Oon alkanut katsella vaunuja, mutta luultavasti kannattaa jättää viime tippaan, jotta näkee, miten nuo kaksi nykyistä nuorinta jaksaa kävellä silloin. Minä liikun paljon tapahtumissa ym. riennoissa, ja tuplarattaita tarvittiin vielä siime syksy näidenkin kanssa, koska tarvitsivat välillä lepoa ja jopa yöunille menoa, jos ei ehditty seiskaksi kotiin esim. sunnuntaisin.
Meillä keskimmäinen on vähän huono kävelemään, ja seisomalauta saattaisi mennä hänen käyttöönsä vielä syksylläkin, tai sitten hän innostuu vaikka pyöräilemään. Täällä uudessa kaupungissamme on varmaan puolet vuodesta lunta ja jäätä, joten en nytkään ole jaksanut vetää häntä pulkassa, vaan hän on istunut mm. rattaiden kuomulla. Tuplat olisivat siis vieläkin kätevät. Toisaalta kuopus ei viihtynyt vaunuissa ei hetkeäkään edes vastasyntyneenä. Onneksi kannatteli päätään sairaalasta lähtien ja oli muutenkin tosi "valmis" synnyttyään, joten oli kavennetussa kantorepussa alusta alkaen. Siinäpähän imetinkin kantotakin alla, ja veljet olivat sisarusrattaissa.
Sisarusrattaitakaan ei hirveästi ole sellaisia, missä painoraja kestää isommat sisarukset (eli 3-vuotiaat / 15-kiloiset), joten tosiaan pitää suunnitella ostamista vasta, kun näkee näiden nykyisten liikkumisjaksamisen vaikka kesällä. Toki heitä voisi vain huudattaa ja kävelyttää aikansa, niin oppisivat kävelemään ainakin muutaman kilsan päivämatkoja, mutta minä en kestä. Rattaat valjaineen ovat myös hyvät, kun saavat väsymyksestä jotain kiukkukohtauksia (lähempä eri suuntaan kuin äiti ja ylitän autotien keskeltä tietä). Puhumattakaan siitä, että voi vaikka maakuntamatkailla koko päivän ja nostaa bussista väsyneet lapset vain vaunuihin jatkamaan unia.