Paavi: kristinuskolla ja Egyptin islamilla sama jumala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oletko sinä samaan aikaan Matti, Pekka, Pirjo ja Kerttu?
Jos sä oot Pirjo ja sulla on kannattajakunta joille sanot "pelastua voi vain jos kerää kanttarelleja 1 litran joka syksy ja myy ne Mynämäen torilla".

No, sit osa sun kannattajista vääntää sen siihen muotoon että se "Pirjo-Fatima halusi että kaikkien pitää juoda mustaviinimarjamehua ramadanin aikaan jotta pelastuisi."

Sit siitä poikii ryhmä joka keksii "hei, Fatima tarkoitti että jotta pelastuisi, pitää kiertää Sahara kolmeen kertaan ympäri vetämällä kamelia perässään."

Niin eikö sua potuttaisi olla se Pirjo? Mitä jos mä vääntäisin joka päivä sun sanat uusiksi?

the-difference-between-the-three-abrahamic-religions-christianity-mumbling-ceiling-17986688.png
(y) :poop:

En puutu siihen, mutta kysyn, mitä sulle sanoo Jeesuksen mummo? Häntä kun ei olisi olemassa ilman häntä :rolleyes:
Ja Hän taas oli jotain erityistä, koska synnytti vanhoilla päivillään ainoan lapsen(y)

No minun näkemys tuohon on se ettei Jeesusta olisi olemassa jos ei Jumala olisi halunnut antaa ainoata poikaansa tänne maanpäälle. Että eihän se tämän mummon päätettävissä ollut mitä sukua hän tulee jatkamaan tai saamaan... Eikä tämä mummo kuollut meidän syntien puolesta eikä hänen kautta ole pääsy taivaan valtakuntaan. Mulle oikeastaan vaan merkitsee se joka antaa minulle elämän kuolemankin jälkeen ja joka antaa mulle myös elämän täällä maanpäällä. Ilman uskoa olisin tuskin jaksanut , olisin varma puliakka tuolla jossakin rapakossa...

No minun näkemys tuohon on se ettei Jeesusta olisi olemassa jos ei Jumala olisi halunnut antaa ainoata poikaansa tänne maanpäälle. Että eihän se tämän mummon päätettävissä ollut mitä sukua hän tulee jatkamaan tai saamaan... Eikä tämä mummo kuollut meidän syntien puolesta eikä hänen kautta ole pääsy taivaan valtakuntaan. Mulle oikeastaan vaan merkitsee se joka antaa minulle elämän kuolemankin jälkeen ja joka antaa mulle myös elämän täällä maanpäällä. Ilman uskoa olisin tuskin jaksanut , olisin varma puliakka tuolla jossakin rapakossa...
eikö sulla ole omaa vapaata tahtoa?

Eiks kristinuskon pitäis perustua vapaaseen tahtoon..''hän joka tahtoo, tulkoon..'' jne...toisin on sitten jossain islamissa jossa se menee niin että jokaisella on vapaa tahto ''kääntykää tai itkekää ja kääntykää''.

Noin mä olen käsittänyt.

Eiks kristinuskon pitäis perustua vapaaseen tahtoon..''hän joka tahtoo, tulkoon..'' jne...toisin on sitten jossain islamissa jossa se menee niin että jokaisella on vapaa tahto ''kääntykää tai itkekää ja kääntykää''.

Noin mä olen käsittänyt.

Olet käsittänyt hieman väärin.

Luther aikoinaan kirjoitte sen jätävän paksun kirjan, missä lauseet pelkäästään 10 riviä. Enivei.

Kirjan nimihän oli sidottu ratkaisuvalta. En suosittele kirjaa, koska jos sen pudottaa varpaille, voi tulla murtuma :D

Muuten se on hauskaa ja oikeastaan fiksua luettavaa.

Luther aikoinaan kirjoitte sen jätävän paksun kirjan, missä lauseet pelkäästään 10 riviä. Enivei.

Kirjan nimihän oli sidottu ratkaisuvalta. En suosittele kirjaa, koska jos sen pudottaa varpaille, voi tulla murtuma :D

vai kirjoitti lutteri 'jätävän paksun' kirjan, no mä en sitä lue enkä oikein ymmärrä miten sun vastaus liittyi tuohon mun viestiin mutta(y)-sille ja toinen(y) sulle.

Ai, minäkin olen lukenut sen... Kirjastovirkailija sanoi silloin, että on ollut lainassa viimeksi 1947 tai jotain... Löytyykö vielä kirjastosta?

eikö sulla ole omaa vapaata tahtoa?

Tottakai on ystävä hyvä... Minä lukeudun niihin herkkäsieluisiin jotka joisivat pään täyteen ahdistuksen takia. Tämä nykyaika tuottaa minulle niin paljon ahdistusta , ja muutkin asiat, etten jaksaisi tätä katsoa päivääkään selvinpäin ilman Jeesusta.
Moni ihminen vaan turruttaa tuon ahdistuksen ja tyhjän olon monella tavalla... Yksi paikka on vaikka tämä netin maailma, täällä pääsee pakoon ehkä sitä todellisuutta, mitä tuolla oikeassa elämässä joudutaan kohtaamaan . Ei uskokaan mitään tähtitiedettä ole, jokaista Jumala kutsuu omalla tavallaan ... Toiselle se on vaikeudet, toiselle sairaus, jokin asia mikä saa pysähtymään ja miettimään miten on elämänsä elänyt ja miten sen jatkossa haluaa elää.
Kumminkin hyvin moni ei halua nöyrtyä siihen Jumalan antamalle tielle, mikä kumminkin olisi jokaiselle ihan se paras... Se vaan on nöyryyttävää myöntää ettei nämä omat elämälle antamat panokset riittäneetkään, että oma voima loppuikin ja täytyykin nöyrtyä pyytämään apu joltain josta ei edes tiedä onko se olemassa... Mutta kyllä jokaiselle se voima näytetään jolla on se vilpitön halu nähdä.

Tottakai on ystävä hyvä... Minä lukeudun niihin herkkäsieluisiin jotka joisivat pään täyteen ahdistuksen takia. Tämä nykyaika tuottaa minulle niin paljon ahdistusta , ja muutkin asiat, etten jaksaisi tätä katsoa päivääkään selvinpäin ilman Jeesusta.
Moni ihminen vaan turruttaa tuon ahdistuksen ja tyhjän olon monella tavalla... Yksi paikka on vaikka tämä netin maailma, täällä pääsee pakoon ehkä sitä todellisuutta, mitä tuolla oikeassa elämässä joudutaan kohtaamaan . Ei uskokaan mitään tähtitiedettä ole, jokaista Jumala kutsuu omalla tavallaan ... Toiselle se on vaikeudet, toiselle sairaus, jokin asia mikä saa pysähtymään ja miettimään miten on elämänsä elänyt ja miten sen jatkossa haluaa elää.
Kumminkin hyvin moni ei halua nöyrtyä siihen Jumalan antamalle tielle, mikä kumminkin olisi jokaiselle ihan se paras... Se vaan on nöyryyttävää myöntää ettei nämä omat elämälle antamat panokset riittäneetkään, että oma voima loppuikin ja täytyykin nöyrtyä pyytämään apu joltain josta ei edes tiedä onko se olemassa... Mutta kyllä jokaiselle se voima näytetään jolla on se vilpitön halu nähdä.
Uskotko tosiaan, että Jumala käyttää mafia tekniikkaa ihmisiin?

• Tykkää
Reactions: päätön
Jumalan keinot on monet
Mihin luet tämän, mikä on totta Suomessa:
"– Sekä viljelijöiden että kaupan varastoissa on vielä runsaasti teollisesti peitattua kylvösiementä, joka ilman poikkeuslupaa jouduttaisiin viemään ongelmajätelaitokseen, kertoo kasvinviljelyasiamies Mika Virtanen Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitosta MTK:sta.

Hänen mukaansa viljelijät tarvitsevat uskoa siihen, että ongelmiin voidaan löytää ratkaisuja."
-17.1.2014 Satakunnan kansa-

Eikö päättäjät tai tekijät ymmärrä, mitä tarkoittaa tuo "peitattu"? Sehän on myrkkyä, jolla siemen on saatu samankokoiseksi niin, että kylvökoneen avulla kylvöstä tulee tasainen kylvös ja jolla tavalla myrkyn annostelu on suunnilleen sama; pienempään siemeneen tulee enemmän myrkkyä, kuin suureen. Peittausaineen markkina painaa enemmän kuin ihmisten/eläinten terveys - vesistöistä puhumattakaan. Kukaan noista ei joudu missään vaiheessa vastuuseen MISTÄÄN:devil:

https://www.ursa.fi/extra/kosmos/p/planeettojen_radat.html

Tuli tuo postaus väärään ketjuun, mutta olkoon sitten siinä:LOL:
Kuun kierto toistuu aina 19 vuoden välein, mutta nuo muut siellä maan kaverina vaikuttavat toisiinsa saumattomasti. Onhan hienoa, jos mikään ei törmää niihin:ninja:
Ne nimittäin vaikuttavat joka tapauksessa kaikkeen. Esimerkiksi yhtä kylmä kesä on ollut vuonna 1968 ja silloinkin planeetat ovat olleet maapallon ja auringon välissä, enemmän tai vähemmän. Luonnonlaeista siinä vaan on kysymys, mutta ihminen on vääntänyt asioita milloin minkin tarkoitusperän takia, vaikka "Siemen on Jumalan sanaa" ja perusasia: auringon säteily tappaa herkimmät. Ilman kuun vetovoimia ei olisi elämää maassakaan, eikä siemenet itäisi. Viinirypälekin teki nuput uudenkuun päivänä, saatoin nähdä omin silmin:cool:

"Synti on väärässä uomassa virtaavaa energiaa", mutta tietämättömyys - mitä se on? Energia- sanaa ei kai tuolloin tunnettukaan..?

Arnoldus on kirjoittanut vähän siitä, mikä oli kiran lopussa: Erasmus Rotterdamlaisen kanssa käytyä kirjeenvaihtoa muistaakseni:

"Monien maallisten, kaupallisten ja epäkirkollisten piirteiden vuoksi pyhimysten palvonta alkoi aiheuttaa myös vastustusta. Erasmus Rotterdamilainen otti vuonna 1509 kantaa pyhimysten palvontaan kirjassaan "Tyhmyyden ylistys" seuraavaan tapaan:

"Ja vielä, osoittaako paljonkaan suurempaa viisautta se, että jokaisella seudulla on oma erityis- ja suojeluspyhimyksensä; tätä taivaallista huoltajaa rukoillaan alati kaikin mahdollisin tavoin ja yhdeltä odotetaan yhden-, toiselta toisenlaista ihmettä; ---
---saati kun eräiden pyhimysten ihmeitätekevä vaikutus ulottuu laidasta toiseen, kuten Pyhän Jumalan Äidin, jonka suosio kansan keskuudessa on suurempi kuin Pojan. - Totta puhuen, saako yksikään näistä kansan palvomista pyhimyksistä voimaansa muusta kuin Tyhmyydestä. Sanokaapa, onko lukemattomille temppeleille lahjoitettujen, seiniä ja holveja vieri vieressä koristavien votiivilahjojen joukossa ainoatakaan, joka kertoisi Tyhmyydestä paranemisen tai edes hiuskarvan vertaisen viisastumisen ihmeestä?"

Aica on lesne, aika on läsnä. Onhan se lähellä, mikä on mukana ja samassa hetkessä, kaikessa ympärillä. "Läsnä" on oikeastaan vastakohta sanalle poissaoleva.
Esimerkiksi tässä. Etsi sanalla lesne.

Jos joku on tottumaton etsimään tekstistä mitään, valitse Ctrl+f
ja kirjoita sinne yläkulman lokeroon sana. Sanat on tietysti oltava siinä muodossa, mitä ne ovat ennen olleet. Laitanpa siksi pätkän tähän, mistä voi selvästi nähdä muutamia tavallisia sanoja, kuten cuu on ollut cw eikä kuu. Rato on raato. Wsko on uskoa. Pitkesen tuli on salama. Cansa on kanssa, mukana. Cussa on (siellä)missä. `tarkoittaa n- loppua sanaan. Tähtien "lankeeminen" on varmaan oma ilmiönsä - ihan samaa tietysti silloin kuin nytkin:D

"Matt 24:25
Catzo/ mine olen teille edhelle sanonudh. Jos he sijs teille sanouat.

Matt 24:26 Catzo/ hen on corwes/ nin elket wlgosmengö Catzo/ Hen on Camaris/ elket wskoo.

Matt 24:27 Sille ninquin pitkesen tuli leimachta/ Idheste ia näkypi hama' Ländehen/ Nin mös ombi Inhimisen Poigan Tulemus.

Matt 24:28 Mutta cussa * Rato on sihen mös Cotkat cokounduuat.

Matt 24:29 Mutta cocta ninnen peiwein waiwan ielken Auringoinen pimijepi/ ia ei Cw walghista/ ia Tächdhet langeuat Taiuahast/ ia Taiwan auwudh wapitzeuat.

Matt 24:30 Ja silloin näkypi Inhimisen Poiga' mercki Taiwasa. Ja silloin caiki Sucukunnat maasa parcuuat/ Ja saauat nähdhä Inhimisen Poigan tuleuan Taiuan piluis/ swrella auwulla ia cunnialla.

Matt 24:31 Ja hen lehettepi Engelins Pasunan swren änen cansa/ ia he cokouat henen wlgoswalituns * neliest Twlest/ Taiwasten corckiudhesta haman heiden ärijns asti.

Matt 24:32 Ficuna puusta oppicat wertaus/ coska nyt sen oxa on heicko ia lehdhet wlgospacachtauat/ nin te tiedhette Suuen lesse oleuan.

Matt 24:33 Nin mös te/ coska te näget nämet caicki/ sijtte tietke että se on iwri ouen edes."

Se on juuri oven edessä, pihalla, asumuksen/talon ulkopuolella luulisin:-)

Yhteistyössä