The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Kai sitä muutenkin kaatuillaan kuin vain kännissä..
Kännissä kaatuminen on turvallisempaa.
Ihmisen refleksit kun toimii joskus väärin. Selväpäinen luikastelija nimittäin ehtii laittamaan käden väliin ja sit onkin käsi poikki.
Känninen luikastelija taas rojahtaa maahan kuin säkki ja selviää likaisilla vaatteilla.
Juopon tuuri ei ole ihan tuulesta temmattu.
Juopot vaan kokeilee sitä tuuriaan turhan usein eikä sitä loputtomiin kuitenkaan riitä.

• Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kenelle vaahtokarkkeja:eek::sick::sick::sick::sick::sick:
Liitän tähän mun tuttavan tekstin, jonka hän pyysi kauan sitten, ennen vuotta 2006 ainakin liittämään tiedoksi sairaille - varottava esimerkki, mutta myös toivoksi paremmasta:
"Olen syntynyt 1947. Vuosi oli 1980, kun tulin raskaaksi - ensimmäinen kerta. Lopetin tupakanpolton heti. Kaikki hyvin, ei vieroitusoireita, mutta aloin syödä paljon karamelliä: irtokarkkeja ja vaahtokarkkeja.

Lapsi syntyi, kaikki hyvin. Suoli alkoi reagoida. Menin lääkäriin ja päädyimme peräpukamiin, ja siihen sitten salvaa. Kuukauden kuluttua menin uudelleen, vaiva vain paheni. Pääsin pian sairaalaan, suoli tähystettiin ja varjoainekuvattiin. Krooninen paksusuolentulehdus. Lääkkeeksi salazopyrin 2-5 tablettia päivässä. Kunto oli oikein huonona. Sain kortisoniperäruiskeita 2 erilaista ja muutaman kerran kortisonitabletteja.

Hoito-ohjeet kirjallisena. Ei salaattia, pähkinöitä - ja muistan vielä - ei vaniljasokeria. Listahan on pitkä: ei alkoholia, kahvia.
- jos aiot hankkia lapsia, ota yhteys salazopyriinin vuoksi.
- Resepti - vitamiinin saamiseksi - Multivita
- Ja valmistaudu henkisesti avanteen laittoon.

Sitten opittiin uusi elämä. Senkka normaali 48. Mitään ei voi syödä, mihinkään ei voi mennä. Työhön piti pystyä.

Aamulla ensimmäisenä syöksyminen vessaan. Joskus tuntui, että oksentaa väärinpäin. Verta ja limaa ja taas ja taas vessaan. Ei kestänyt kylmää, villahousuja aina. Alaselkää särki ja kummallista kyllä varpaiden niveliä myös. Tilanne oli joskus, että kuraa on kummassakin lahkeessa...

10 ensimmäistä vuotta oli tuskaa - Te sen tiedätte; ei elokuviin, aina tarkista, missä vessa. Sitten aloitin tupakanpolton uudelleen ja hupsis, suoli alkoi rauhoittua täysin. Kerran kun vaihdoimme Floran Voimariiniin, suoli reagoi hieman. Voimariini pois, kaikki taas hyvin.

Minua on tähystetty paljon - tähystys on helpompaa kuin hammaslääkäri. Täytyy itse auttaa kädellä vatsaa painamalla letkun kulkua.

Kun olin taas kerran tähystyksessä johon tuli kutsu automaattisesti, lääkäri totesi suolen olevan hyvin rauhoittunut ja kun luki papereista minun taas polttavan, kertoi olleensa tupakanpolton vieroitusoirekurssilla. Hänen mielestä tulehdus oli minun kohdalla tupakanpolton vieroitusoire.

Nyt minä elän entistä epäsäännöllistä elämää: käyn töissä 6 pv / viikko 50 h. Lomaa vuodessa 2 viikkoa. Olen yrittäjä. En käytä alkoholia enkä syö irtokarkkia, vain suklaata.

..olen saanut parhaan mahdollisen hoidon, kysymyksiin on vastattu.

Kun minut tähystettiin 2002 syksyllä, lääkäri sanoi: ellei papereista lue, suolesta ei näe - se on ihan terve." Minut on myös siirretty terveyskeskuspotilaaksi ja itse pitää huolehtia tähystys 3 vuoden välein, solumuutosten tarkkailun vuoksi.

Tulehduksen ollessa pahana on katsottava mitä panee suuhunsa: tänään kun syöt, viimeistään huomenna sen kuulee. Hyviä minulle oli tavallinen viili ja hapankaali hyväili vatsaa. Edelleenkin huomaan vältteleväni niitä asioita, jotka silloinj koin pahaksi.

En suosittele kenellekään tupakoinnin uudelleen aloittamista - onhan sitä nikopurkkaa ja kaikkea muuta. Itse en uskalla lopettaa enää, vaikka siitä on oma riesansa.

Niin se pieni vitsi: Voihan pieru. Sekin on nykyään vain ilmaa.
-Anna-Liisa-"

Huomenta :)
Mukavaa lauantaita sinne.

Aamukahvi juotu :coffee: ja maustamatonta kauravälipala syöty :):)
Ei mitään ihmeempää suunitelmaa tänään.
Kotitöitä,lukemista,ehkä vois käydä lenkillä,päivällä kahtoo jotain sarjaa.

vierailija
Huomenta, huomenta!

Kaurajogurtin päälle runebergintorttu ja kahvia. :p Tähän "syön ennen kahvia" juttuun alkaa jo tottua. Vatsa karjui aamulla nälästä.
Hei, sen jauhotortun tilalla mutakakku on tosi hyvä, mut voisitko kokeilla, mitä sun nuoriso tykkää tästä.
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000001167997.html

En lähtisi mitään sokeria etsimään, vaan laittaisin luomuhunajaa. Miksi se ei sopisi? Kaakaojauhe on oltava luomua, koska muut maistuu kitkerälle ja tekee mahaan kouristuksia. Mikä sillä yhdellä, joka tarvi sairaalahoitoa? Sinne kannattaa viedä omat eväät, olen oppinut muilta...

Paula, kuulostaa herkulta toi kaakku. Ja mulla on jopa kookossokeria kaapissa. Tosin se maistuu kitkerältä, laittaisin mieluummin intiaanisokeria. Hunajan kanssa tosta saattaisi tulla liian vetelämutainen.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä