Kuinka vanhana sait viimeisen kerran piiskaa ja mistä syystä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin 14-15 vuotias, kun sain viinan maistelusta selkäsaunan. Mutta senkin jälkeen vielä uhkailtiin ja oli pakko kuunnella hiljaa ja korvat punaisina, koska tiesin, että luokkakavereitani oli piiskattu vielä vanhempana. Ajatus piiskajaisista niin vanhana hävetti ja pelotti.
Sain piiskasaunan vielä 15-vuotiaana jo rippikoulun käyneenä. Ja kahtena iltana peräjälkeen pihasaunassa poissa toisten katseilta. Syynä oli tupakointi. Vaikka tiesin sekä veljeni että sisareni myös polttavan , en uskaltanut ilmiantaa heitä uuden kurituksen pelossa. Nykyisin olen onnellinen noista kurituksista, tupakka ei ole sen jälkeen maistunut. Veljeni jo kuoli keuhkosyöpään 10 vuotta sitten ja sisarella on myös keuhko-oireita
 
Muutama vuosi sitten.
Olin ollut kuulema tuhma tyttö.

Karvis vetäs patjan alta hevosraipan, istui, ja heitti minut makuulle pylly pystyssä polviensa päälle, siirsi hameeni ja antoi piiskaa.
 
vierailija
Koivuniemen herra on ollut joillekkin vanhemmille ulkoa opeteltu kasvatusmenetelmä. "Ken vitsaa säästää se lastaan vihaa". Tottakai tälöin se on aiheuttanut haittaa/traumajoa joillekkin. Vastaavasti joillekkin se on ollut todella hyvä väliintulo johonkin tilanteeseen.

Henkilökohtaisesti valitsin aina Koivuniemen herran kotiarestin sijaan. Se oli nopeasti kärsitty.
 
vierailija
Koivuniemen herra on ollut joillekkin vanhemmille ulkoa opeteltu kasvatusmenetelmä. "Ken vitsaa säästää se lastaan vihaa". Tottakai tälöin se on aiheuttanut haittaa/traumajoa joillekkin. Vastaavasti joillekkin se on ollut todella hyvä väliintulo johonkin tilanteeseen.

Henkilökohtaisesti valitsin aina Koivuniemen herran kotiarestin sijaan. Se oli nopeasti kärsitty.
 
vierailija
Omalta vanhemmaltani tukkapöllyä 16-vuotiaana, jätin keittiön siivottomaan kuntoon vaikka asiasta oli juuri puhuttu.

Aikuisiällä parisuhteessa saanut osakseki hiuksista repimistä tai heittelyä ja läpsimistä osakseni suukopujen yhteydessä ennenkuin tajusin erota.
 
vierailija
Jotain 15-vuotiaana. Pelattiin kaverin kanssa niiden pihamaalla itse keksittyä pallopelia, siihen peliin kuuluui kurainen villasukka, jota heiteltiin. Lopputuloksena talon ikkunat sai monta kuraosumaa. Emäntä määräsi miehensä piiskaamaan meidät. Talon oma poika ei tohtinut panna edes vastaan, kun isänsä piiskasi. Minä kuvittelin, että rangaistus ei koske minua, mutta siinä erehdyi. Sainkin oikein kunnolla piiskaa paljaalle, kun kehtasin räpistellä vastaan. Onneksi ei määrätty pesemään niitä ikkunoita, vaan pääsin heti lähtemään kotiin, kun isäntä oli lukenut lakinsa.

Mainittakoon, että tuo kaveri oli minua pari vuotta nuorempi, mutta sai vielä monta vuotta myöhemminkin piiskaa. Siinä talossa oli sellainen tapa. Meillä kotona piiskattiin vain alle 10-vuotiaita.
Sain 15vuotiaana äidiltä selkään viimeisen kerran kiljun juonnista.
Kaluni 22senttiä oli pystyssä ja se laukesi äidin jaloille kunnon lastin.
Seuraavana päivänä äiti pyysi anteeksi.
Olin kuulema liian iso saamaan selkään. Jutteli kalun koista atoi hyviä neuvvoja joilla pääsin tyttöihin porautuu
 

Yhteistyössä