The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä luulen, että tuijotan tämän kesän pienen pientä pihalänttiä ja mietin sen kohtaloa. Kyllä mä jotain tuunausta sille keksin.
Tuo puuha kannattaa kyllä(y)! Tarkistelet sillä silmällä plantaasia että miten esim aurinko liikkuu pihamaalla ja mitä kannattaa mihinkin kohtaan istuttaa jotta ovat myös helppohoitoisia kaikkinensa ja siellä mahtuu myös kivasti liikkumaankin. Maltti on valttia vaikka hötkyilyttääkin :)!
 
vierailija
Jos ottaa kasvillisuuden pois, niin voiko vanhaan multaan sekoittaa hiekkaa? Nyt piha on aika märkä?
Sen päälle suodatinkangas?
Sen päälle sitten vissiin multaa?
Hiekka on hyvä. Pistele talikolla siihen reikiä, niin tulee ilmastointi siihen eikä kasva sammalta niin helposti. Kohtisuoraan vaan reikiä ja hiekat saa valua sinne. Hanki ensin rouhetopattu keinu, etsi sille paikka ja sitten vasta muut hommat. On nimittäin paras asia vuosien takaa ---olisko jo 30 vuotta eikä valittamista vieläkään! Kattoa täytyy pyyhkiä luutulla ajoittain, mutta muuten maailman kätevin asia. Ei ollut aikoinaan edes kallis. Pyöritä sitä eri suuntiin, niin löytyy laatoille paikat. Ne voi tehdä itsekin.
 
Hiekka on hyvä. Pistele talikolla siihen reikiä, niin tulee ilmastointi siihen eikä kasva sammalta niin helposti. Kohtisuoraan vaan reikiä ja hiekat saa valua sinne. Hanki ensin rouhetopattu keinu, etsi sille paikka ja sitten vasta muut hommat. On nimittäin paras asia vuosien takaa ---olisko jo 30 vuotta eikä valittamista vieläkään! Kattoa täytyy pyyhkiä luutulla ajoittain, mutta muuten maailman kätevin asia. Ei ollut aikoinaan edes kallis. Pyöritä sitä eri suuntiin, niin löytyy laatoille paikat. Ne voi tehdä itsekin.
Mitä ihmettä, keinu? Laattoja? Ei tässä nyt kalusteista puhuttu :D
Mutta, kiitos vinkistä. Eli talikolla suodatinkankaaseen reikiä.
 
vierailija
Mitä ihmettä, keinu? Laattoja? Ei tässä nyt kalusteista puhuttu :D
Mutta, kiitos vinkistä. Eli talikolla suodatinkankaaseen reikiä.
Ai sen ehdit jo laittaa? Ei siihen saa tehdä reikiä... Luulen.
Se keinu on laitettava niin, että pääset ottamaan rikkaruohot takaa pois helposti ilman, että sun tarvii purkaa tai siirtää sitä. Ikkunasta heijastuva auringonpaiste saattaa ärsyttää. Paras paikka on sellainen, missä ei tarvitse edes aurikolaseja.
 
No sellainen rouhetopattu keinu on paras, mutta se oikeesti määrää laattojen ja muiden paikan. Myähemmin ei löydy sopivaa paikkaa, kun ei voi sukkasillaan kävellä. Siksi täytyy korosta sitä:)
Pöytää keinu ei tarvi ollenkaan.
Okei, kiitos. Ei tarvita keinua. Meillä on grilli ja neljän hengen ruokapöytä terassilla. Mutta, jos jää tilaa keinulle muistan neuvosi. Eli suosittelet keinua, jossa on katos mukana. Miksi katos?
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
Ei hiisi, se on nyt mentävä puuhiinhommiin! Toffonenkin nyt niin tohkeissaan pupattaa tuosta pihanväsäämisestä että on se munkin mentävä huokailemaan ja nyhtämään nuita rikkaruohoja ja väistelemään punkkeja jajaja...lopulta varmaan hiukan pyörittelemään kuuppasessa hajatelmia pihan asfaltoimisesta ja asfalttimiehistä jaja:rolleyes::D...fengshuita vaan:cool:

Aurunkoista ja lempeetä päivää sulle :)!
 

Tää vaan soi päässä koko yön...siis unissa. Heräsin sitten aamulla tosi nukkuneena, mutta sydän hakkas jotenkin oudosti, ihan kun ois sivulyöntejä tehny välillä...muutenkin ihan outo olo. Kaippa se tästä.
 
vierailija
Okei, kiitos. Ei tarvita keinua. Meillä on grilli ja neljän hengen ruokapöytä terassilla. Mutta, jos jää tilaa keinulle muistan neuvosi. Eli suosittelet keinua, jossa on katos mukana. Miksi katos?
Tietysti. Se tottaus kastuu muuten. Ne "patjat" laitetaan vastakkain ja peitellään jollakin. Ostin kauan sitten kurahousukangasta alesta ja sillä olen peitellyt ne talveksi. Toki sisälle vein aluksi, mutta ihan hyvin on näköjään toiminut ulkonakin. Tässä muuten on sellainen katos, minne ei kerry niin helposti vettä eikä puiden lehtiä: Malli vähän outo, mutta oikeesti ne kuosit määrää enemmän, mitä kaupoissa on.:D
 
Tietysti. Se tottaus kastuu muuten. Ne "patjat" laitetaan vastakkain ja peitellään jollakin. Ostin kauan sitten kurahousukangasta alesta ja sillä olen peitellyt ne talveksi. Toki sisälle vein aluksi, mutta ihan hyvin on näköjään toiminut ulkonakin. Tässä muuten on sellainen katos, minne ei kerry niin helposti vettä eikä puiden lehtiä: Malli vähän outo, mutta oikeesti ne kuosit määrää enemmän, mitä kaupoissa on.:D
Meillä oli tuollanen keinu, hirveen epäkäytännöllinen oli istua. En tykännyt, puinen keinu on paras.
 
Tietysti. Se tottaus kastuu muuten. Ne "patjat" laitetaan vastakkain ja peitellään jollakin. Ostin kauan sitten kurahousukangasta alesta ja sillä olen peitellyt ne talveksi. Toki sisälle vein aluksi, mutta ihan hyvin on näköjään toiminut ulkonakin. Tässä muuten on sellainen katos, minne ei kerry niin helposti vettä eikä puiden lehtiä: Malli vähän outo, mutta oikeesti ne kuosit määrää enemmän, mitä kaupoissa on.:D
Näyttääpä mukavalta keinulta, kiitos. Siinä olisi mukava istua ja juoda kahvia :D
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä