Lahden Ahtiala, millaista seutua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahtialaan muuttava?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajankohtaista tietoa Ahtialasta? Uuden Sipuran päiväkodin ympäristöstä? Missä kohtaa nuo paljon parjatut maitotölkit sikaitsee? vai onko siellä meno rauhoittunut? Mitä mieltä kouluista? päiväkodeista?

Kiitollinen vastauksista :)

Maitotölkit löytyy juurikin siitä uuden päiväkodin takaa. Myllypohjassa tullut ala-aste käytyä ja Ahtialassa ylä-aste. Ihan hyviä kouluja mielestäni.

Kyselen tähän vanhaan ketjuun kun etsin tietoa sipuran "maitotölkeistä" jos joku osaisi vastata :) Näköjään ne entiset huonomaineiset talot myyty pois kaupungilta ja remontoituna myyty omistusasunnoiksi. Onko meno rauhoittunut? Tietääkö kukaan missä kunnossa nämä maitotölkit ovat et kannattaako ostaa? Useampi olisi näköjään myynnissä. Onko kukaan kuullut onko niissä ollut sisäilmaongelmia tai hometta?
Olen itse aikoinaan homeelle altistunut ja täytyy olla tarkkana mihin muuttaa. Alue olisi muuten lasten kannalta hyvä kun uusi päiväkoti vieressä ja kouluun kävelymatka :)
Ollaan muuttamassa Lahteen Turusta ja katsonut Ahtialaa hyvänä vaihtoehtona :)
Kommentteja kiitos

Kyselen tähän vanhaan ketjuun kun etsin tietoa sipuran "maitotölkeistä" jos joku osaisi vastata :) Näköjään ne entiset huonomaineiset talot myyty pois kaupungilta ja remontoituna myyty omistusasunnoiksi. Onko meno rauhoittunut? Tietääkö kukaan missä kunnossa nämä maitotölkit ovat et kannattaako ostaa? Useampi olisi näköjään myynnissä. Onko kukaan kuullut onko niissä ollut sisäilmaongelmia tai hometta?
Olen itse aikoinaan homeelle altistunut ja täytyy olla tarkkana mihin muuttaa. Alue olisi muuten lasten kannalta hyvä kun uusi päiväkoti vieressä ja kouluun kävelymatka :)
Ollaan muuttamassa Lahteen Turusta ja katsonut Ahtialaa hyvänä vaihtoehtona :)
Kommentteja kiitos

Maitotölkkiin juuri muuttaneena rauhallista tuntuu olevan - öisin hiljaista ja ympäristö kuhisee lapsiperheitä ja lemmikkejä. Toistaiseksi ollaan viihdytty hyvin. Omistusasuntoja nämä nykyään ovat ja ainakin meillä nätisti rempattu eikä ole ainakaan vielä tullut mitään homeeseen viittaavia oireita (itse olen myös herkkä sisäilmaongelmille). :) Kauppa lähellä ja hyvät liikenneyhteydet. Ulkoilumaastoakin löytyy hyvin.

Itse muutin Ahtialaan muualta ja en ole päässyt tutustumaan oikein kehenkään. Silti minusta puhutaan kuin mut tunnettaisiin, vaikken ole kertonut omista asioista kellekään. Jos olet juoruilija luonteeltasi, voit tuntea olosi kotoisaksi. Myöskään suuria toiveita paikallisiin tutustumisen puolesta ei kannata pitää yllä.