Miksi Kalle Rovanperä sai ajokortin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mikä ihmeen erikoislupa pitää olla, että ralliautoilija saa 17-vuotiaana ajokortin ja pääsee kaahailemaan yleisillä teillä?

(Kalle Rovanperä on syntynyt 1.10.2000)

Mun sukulainen sai myös, koska kouluun oli pitkä matka. Urheilijatkin saavat, jos pitää kuljettaa esim. mäkihyppysuksia.

Moni ei vaan tiedä tätä vaan ajattaa lastaan mopoautossa.

Mä olen sitä mieltä, että liikennesäännöt kuuluu yleissivistykseen ja jokaisella pitäis olla vähintään ajokortin kirjallinen osio taskussaan peruskoulusta päästessään.

Maailma on täynnä vaarallisia vehkeitä alkaen tulitikuista joihin ei vaadita mitään lupia. Sit hyötyvehje kuten ajokortti on tekemällä tehty käsittämättömän kalliiksi ja nuoria varten myydään maailman turvattomimpia ja kalliita vehkeitä mopoautoina.

Mä olen sitä mieltä, että liikennesäännöt kuuluu yleissivistykseen ja jokaisella pitäis olla vähintään ajokortin kirjallinen osio taskussaan peruskoulusta päästessään.

Maailma on täynnä vaarallisia vehkeitä alkaen tulitikuista joihin ei vaadita mitään lupia. Sit hyötyvehje kuten ajokortti on tekemällä tehty käsittämättömän kalliiksi ja nuoria varten myydään maailman turvattomimpia ja kalliita vehkeitä mopoautoina.
Ajokortti on tehty kalliiksi, koska se on osa sitä suunnitelmaa jonka tarkoituksena on lopettaa yksityisautoilu.

Koska hän ei voi osallistua kaikkiin rallikisoihin ilman sitä korttia. Ralleissa joutuu siirtymään paikasta toiseen normaaleja teitä pitkin muun liikenteen joukossa. Siellä ei voi ajaa ilman korttia, ainakaan laillisesti.

Yhteistyössä