Neuvoja kaivataan, mies ei maksa elämistään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija:(

Vieras
Hei, nyt tarvitsen tilanteeseeni neuvoja/apua/tukea... Mitä teen oikein tässä tilanteessa?

Olen seurustellut avomieheni kanssa 5 vuotta. Nyt viimeiset 4kk minä olen maksanut asunnon vuokran ja muun elämisen, sillä mies ei ole saanut koulun jälkeen töitä, eikä saa työttömyystukeakaan. Tukiasia johtuu siitä, että mies on ollut nimellisesti äitinsä pikkufirmassa "toimitusjohtajana", oikeasti tehnyt siis keikkatyötä josta tienannut kuussa n. vuokramme verran rahaa. Nyt kuitenkaan hänen äidillään ei ole ollut enää keikkaa tarjolla, joten mies ei ole saanut 3 kuukauteen rahaa. On vihdoin (valitettuani asiasta ikuisuuden) sanonut että eroaa tuosta "toimitusjohtajan" virasta, jotta voi saada edes työttömyystukea sen verran, että saa vuokran maksettua. Tosin asiasta pitää ilmeisesti firmassa pitää jonkinlainen "kokous", ennen kuin erotus on mahdollinen. Jos mies itse nyt irtisanoutuisi, seuraisi siitä 3kk:n karenssi, eli tukia ei siltikään tulisi pitkään aikaan..

Mulla on jo pinnaa kiristänyt pitkään tämä asia, tosi stressaavaa ja ahdistaa, että mies on yli 2000e velkaa minulle. Turhauttaa myös, että mies on hyvin valikoiva työstään, just tänään mm. sanoi että "puhelinmyyntikin on pahempi kuin nykyinen tilanne". Ei tunnu ollenkaan käsittävän, että tää on vakavaa ja mä en pysty enkä jaksa elättää meitä molempia enää kauaa. Sillä on nyt muutama haastattelu tulossa ensi viikolla, niin toivon että saisi jostain niistä työtä. On suostunut nyt myös hakemaan siihen puhelinmyyntiinkin, mutta pelkään ettei tarpeeksi tosissaan yritä saada sitä työtä. Turhauttaa, kun jo marraskuussa sanoin että laittakaa jo se kokous vireille, niin eipä ole vieläkään tapahtunut. Olis jo voinut saada tukea, ellei olis niin hidas hoitamaan tätä asiaa.

Mitä mun kannattais tehdä? Laskea 10 ja yrittää rauhoittua? Katsoa miten tilanne seuraavan kk:n aikana etenee? Vai hommata yksiö ja muuttaa sinne?

Helpompi hakea hommia, jos on "töissä". Pakota hakemaan töitä nyt ja anna 2kk aikaa. Ellei saa työtä niin vaadi, että hänet "irtisanotaan". Ellei hän tee kumpaakaan, niin sitten kannattaa miettiä, välittääkö hän sinusta.

Miehen asemassa lähtisin välittömästi tuollaisesta suhteesta, jossa puoliso ei usko minuun eikä meihin pätkääkään, vaan lähtee ulisemaan uusfemakkojen nettifoorumille meidän talousasioistamme ja jostain parin perkeleen tonnin velasta. On hyvin tiedossa minkätasoisia ja kuinka värittyneitä ”neuvoja” täälltä saa. Se, että joku nainen lähtee niitä täältä hakemaan kertoo kyseisestä naisesta paljon.

Toivon, että mies löytää paremman suhteen ja saa duuniasiansa kuntoon.

hah
Miehen asemassa lähtisin välittömästi tuollaisesta suhteesta, jossa puoliso ei usko minuun eikä meihin pätkääkään, vaan lähtee ulisemaan uusfemakkojen nettifoorumille meidän talousasioistamme ja jostain parin perkeleen tonnin velasta. On hyvin tiedossa minkätasoisia ja kuinka värittyneitä ”neuvoja” täälltä saa. Se, että joku nainen lähtee niitä täältä hakemaan kertoo kyseisestä naisesta paljon.

Toivon, että mies löytää paremman suhteen ja saa duuniasiansa kuntoon.
Hah..kyllä hyväksikäyttäjä aina toista puolustaa..yök

Miksi olet miehen kanssa, jos hän oikeasti on saamaton paska?
Onko nää näitä räppijoujou-tyyppejä joista naiset usein kovin viehättyvät mutta jos mies on lähtökohtaisesti edelleen teini niin miten kuvittelette suhteen toimivan?

Muutatte kenties miestä? Passaatte iänkaikkisesti? Siedätte kaiken sonnan pala kurkussa?
Herätkää.

Mun mielestäni parisuhteessa vaan tulee aikoja jolloin eletään enemmän/täysin toisen rahoilla. Hetken päästä tilanne voi olla jo päälaellaan. Enemmänkin ihmettelen ettet saa asiasta suutasi auki, kerro mistä hiertää äläkä jankuta vain työnhausta. Keksikää yhdessä suunnitelma.

Sinällään tuossa ei ole minusta mitään outoa, että parisuhteessa elatusvastuu voi vaihdella tai jopa kaatua toiselle kokonaan.

Mutta jos toinen ei edes yritä, eli saamattomuuttaan jättäytyy laakereilleen lepäämään niin se on kyllä raivostuttavaa. Jos ei saa itse mitään ajoiksi eikä viitsi pistää asioita kuntoon ja tekee sen toisen kustannuksella niin se on väärin ja siitä toisella osapuolella onkin oikeus nostaa haloo.

.
Minkä takia olet tällä palstalla?

Kun ollaan yhdessä ja varsinkin kun asutaan yhdessä on tuperää ruveta laskemaan mitään velkaa siitä jos toinen joutuu hetkellisesti elättämään toista. Niitä hetkiä vain voi tulla. Juurikin työttömyyden , sairastumisen tai lastenhankinnan aikaan.

Saamattomuus on kyllä rasittavaa ja sitä en itsekään kauaa jaksaisi katsella.

Siis mitä mitä. Tässä just mietin, että jos asetelma ois toistepäin, niin ei mies lähtis kaksplussan tai minkään muunkaan palstan forkalle valittelemaan, kun vaimo on kranttu töiden suhteen. Tiedän nimittäin itsekin, että se työn haku on nykyään saatanasta ja puhelintyö on se vihonviimeinen paikka, josta lähtee töitä hakemaan. Ja sinne sitä sitten lopulta päätyikin... Teen juurikin sitä kaikkien vihaamaa puhelintyötä, koska mies haluaa opiskella, enkä juuri nyt muualta töitä saa. Hän saa toki opintotukea, mutta eihän se mikään iso raha ole. Jos meidän tilanne olisi sama kuin ap:n, niin kyl mää ne vuokrat maksaisin mukisematta ja kannustaisin miestä vaan töihin. Ja jos kyseessä on siis tosiaan aviomies, niin omaan korvaan tuo vähän kuulostaa hassulta, että hän on velkaa omalle vaimolle ja että joutuu miestä elättämään. Niinhän ne miehetkin ovat tehneet; elättäneet kotona olevia vaimojaan jo ennen näitä päiviä. Onhan se toki ok, että molemmilla ne omat tilit ja rahat on, mutta en kyllä ite lähtis mieheltä penäämään hänelle "lainattuja" rahoja takas. Varsinkaan, jos ne johonkin yhteiseen hyvään on käytetty.

Yhteistyössä