Toiveena vauva 2017-2018

Hei huomio kaikki, löysin tosi kätevän raskaustestilaskurin! Tähän voi laittaa oman dpo:n ja katsoa, miten suurella todennäköisyydellä testi näyttää kyseisenä päivänä positiivista tai negatiivista, JA minkävahvuista viivaa olisi tarjolla. Tää perustuu käyttäjien laskuriin syöttämiin tietoihin.

Näköjään esimerkiksi jos testaa dpo8:na, on negatiivisen tuloksen todennäköisyys jopa 81,9 % ja positiivisen vain 18,1 %. Eli esimerkiksi minun olisi aika turhaa rahanhukkaa tikkupissailla tänään.

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=8
 
  • Tykkää
Reactions: Nelliida
Täällähän on taas hyvä meininki päällä, tsemppiä lämpöilijöille ja ovuloijille ja piinaajille!

@zumba224 lle terkkuja: samaistun sekaviin ja hurutuloksia näyttäviin ovulaatiotesteihin :) Ihmeellistä ettei vuonna 2018 ole edelleenkään ihmiskunnalla käytössä satavarmaa ja helppolukuista ovulaatiotestauskeinoa. Joku tiedemies voisi pikkasen skarpata ja kehittää fail safe -testerin, näillä nykyisillä menee arvailun ja pelleilyn puolelle. Minun mieheni on kehittänyt minulle lempinimen: tikkupissari :D

Mä testasin taas aamulla tyhjän pallon CB:n kaksoishormonitesterillä. Eli ei se ovulaatio ainakaan ole todennäköisesti enää tulossa (mikä on helpotus koska lähden tänään matkalle eikä tartte stressailla talletuksia enää). Päädyin väärien CB-positiivisten takia nyt sitten täällä minulle aiemmin suositeltuun ratkaisuun: päätin, että mulla oli laskennallisesti ovulaatio kiertopäivänä 16, ja koska nyt on kp 24, olen laskennallisesti dpo 8. Viime kierto kesti 31 päivää, menen sen mukaan. Nyt olisi siis viikko kuukautisten alkuun. Kiitos suosittelijalle vinkistä.

Koskas tässä voisi alkaa raskaustestailla niin, että saisi luotettavia tuloksia?

Ainoita oireita: tissit yhä turvonneet ja kipeät, muistan samanlaista tunnetta ajalta, kun söin vielä e-pillereitä. Lisäksi muutamana päivänä ollut hyvin lievän menkkakivun tapaista alavatsalla, mitään muuta mainitsemisen arvoista ei.

PIINAA! ODOTUSTA! Ajattelin hautautua työntekoon tässä odotellessa.
dpo12 on mulla sellanen meriitti päivä aina ollu. Sillon keskimäärin voisi odottaa edes haaleaa positiivista tulosta niillä erittäin herkillä testeillä. Toki tääkin on täysin raskauskohtaista, että millon oikeasti näkyy. Joissain raskauksissa se startti on hidas sen hcg hormoonin kanssa, joten hanskat kannattaa viskoa tiskiin vasta kun kuukautiset alkaa, vaikka itse toki upottaudun suohon jo sillon dpo12.:whistle::LOL:
Märehdin sit tossa sen pari päivää ja alan vinssaamaan itteäni taas ylös. Ja toki aina vois olla mahis yllättyä lopulta iloisesti jos sattuiski kohdille myöhäsempi plussa, sillonhan riemu ois tuhatkertainen.:giggle:

Ja siis mä alotan testailun aina liian aikaisin, dpo6-7 repee levikset kun ei enään malta ja pissafestarit alkaa taas.:D
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Kiitos @viipulainen ! Hyvä kuulla ammattimaisen tekijän vinkkiä <3 Onneksi satuin tilaamaan myös halpisraskaustestejä juuri, pääsee kohta pissailemaan :D

Vinssauksesta tuli mieleen: mulla on tässä rinnalla toinen proggis, eli nostan painoa gynekologin määräyksestä, koska hän sanoi että lievä alipainoni voi vaikeuttaa raskautumista. Aivan helvetillistä hommaa. Puoleen vuoteen en muuttanut tapojani, nyt 2 kk eli yrityskierrot olen syönyt kuin sika, kaikkea mahdollista roskaa. Tänään katsoin että 2,6 kiloa tullut lisää. Kaikki vyötärölle!!!!

Kun olen tavoitteessani 2,4 kilon päästä, mullakin "levikset repeää" mutta eri syystä kuin sulla :D Olen toiveikas, että vain nyt joutuu santsaamaan safkaa, mutta sitten raskaudessa kaikki alkaa oksettaa ja laihdun taas... maybe not? :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@kissaliikeri joo alipaino voi tehdä tosiaan hallaa, yksi ystävä kärsi kiertohäiriöistä pitkään vain muutaman kilon alipainon takia. Kun sai painon balanssiin, palautui kierto muutamassa kuussa säännölliseksi ja mm.kuivuus ongelmat katosivat sen myötä.
Mulla on painon kanssa tekemistä myös tuossa mielessä, että painon saaminen on työlästä. Keskimmäisen raskaudessa paino lähti rajuun laskuun koska en yksinkertaisesti kyennyt syömään muuta kuin tuoreita kasviksia ja hedelmiä ekan 3kk ajan. Olo oli tosi heikko vaikka en koskaan ookkaan oksennellut raskaana. Sit kun se eka kolmannes oli kulunut, katosi ällötys lihaa ja lämmintä ruokaa kohtaan kokonaan, mutta painoa ei tullut muuta kuin vauvan ja kohdun sisällön verran. Synnytyksen jälkeen meni 4vk ja olin jo 3kg alle lähtöpainon ja se nälkä oli raastavaa imetyksen kanssa. Mikään ei riittänyt ja lopulta 5kk imetyksen jälkeen olin mässäämisestä huolimatta jo 7kg alle lähtöpainon, toisinsanoen 7kg alipainoa. Ja imetys tyssäsi siihen. Kesti 2v saada paino normaaliksi.
Tämän kuopuksen kanssa vedin sitten väkisin rasvalisää ym.alkuraskaudessa, oli taas sama tilanne iskemässä päälle. Sain extraa 4kg eli yht 10kg ja siis voin sanoa että oli aivan ihanaa imettää ilman että tuntui kuihtuvan tomuksi.:ROFLMAO:
Yhdessä kohti meinas paino notkahtaa turhan kovalla vauhdilla alaspäin imetyksen aikana, mutta otin mun salaisen aseen käyttöön..pähkinäsuklaa levy!:LOL::LOL:
Ois vaan paljon iisimpää jos kaikilla paino vaan pysyis just passelina ilman kauheeta säätämistä. :rolleyes:

Huomasinpa muuten että alan kuolla taas nälkään. Tää on mulla ovista edeltävä juttu.:cautious:
Et mikäli viime kiertoon vertaa, niin 5-6vrk päästä poksahtais ovisplussa. Saas nähä.:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@viipulainen Hyvä tietää ystäväsi kokemus sekä sinun oma kokemuksesi. On melkein uskomatonta, mitä kaikkea naisten pitääkään käydä läpi tässä prosessissa.

Mitä tarkalleen on rasvalisä? Yhdessä vaiheessa vetelin ruokaöljyjä pulloista, mutta koska se on kuvottavaa, en ole pystynyt jatkamaan. Pitäisi varmaan, oliiviöljyä ja rypsiöljyä lusikalla suoraan OKSENNUSEMOJI TÄHÄN Tuo pähkinasuklaa on myös kätevä, pitää ottaa käyttöön! Tässä myös tarvittaisiin hyviä rasvoja, eli avokadoa, banaania, pähkinää jne ja niitä olen koettanut vetää myös.

Nyt vaan ruokaa naamaan, kun kerran nälättää! Mäkin voisin syödä. Ennen tätä projektia ei tullut mieleenkään syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä, nyt syön sen verran kiltisti, vaikka tuntuu että ruoka tulee korvista ulos.
 
@viipulainen Hyvä tietää ystäväsi kokemus sekä sinun oma kokemuksesi. On melkein uskomatonta, mitä kaikkea naisten pitääkään käydä läpi tässä prosessissa.

Mitä tarkalleen on rasvalisä? Yhdessä vaiheessa vetelin ruokaöljyjä pulloista, mutta koska se on kuvottavaa, en ole pystynyt jatkamaan. Pitäisi varmaan, oliiviöljyä ja rypsiöljyä lusikalla suoraan OKSENNUSEMOJI TÄHÄN Tuo pähkinasuklaa on myös kätevä, pitää ottaa käyttöön! Tässä myös tarvittaisiin hyviä rasvoja, eli avokadoa, banaania, pähkinää jne ja niitä olen koettanut vetää myös.

Nyt vaan ruokaa naamaan, kun kerran nälättää! Mäkin voisin syödä. Ennen tätä projektia ei tullut mieleenkään syödä kahta lämmintä ateriaa päivässä, nyt syön sen verran kiltisti, vaikka tuntuu että ruoka tulee korvista ulos.
Lisäsin salaattiini sekä ruokaan rypsiöljyä ja yritin lisätä rasvaisen kalan määrää myös. Ja pähkinöitä ja siemeniä meni myös.
Ja on kyllä uskomatonta miten tuntuu että aivan kaikki vaikuttaa siihen miten naisen kroppa toimii. Joskus vuosia vuosia sitten vaikkapa D vitamiini lisä tuntui vähän erikoiselta, mutta lasten tulon myötä, ei tunnu yhtään erikoiselta. Pikemminkin tuntuu erikoiselta että Suomen suositukset on todella matalat. :D
Mä söin suosituksen mukaista annostusta pitkään, mutta nyt kun nostin annoksen ihan reilusti, multa katosi joka talvinen nuutunut fiilis. Sen eron huomas oikeasti melkeen heti.:eek:
Että vaikka tosiaan, ei tää raskaaksi yrittäminen oo ydinfysiikkaa, mut usein tuntuu että ei paljosta oo kiinni että semmosta se on.:LOL: Kaikki vaikuttaa kaikkeen todellakin.:giggle:
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
Hep, @viipulainen kiitos taas vinkeistä! Pitää ottaa nuo mukaan rutiiniin - tosiaan, niitä öljyjähän voi lisätä ruoan sekaan, aahaa, nerokasta :D Haen myös d-vitamiinia jostain kaupasta, tällä hetkellä syön vain foolihappoa ja C-vitamiinia mm. ehkäisemään vt-infektioita. Ja rasvainen kala on myös erinomainen vinkki. NÄILLÄ MENNÄÄN KOHTI PIKKUKAKKOSTA, jonka ilmaantuminen testeriin on vain AJAN KYSYMYS!

Ja muuten, vaikka tulisikin negaa, ahkerassa tallettelussa on terveyshyötyjä: tutkitusti naiset, joiden sisälle tulee usein spermaa, ovat onnellisempia kuin ne joiden sisälle ei tule :D
 
@Aileen :love::love: seehä o tupla viiva!!
Laitahan apoteekin testeistä kuvaa kanssa.:)

@kissaliikeri eipä kiittämistä.:)
Ja semmonen pointti vielä, että siinä missä kaikki vaikuttaa kaikkeen meillä naisilla ja tuppaa usein olemaan meillä naisilla tämä into ja kaiken balansointi hoidettavana, niin tähän valssiin tarvitaan myös kaksi.
Eli siinä missä meille on tärkeää ottaa vitamiinit ym.räpeltely yrittäessä, niin myös miehen pitäisi vetää vitamiinit päivittäin. Miehille löytyy ihan optimoidut vitamiinit joissa on about kaikki mitä mies tarvitsee.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: kissaliikeri
@VauvaHaaveilija89 Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :(

@Aileen Ihan selkeästi näkyy väriä! (y)

Voi miksi puhuitte pähkinäsuklaasta :ROFLMAO: Nyt tekee ihan järkyttävästi mieli. Mulla kanssa silloin ennen keskeytystä oksetti kaikki ja söin ainoastaan kurkkua ja hapankorppuja. Jatkuvasti sai halailla pönttöä, mikä teki vaikeasta tilanteesta vieläkin vaikeamman. Hieman kauhulla odotan, millaiset pahoinvoinnit tulee jos satun tulemaan uudelleen raskaaksi :ROFLMAO:
Itse syön tällä hetkellä foolihappoa (syönyt jo syyskuusta), D-vitamiinia, omegaa ja maitohappobakteereja. Alkaa toi foolihappo loppumaan, niin voikohan sitä kohta jo hankkia jonkun "mama-vitamiinipurkin"? (n):LOL: Vai onko siitä haittaa ennen mahdollista raskautta?

Hieman ihmetyttää, kun ei ole mitään oireita. Nyt kuitenkin jo kp 27/27-31(n) Oon kyllä 100% varma, että ovis oli vasta viime viikonloppuna. Testailun ajattelin aloittaa keskiviikkona (jos jaksan odottaa :ROFLMAO:). Laitoin eilen tilaukseen uudet testit, kun vanhoja ei enää ole paljoa jäljellä.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
@Aileen Onnea! Selkeä viiva jo!

Mulla ovisviiva vahvistuu hiljalleen mut paljon hitaammin jotenki ku viime kierrossa. Tosin veikkaan että ovis saattaisi tulla nyt oikealta nii voihan kroppa taas käyttäytyä eri tavalla. Päivätesti on taas hiukan vahvempi ku edelliset. Sais ny ovis tulla ennen huomista iltaa ku ollaa menossa Illanistujaisiin ja eihän siitä mitään tuu jos oviskivut on päällänsä :eek:

 
@Aileen onnea jo tähän kohti, toivottavasti viivat vahvistuu vauhdilla niin ei kauaa tarvihte uumoilla ja sit me "potkitaan" sut odottajiin.:love::love::love:

Mamma vitskuja voi syyä ihan jo yrityksen aikana. Siinä on perus vitamiinit ilman A vitaminia (jota ei suositella raskauden aikana), mutta optimaalinen määrä mm.foolihappoa. Noi mamma vitskut on ehkä kaikkein helpoin niin ei tosiaan tarvii arpoa tai tuskastua 10 lisäravinne purkin kanssa ja koittaa pysyä laskuissa mukana että tuliko ny otettua kaikkea tänään vai nou.:giggle:
 
Tää on kyllä aivan käsittämätöntä, että olin jo luovuttanut yrityksen suhteen kun yli vuosi oli jo mennyt viivanpaikkoja katsellessa. Ensimmäistä kertaa tässä yrityksessä näen näissä väriä enkä ole kyllä uskoa (n) Rinnat kipeytyi kyllä poikkeuksellisesti vasta muutamia päiviä sitten ja yleensä on jo dpo 9-13 on alkanut vuoto. Olin jo hävittänyt kaikki testitkin tosiaan. Tämä kiertokin on ollut pitkä(n.60 päivää ainakin), mutta paikansin oviksen kivuista 2 viikkoa sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: ahmis
Tsemppiä @Möörtsi ei sitä koskaan tiedä!

Mulla on kahdensuuntaisia "oireita", todellisia tai keksittyjä: lieviä menkkakipuja. Vähän hiostaa, alkaako sittenkin menkat. Mutta sitten äsken näin kuvan lihapullista ja meinasin oksentaa, piti äkkiä laittaa kuva pois. En muista tällaista tapahtuneen koskaan ennen :D Tykkään lihapullista, mutta nyt - hyi saasta.
 
http://aijaa.com/sruO3f

Tältä aamulta. Samalla tehty rfsu-testi oli kyllä todella haalea, mutta toivottavasti se oli sitten liian laimea satsi :LOL: Ravaan vessassa koko ajan kun rakkoa painaa ja on jano.

Oon syönyt myös noita mamma vitamiineja jo vuoden. En taida olla tuolla listoilla varmaan ollenkaan, mutta alkutalvesta kirjoittelin ja seurannut olen koko päälle vuoden kestäneen yrityksen. Nyt sitten pitää vain odotella mitä tapahtuu o_O Kiitos kaikille kommenteista :love:
 
@Aileen Onnea kovasti! Luo toivoa mullekin kun joku pidempään yrittänyt onnistuu :love: Ja haaleita ne viivat tuossa vaiheessa tuppaavat vielä olemaan, ei huolta. :)

@Nadine88 Onnea oviksesta, tuliko tämä nyt paremmassa aikataulussa kuin edelliset? Kiva kun on iso kasa piinailijoita, toivottavasti saadaan helmikuulle plussa-aalto :)
 
Alla aamun testi. Mun mielestä testiviiva on vähän hailakampi ku kontrolli ku eilen toistepäin. Mietin onko ovis ollu yöllä vai vieläkö se on edessä? No täytyy tehdä viel muutama testi nii näkee suuntaa. Aamuyöstä kyl sattu alavatsassa ku kävin vessassa ja herätessä poltti selkää ja oksetti. Oon oikein tyytyväinen jos oli yöllä ni en joutuis kärsii niitä kipuja hereillä :ROFLMAO:

Lämpökäyrän perusteella se olis saattanut olla. Mulla kun alin lämpö on aina päivää ennen yleensä ollu ja sit ovispäivänä jo nousussa ja tänään ihan selkee nousu.


@Fritang joo kaks edellistä on ollu kp18 ja viimeks kp22, eli nyt tää kp16-17 ovis on todella paremmassa aikataulussa ja kierto jää 29-30vrk mittaiseksi mikä on mulle todennäköisesti just se normaali jos miettii aikoja ennen pillereitä.
 
27.1.18

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen.........7/28..............yk7
Nadine88...........17/28-34.......yk4
Möörtsi...............17/25............yk3
Tänttähäärää.....17/23-29.......ya 10/16
Nelliida...............21/28-30.......yk7
Fritang...............4/23-27..........yk12 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-.......6/24-34.........yk12
Vuuti...................11/28-32.........yk10 (km yk7)
Salty.....................41/30-33.....yk1
Sonde...................38/26-30....ya syksy -17-
lilia88...................28/27-31.....yk 1
Pikkutakkutukka...14/29-33....yk6 (km 6/17)
Nasunen87...........13/28.........yk 2
Ksennonen...........19/XX........ykX
Ahmis...................18/25-28.....yk2
Haaveilija_93........17/27.........yk 2
VauvaHaaveilija89.2/27.........yk2
Keijupölyä..............19/18-23....yk2
Embell...................46/21-35....yk 3
kissaliikeri.............25/19-34.....yk2

Piinailijat:
lilia88.......................dpo5
Ahmis......................dpo5
Möörtsi....................dpo4
Nelliida.....................dpo5
Nadine88.................dpo0

Plussanneet:
Joulukuu 2017: Kiira29 (yk5)
Tammikuu 2018: Jasuuu (yk2), Viii (yk3)
 

Yhteistyössä