• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Softy
"6.1 Apuaineet
Mikrokiteinen selluloosa,
povidoni K 29/32, (ei Betadineakaan saa niellä!!!!)
talkki, (ei saa niellä!!!!)
magnesiumstearaatti,
Opadry YS-4216 -väriaine,
joka sisältää hypromelloosia, titaanidioksidia, makrogoli 6000:ta ja indigokarmiinialumiinilakkaa"

Alumiinista turpoo jo huuletkin :sick: ---miten vaikuttaisi suolistossa? enisi tukkoon muutamaksi päiväksi?
En huolisi missään tapauksessa tuota. Lakkaa ei pidä suuhun laittaa muutenkaan.
Titaanidioksiini on laivamaalia, eikä sitäkään pidä niellä(y)
Indigokarmiini on sinistä väriainetta, mikä aiheuttaa monille migreeniä. Olen kuullut sen erikoislääkäriltä, joka itse karttoi sitä, joten enpä ole käyttänyt senkään vuoksi. Mulla se liittyy nikkeliallergiaan, joten en siksi riskeeraa vähääkään.
Lääkityksen takia en voi käyttää mitä tahansa särkylääkettä. Otan Miranaxia kerran kuussa. Joskus en sitäkään.
 
vierailija
Aina vaan järkyttävämpää, kun sisltää mannitolia.:sick::poop::poop::poop::poop:
Onko ne tosiaan lääkärin määräämiä vai joku muuko sulle on antanut niitä?
"Mannitolia (C6H14O6, molekyylimassa 182,17g/mol) on saatu alun perin puulajista Fraxinus ornus, joka viittaa englanniksi Raamatun mannaan (Manna Ash), jota israelilaiset söivät matkallaan Kaanainmaahan.

Mannitolia saadaan myös merilevistä. Esimerkiksi Laminaria digitara:ssa on 10 % mannitolia. Teollisesti mannitolia voidaan valmistaa glukoosista korkeassa paineessa hydrogenoimalla elektrolyyttisellä pelkistyksellä.38

Mannitolia käytetään makeutusaineen lisäksi muun muassa stabilointi- ja sakeutusaineena sekä boorin osoitusreaktioissa. Sakkaroosi on hieman mannitolia makeampaa (1:0,7). Mannitolin rakennekaava on esitetty kuvassa 5. 39"
 
vierailija
Eikö täällä oo oikeesti yhtään ylläpidon väkeä...modea joka vois tolle paulalle ja sen mahdoollisille sivupersoonille jotain.Vituttaa kuin pientä oravaa noi linkitykset ja helvetin pitkät selostukset jostain ihan mikä ei aina edes liity millään lailla mihinkään mitä täällä puhutaan.
jokaisen pitää ilmottaa sen viestit asiattomina. ei ole vaikeeta eikä aikaavievää. ihme jos ei ylläpito pian puutu asiaan. :eek:
 
Kahvia :coffee: ja oli miun kakku hyvvee, herkullista,mahtavaa,upeeta :p:rolleyes:

Mieskin kehu,että paras kakku minkä oon tehny. :D
Eikä mies kehu turhaan.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä