The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä tulin just saunasta joka on vielä muuton jälkeen :oops: pesemättä.
Suutarin lapsella ei oo kenkiä juu... Mutta edellinen asukki tuskin käytti viimeiseen kmmeneen vuoteen saunaa ikinä ja uudehkolta ja puhtaata se näytti!

Ja niin se vaan on, että tekee sen mitä sillä hetkellä jaksaa, ja loput myöhemmin. Muuten sippaa ihan kokolailla.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Kais
Mä tulin just saunasta joka on vielä muuton jälkeen :oops: pesemättä.
Suutarin lapsella ei oo kenkiä juu... Mutta edellinen asukki tuskin käytti viimeiseen kmmeneen vuoteen saunaa ikinä ja uudehkolta ja puhtaata se näytti!

Ja niin se vaan on, että tekee sen mitä sillä hetkellä jaksaa, ja loput myöhemmin. Muuten sippaa ihan kokolailla.
Näin se on. Täällä on vielä laatikoitakin purkamatta. Vaatehuoneesta puuttuu hyllyt ja rojut on vaan viskottu sisään. Laitetaan kuntoon, sitten kun inspiraatio iskee. Keväämmällä toivottavasti.
 
Pitäis huomisen ruoka laittaa uuniin :)
Pittää kuoria ja pilkkoo vihanneksia.
Porkkanaa,paprikaa & bataattia :D
Sekaan riisi-, ruista,kookosmaitoa, suolaa ja pippuria :p
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Pitäis huomisen ruoka laittaa uuniin :)
Pittää kuoria ja pilkkoo vihanneksia.
Porkkanaa,paprikaa & bataattia :D
Sekaan riisi-, ruista,kookosmaitoa, suolaa ja pippuria :p
Oletko sä kokonaan vegaani?

Mä keksin alkuviikotsa oivan vegepöperön. Liidelistä paprikalla ja chilillä maustettua hummusta purkillinen. Sekaan reilu kilo erilaisia rehuja (toki pitä huomioida pilkkoessa kypsennysajat), reilu desi vettä ja uuniin tunniksi, pariksi ja valmis.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Oletko sä kokonaan vegaani?

Mä keksin alkuviikotsa oivan vegepöperön. Liidelistä paprikalla ja chilillä maustettua hummusta purkillinen. Sekaan reilu kilo erilaisia rehuja (toki pitä huomioida pilkkoessa kypsennysajat), reilu desi vettä ja uuniin tunniksi, pariksi ja valmis.
En oo kokonaan vegaani,puolikas vaan :rolleyes::D
No en, just nyt on kuukauden vegaanihaaste menossa ja suurimmaksi osaksi syön yleensä kasvisruokaa,pieniä määriä harvemmin vaaleaa lihaa,kalaa,kananmunia ja välillä jugurttia tai rahkaa. :)
Hyvältä kuulostaa sunkin ruoka :)
 
Sitä, mita rautakaupassa meille suositeltiin pesuun ja suojaukseen. Supi?
Mun suvussa parhaat saunat on pari savusaunaa joiden sisäpuolella ainoat sallitut kemikaalit on vesi ja saippua.
Et ei se suojaaminen saunan ittensä vuoksi ole mitenkään tarpeen.

Makuasioista mä en kiistele edes siskoni kanssa jonka saunassa on valkoiseksi kuullotetut seinät, peili seinällä ja valkoiset kiuaskivet. Kuituvaloja katossa ei ole... vielä.

Tossa on kuva vanhan kototönön saunasta jonka aikanaan remppasin. Katto on satavuotta luonnollisen nokimusta, seinistä piti yrittää pestä ja hinkata pois sadan vuoden paskat, lattia piti hioa ja maalata, kiuas vaihtaa ja muuri slammata.. Tarvittiin maalia, laastia ja pesuaineita mutta ei muita kemikaaleja.
Lauteet on mun design ja hyödynsin vanhaa minkä pystyin, eikä lauteille tosiaankaan tullut siveltyä mitään.
Kuvanottohetkellä rempasta on toistakytä vuotta mikä näkyy kiukaasta. Ei ehkä oo maailman parhaan näköinen sauna, mut satavuotias saa näyttää satavuotiaalta?

 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä