Auton katsastus - HYLÄTTY!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Auto sitten hylättiin katsastuksessa. Kyseessä vuosimallia 1994 oleva toytota carina.

Oikea takajarru, käsijarru ei pidä tarpeeksi, ruostevaurioita pohjassa, päästöt liian suuret. Arvatkaa vituttaako? Noiden vikojen korjaaminen maksaa enempi kun tuo auto.

Onko teillä tullut katsastuksessa hylättyä?
 
On tullut ja ajokieltoonkin yksi auto
joutui katsastuksessa, jarruputket poksahti rikki :D

Katsastuskonttorilla niin mukavaa porukkaa, että eipä paljoa vituttanut.
Korjaukset joko hoidettiin tai suosiolla etsittiin katsastettu "uusi" auto uusilla vioilla.

Nyt *koputtaa puuta* auto vähillä huoltotoimenpiteillä palvellut kolme vuotta. Eikä alla todellakaan uusin auto. Sentään tällä vuosituhannella rakennettu :ROFLMAO:
 
On ollut hylättynä jotkut autot.

Viimeksi auto meni sukkana läpi, ilman huomautuksia, vaikka valoissa oli sanomista, raidetangon pää oli super väljä, pohjassa oli ruostevaurio, oikeanpuoleisen takarenkaan laakerointi paskana ja avain irtoaa lukkopesästä ihan vetämällä, vaikka auto olisi käynnissä. Noista olisi pitänyt pomppauttaa, mutta minkäs teet. :confused: Tiedä sitten millaisia oikeasti hengenvaarallisia pommeja tuolla liikenteessä tälläkin hetkellä seikkailee.
 
On ollut hylättynä jotkut autot.

Viimeksi auto meni sukkana läpi, ilman huomautuksia, vaikka valoissa oli sanomista, raidetangon pää oli super väljä, pohjassa oli ruostevaurio, oikeanpuoleisen takarenkaan laakerointi paskana ja avain irtoaa lukkopesästä ihan vetämällä, vaikka auto olisi käynnissä. Noista olisi pitänyt pomppauttaa, mutta minkäs teet. :confused: Tiedä sitten millaisia oikeasti hengenvaarallisia pommeja tuolla liikenteessä tälläkin hetkellä seikkailee.
Nyt vois mainostaa konttoria, minne EI kannata mennä :whistle:
Ei ole oma etu, jos paska menee läpi heittämällä.
 
Nyt vois mainostaa konttoria, minne EI kannata mennä :whistle:
Ei ole oma etu, jos paska menee läpi heittämällä.
Ei voi kertoa julkisesti nimeä, mutta tämä kyseinen konttori sijaitsee tuolla jossain länsirannikolla ja ei ole paikkakuntansa ainut asema.
 
Usein nuo harrastajat pesevät laadussa mennen tullen liikkeiden kallishintaiset vetelykset.
Tahtoo nuo kalliit merkkiliikkeet vaihtaa vain uutta osaa tilalle, perehtymättä mitenkään sen kummemmin mihinkään. No modernit autot on muutenkin niin teknisiä laitteita, että varmaan pakkokin vaihtaa uusi osa vanhan tilalle ja mitä uudempi auto, sen nopeammin se pitää paalata. Ei siinä, onhan se hienoa, että nykyään kojetaulukin autossa muistuttaa enemmän lentokoneen ohjaamoa, kun on kaikenmaailman diginäytöt navigointia varten, peruutuskamerat jne. sähkölaitteet, mitä ei vanhemmissa automalleissa olekaan. Minun mielestä autolla kuuluu ajaa paikasta a paikkaan b, eikä kilpailla varustetasolla.
 
Tahtoo nuo kalliit merkkiliikkeet vaihtaa vain uutta osaa tilalle, perehtymättä mitenkään sen kummemmin mihinkään. No modernit autot on muutenkin niin teknisiä laitteita, että varmaan pakkokin vaihtaa uusi osa vanhan tilalle ja mitä uudempi auto, sen nopeammin se pitää paalata. Ei siinä, onhan se hienoa, että nykyään kojetaulukin autossa muistuttaa enemmän lentokoneen ohjaamoa, kun on kaikenmaailman diginäytöt navigointia varten, peruutuskamerat jne. sähkölaitteet, mitä ei vanhemmissa automalleissa olekaan. Minun mielestä autolla kuuluu ajaa paikasta a paikkaan b, eikä kilpailla varustetasolla.
Totta. Nykyisiin autoihin lamppujen polttimoidenkin vaihtaminen vaatii kaapinkokoisen tietokoneen ja viiden vuoden koulutuksen.
Kovin on monimutkaiseksi saatu yksinkertainen asia.
 
Itsellä pieni auto, merkkiä en mainitse. Käytin tunnollisesti määräaikaishuolloissa, kunnes tuli SE SUURI 180 tuhannen tarkastus. Etunivelessä ongelmaa, hintapyyntö kolme kertaa kalliimpi kuin pitkään toimineessa yksityisessä korjaamossa. Toisekseen, merkkikorjaamo ei huomannut lapsen nyrkin kokoista ruostereikää helmapellissä. Valohoitoa, rahastus kyllä onnistuu.
Tämä merkkikorjaamo toimii itä- Helsingissä.
 
Kohta kun ammattikouluilla alkaa työnopetus, kannattaa viedä sinne korjattavaksi, jos kyseessä on muutama pikkuvika. Yleensä opettajat myös sanovat suoraan jo aikaa varatessa, jos työmäärä on liian suuri tai sellainen, ettei kannata tehdä. Tekevät kuitenkin todella edullisesti ja opettajan valvovan silmän alla. Toki jos ystäväpiiriin kuuluu joku, jolla on autoalan koulutus ja paikka, missä tehdä, voi pyytää, mutta itse en ainakaan jollekin kaverinkaverinkaverille, jota en henk.koht. tunne, uskaltaisi viedä autoa korjattavaksi. Saattaa tulla nimittäin yllättäen vielä kalliimmaksi, kun tumpelon aiheuttamia vaurioita lähdetään korjaamaan.
 
Vm 91 nissan hylättiin päästöt päin p.
Sedälle sit soitettiin ja oli sitä mieltä että lambta todennäköisesti hajonnut, se vaihdetiin, pohja pestiin ku oli muka öljyvuoto. Vähä pakkelia helmoihin. Läpi meni !- vaikka alluun tuntu just siltä että korjaus maksaa enemmän ku auto

Auto sitten hylättiin katsastuksessa. Kyseessä vuosimallia 1994 oleva toytota carina.

Oikea takajarru, käsijarru ei pidä tarpeeksi, ruostevaurioita pohjassa, päästöt liian suuret. Arvatkaa vituttaako? Noiden vikojen korjaaminen maksaa enempi kun tuo auto.

Onko teillä tullut katsastuksessa hylättyä?
 
Vanhoja autoja hylätään. Kuuluu asiaan. Autot ovat kuluvia osia täynnä ja niiden elinkaaren aikana on tarkoitus vaihtaa esim. jouset, iskarit, pallonivelet, suodattimet, koiranluut, jarrupalat, laakerit yms. vähintään kerran tai yleensä parikin kertaa.

Vanhan auton katsastamiseen kannattaa suhtautua sillä tavalla, että sieltä saa asiantuntijan neuvon siitä mitä seuraavaksi pitää korjata tai vaihtaa, että auto pysyy ajokunnossa. Jos menee huomautuksitta läpi, niin sitten on käynyt tuuri tai autoa on huollettu "tarpeettomasti" etukäteen. Autoilu on kaikkein halvinta silloin kun ajelee vanhalla autolla ja korjaa vikalistan mukaan. Uudehkoa autoa kannattaa tietenkin huoltaa huolto-ohjelman puitteissa, mutta käyttöikänsä päässä olevaa ei. Varaa vain joka vuoden budjettiin ne muutamat sata euroa välttämättömiin korjauksiin ja hitsauksiin, niin ei kirpaise se katsastushylsy.
 

Yhteistyössä