Toiveena vauva 2017-2018

@Nadine88 mulla pysyy lämmöt alhaalla 2vrk ja sit nousee. Varmaan siis yksilöllistä. Ja oviksen tapahduttua n.vrk ja sit vv muuttuu vasta selkeästi, mutta sellaista totaalista kuivaa kautta ei usein ole, mutta niukkenee ja se ovislima hiipuu nopeasti ja tilalle tulee normi vv joka on viikon verran suht runsasta.

Ja joo, nyt on aikalailla kaikki käytössä, mitä itse voi kotioloissa tehdä. :LOL:
Oon aika varma että mulla on ollu d vitamiinista vajetta kyllä. Nyt ku oon ottanu monivitamiinin lisäksi sen vahvan d-vitskun, huomasin että mun vireystaso on normalisoitunut. Ero on aika valtava oikeastaan. :D

27.12.2017

Nimi | kiertopäivät | yrityskierto
Viipulainen........3/26-31...yk6
Nadine88...........20/28-31....yk3
Möörtsi..............31/30........yk1
Tänttähäärää....9/23-29......ya 10/16
Kiira29...............25/28-31......yk5
Viii......................19/30-34......yk3
Nelliida..............18/28-30....yk6
Fritang...............1/23-27...yk11 (km yk2 & yk4)
Pocahontas-......27/24-34...yk10
Vuuti...................6/28-32...yk9 (km yk7)
Uutikainen..........46/31?......yk2

Piinailijat:
Möörtsi...............dpo16
Nadine88............dpo3
Nelliida...............dpo4

@Möörtsi mietin kanssa että ehkä sun luteaalivaihe on ton 15 tai enemmän. Jos on 15 eikä oo tärpänny, niin huomenna alkais vuoto. :unsure:
Muoks. Aa katsoin väärää listaa eli sulla on tänään dpo16. Tikutitko ovista? Mietin jos ovis onki ollu myöhemmin.

@Fritang niin jännää. On harvoja tilanteita että yrittävälle voi sanoa jee menkoista, mutta nyt on kiva kun pääsette alottaa nuo. Eli kaikki tsemppi matkaan nyt!(y)
(y)

Viimeksi muokattu:
@viipulainen Tikutin ovista mutta en ihan täysin selvää plussaa saanut. Eii merkkiäkään menkoista, kn on kova ja valkovuoto runsasta, aivan kirkasta. Kroppa on hyvin hyvin sekaisin :eek: Alavatsa nippailee edelleen ja vatsa on aivan turvoksissa. Oisko jollain käyttökirja tähän kehoon?! Piru vie jos kierto nyt venyy sitten..

@viipulainen Tikutin ovista mutta en ihan täysin selvää plussaa saanut. Eii merkkiäkään menkoista, kn on kova ja valkovuoto runsasta, aivan kirkasta. Kroppa on hyvin hyvin sekaisin :eek: Alavatsa nippailee edelleen ja vatsa on aivan turvoksissa. Oisko jollain käyttökirja tähän kehoon?! Piru vie jos kierto nyt venyy sitten..
Mulla se kierto jossa imetys päättyi, venyi 34 päivään. Eli ehkäisyn lopetuksesta voi yhtä lailla mennä ihan ympäri koko kierto. Mutta jos ovis oliski ollu myöhemmin, niin peliähän ei vielä ole menetetty.
Itsellä vv muuttuu runsaaksi ja vetiseksi ennen menkkoja, sitten iskee totaali kuivuus n.12h ennen kuin vuoto alkaa. Eli mulla tää kuivahdus tulee loppuillasta ja seuraavana aamupäivänä alkaa vuoto. Ei siis kovin paljoa ennakkoon tuu mitään selkeää menkkaoiretta. Ja kipuja ei juurikaan ole. Alavatsan kihelmöintiä molemmin puolin, elohiiriä alavatsalla ja alavatsaan sijoittuvaa vatsan kurlausta. Noi kihelmöinnit ja muut alkaa siis n.2-3vrk ennen kuin menkat alkaa. Elohiiret ilmaantuu yleensä vrk ennen menkkoja. Siitä aina tiiän varmaksi että jahas.
Mulle on ollut apua siitä että oon krjannu oireita ylös. On löytyny selkeä kaava mistä tiedän aika isolla varmuudella miten kierto etenee ja mihin se päätyy.

Viimeksi muokattu:
Joo näinpä. Ja tosiaan sekin vielä, että ennen raskauden yrittämistä harvoin tulee analysoitua kroppaansa kovin tarkasti. Yleensä ne perus pms oireet on tuttuja, mutta nekin voi muuttua matkan varrella kuten mulla on käynyt.

Joskus aikoinaan muistan sen ketutuskäyrän olleen ihan kamala, tuntui myös ettei mikään määrä ruokaa ole tarpeeksi ja lisänä makean himo ja väsymys.

Nykyään, nyt kun taas analysoinut tässä, niin viimeisissä kahdessa kierrossa mulla ei ole mitään ruokahalua viikkoon, ei makean himoa eikä edes sitä ketutusta ja ei myöskään väsytä rankasti. Että tosiaan, otappa kunnolla selvää näistä.:LOL:
Ainoa kierronvaihe jossa ei ole mitään tulkinnan varaa on ovis. Siitä ei voi erehtyä, hirvee panetus 24/7 sen 6 päivää yltyvänä. Vähän kyllä ahistaa että se kiimakausi alkaa taas kohta. Mä en pysty keskittymään MIHINKÄÄN muuhun sen aikana.:whistle::ROFLMAO:
** katoin laskurista, että menkkojen loputtua mulla ois 4pv ainoastaan luppoaikaa ennen ku tuo hulluus taas alkaa. Toki sovellusten ennusteet ei ole aukottomia ja tikuttamalla taas varmistellaan, mutta silti...rankkaa settiä.:eek::D

Viimeksi muokattu:
Voi apua. Onkohan se ovisplussa vasta tulossa vai nouseeko toi lh muuten vaa loppukierrosta. No ei auta ku jatkaa vielä muutama päivä testailua. Mullahan oli sitä tuhrua alkukierrosta ja joku jossain kirjoitti että voi olla merkki ettei joku hormonitaso olis tarpeeks korkea ja ovis vois tästä syystä myöhästyä. Tän aamupäivän testi oli tosi vaaleenpunainen.

Voi apua. Onkohan se ovisplussa vasta tulossa vai nouseeko toi lh muuten vaa loppukierrosta. No ei auta ku jatkaa vielä muutama päivä testailua. Mullahan oli sitä tuhrua alkukierrosta ja joku jossain kirjoitti että voi olla merkki ettei joku hormonitaso olis tarpeeks korkea ja ovis vois tästä syystä myöhästyä. Tän aamupäivän testi oli tosi vaaleenpunainen.

Mulla nousee LH taso luteaalivaiheen loppupuoliskolla. Mutta yhtähyvin sulla voi olla vaikka ovis tulossa nyt vasta. Jos sulla on tikkuja vielä reilusti ja jaksat, niin seuraile vielä. Ärsyttäväähän tommonen on jos on aatellu sen jo menneen ja sit huomaa sen vasta tulevan. Mutta toisaalta hyvä että on olemassa noi tikut, voi tämmöisissä epäselvissä tilanteissa selvitellä mitä tapahtuu.

Juu sain onneks ne uudet tikut hyvityksenä ja niistä toisista meni vaa pari roskiin. Viime kierrossa ku peiton heiluttelu laantui ku luulin oviksen olleen ja se tuliki myöhemmin nii nyt en halua samaa virhettä tehdä. Joulun takia 2 päivää jäi väliin mut kylässäkin tikutin ja siellä ei merkkiä plussasta. Eilen illalla sit kyl peittoja heiluteltiin.

Mut kyllähän tää vähän stressaa ku ei plussaa tikkuun oo tullu.

Mietin tota greippimehua. Joulun oli tauolla mut olis viel vajaa tölkki kaapissa. Voiko siitä olla haittaa jos ovis on jo ollu ja juon ton lopun?

Juu sain onneks ne uudet tikut hyvityksenä ja niistä toisista meni vaa pari roskiin. Viime kierrossa ku peiton heiluttelu laantui ku luulin oviksen olleen ja se tuliki myöhemmin nii nyt en halua samaa virhettä tehdä. Joulun takia 2 päivää jäi väliin mut kylässäkin tikutin ja siellä ei merkkiä plussasta. Eilen illalla sit kyl peittoja heiluteltiin.

Mut kyllähän tää vähän stressaa ku ei plussaa tikkuun oo tullu.

Mietin tota greippimehua. Joulun oli tauolla mut olis viel vajaa tölkki kaapissa. Voiko siitä olla haittaa jos ovis on jo ollu ja juon ton lopun?
Uskon että stressaa.
Mutta jatkakaa jaksamisen mukaan sitä jokatoinen päivä taktiikkaa vaikka ainaki tän viikon loppuun.

Ja ei siitä greipistä haittaa ole varmastikkaan varsinkaan jos sitä ei ole kuin vajaa tölkki. Muutama päivä ei vielä saa aikaan sitä kuurivaikutusta. Yleensähän se vaikutus tulee sen n.2viikon joka päiväisen käytön tuloksena.:) Vitamiineja sen sijaan kaivataan aina, eli hyötyä ennemminkin.

Uskon että stressaa.
Mutta jatkakaa jaksamisen mukaan sitä jokatoinen päivä taktiikkaa vaikka ainaki tän viikon loppuun.

Ja ei siitä greipistä haittaa ole varmastikkaan varsinkaan jos sitä ei ole kuin vajaa tölkki. Muutama päivä ei vielä saa aikaan sitä kuurivaikutusta. Yleensähän se vaikutus tulee sen n.2viikon joka päiväisen käytön tuloksena.:) Vitamiineja sen sijaan kaivataan aina, eli hyötyä ennemminkin.
Juu ei oo onneks ny tullu viel ylirasitusta eli hyvin jaksaa. Paitsi nyt pari päivää mies ylitöissä että saa nähdä miten käy. Mut jos ovisplussa tulee nii en paljoo kysele :whistle::D

Vitamiineja menee koko ajan. Huomasin tosin että olin vahingossa ostanu lasten d:tä, joten tuli samanlainen reaktio ku sulla, että vedin niitä tyyliin kourallisen ku huomasin  :ROFLMAO::ROFLMAO:
jouluna tosin ei pilleripurkkeja mukaan raahattu, mut tuskin parin päivän katko tekee hallaa. Punkkua tuli otettua 1-2 lasia päivässä joten jos ovis jo meni nii tuli otettua pieni punkkukuuri siihen luteaalivaiheen alkuun :LOL:

Juu ei oo onneks ny tullu viel ylirasitusta eli hyvin jaksaa. Paitsi nyt pari päivää mies ylitöissä että saa nähdä miten käy. Mut jos ovisplussa tulee nii en paljoo kysele :whistle::D

Vitamiineja menee koko ajan. Huomasin tosin että olin vahingossa ostanu lasten d:tä, joten tuli samanlainen reaktio ku sulla, että vedin niitä tyyliin kourallisen ku huomasin  :ROFLMAO::ROFLMAO:
jouluna tosin ei pilleripurkkeja mukaan raahattu, mut tuskin parin päivän katko tekee hallaa. Punkkua tuli otettua 1-2 lasia päivässä joten jos ovis jo meni nii tuli otettua pieni punkkukuuri siihen luteaalivaiheen alkuun :LOL:
Joo ei siinä kysellä kyllä mitään:ROFLMAO:

Ja eiks oo hirvee fiilis ku huomaa tommosen.:LOL: Kourallinen nappulaa naamariin, näyttää aika epämääräseltä kyllä.:D
Meidän vitskut pitäis tulla perjantaihin mennessä. Tilasin ne kun sai halvemmalla mitä apteekeista keskimäärin. Sit alan valmistamaan jänniä sörsseleitä miehelle.:ROFLMAO::ROFLMAO: Ja itelleni toki myös mutta mä pystyn vetämään koko arsenaalin ihan sellaisenaan ilman että pitää sekotella mihinkään smoothieihin.:D Miestä ahdistaa jos nappuloita on vedettävä useempi ku yks, joten säästän herran tuskalta ja tarjoan kaiken yhdessä maukkaassa paketissa.:giggle:
Oon laskenu kaiken tosi tarkasti että mitä pitää olla minkäki verran.:D
Tarkistanu laskelmat varmaan tarkemmin kuin meidän kissan ravinteiden saannin, joka on osittain raakaruokinnalla.:LOL:

• Tykkää
Reactions: Möörtsi
Joo en mäkään omasta puolesta oo niin kamalan huolissani, uskon että aika hyvin saan d-vitskua lukuun ottamatta kaikkea ravinnosta. Miehellä vaan on toi vuorotyö haaste. Kaikki varmasti tietää mitä se tarkoittaa syömiselle. Syödään sitä mitä nopeimmin saa. :LOL:
Iltavuoroissa on se hyvä, että sillon mä teen sille eväät koska siellä lähellä olevat lounaspaikat on kiinni jo silloin kun pääsee ruokatauollensa. Mutta sit on aina viikko aamua jolloin syö mitä ja miten sattuu.:cautious:

Ehkä enemmän tässä toivon noiden vitamiiniboostien auttavan miehen yleiseen vireyteen ja jaksamiseen. Miehen työ on todella raskasta fyysisesti ja nih, työilmapiiri on kaukana hyvästä, joten stressitasot nousee herkästi. Eli josko kroppa saisi suojaa noiden yhdistelmältä edes, sekin olisi hienoa.:)

Joka päivä käyny täällä lueskelemassa teidän juttuja ja mukana ollut jännäilyissä:)

Itellä menossa nyt dpo 8 ja aamulla kokeilin testata:p Testiajalla ei mitään näkyvää. Jonkun ajan kuluttua kokeilin läpivalaista ja näin muka jonkun haamun. Testit oli Raskauskeijun One step-liuskoja. Itellä ei mitään kokemusta noista aiemmin, mutta aika moni varmaan testeistä näyttää yliajalla jotain...Kovaa vaan toiveet heti nousee:rolleyes:

Joka päivä käyny täällä lueskelemassa teidän juttuja ja mukana ollut jännäilyissä:)

Itellä menossa nyt dpo 8 ja aamulla kokeilin testata:p Testiajalla ei mitään näkyvää. Jonkun ajan kuluttua kokeilin läpivalaista ja näin muka jonkun haamun. Testit oli Raskauskeijun One step-liuskoja. Itellä ei mitään kokemusta noista aiemmin, mutta aika moni varmaan testeistä näyttää yliajalla jotain...Kovaa vaan toiveet heti nousee:rolleyes:
Mulla oli noita ja samasta paikasta. Selvää/vahvaa viivaa näkyi testiajalla ja erityisesti sen jälkeen ainoastaan läpivalaisulla. Digillä negaa ja menkat. Eli oma kehoitus on olla nostamatta toiveita noista ellei sit tietty näy ilman läpivalaisuakin jotain siinä liuskan pinnalla samassa kohdassa, se on sitten jotakin muuta varmasti.:)
Jotain huonoa erää selkeästi ja eivät ole muuten niitä herkkiä (jos sellaisia tilasit) jos eivät ole super ohuita.
Ite en sieltä r-testejä nyt ostanu, ainoastaan ovistestit just ton takia että kahteen kertaan tuli vääriä testejä.:unsure:

Huh, tänään käyty hierojalla ja shoppailemassa ja samalla tuulettamassa vähän päätä. Vaikkakin sovituskopissa kokeilin, että venyykö vaate mahan kohdasta sitten KUN on raskaana. ;D ja tietysti jäi pari raskaustestiäkin kaupasta mukaan. Tänään ei oo testattu ja oikeestaan aika hyvä fiilis sen takia! Huomenna sitten kokeillaan taas jos ne menkat ei ala. Veikkailen tosiaan, että ehkäisyn pois jättäminen on sekoittanut kierron niinkuin veikkailitte myös. :)

@viipulainen Sinä jos joku kyllä ansaitsee sen hemmetin plussan noilla järjestelyillä! :D Taidampa itsekin tilata monivitamiinia ja d-vitskua miehelle. Ei tällä hetkellä ota mitään vitamiineja ja tekee raskasta fyysistä työtä myös. Simpoillekin vähän elinvoimaa, pliis. <3

No näin vähän muistelinkin, että oli jotain ongelmaa näiden kanssa...:unsure: Ja joo herkkiä tilasin, mutta ei tullut ohuita. No ei kai täs auta ku odotella muutenkin..Onhan täs niin vähä vielä päiviäkin oviksesta. Mutta perhana, kun aika matelee:LOL:

@Möörtsi kiitos toivotuksista, lippu korkeella joka kiertoon, mitäpä menneitä murehtimaan.:giggle:
Toivottavasti jos ei plussaa tuu, niin ettei kierto nyt pahasti venyis tai myöskään sekoittuisi. Jos sulla ei oo merkintöjä itsellä missään selkeästi muistissa, kannattaa koittaa keräillä ketjuista joissa kirjoittelet, talteen jotain selkeimpiä oireita, niistä voi olla apua uudessa kierrossa.:)
Ja kannattaa satsata vitskuihin, jos haluat, voin laittaa tähän listan mitä tilasin ja mitä kumpikin meistä nyt vetelee.:D

@Fiona86 no jopas, taidan huomenna kirjoittaa raskauskeijulle palautetta kyllä. Siis omaa asiaa ei enää auta, mutta jos sieltä tulee nyt ovistestien mukana niitä ohuita r-testejä kaupanpäällisinä, on homma aika selvä. Pakko antaa palaute napakassa muodossa.
Voihan se olla että siellä on joku noviisi joka ei tajua mitään näistä tai sit siellä on joku hyllyttänyt väärät testit väärään paikkaan.

@viipulainen Ajattelin huomenna hakea perus monivitamiinin ja lisäksi d-vitamiinia. <: Eiköhän niillä jo alkuun pääse. Itse vetelen tuota vehnänalkioöljyä lisäksi ja greippimehu odottelee jo kaapissa. Olen Flo-sovellukseen kirjannut joka päivä oireita. ^^ Nyt äsken tuntui mahassa kyllä niin kipeää, että eiköhän ne menkat pian sieltä ilmesty!

@viipulainen Ajattelin huomenna hakea perus monivitamiinin ja lisäksi d-vitamiinia. <: Eiköhän niillä jo alkuun pääse. Itse vetelen tuota vehnänalkioöljyä lisäksi ja greippimehu odottelee jo kaapissa. Olen Flo-sovellukseen kirjannut joka päivä oireita. ^^ Nyt äsken tuntui mahassa kyllä niin kipeää, että eiköhän ne menkat pian sieltä ilmesty!
Noilla pääse hyvään starttiin kyllä. Mä suosittelen erikseen miehelle vielä tsekkaamaan sinkin, magnesiumin, L-arginiinin, L-karnitiinin ja B vitamiinit sen monivitamiinin ja d vitskun lisäksi. Foolihappoa monivitskuissa yleensä on tosi hyvin jo itsessään. (y)
T.liian liki fanaattinen vitskuhörhö:ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: Möörtsi
@Nadine88 sama vika täällä, ei plussaa mutta pikkusen vahvistuvaa näkyy ovistesteissä. Ei kyllä ikinä oo näin myöhään ollu ovis, eikä oo mitään ilmojakaan eli oon vähän jo luovuttanut :unsure:

Oonko ainoo kuka ei jaksa edes tota joka toinen päivä peiton heiluttelua? Kotona 2v ja koira ja ne kun on hoidettu illalla, klo 22 ja oma aika alkaa ni ei aina vaan jaksa! Varsinkaan mies. Mun panoksesi nyt riittää vaan paikallaolo mutta mies kun joutuu ihan oikeesti lykkimään ni sääliks käy sillon kun ollaan ihan poikki. En ois ikinä aatellu tän olevan näin rankkaa ihan fyysisestikin :sick: @viipulainen ovishimot kelpais kyllä tännekin! Ei oo näkynyt :D

• Tykkää
Reactions: Nelliida

Yhteistyössä