The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Mikä lanoliinissa nyt on pahaa, Paula?
Kirjoitin eilen pitkät todisteet siitä, minkä olen tiennyt vuodesta 1982, kun olin lampaanhoitokurssilla. Ja meidän lampaat myin naapurille, joka oli rakentanut lampolan, ostin rahoilla 2 kantavaa kuttua. Tiedän siis sellaista, mitä ei tule kerrottua, kun luulee, et on päivänselvää kaikille. Tiesitkö, ettei ne eläimet ole muuta kuin sorkkien ja ruoansulatuksen puolesta samanlaisia?
 
vierailija
Mikä lanoliinissa nyt on pahaa, Paula?
Sehän sisältää sen myrkyn, mitä merinolampaille ruutataan ihon alle ja siinä pakkauksessa lukee DANGEROUS POISON. Siellä kurssilla naureskeltiin systeemille, että lampaalle laitetaan verkkotakki päälle ja 4 viikon kuluessa kaikki karvat jäävät siihen. Ei ole ainakaan mun luomulammastilalla käytössä se menetelmä, kysyin eilen - eikä merinolampaitakaan. Se rasva sit menee teollisuuden käyttöön, tietääkseni d-vitamiinivalmisteisiin, mitä olen tietoisesti karttanut kaikessa - mutta nyt vasta hoksasin alkaa etsiä tietoa siitä netistä. Mut sitä en tiennyt, kuinka hirveä aine on kyseessä:ninja::sick::cry:
 
vierailija
Niin mutta entäs kun on ihan tavallinen lammas, ei merino-versio. Suomalainen ja vielä luomu-sellainen. Niin mitä pahaa on silloin lanoliinissä?
Riippuu siitä, mitä se on syönyt: maissia, niin on koisamyrkkyä, soijaa, niin on glyfosaattia, mut annetaanhan niille vitamiinilisiäkin - siis lampaanrasvaako????? Ne mun kysymykset poistettiin. Onkohan vaan koon vuoksi se rajoitus, merinolampaille? Eipä tuo ketään kiinnostanut, mut pois lähti kaikki.
 
Riippuu siitä, mitä se on syönyt: maissia, niin on koisamyrkkyä, soijaa, niin on glyfosaattia, mut annetaanhan niille vitamiinilisiäkin - siis lampaanrasvaako????? Ne mun kysymykset poistettiin. Onkohan vaan koon vuoksi se rajoitus, merinolampaille? Eipä tuo ketään kiinnostanut, mut pois lähti kaikki.
Mut siis useimmissa maissahan lampaat laiduntavat ympäri vuoden eivätkä edes saa lisäruokaa. Kallista tulee villasta jos noita pitää lisäruokkia.
 
Lihaksi se kasvatetaan. Villassa maksaa sen värjääminen ja postimaksut eniten. Suomessa ihmistyö on niin kallista, et menee kompostiin se villa. Pirtin kehräämö ei pesetä villaa ulkomailla, moni muu pesettää - ja siellähän ne rasvat sekoittuu lopulta.
https://www.raisioagro.com/luomurehut
Ei tuo mitään hyväntekeväisyyttä ole koskaan ollut.
Mutta lihalampaiden villaa ei hyödynnetä vaan ne myydään kokonaisina taljoina.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä