvin tällä hetkellä, toivottavasti jatkossakin sairaus pysyy kurissa :) ikäviä sairauksia nämä. Mun diagnoosi oli eka tuo psykoottinen masennus ja muuttui sitten toiseksi. Psykoottista masennusta saattaa seurata psykoosi jossa sitten todellisuuden taju katoaa kokonaan.

Hyvä hoito tähän on, ja voin nyt aika hyvin tällä hetkellä, toivottavasti jatkossakin sairaus pysyy kurissa :) ikäviä sairauksia nämä. Mun diagnoosi oli eka tuo psykoottinen masennus ja muuttui sitten toiseksi. Psykoottista masennusta saattaa seurata psykoosi jossa sitten todellisuuden taju katoaa kokonaan.
Tsemppiä sinulle :). Hienoa että voit hyvin! Meillä jokaisella on jotain elämässä, hieno asenne että uskallat puhua ääneen, arvostelen!

• Tykkää
Reactions: sangria
vierailija
Mirena -hormonikierukka on erinomainen hoito runsaisiin kuukautisiin, voi unohtaa kuukautiset (moilla loppuvat kokonaan tai on vain tiputtelua) ja ehkäisyn aina 5 vuodeksi kerrallaan. Nim. 7. vuosi Mirenaa takana (runsaisiin kuukautisiin määrätty)

Mutta eipä sulle taida kukaan pystyä mitään järkeä puhumaan, kärsi kun kerran haluat kärsiä. On sekin tietty tapa hakea huomiota...

Mirena -hormonikierukka on erinomainen hoito runsaisiin kuukautisiin, voi unohtaa kuukautiset (moilla loppuvat kokonaan tai on vain tiputtelua) ja ehkäisyn aina 5 vuodeksi kerrallaan. Nim. 7. vuosi Mirenaa takana (runsaisiin kuukautisiin määrätty)

Mutta eipä sulle taida kukaan pystyä mitään järkeä puhumaan, kärsi kun kerran haluat kärsiä. On sekin tietty tapa hakea huomiota...
Miksi pelottaa, niin syy että olen herkkä jos jotain mitä ei kuluu luontoon on mun sisällä, myös lääkeille ym... Nekin varovaisuudella syön jos syön. Sekä yks tuttu minulla on joka sen laittoi ja oireili rajusti, toiselle taas kävi loistavasti. Kiitos voin mainitsea huomenna lääkärille Mirenasta :). Itseasissa luin näistä kans pikkasen, monet kehuivat Mirenan, ehkä paranen täysin tästä jatkuvasta en jaksa mitään olosta. Noh nyt en muuta kun viikon kaks hoidan itseä kuntoon.

P. S. Mies ihmetteli kun menimme hakemaan ruokaa, yleensä haen jos haluan jotain muuta kuin jääkaapista, niin ne on Sushit, Italialaista tai jotain super tervellistä ja kun sanoin mihelle että tänään Burger Kingille niin se oli vähän niin kuin whaaat...... Te ette usko miten lapset tyytyväisiä lasten aterioista :ROFLMAO:. Eli se mene sitten niin älä ikinä sano ei ikinä, poika just kysyi muutama viikkoa sitten kun ajoimme ohi että äiti milloin mennään Hesburgeriin ja vastaus oli että siellä on epätervellistä ruokaa ja maistu pahalta ja nyt sitten hain nämä epätervelliset kun kyllästyin Susheihin että jatkuvasti panostan tervelliseen elämään, omat painotarkastukset että varmasti XS jakku mahtuu päälle niin ehkä menestyn töissäkin paremmin jos muut näkee että terve kroppa, hohhoija ne ajatukset, päätin varma lopetan hakea täydellisyyttä jatkuvasti se mua rasittaa enemmän.

vierailija
Jep nuo kuulostaa terveemmiltä ajatuksilta, unohda maaninen painon kyttääminen ja kauneusleikkaukset. Panosta tasapainoon elämässä: riittävästi lepoa, terveellistä ruokaa (herkuttelu on silti joskus sallittua) ja liikuntaa. Työt järkevyyden rajoissa. Tulet voimaan paremmin (kun olet hoitanut sen toistuvan anemian aiheuttajan kuntoon).

Yhteistyössä