Toiveena vauva 2017-2018

@fnn ihanaa, onnea!!:love::love:

@pikkutakkutukka joo, kun vuoto alkaa kunnolla, on kp1.
Monilla esiintyy tuhrua tai tiputteluvuotoa kierron lopulla.
Silloin kun keskimmäinen oli aikanaan yrityksen alla, tein pari kiertoa sen mokan, että laskin tuhruvuodon kuukautisten ekaksi päiväksi. Ilman ovistikkuja meni tietty sen takia ihan väärin arviot oviksen ajankohdasta.:whistle:
Sitten tajusin mokani kolmannen yrityskierron alkaessa.:ROFLMAO: Johan selkeni ja neljännessä kierrossa tuli sitten se greippimehu ja plussakin.:)
Mulla oli siis vähän runsaanpaa se tiputtelu silloin, niin olin jotenkin ajatellut että kyllä sen voi laskea kp1.:D

Mies muistutti mua tänään ottamaan greippimehua.:ROFLMAO::ROFLMAO:
Vastalahjana sanoin, että kun mä kärsin tän herkun kanssa, niin herra on hyvä ja ottaa vitamininsa.:D Otti:LOL:(y)

(y)Multa vois raskaustestien lisäks kieltää pääsyn Googleen. Kuukautiset ei tänään alkaneetkaan niin pakkohan se on sitten ollut selvitellä tähän syytä. Ugh. Mulla ovulaatio on siis aina vasta 21/22 kiertopäivänä 31:stä niin kävin sitten pohtimaan olisiko vuoto kp 29-31 voinut olla jotain kiinnittymisvuotoa vai mitä ihmettä? Äh, ehkä vähän turhan epätoivoista toiveajattelua (n)

Toivotaan @viipulainen että greippimehu näyttää taikansa sulle tässä kierrossa! (y)

ON: Mul on nyt kp23. Ja kun tää on yk1 ja eka pillereiden jälkeen nii en tiedä kierron pituudesta. Oon kuitenkin tommoseen kiertoappiin laittanu 28 päivää, joten koko ajan lähestyy toi ja jännitys lisääntyy. Mietin että tekisin testin viikonloppuna mut nyt epäröin ku jos menkat on odotettavissa ens viikolla nii onks järkeä :ROFLMAO:

Oireuta ei kyl edelleenkää oo oikee. Väsymystä kyllä on ja ruokahalu kadonnut ja satunnaisesti tulee huono olo esim liikunnan yhteydessä. Mut nää ny voi liittyä iha normaaliarkeen. Mitään vuotoakaan ei ole, siis valkovuotoakaa.. Toisaalta on jo valmiiks pettynyt olo jos ei heti tärpännyt, mut järjellä ajateltuna olishan se aika lottopotti jos heti tärppäis :D

Taisin @viipulainen sulta keksiä ton FLO-sovelluksen. Mun mielestä se on ihan tosi hyvä verrattuna mun edelliseen. Kauniin näköinenkin :) Suosittelen jos joku vielä hyvää sovellusta kaipailee!

Ovulaatiofiilikset oli aika selkeitä tällä kertaa, sitä nippasua en tuntenut, mut kaks päivää oli alavatsa tosi kipeä ja tärinäherkkä. Saatiin hyödynnettyä aika optimaalisesti. Mitään en tikutellut kuitenkaan.
Nyt dpo 3-4 ja testejä en oo tilaillu yhtään. Vähän jännittää, kun meidän työporukan pikkujoulut on vaan pari päivää sen jälkeen kun joko alkaa kuukautiset tai plussaa. Noh ehkä en stressaa vielä, kun ei ole mitään stressattavaa. Ja siis toivottavasti joudun juomaan vissyä ;)

@Nelliida mulla kans hiukan stressiä kun on useampikin tilanne tämä vuonna vielä tulossa jossa alkoholia normaalisti joisin(osa näistä semmosia viiniä ruoan kans tyyppisiä). Mä en halua kertoa raskaudesta ennen ku on alun riskiaika ohi ja oon miettiny jos jonkinlaista vippaskonstia miten esitän juovani:LOL: mut otan ennemmin sen plussan ja tommoset stressinaiheet ku ettei tärppäis. Mut kaikkee tulee mietittyä kyl hormonihuuruissa

• Tykkää
Reactions: Nelliida
Joo mulla on flo ja itseasiassa tällein ovistikkujen kanssa toimii hyvin. Arviot/ennusteet aina kierron alussa tosin eivät ole pitäneet kutiaan, mutta ennusteitahan ne loppuviimein ovat.:D
Mutta ovistikkujen kanssa meni just niinku pitikin kun merkkasin tulokset sinne. Pelkkien oireiden perusteella tulleet arviot eivät omalla kohdalla menneet ollenkaan putkeen.:LOL:

Ja lippu korkeella tässä kierrossa ollaan.
Huomaan muuten saman minkä silloin vuosia sitten keskimmäisen yrityksessä greipin aloituksessa. Mulla on yleensä nenä aika kuiva ja menkkojen aikaan alakerta kuin peduiinin sandaali.:D Nyt nenä on normaali kuin myös alakertakin. Aika luksusta.:LOL:

Alkoholista:
Mä oon aika onnekas tässä, että en juo missään tilanteessa koskaan. Alkoholi ei sovi mulle edes pieninä määrinä, en tiedä miksi, mutta saan pahan päänsäryn jopa jälkkäreistä, joissa on käytetty alkoholia.:cautious:
Joten juomattomuuteni ei herätä koskaan kenessäkään mitään epäilyjä.:LOL:
En myöskään syö graavattuja juttuja, mätiä, mitään erikoisia juustoja (edam, oltterman ja feta menee ainoastaan), joten kukaan ei huomaisi edes joulupöydässä esimerkiksi alkaa epäilemään. Oon selkeesti pelannu nää kortit hyvin. Salassa pysyy siis niin kauan kuin saan pidettyä miehen hiljaa. Kuopuksestahan mies alkoi julistamaan ilosanomaa jo rv5.:X3::whistle: nyt toivoisin että ainakin eka ultra ja ne yhdistelmäseulan tulokset saisi ennen kuin kerrottaisi kellekkään.:)

Ja jes. Mun testiarsenaali saapui tänään.:LOL:
Huomenna ollaan jo menkkojen tokavikassa päivässä, suht nopsaahan tämä taas sujuu kunnes ovis tulee ja aika pysähtyy.:giggle:

• Tykkää
@fnn Onnea paljon! :love:

Mulla @viipulainen sama juttu, en juo alkoholia joten kukaan ei arvaisi :X3: Tai joskus kerran vuodessa otan kotona lasillisen, mutta muualla en juo. Oon myös vegaani, joten mitään ruokia en joudu oikein välttelemään. No, salmiakkia ja inkivääriä. :rolleyes: Koska mieskin on vegaani niin se syö kyllä multivitamiinia ihan kiltisti, lisäksi toki muutenkin syödään suhteellisen terveellisesti ja paljon kasviksia.

Mua ärsyttää noissa kiertosovelluksissa se, ettei oikein mikään näytä dpo:ta. :mad: Flo sentään näytti montako päivää on menkkoihin, mutta siihen ei pystynyt merkkaamaan ovista itse, joten oli pakko vaihtaa Oviaan...

@fnn Onnea paljon! :love:

Mulla @viipulainen sama juttu, en juo alkoholia joten kukaan ei arvaisi :X3: Tai joskus kerran vuodessa otan kotona lasillisen, mutta muualla en juo. Oon myös vegaani, joten mitään ruokia en joudu oikein välttelemään. No, salmiakkia ja inkivääriä. :rolleyes: Koska mieskin on vegaani niin se syö kyllä multivitamiinia ihan kiltisti, lisäksi toki muutenkin syödään suhteellisen terveellisesti ja paljon kasviksia.

Mua ärsyttää noissa kiertosovelluksissa se, ettei oikein mikään näytä dpo:ta. :mad: Flo sentään näytti montako päivää on menkkoihin, mutta siihen ei pystynyt merkkaamaan ovista itse, joten oli pakko vaihtaa Oviaan...
Mä ohitin ton flon oviksen merkitsemällä tehneeni ovisplussan.:ROFLMAO: Nyt toki viime kierrossa teinkin ihan oikean ovisplussan.:D
Mutta tosiaan mua rasittaa myös toi dpo:n puuttuminen, Glow sovelluksessa se muistaakseni on, just otin testiin senkin.:ROFLMAO: Siellä oli nimittäin myös CF merkintöihin myös se määrä. Mä haluan merkata KAIKEN oleellisen näistä.:whistle: Flo ja Ovia antaa merkata vain millaista se on mutta ei sitä kuinka runsasta, glow kysyy sitäkin.:D

• Tykkää
Voihan nenä, miks noita sovelluksia on miljoona. Noh jos tästä kierrosta ei tärppää, niin sit voin ladata taas uuden :D

Oispa niin, ettei juustoista tai graavatusta kalasta tykkäis, mutta mä rakastan.
Alkoholia juon tooooodella harvoin, mutta pikkujouluista ollaan puhuttu paljon ja jos ei tuu oltua kolmeen tanssilattialla/ vedettyä kaksin käsin, niin epäilykset kyllä heräävät :D mutta joo tosiaan mielummin vaikka ne epäilykset, kuin se että taas lähtis uus kierto käyntiin

• Tykkää
Reactions: viipulainen
@Fritang :ROFLMAO::ROFLMAO:
Jos alat ite koodata niin mä haluan esittää toiveita.:D
Dpo näkymä tottakai, sitten mahdollisuus tehdä merkintöjä ETUKÄTEEN. Ihan sairaan rasittavaa ettei voi mitään vaikkapa kirjoittaa niihin tuleviin päiviin itselle muistutukseksi vaikkapa, vaan pitää laittaa puhelimen omaan kalenteriin.:D

ON:
Kp4 ja greippimehu ei enään aiheuta pahoja puistatuksia.:ROFLMAO: Silti toivon että ovis tulis lyhyen kierron mukaan, jotta sen käyttöä ei tarvis jatkaa enää kamalan pitkään, ei se herkkua nimittäin ole.:D

Mä en ookaan edes ladannut vielä mitään sovellusta. Ihan seinäkalenterilla mennään :)

Oma epätietoisuussaagani vaan jatkuu... Dpo 10 ja kp 33/31 eikä kuukautisia näy:( Eihän siinä muuten mitään, mutta testis näyttää edelleen negatiivista. Eikös näillä päivillä usein jotain jo pitäisi näkyä? Aamulla tein apteekin oman testin ja täysin negatiivinen. Onestepin ovulaatiotestiin tosin tuli kontrollia haaleampi viiva. Se nyt tosin ei kai kauheasti raskaudesta kerro, eikö niin? Kunhan tein kun jotainhan se on näköjään pakko testailla.

Muita ihmeempiä oireita ei ole, ei menkkojen kuin raskaudenkaan suuntaan. Paitsi yöllä oli hurjan paha olo, mutta se taisi mennä jännittävän työpäivän ja yöllisen työmurehtimisen piikkiin. Rasittavaa tämä välivaiheilu!

Se minusta. Mitä mehua @viipulainen ja muut käytätte? Mä join viime kierrossa Tropicanaa ja se oli musta jopa hyvää. (eli ei varmaankaan kovin tehokasta ;))

Siirryitkö @fnn jo muuten odottajien puolelle vai mitkä ovat kuulumiset? :)

@pikkutakkutukka jos siulla on vasta dpo10 niin hyvässä kierrossa vasta 3-5vrk päästä olis niitä menkkoja ooteltavissa. Vai unohinko jo, että sulla olis lyhyt luteaalivaihe?(n) eli dp13-15 paikkeilla tai jälkeen alkais jos alkais.
Tuohon apteekin omaan en oo saanu mitään noilla dpoilla, on 25mIU herkkyys niin antanut haamun vasta dpo12 ja vahva säkenöivä plussa tullut dpo14. Sen sijaan 20mIU testit on antaneet vahvemman viivan jo samaan aikaan dpo12 ja 13 kun apteekin oma on ollut vielä haalea. Olipa sekavasti selostettu.:whistle::LOL:

Ja mulla on kanssa Tropicanaa. Se on hyvää tavaraa ja siis maistuu paremmalta kuin vaikkapa Valion vastaava.:LOL: Mä en vaan oo pitkään aikaan greippejä syöny tai juonu mehuna, niin kestää kielen tottua taas. :giggle:

**muoks
Niin ja noi ovistestit näyttää likimain läpi kierron jotain viivaa koska sitä LH hormoonia on koko ajan elimistössä. Ainoastaan ovuloinnin tullen se määrä nousee niin korkealle, että se pitoisuus näkyy sitten tasavahvoina viivoina tai vahvempana kuin kontrolli.:)

Kiitos @viipulainen asiantuntemuksesta! Tosiaan mulla ovulaatio vasta kp 21/31 mikä on ilmeisen myöhään :unsure: Eli katsotaan nyt sitten. Tietty luin aiemmin ketjussa jonkin mainitsemista kohdunkaulan solumuutoksista ja tiputteluvuodosta niin panikoiduin nyt sitten siitä. Mulla kun alkuviikosta kp 28 tienoilla oli pientä vuotoa.

Mulla ovistesti näytti ensin oviksen aikaan kirkasta plussaa ja seuraavana päivänä ihan tyhjää. Jännästi näköjään siis tasot vaihtelee kuun mittaan!

@pikkutakkutukka ei mithän hei(y)
Ja mulla meni testailut näin viime kierrossa:
Kp9: vain kontrolli viiva
Kp10: haalea toinen viiva
Kp11: testiviiva hieman tummempi, alkuillasta toinen testi joka päivätestiä taas aavistuksen tummempi
Kp12: vahva plussa joka ilmestyi alta minuutissa, iltatesti samanlainen
Kp13: tasavahvat viivat aamupäivätestissä joskin testiviivan kehittyminen vei kauemmin kuin kp12 testeissä, alkuillasta testi jo nega
Kp14: vain kontrolliviiva

Ja tosiaan, joskus ne kierrot heittää ihan oudon mittaisiksi, mutta nyrkkisääntönä pidetään, että ovulaatiosta kierron viimeiseen päivään menee keskimäärin 14vrk jonka jälkeen alkaa uusi kierto mikäli ei ole tullut raskaaksi.:) yksilöllisiä eroja toki on. Omalla kohdalla luteaalivaihe on sen 15vrk. Eli ovis kun oli viime kierrossa kp13 niin kp28 oli kierron vika kokonainen päivä jolloin alkoi se tiputtelukin. Seuraavana päivänä vaihtui kp1 kun hanat aukesi.:rolleyes:
Muoks.
Toisinsanoen ovulaation ajankohta määrittää kierron pituuden. Eli jos on tiedossa ajankohta vaikkapa testien avulla, niin siitä on helppo laskea. Sillä ei usein ole väliä miten pitkä yleensä kierto on ollut, vaan jos ovis tuleekin kp10 niin kierto jäisi n.24 päiväiseksi tai jos ovis tuleekin vaikkapa kp25 niin kierto olisikin jo n.39-40 päiväinen.

Toka muokkaus (mul on tänään liikaa aikaa)
Tässä kp11 ovistesti
[url=http://aijaa.com/D6jFLH][/URL]

Ja kp12 plussa ovistestissä

@tänttähäärää tsemppiä ootteluun.(y)
Tule kertomaan sitten mitä siellä käytiin läpi tai millaisia suunitelmia esitettiin jatkoon.:)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Sit tähän karseeseen palatus pläjäykseen oma pieni pohdinta.
Viime kierrossa ovis tapahtui aika varmasti oikealta.
Nyt mulla tuntuu jo vasemmalla munasarjassa jotain. Yleensä jos kierto on sen 28pv niin noita kypsymiseen liittyviä tuntemuksia on alkanut tulemaan just näihin aikoihin kun kuukautiset on lopuillaan. Oispa kiva jos nyt sattuiskin tasaantumaan kierto siihen vanhaan tuttuun 28 päivään taas. :)

Mulla sitten vaan luteaalivaihe ilmeisesti ylipäätään lyhyt koska koko syksyn vuoto alkanut 9-12 päivää ovulaatiosta. Tiedä sitten Oisko siinä syytä raskauden alkamattomuudelle... noh, edelleen oottelen edes jotain tapahtuvaksi. Tänään olin asettanut henkisen dl kuukautiselle mutta ei näy. Yhtään testejäkään ei enää ole :( jos ei la näy menkkoja niin testaan sitten seuraavan kerran!

Tsemppiä @tänttähäärää odotteluun ja lääkäriin!

Kp 8/23-29

Eilen harrastettu seksii ja alko huomaan että vuodot taas kivasti lisääntyneet.
Saiskohan sitä kosteutta kuivutettua? Pitäs olla kai tyytyväinen ku tarvi liukkarien kaa pelata mutta silti ahdistaa. Ja kun ei ihan viä oviskaan oo. Kerran sain kuivatella itteeni kesken aktin. Koska jos menee yli kosteeks ni mikään tunnu miltään.

Mulla on sovelluksina flo ja ladytimer ite tykkään enemmän jälkimmäisestä.
Oviksen näyttää ladytimer keskiviikolle ja flo tiistaille. Uskon et ois ti.. Koska monessa kierrossa hyvät ovisviivat tulkeet kp 11 välillä kyllä jo kp 10.. Nyt ei taida olla kun 1 ovistikku jäljellä. Enkä niitä tähän kiertoon homnaakkaan, enkä viä seuraavaankaan.

Eilen tooosi haaleet haamut kahteen testiin ja tänään sama juttu. Dpo 11 ja huomenna pitäis alkaa menkat. Jännää.. :sick: oireita ei oo oikein, muutakun tosi itkuherkkä fiilis ja tissit vähän kipeät. Saa nähä kurvaako täti paikalle sit kuitenkin..

Yhteistyössä