Kuinka vanhana sait viimeisen kerran piiskaa ja mistä syystä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Muistaakseeni 14v, äiti läimi minua, haukkui alhaisilla sanoilla ja veti hiuksista.
En muista mistä, sain useasti selkää ihan aiheettomasti lapsena.
Äitini uusi mies jatkoi henkisellä väkivallalla aina sinne asti kun olin 19v jolloin muutin kotoa pois.
 
Muistaakseni
noin 7-vuotiaana. Ihan aiheesta äiti kyllä suuttui, naapurin lapsen yllyttämänä satutin sisarustani. Muuten ei olisi tullut mieleenikään, mutta kaipa sitä "coolin" kaverin mieliksi teki mitä sattui.

Mutta äidin reaktio ehkä meni vähän yli, naapurin lapsi ei enää uskaltanut leikkiä kanssani.

Mutta olen saanut kyllä "piiskaa" kolmekymppisenäkin;))
 
"Muppe"
Ei ole kotoa kyllä tuttu piiska. Paras ystäväni kyllä sai selkään ihan oudoistakin syystä (lelu meni hukkaan yms.)
Meillä on ollut rangastuksena pelkästään henkinen auktoriteetti. Ja sillä menen itsekin.

Lapsiin ei saa kohdistaa väkivaltaa.!!! Eikä kyllä aikuisinkaan.

Kunpa kaikki olisi niin kuin minä ja kaltaiseni, ei olisi kaiken maailman väkivaltaisia paskiasia olemassa.
 
HippuTAR
12 vuotiaana. Olin pari viikkoa lintsannu koulusta. Mutsi läimi nahkavyöllä pitkin selkää. Kuulostaa ehkä pahalta muttei ollu ja toi oli toka kerta ku piiskaa sain. Ja mutsi katui jo kohta ja kärsi siitä lopuksi enemmän ku minä.
 
urhwg
fantasioitteko usein et isä tai äiti antaa piiskaa seksin aikana, hyi hhitto!
Aika harvalla taitaa olla tuon tyyppisiä leikkejä/fantasioita. Tämä siitä syystä, että useimmilla luonto panee vastaan liittää vanhempia yhtään mihinkään seksiin liittyvään.

Aikuisten välinen piiskaaminen ei myöskään välttämättä liity (ainakaan suoraan) seksiin, vaan voi olla myös ns. kotikuria:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2404893-elatko-kotikuri-suhteessa/
 
Joskus alle kouluikäisenä, kun en sitä nöyryytysrangaistuksena osannut pitää eikä sillä kärpäslätkällä edes lätkitty niin että se olisi sattunut. Muistelisin että olen vain kahdesti saanut "hellästi" piiskaa, syistä ei ole hajuakaan mutta kai olen jotain vängännyt.
 
vierailija
Joskus 16-17 vuotiaana lähes 10 vuotta vanhempi veli piiskasi. Olin varastanut veljen viinat ja pörpötellut kavereiden kanssa. Antoi tosissaan risua kuin pikkupojalle, sillä tavalla ei jää jälkiä, enkä kehtaa valittaa huoltajalle. Jos käyttää nyrkkiä niin tulee mustelmia.
 
vierailija
En koskaan, en hyväksy myöskään väkivaltaisia miehiä parisuhteissa. Sänkypiiskaamistahan on tutkittu, että usein lapsena piiskaa saaneilla on traumoja, joita he "hoitavat" ottamalla piiskaa myös parisuhteessa. Terapia auttaa heitä, myös piiskaajia.
 
vierailija
Koivuniemen herra on ollut joillekkin vanhemmille ulkoa opeteltu kasvatusmenetelmä. "Ken vitsaa säästää se lastaan vihaa". Tottakai tälöin se on aiheuttanut haittaa/traumajoa joillekkin. Vastaavasti joillekkin se on ollut todella hyvä väliintulo johonkin tilanteeseen.

Henkilökohtaisesti valitsin aina Koivuniemen herran kotiarestin sijaan. Se oli nopeasti kärsitty.
 
vierailija
Jotain 15-vuotiaana. Pelattiin kaverin kanssa niiden pihamaalla itse keksittyä pallopelia, siihen peliin kuuluui kurainen villasukka, jota heiteltiin. Lopputuloksena talon ikkunat sai monta kuraosumaa. Emäntä määräsi miehensä piiskaamaan meidät. Talon oma poika ei tohtinut panna edes vastaan, kun isänsä piiskasi. Minä kuvittelin, että rangaistus ei koske minua, mutta siinä erehdyi. Sainkin oikein kunnolla piiskaa paljaalle, kun kehtasin räpistellä vastaan. Onneksi ei määrätty pesemään niitä ikkunoita, vaan pääsin heti lähtemään kotiin, kun isäntä oli lukenut lakinsa.

Mainittakoon, että tuo kaveri oli minua pari vuotta nuorempi, mutta sai vielä monta vuotta myöhemminkin piiskaa. Siinä talossa oli sellainen tapa. Meillä kotona piiskattiin vain alle 10-vuotiaita.
 

Yhteistyössä