Ronskeja tarinoita elämästä ja (vapaaehtoisesta) seksistä? Joo kyllä mä kuuntelen ja nauran jos naurattaa. Tarinoita ahdisteluista en ole ikinä kuullut.
On se mun mielestä ahdistelua. Mutta ilmeisesti kai sitten ei ole kaikkien miesten mielestä, koska tämä ristiriita on olemassa.
Mä en ole puhunut valehtelusta. Mutta jostain tämä käppi syntyy. Miehet kai sitten ovat edelleenkin niin taitavaia ahdistelijoita, ettei kukaan muu kuin kohde sitä kykene havaitsemaan. Tässä on iso ristiriitaisuus ja se ei varmasti ole yhden asian summa. Mutta äijäkulttuuri ei tunne ahdistelua, eikä varsinaisia oikeustapauksiakaan ole liukuhihnalta... että missä se joka paikassa, kaikkialla ja kaiken aikaa on?
Näissä feministien teeseissä on hyvin tyypillistä juuri tämänkaltainen retoriikka. Sanotaan että meitä sorretaan aina, kaikkialla ja kaiken aikaa. Todisteita ei ole, mutta se on totta koska tuntemukset. Feministit ikään kuin olettavat, että mitä tahansa voi väittää, muttei sitä tarvitse perustella.
Minähän voisin väittää, että mun varpaille astutaan koko ajan ja kaikkialla. "Ai missä?" No vaikka lentokentällä, ravintolassa ja bussissa ainakin. Kukaan ei sitä oikeastaan näe, tai ei mulla siitä todisteitakaan ole, mutta astuu ne silti. Tai siis todisteena on se, että eräs tummaan takkiin pukeutunut mies asti eilen bussissa mun varpaille. Ihan varmasti astui.
Tämäntyylistä retoriikkaa feministit rakastavat käyttää. Sanotaan että "Näin nyt on!" ja perustellaan se haastattelemalla kahta samanmielistä feministiä, jotka kertovat nyt aidosta kokemuksestaan, että "näin nyt on".
Sä ymmärrät mun pointtini tässä miehenä? Vai? Esitetään väite, joka kollektiivisesti osallistaa mut tähän. Miehet ahdistelee naisia kaikkialla ja aivan kaiken aikaa. Ja kun itse ei ole koskaan nähnyt ainoatakaan ahdistelutapausta, tai ikinä ahdistellut yhtäkään naista, niin logiikka tuntuu hyvin ontuvalta. Onko se edes totta ja mitä minä tähän liityn? Mun kuitenkin jotenkin pitäisi olla tässä yhtenä rintamana tuomitsemassa ahdisteluja, joita en ole ikinä missään havainnut. Ja en edelleenkään epäile etteikö sitä tapahtuisi, mutta ei kai nyt herranjestas sentään kaikkialla, kaiken aikaa ja joka puolella.