IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Aivan mahtavaa!!!! Onnea valtavasti @Domi ja @lullaby ❤❤ Toivon todella, että viivat sen kuin vahvistuisi ja kestäisi loppuun asti! Oon harvakseltaan ”ohimennen” käynyt ketjua lukemassa. Ei ole jaksanut olla kovin aktiivinen, kun hoitotaukoa viettelee. Joten onnea heillekin, jotka ovat viimeisten kuukausien aikana plussannut ja pahoittelut pettymyksen kohdanneille.

Mulla itsellä oli ajatus, että tämä tauko olisi voimien keräilyä yms., mut oon nyt sairastanut erinäköistä flunssaa kohta puoltoista kuukautta. Eilen loppu eka antibioottikuuri ja loman kunniaksi nousi sit kuume. :poop: Nyt vedetään sitten toinenkin antibioottikuuri putkeen. Oon nyt pohdiskellut, että mitähän tämä sairastaminen ja antibiootit tekee mun kropalle?!:unsure: 3.ICSI starttaa vajaan parin kierron päästä, helmikuun loppupuolella.

Tsemppiä kaikille hoidon eri vaiheisiin! Kaikille parempaa uutta vuotta!

@Rusakkonen ihan mahtava juttu! Tsemppiä siirtoon! :)

Menkat alko viimeinki! Toivottavasti ens kierto on paljo lyhyempi, muuten menee aikataulut uusiks. Mites teillä joilla tehty pitkällä kaavalla, onko sumut alkanu 21. Vai 23. Pvä? Mulla papereissa molempia päivämääriä (toki soitan ja varmistan) mutta kunhan pohdin ja laskeskelen etukäteen.

Taas on pyöriny paljo mielessä "kaapista tuleminen" tän asian kans. Varsinki äidille tekis välillä mieli kertoa ku se selvästi jo odottais ensimmäistä lastenlasta. Meen vaan ihan lukkoon ku se asiasta vihjaa. :( mutta sitte toisaalta.. Ehkä mielummin annan hänen olla siinä uskossa että ei vielä haluta ku että seki alkaa murehtia meidän tilannetta. Ja jaksaisko raportoida kovin monelle ihmiselle hoidon vaiheita? Nyt vaan lähimmälle ystävälle ja edellisestä hoidosta myös yhdelle työkaverille, mutta tulevasta en aio hänelle kertoa jos ei ole pakko. Ääh! miks tää on niin vaikeeta.

No joka tapauksessa parempaa uutta vuotta kaikille ❤

JannaJ pyysi tiivistelmää historiasta.. voi peijooni tulee taas varmaan pitkä teksti, mutta yritän lyhyesti :LOL:
Eka oli joitakin inseminaatioita ja inssejä, niitä en ees muista.. (reilun vuoden yrittämisen jälkeen)

1. IVF/ICSI (spermassa ei vikaa mutta tekivät silti puolelle icsin) pitkällä kaavalla, synarella, puregon, pregnyl.. en nyt ihan tarkkaa muista/ota noista papereista selvää, mutta ehkä 8 kypsää solua joista 6 hedelmöittyi.. viljely 3 päiväseksi. Tuoresiirto +pas:it kaikki negoja. Viiminen ei selvinnyt sulatuksesta.

2.IVF/ICSI Lyhyt kaava puregon, orgalutran, pregnyl. Punktioitiin muistaakseni jo 10 per puoli, mutta puolet oli tyhjiä ja olikohan taas se 8 kypsää... Viljely 2 päiväseksi. Kahta viimistä pakkasesta koitettiin jatkoviljellä blastoksi mutta kumpikaan ei selvinnyt. Tällä kiekalla yhdessä PAS:sissa kemiallinen, niin että vuoto alkoi jo lugejen läpi (niinkun aina) mutta kun varmuus testasin oli +, vuoto kuitenkin yltyi ja testi vahveni pari päivää kunnes hiipui pois.

3.IVF/ICSI Lyhry kaava Benfola, orgalutran, pregnyl. vaste huonoin mutta solu/alkio määrä taas suunnile sama. Aijemmat punktiot meni hyvin, tässä tapahtui tosi harvinainen komplikaatio, yksi rakkula repesi (punktioinnin jälkeen kun täyttyvät sitten verellä) ja vuosin vatsaonteloon toista litraa verta, oli tosi kovat kivut.. kolme päivää osastolla ja laproskopialla verta poistettiin. Silti tehtiin tuoresiirto ja passit kaikki vaan negaaaaa..

Nämä kaikki hoidot julkisella. Siirtoja yhteensä 13. PAS:sejä sekä ihan luomukiertoon, sellaseen et ovis vaan varmistettu pregnylillä. Ja avustettuja missä buustattu oman follin kasvua pienellä määrällä menopuria, kun ovis tulee mulla tosi hitaasti. Ja ihan viimiseen sain itkettyä zumenonin. Luget ollut aina tukena ja ihan muutomaa ekaa lukuun ottamatta myös gonapeptyl. Akupunktiossa olin käynyt kesästä ennen vikaa kierrosta alkaen. Kakki mahdolliset ja mahdottomat lisäravinteet käytössä ja ruokavalioo koittanut siistiä (vähentää sokeria, lisätä kasviksia jne) Mitään syytä ei siis ole koskaan ollut, vaan aina näyttänyt niin hyvältä kaikki. Tässä vaiheessa julkiselta siis sanottii heihei..

4.IVF yksityisellä. Lyhyt kaava menopur, orgalutran. Viljeltiin blastokystiksi (5pv) joita saatiin niitä 3kpl. Tuoresiirrosta nega..
Ja SITTEN PAS täysin lääkkeelliseen, synarellalla eka omatoiminta alas ja sit zumenon mukaan.. Eli hullu hormonirumpa jo ennen siirtoa, mutta nyt en voi muuta sanoa kun todellakin sen arvoista. Tehtiin myös kohdun "rapsutus" edellisen kierron loppupuolella. Mutta että mikä muu oli eritavalla.. aika paljonkin. Ennen viimistä punktioo käytin sitä myo-inositoliinia ja ubikinonia (tätä kyllä ennenkin joskus). Ja nyt ennen viimistä siirtoa kävin vyöhyketerapiassa (siis ei tekijällä kun mitä olin ennemmin akupunktiossa käynyt) hänen mielestä kohdun alueen lymfassa oli vähän parantamisen varaa (vaikka muutoin hänkin sitä mieltä et ei kyllä kauheemmin vikaa/syytä näe miksi en ole raskautunut) hän sitä sit 3 kertaa ennen siirtoa "hoiti": En tiedä mikä sit on ollut se the-tekijä. Mutta en voisi olla onnelisempi (toki pelko siitä miten pitkään onni jatkuu) Että tämä meifän nmr.15 on nyt ainakin tällä hetkellä vielä kyydissä!!! :love::love::love:
Uskonut en todellakaan enää tähän mahdollisuuteen, jotenkin vielä siinä tuoresiirrossa kun eka blastokysti oli, mut en enää.. En voi sanoin kuvailla kuinka kiitollinen ole tuttavalle joka tuon klinikan (en oo kuullu et monessakaan tehtäs pas:it noin) sekä myös sen vyöhyketerapeutin mulle suositteli :love: (heillä 2 tyttöä samoilla "menetelmillä")
*muoks. niin myös alkioliima oli yksityisellä sekä tuoresiirrossa, että tässä..

Siinäpä tarinaa, varmaan jotain unohdinkin mutta 5 vuotta ja 8kk ehkäsyn lopetuksesta ja lukemattomien pettymysten jäkeen, pidemmällä kun koskaan!

Tsemppiä siis kaikille epätoivoon ja ahdistukseen... Ja toivotaan kaikille plussa ihmettä ensi vuoteen! (y)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrasmai
Niin joo, mullakin oli tosiaan toi inositoli käytössä vielä ekat raskausviikotkin, ubiquinoni tais olla punktioon asti ja dhea kesäkuusta syyskuuhun. Lisäksi söin koko kesän ja syksyn todella ahkerasti avokadoja, kun luin jostain että niiden syöminen voi parantaa onnistumismahdollisuuksia ivf-hoidoissa. Lisäksi lopetin työpaikassa jossa en viihtynyt yhtään ja löysin kivan uuden työn. Eli en osaa kyllä yhtään sanoa mikä näistä on ollut se ratkaiseva tekijä, mutta nyt oli kyllä ihan koko arsenaali käytössä. Tukilääkkeinä mulla Terolut ja kortisoni, plus muutama naksu Ovitrellea siinä siirron jälkeen. Ei Gonapeptyliä tällä kertaa.

Ihanaa uutta vuotta kaikille ja paljon plussatuulia tänne! :love:

Oi, täällähän on vaikka kuinka paljon hyviä uutisia! Tosi paljon onnea Domi ja Lullaby! Aikamoiset hoitohistoriat on näköjään teillä kummallakin takana, niin että ei voi muuta kuin olla onnellinen teidän puolesta! Ja marrasmai, onnea vielä raskaudesta sinullekin, hyvä että nt-ultrassa näkyi aktiivinen kaveri :)

Rusakkonen, tosi hyvä saalis! Toivottavasti omakin punktio menisi noin hyvin, sitten kun sinne joskus kuukauden päästä pääsen. Ovulaatio on siis ihan näinä päivinä, ja seuraavien kuukautisten alussa tamikuun puolessa välissä alkaa piikittäminen. Oliko sulla punktio kuinka kivulias?

Lullaby, muistelinkin että sinä olit itseksesi liikkeellä - kirjoittelin viime vuoden inssien aikaan tuolla itsellisissä naisissa, taisit olla siellä, jos muistan oikein.

Mä vietän täällä uutta vuotta sohvalla viltin alla, onnistuin saamaan vuoden viimeisille päiville vielä oikein kunnon flunssan. Ääntä ei lähde enää oikein ollenkaan...

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille ja toivotaan paljon plussia ensi vuodelle! :)

Ckk
Voi hyvä elämän kevät, että @lullaby ja @Domi teillä on ollu pitkä taival näihin plussiin!! Hattua nostan, että ootte jaksaneet tahkota kaiken tuon läpi (y) Nyt todellakin toivotaan, että saatte muksut syliin loppukesästä!
Hyvää alkanutta vuotta meille kaikille, olkoon se oikein hedelmällinen :love:

• Tykkää
Reactions: Domi
Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

Amagara82#-12#1.#toimimaton munasarja/siit.#2.IVF
Annimiina89 # 4/2016 # 2. # munanjohtimet tukossa # 1. IVF
An1z81# -13 # 1.# selit.# 1.IVF
Ckk #6/15 #1. #selittämätön #1. IVF alkamassa
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
JannaJ #-10# 2.#selit./1.tuuba/hiipuvat munas.# 2.IVF (ekasta tyttö)
Jantzu #-15 #1.# siittiöt# 2.ICSI/1.PAS

Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
Kesänlapsi123 # -13# 1.#selittämätön#3IVF/1.PAS

KuuBe #2013# 1. #selittämätön#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI/2.PAS
Maravilla #2/15#1.#selit#1.IVF
Miitta37 #-13# 1. # pco/selit.# 1.IVF (tulossa)
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 2.ICSI
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
Piikkinen # 12/16 # 2. # matala amh+ikä+endo+perussairaus # 1.IVF

pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Rusakkonen #1/2017/1.#ikä#1.IVF
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI 1.PAS
Toivo2016 #3/13#1.#ikä, johdin poist. ym#5.IVF/1.PAS
Uneksija17#4/15#1.#pcos/selit.#1.IVF/2.PAS
Voyage #-13 #1.#selit.#1.IVF
-dino-#6/15 #1. # selittämätön # 1.IVF

Piinailijat: :whistle:

Plussat 2016: :love:

Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (km)
MaiMei (luomu/letrot) (kkm)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)
Blob 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Kuutio 2.IFV/1.PAS (6pv)
Huhti:
Kesäheinä-78 6.IVF/1.PAS (5pv)
Touko:
Toivo2016 4.IVF (kem)
maljakko 3.IVF/1.PAS (tm)
AdeliinaJosefiina 3.ICSI/1.PAS (2x2pv)
Henrietta77 1.ICSI
reason 2.IVF (3pv)
Kesä:
tanjuli-79 ? (3pv)
Ranau 1.IVF
Heinä:
Karoliina195 1.IVF (2pv)
Xienna 2.ICSI/1.PAS (3pv)
Elo:
KuuBe 1.IVF/1.PAS (kem)
SalamaT 3.IVF/2.PAS (kem)
Syys:
#hope 1.IVF (2pv)
Bridge 5.ICSI: jälk. 5pv. lahjasolu
SalamaT 3.IVF/3.PAS (5pv)
Helios 4.ICSI 7.PAS (lahjasiit.) (5pv)
Loka:
Siida 2.ICSI/1.PAS (2x3pv)
Mishala 2.IVF (5pv)
~SeaWind~ 1.IVF(5pv)
kiuski 2.ICSI/1.PAS (5pv)
maljakko 3.ICSI 2.PAS (5pv)
Marras:
marrasmai 5.ICSI (5pv)
Joulu:
Zoona 2.IVF/3.PAS (3pv)
gemmy 3.IVF/1.PAS (5pv)
Domi 4.IVF/1.PAS (5pv)
lullaby 7.IVF (5pv) (4.IFV/pas 1.lapsi)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Hei @Iiris80 - Kiitos kysymyksesta! Jannitin tosiaan punktiota aika paljon, vaikka meninkin klinikalle sitten luottavaisena. Ensin yrittivat laittaa kanyylia kyynartaipeeseen, mutta siina sitten olikin kai jokin verisuonen lappa, koska verta ei tullut lainkaan ja laake ei olisi mennyt lapi. Sen johdosta hoitaja laittoi kanyylin kammenen paalle. Sain pari panadolia ja ei kun menoksi! Itse asiassa ultra-aanitutkimus sattui eniten (kun mulla yleensa kaikki sellaiset tutkimukset sattuvat), puudutuspiikki ei paljon sattunut, ja sitten hoitaja laittoi laakeaineen tulemaan, ja sekunneissa opiaattia sisaltava rauhoittava laake puri. :) Hassua, tiedostin oikein, kuinka elama yhtakkia muuttui stressittomaksi. :) Tunsin vain ihan pienta nipistavaa kipua, joka ei tuntunut juuri missaan. Jalkeen pain oli samana paivana vahaista verenvuotoa, ja otin Panadolit kotona viela kerran sina paivana; seuraavina paivina hiukan rusehtavaa vuotoa. Eli ei ollut paha, mutta kannattaa sanoa etukateen, jos jannittaa, jotta hoitaja tietaa antaa kaikki tarvittavat laakkeet heti, eika odotella, etta "alkaako sattua". :) Onnea punktioon! :)

Hei, mita tukilaakkeita olette saaneet alkion kiinnittymiseen? Minulle tulee 1 x Gonapeptyl-pistos alkion siirtoa seuraavana paivana. Myos Terolut, alkoi punktiota seuraavana paivana, 2 aamulla ja 1 illalla. Lisaksi minulla on Klexane (mutta siina on syyna verenohennustarve). Kiitos jo etukateen...! :)

Päivitin vielä lullabyn hoitodot tohon plussaan.. Mutta nythän toivottavasti jonkun muun pitäs ottaa koppi tosta listan päivttelystä.. :D
Kiitos Domi! Ehkä nuo vuoden 2016 plussat vois jo poistaa niin tulee lisää tilaa taas uusille ;)
Rusakkonen, mulla ollu luget (vastaa terolutia), gonapeptyl ja viimesimmissä tuoresiirroissa myös zumenon, koska vuoto alkanu muuten aina lugen läpi ennen testipäivää. Lisäks ite oon ottanu vahvaa e-vitamiinia (endon takia) ja magnesiumia (kohdun supistelujen hillitsemiseen) ekoihin testeihin pp5-6 saakka.

Menin sit melkein ajattelemaan et voisin pois täältä päästä.. hahaa, hyvä vitsi. Kyllä tämä plussa tais vaan olla maailman tapa sulloa puukkoa vielä syvemmälle haavoihin, antamalla eka vähän toivoa ja sit viemällä se pois.. Eli verta näkyvissä.. juuri kun ajattelin et aamun testi oli niin tumma ja digi antoi 2-3.. ei nyt taida huumori ihan enää riittää.. :cry:

Ckk
@Domi Koskeeko myös? Mitä nyt näitä palstoja oon (ihan liikaa) lukenut, niin eikös verenvuoto meinaa jossain muodossa olla enemmän sääntö kuin poikkeus alkuraskaudessa? Älä vielä masennu, vaikka ihan satavarmana pelottaakin!

Domi, kemiallisissa mulla on aina mennyt niin, että testit ensin haalistuu pois ja sitten vasta tullut vuoto...joka kemiallisessa samanlai menny ja niitä riittää. Eli, jos sulla on testi noin vahva ja digi näyttää 2-3, niin tuskin on kemiallinen. Yritä pysyä toiveikkaana, se alun epävarmuus on ihan kauheeta. Voimia kovasti❤

Mulla siinä ainuussa kemiallisessa alko ensin vuoto ja sit vahvistu vielä kaks päivää ennen ku alkoi haalistuu.. ja tulee kyllä senverran että.. sillon ku alkoi oli sellasta menkkamaista kolotusta/vääntöä kohdulla, nyt ei juurikaan sen jälkeen.. tosin nukuin 2h.. ja nytkun oikein ajattleee niin kivistää nytkin ehkä aavistuksen. Mutta ei mitään kovia oo ollut..

Kyllä tämä minusta niin melkoilta vaikuttaa, et ei oikein voi uskoa että se siellä kestäs.. :( kokoajan sellanen menkkajomotus.. ja vuoto ei ole loppunut.. huomenna puheluja sit sinne polille ja kattoo jos pääsis täällä näytille, tai käydä siinä verikokeessa, tosin en nyt oikeen tiiä mitä apua siitä olis, tikut kuitenkin vahvistunut jne. (pitänee aamulla testata, mutta ei kai sekään niin nopsaa lähe haalistumaan) Ja ei varmaan taas ultrallakaan viellä mitään ees näkys..

Aivan älyttömän surullista Domi, jos vuoto vaan jatkuu, voimia. Mutta kyllä siinä veritestissä kannattaa käydä, jos et oo vielä käynyt, koska kliinisesti todetun raskauden jälkeen (eli jos hcg on positiivinen) seuraavat kolme hoitoa on taas kelakorvattuja.

Domi, kyllä se testi nopeasti haalenee jos vuoto on oikeasti jotain pahaa...jos aamulla on vielä vahva viiva, niin en kyllä luovuttaisi todellakaan. Sulla on nyt menkkojen alkamis aika ja kivut kuuluu asiaan tässä kohtaa. Voi että kun se nyt pysyis(n)

Mutta kyllä siinä veritestissä kannattaa käydä, jos et oo vielä käynyt, koska kliinisesti todetun raskauden jälkeen (eli jos hcg on positiivinen) seuraavat kolme hoitoa on taas kelakorvattuja.
Taitaa vaatia kuitenkin (valitettavasti) vielä ultralla toteemisen..
http://www.kela.fi/hedelmoityshoitojen-korvaaminen
Onnistuneella hoidolla tarkoitetaan synnytystä tai kliinistä ultraääni-tutkimuksella varmennettua raskautta, joka voi olla keskenmeno, tuulimunaraskaus, kohdunulkoinen raskaus tai fetus mortus. Biokemiallinen raskaus ei ole onnistunut hoito.

Toivotaan Domi että klinikalla osais sanoo mistä voi olla kyse tai tilannetta voitas jotenkin selvittää, ja ennenkaikkee että kaikki ois kuitenkin kunnossa!

Miltä Domi testi näyttää? Mulla oli kans eka raskaudessa runsaat vuodot, ihan kirkasta välillä myös. 6+ tuli ihan pönttö täyteen ja raskaus jatkui silti normaalisti. Jälkeen päin paljastui, että alkio kiinnittynyt lähelle kohdunsuuta. Myös hematoomat, ektopia ym voi vuotaa. Vuodot on yleisiä, toivotaan että siellä myös ihan viatonta säikyttelyä!!

Testi oli entistä tummempi. Mutta en sen varaan laskisi. Polilla eivät tietenkään osannut oikeen mitään sanoa, että voi olla joko tai, jatka lääkkeitä. Kehotti käymään kuitenkin sen verikokeen tänään ja sit ylihuomenna, niin saa tietää mihin suuntaan arvo menee.. Saan ehkä huomenna iltapäivästä sen ekan arvon, mutta tosiaan eihän se vielä yksin auta. Tai viimestään sit to aamuna. Pitää toivoa et se to arvon saa ennen vkl. Toki oletuksethan ei ole kovinkaan korkealla.. vaikka ei nyt niin paljoa tänään ole vuotanut, mutta mulla menkoissa monesti eka päivä on se runsain ja sit jo vähenee, että ei voi siitäkään mitään päätellä. Hoitaja ei oikein osannut sanoo voisko jo näkyä ruskuaispussi ultralla.. en nyt sit tiiä oottasko pe ennen ku sellasta mistään rupee soittelee, toki sit on taas vkl... Päätä särkee (se on oikeestaan ainut "oire" ollut tähän asti) mutta voi nyt johtua myös nukkumisesta.. nukuin pitkään, tai siis makoilin, oikeestaan noin 2h pätkissä unta ja välillä sit valvoin aina..

Yhteistyössä