Toiveena vauva 2017-2018

@Nadine88 kyl toi siltä näyttäs et ovis poksunu.(y)

Mä en malttanu olla tekemättä illalla ovistestiä.:cautious::ROFLMAO:
Oli pakko tsekata mikä meininki kun alko mies taas näyttää sen verran adonikselta.:LOL:
No yllättävän selkeä viiva siihen tuli. Ei ees lähellä plussaa, mutta jos vertaa vaikka viime kiertoon, niin ekoissa tikuissa hädintuskin näkyi yhtään mitään.:D Pitää jatkaa siis tästä jo tätä tikutusta. Toissa kierrossa jossa oli myös oikean puolen vuoro, tuli plussa jo kp10, joten kun nyt on kp7 ja taas oikea puoli vuorossa, niin ehkä ihan ok olla ajoissa varulta. Katotaan miltä noi testit nyt näyttää, että oliko toi eilinen vaan joku random kohouma vai alkaako oikeesti jo olla noususuhdanteessa.:D
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
27.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen.........7/28..............yk7
Nadine88...........17/28-34.......yk4
Möörtsi...............17/25............yk3
Tänttähäärää.....17/23-29.......ya 10/16
Nelliida...............21/28-30.......yk7
Fritang...............4/23-27..........yk12 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......6/24-34.........yk12
Vuuti...................11/28-32.........yk10 (km yk7)
Salty.....................41/30-33.....yk1
Sonde...................38/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................28/27-31.....yk 1
Pikkutakkutukka...14/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........13/28.........yk 2
Ksennonen...........19/XX........ykX
Ahmis...................18/25-28.....yk2
Haaveilija_93........17/27.........yk 2
VauvaHaaveilija89.2/27.........yk2
Keijupölyä..............19/18-23....yk2
Embell...................46/21-35....yk 3
kissaliikeri.............25/19-34.....yk2

Piinailijat:
lilia88.......................dpo5
Ahmis......................dpo5
Möörtsi....................dpo4
Nelliida.....................dpo5
Nadine88.................dpo0
Nasunen87..............dpo0

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2), Viii (yk3)
 
Jahhas, tänään kp 25 muuttui yk3:n kp1:ksi. Osasin jo aavistaa, kun menkkakipuja ollut parina päivänä!

Kiinnostavaa tässä on se, että laskennallisesti ovulaatio oli tosiaan siis jo kp 11, kun itse olin ajoittanut sen paljon myöhemmälle CB:n testerin takia. Womanlog-appini oli sijoittanut sen kp 12:lle, melko tarkasti siis. Mutta kuten aiemmin olin epäillytkin, olin aloittanut testauksen myöhässä, vasta kp 13 - koska edellisessä kierrosssa laskennallinen ovis oli kp 18. Tässä näemme miksi epäsäännöllinen kierto aiheuttaa hankaluuksia. Onko täällä muita joilla ovulaatioajankohta heittelee noin paljon, jopa viikon?

Tästä kierrosta opittua: pitää ajoittaa talletuksia taktisesti alkukiertoon melkein heti menkkojen perään, vaikka joka päivälle ekan viikon ajan. Nyt talletuksia oli "vain" kaksi päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä. Onneksi tilasin LH-tikkuja, saan parempaa dataa kuin CB-vilkuttajalla.

Pitääkin samoin tein mennä ostamaan niitä @viipulainen suosittelemia vitamiineja.

Ja ai niin: se tupakanpoltto loppui sitten tänään, mark my words.

Odotan jo innolla tiistain gynekologia, saan lisätietoja tilanteestani.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@kissaliikeri pahoittelut uudesta kierrosta! Peukut sille että opit kropasta uutta ja että tupakanpoltto loppui! Tsemppiä siihen.

@viipulainen oliko niin että vattutee auttais myös oviskipuihin? Tärinäkipu oli samanlaista ku ennen mut ehkä se pahin kipukohtaus jäi ny pois ton ansiosta? Ja pitikö tota teetä jatkaa myös ovulaation jälkeen? Vielä olis pusseja jäljellä muutamia
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@kissaliikeri tsemppiä uuteen kiertoon. Ja upeeta polttamisen lopetusta!:love:

@Nadine88 nyt kun kysyit niin itseasiassa joo, oli hyvin vähäkipuinen ovis. Tunsin sen, mutta se totaalinen jumikramppi tuokio jäi kyllä välistä. (y)
Ja mä vedän läpi kierron. Mä luulen että se tasoitti mun kiertoa ja tosiaan menkkakipujakaan ei tuntunut kuin muutama nippaisu ekana päivänä ja se alkutuhruttelu jäi pois, mikä on mun mielestä hyvä.:D Eli periaatteessa tuli yksi vuotopäivä lisää kun heti alkuun vuoto oli normaalia kuukautisvuotoa eikä tiputtelua ja tuhrua. Se taas vahvistais sitä että kohdun limakalvo on ollut hyvä. (y)
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Mistä nettikaupasta ovulaatiotestit kannattis tilata? Oon selaillu kotitesti, mammaksi ja raskauskeiju. Heillä ns.omat testit. Kaikki vakuuttavat olevan huippuluokkaa. Silti epäröin.. Clearin tilaan mut aattelin noita halvempia lisäks.
 
@Möörtsi Kiitos vinkistä. Taitaa toimitusaika olla liian pitkä seuraavalle ajankohdalle ku ois tarve.. Voihan tuon toki laittaa tilaukseen, jos ei seukissa tärppää. Sen verra edullosia et jos niille ei oiskaan, toivon mukaan, käyttöä niin ei hinnan puolesta harmita :D mut nyt pitäis saada lyhyemmällä toimituisella jostain tilattua.
 
@Möörtsi Kiitos vinkistä. Taitaa toimitusaika olla liian pitkä seuraavalle ajankohdalle ku ois tarve.. Voihan tuon toki laittaa tilaukseen, jos ei seukissa tärppää. Sen verra edullosia et jos niille ei oiskaan, toivon mukaan, käyttöä niin ei hinnan puolesta harmita :D mut nyt pitäis saada lyhyemmällä toimituisella jostain tilattua.
Listalla muuten sulla on kp38. Onks se todellinen tilanne? Raskauskeijun paketti tulee aina 2 päivässä tai jopa päivässä. Mut varmasti hyviä muidenkin testit ja näissäkin on niin että kaikki ei sovi kaikille
 
Jahhas, tänään kp 25 muuttui yk3:n kp1:ksi. Osasin jo aavistaa, kun menkkakipuja ollut parina päivänä!

Kiinnostavaa tässä on se, että laskennallisesti ovulaatio oli tosiaan siis jo kp 11, kun itse olin ajoittanut sen paljon myöhemmälle CB:n testerin takia. Womanlog-appini oli sijoittanut sen kp 12:lle, melko tarkasti siis. Mutta kuten aiemmin olin epäillytkin, olin aloittanut testauksen myöhässä, vasta kp 13 - koska edellisessä kierrosssa laskennallinen ovis oli kp 18. Tässä näemme miksi epäsäännöllinen kierto aiheuttaa hankaluuksia. Onko täällä muita joilla ovulaatioajankohta heittelee noin paljon, jopa viikon?

Tästä kierrosta opittua: pitää ajoittaa talletuksia taktisesti alkukiertoon melkein heti menkkojen perään, vaikka joka päivälle ekan viikon ajan. Nyt talletuksia oli "vain" kaksi päivää ennen ovulaatiota ja ovulaatiopäivänä. Onneksi tilasin LH-tikkuja, saan parempaa dataa kuin CB-vilkuttajalla.

Pitääkin samoin tein mennä ostamaan niitä @viipulainen suosittelemia vitamiineja.

Ja ai niin: se tupakanpoltto loppui sitten tänään, mark my words.

Odotan jo innolla tiistain gynekologia, saan lisätietoja tilanteestani.
Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta.
Tsrmppejä tupakoimattomuuteen.

Mulla tuo ovis sahaa misä millonkin. Nyt perehdynkin pelkästäät tutkaileen saako tuohon mitään selkoo. Välilä kierto 23 seuraavassa29 ja sit voiki olla taas siltä väliltä.
Joskus ovis ollut jo kp 10 ja nyt tässä kierrossa kp 16.

Omaa napaa tänään dpo 1..
En sit tuntenu minkäänsortin kipuja tässä kierrossa en nyt tiä kummaltapuolen irronnut. Viimekuussa oli vasen ja sillon oli selvät ovis kivut.
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Ny mä oon vähän ymmälläni. Tänää meni sänkypuuhat plörinäksi. Kummallakin halut 0 ja eihän semmosesta nylkyttämisestä ilman fiilistä mitään tuu. :confused: siis voiko olla että oviksen jälkeen vaan on tarkoitettu näin? Viime kierrossa siis sama homma. Eilen kuitenkin halut tapissa ja kaikki sujui hyvin. No onneks on eiliset talletukset alla. Saakele vaa ku rupes kohtu sattumaan ton rynkytyksen jäljiltä:unsure: :ROFLMAO:toivottavasti tää ny ei oo vasta ovis
 
Ny mä oon vähän ymmälläni. Tänää meni sänkypuuhat plörinäksi. Kummallakin halut 0 ja eihän semmosesta nylkyttämisestä ilman fiilistä mitään tuu. :confused: siis voiko olla että oviksen jälkeen vaan on tarkoitettu näin? Viime kierrossa siis sama homma. Eilen kuitenkin halut tapissa ja kaikki sujui hyvin. No onneks on eiliset talletukset alla. Saakele vaa ku rupes kohtu sattumaan ton rynkytyksen jäljiltä:unsure: :ROFLMAO:toivottavasti tää ny ei oo vasta ovis
Mulla käy näin. Ovis kun on ohi, tulee totaali stoppi muutamaksi päiväksi. Sit palautuu sellainen NORMAALI into siihenkin, oviksen aikaanhan se fiiliksen taso on kaikkea muuta kuin normaali.:ROFLMAO::D
 
@tänttähäärää hyvä tietää. Ootko käynyt gynellä, onko se sanonut mitään tuohon epäsäännöllisyyteen? Mullehan tosiaan ne terot määrättiin jo kesällä tasoittamaan kiertoa, en sit muistanut koko asiaa kun ei ollut vielä yritys alkanut. Nyt mulla on kuuden kuukauden kuuri valmiina mutta en vielä tiedä, kannattaako alkaa syödä, koska kierron pituus vaihtelee JA KYSYMYS KUULUU: jos syön teroluteja kiertopäivät 15-25 kuten ohje on, mitä sitten tapahtuu, jos ovulaatio on vasta kp 18 - jos terot sitten pakottaa limakalvon irtoamaan, vaikka siinä olisi alkio kiinnittymässä?!?!
 
@tänttähäärää hyvä tietää. Ootko käynyt gynellä, onko se sanonut mitään tuohon epäsäännöllisyyteen? Mullehan tosiaan ne terot määrättiin jo kesällä tasoittamaan kiertoa, en sit muistanut koko asiaa kun ei ollut vielä yritys alkanut. Nyt mulla on kuuden kuukauden kuuri valmiina mutta en vielä tiedä, kannattaako alkaa syödä, koska kierron pituus vaihtelee JA KYSYMYS KUULUU: jos syön teroluteja kiertopäivät 15-25 kuten ohje on, mitä sitten tapahtuu, jos ovulaatio on vasta kp 18 - jos terot sitten pakottaa limakalvon irtoamaan, vaikka siinä olisi alkio kiinnittymässä?!?!
Ei ole mitään sanottu. Gynellä ja lääkärillä käyty (useemmallakin kun kesällä tehtiin loop) Kiero kuulemma ok. Vaikka oon ihmetellyt että voiko noinkin suuri heitto olla. Nyt jonotetaan lapsettomuushoitoihin että kai mutkin jossain vaiheessa tutkitaan. Miestä tutkittu nyt kun todettiin että siittiöitä 0 =(
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@tänttähäärää hyvä tietää. Ootko käynyt gynellä, onko se sanonut mitään tuohon epäsäännöllisyyteen? Mullehan tosiaan ne terot määrättiin jo kesällä tasoittamaan kiertoa, en sit muistanut koko asiaa kun ei ollut vielä yritys alkanut. Nyt mulla on kuuden kuukauden kuuri valmiina mutta en vielä tiedä, kannattaako alkaa syödä, koska kierron pituus vaihtelee JA KYSYMYS KUULUU: jos syön teroluteja kiertopäivät 15-25 kuten ohje on, mitä sitten tapahtuu, jos ovulaatio on vasta kp 18 - jos terot sitten pakottaa limakalvon irtoamaan, vaikka siinä olisi alkio kiinnittymässä?!?!
mun ymmärtääkseni terot ei vaikuttaisi siihen sillon, vaan kroppa toimii kuten yleensä raskauden aikana. Tai tuolla piinalijoiden oireet ja lopputulos ketjussa muistelen ainakin parin henkilön käyttäneen noita ja kun sitten epäluuloistaan huolimatta ovat raskaaksi poksahtaneet, niin epäily on tullut juurikin siitä että vaikka terot on syöty, ei vuotoa siltikään näy.
Mutta kannattaa tarkistaa gyneltä vielä tämä etten muista väärin. Ja varmaan kysyä muutenkin, että olisko järkevä aloittaa terot vasta kun tietää tikkujen avulla oviksen oikean ajankohdan. Eli vaikka on määrätty arvioidun ovisajan mukaan aloituspäivä, niin jos tietää sen olevan myöhemmin niin aloittaisi myös sen kuurin myöhemmin..tai sit jos aikaistuu niin aiemmin. Vai onko mitään väliä.:LOL:

Ja omasta navasta. Ei se eilinen ollu hupiviiva. Yhtä selkeä haalea viiva tänäänkin. Eli alettava sit huomenna tekee 2x pv ihan varulta tai sit jos on samanlainen aamupäivällä mitä tänään, ni alotan maanantaina 2x pv tikutuksen, kun ei onneks ihan NIIN nopeesti kohoa se arvo että tarvis panikoida.:D
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@kissaliikeri Terolut voi estää oviksen, mutta ei se alkanutta raskautta keskeytä, enemmänkin päinvastoin. Teroluthan on keltarauhashormonia, jota tarvitaan alkavan raskauden ylläpitoon, ja joskus sitä käytetään esim. IVF:n jälkeen tukilääkkeenä :)

Mutta tosiaan lääkärillä on varmaan ollut ideana, että syöt kuurin ja sen jälkeen kierron pitäisi tulla säännöllisemmäksi. Siinä voi olla toki se vaara, että sitten menee ne kierrot hukkaan kun teroja syöt.
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@tänttähäärää Okei. Ota taas puheeksi lääkärin kanssa kun pääset vastaanotolle, mun mielestä tää kierron ja oviksen sekoilu vaikuttaa aika keskeiseltä ongelmalta tai ainakin haasteelta. Toki voi olla muutakin mutta tää nyt on ilmiselvä outous. Mulle tulee nyt kokonaan uusi gyne tiistaina kuin ennen, kysyn myös sen mielipidettä. Mullahan oli kesällä stressin tai vastaavan takia vuotoja tyyliin joka tai joka toinen viikko, ja sattumalta heinäkuussa olin ulkomailla kun tuli puhjenneen kystan näköistä pelottavaa sotkua enkä saanut ulkkarigynen diagnoosista mitään tolkkua tai paperia mukaan. Se vaan selitti jotain että monta follikkelia kehittynyt, olin että wtf on follikkeli? Suomi-gyne sitten tutki kotimaassa uudemman kerran ja sanoi että ei ole mitään ekstrafollikkeleita tms, kaikki näyttää ihan ok, mutta otapa tosta teroja. En osannut hätäpäissäni edes tiedustella että mikä mulla sitten oikeasti edes oli. Vähän huonoja ilmaisemaan itseään jotkut gynet, eikä aina itse osaa kysyä oikeita kysymyksiä, kun vastaanotolla jännittää että mikä mua oikein vaivaa. Noi sekovuodot on mulla sittemmin loppuneet. Hyvä kun sun mieskin on tutkimuksissa, toivon lääketieteestä pikaista apua teille!

@viipulainen Erinomainen pointti, jälleen kerran. Kysyn todellakin gyneltä. Tsemiä tikutukseen, siitä vaan täysillä :D Ja HUOMIO! Ostin tänään matkalta Ruotsista apteekista super äitiys- ja yritysvitamiineja, sun suositusten perusteella! Siinä on ihan uskomaton määrä kaikkea vitamiineista mineraaleihin, joista en ollut ikinä ennen kuullutkaan. Ostin oman purkin myös miehelle :D Kiitos vielä kerran aiemmista vinkeistäsi, korvaamattomia!

@Fritang Toikin - että voi estää oviksen! Ihan pelottava ajatus, kun en nytkään tiedä omasta oviksestani yhtään mitään, ei ole ns. näkynyt. En todellakaan ota mitään hukkakiertoja enää. Itse asiassa meinasin jo alkaa syödä niitä, kunnes luin netistä näitä kertomuksia. Lisäksi luin sen pakkausselostetta, ja kun kerrottiin, että se on "vaihdevuosia helpottava hormonivalmiste" tms, olin vähän että miten TÄÄ muka voi olla mun juttu.

Kiitos myös kaikille tsempistä uuden kierron tiimoilta. Menin piristämään itseäni kampaajalle, sain hyvät uudet hiukset. Päätin että hemmottelen itseäni enemmän kuin ennen. Olen ansainnut sen. Lisäksi tupakointi on nyt lopetettu.

Mukavaa, plusmerkkistä ja virkeää viikonloppua kaikille <3
 

Yhteistyössä