Paula. Pari kysymystä sulle!

vierailija
Anaaliseksi johtaa usein vammoihin ja jopa 98% anaaliaskartelijoista saa avanteen ja j-pussin!
Niistä en tiedä mitään, mutta nämä lehtiartikkelit mulle tuotiin vuosien päästä, kun tiesi mun sivuista. Itse en ollut niitä artikkeleita aiemmin nähnyt ollenkaan.

--Kuluttaja-lehdestä 4/94: Glutamaatti vahventaa makua keinotekoisesti

--Glutamaatille voi olla yliherkkä

--Kuluttaja- lehdestä 3 / 95: teksti Reija Ypyä: Lisäaineita voi oppia välttämään

--Lisäaine vai vieras aine?

--Kalevassa 5.9.1995, Teksti Leena Arvola: Suomalaiset eivät epäile turhaan EU-elintarvikkeiden puhtautta

--Sinikka Sajaman kirjoittama artikkeli ehkä v.-97 (monisteesta tämäkin) "Lisäaineoppaan kanssa ostoksilla"

--Kaleva 13.1.1996 kirjoittaja Riitta Taulavuori : "Lisäaineista tulee terveyshaittoja"

--Kuluttaja- lehdestä ( 2/97 ) Teksti Sirpa Koskinen. "Glutamaattia jahtaamassa"
 
Niistä en tiedä mitään, mutta nämä lehtiartikkelit mulle tuotiin vuosien päästä, kun tiesi mun sivuista. Itse en ollut niitä artikkeleita aiemmin nähnyt ollenkaan.

--Kuluttaja-lehdestä 4/94: Glutamaatti vahventaa makua keinotekoisesti

--Glutamaatille voi olla yliherkkä

--Kuluttaja- lehdestä 3 / 95: teksti Reija Ypyä: Lisäaineita voi oppia välttämään

--Lisäaine vai vieras aine?

--Kalevassa 5.9.1995, Teksti Leena Arvola: Suomalaiset eivät epäile turhaan EU-elintarvikkeiden puhtautta

--Sinikka Sajaman kirjoittama artikkeli ehkä v.-97 (monisteesta tämäkin) "Lisäaineoppaan kanssa ostoksilla"

--Kaleva 13.1.1996 kirjoittaja Riitta Taulavuori : "Lisäaineista tulee terveyshaittoja"

--Kuluttaja- lehdestä ( 2/97 ) Teksti Sirpa Koskinen. "Glutamaattia jahtaamassa"
suljetulle osastolle sä kuuluisit etkä vapaasti liikkumaan.o_O
 
vierailija
Eipä se paula taida vastata, vaikka just ennen tän ketjun tekemistä hillui palstalla.

Taitaa hymähtää kierosti itsekseen "hähää, mä pakkasin luomuporkkanaa juuttisäkissä aina mukaan kun muksut meni jonkun synttäreille..."

Porkkanat kasvoivat tuolla keskellä. Tehtiin porkkanamehua, porkkanasämpylöitä linkoustöhnästä jne. Herukoita pensaista, mansikoita ym. Kutunmaitoa/pannaria/juustoa kaikissa muodoissaan. Karkkiostoksille ei olis ehtinyt kukaan. Kaurajauhoa kutuille. Mitäs muuta tarvis? Suosittelen lämpimästi, luomuviljelyä omiksi tarpeiksi.
 

Porkkanat kasvoivat tuolla keskellä. Tehtiin porkkanamehua, porkkanasämpylöitä linkoustöhnästä jne. Herukoita pensaista, mansikoita ym. Kutunmaitoa/pannaria/juustoa kaikissa muodoissaan. Karkkiostoksille ei olis ehtinyt kukaan. Kaurajauhoa kutuille. Mitäs muuta tarvis? Suosittelen lämpimästi, luomuviljelyä omiksi tarpeiksi.
Seli seli. Vai ei kukaan ehtinyt karkkiostoksille. Karkkiostoksessa ei muiden ostosten lomassa mene kuin minuutti, siinähän ne on kassallakin käden ulottuvilla. Kuulostaa vahvasti siltä että sun muksut on olleet sun hysteerisen migreeni/vaahtokarkkiavanne-aivopesun tuotoksia.

Mä en puolustele makeaa enkä lisäaineita, luomu on hyvä ja tervetullut asia, mutta siitä on tullut sulle uskonnon korvike.
Ja sun muksut ei kuole siihen jos pari kertaa kesässä ostavat KAUPAN jätskitötterön.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Seli seli. Vai ei kukaan ehtinyt karkkiostoksille. Karkkiostoksessa ei muiden ostosten lomassa mene kuin minuutti, siinähän ne on kassallakin käden ulottuvilla. Kuulostaa vahvasti siltä että sun muksut on olleet sun hysteerisen migreeni/vaahtokarkkiavanne-aivopesun tuotoksia.
Ethän ymmärrä mitä sulle kertoo? Kaupat menivät silloin kiinni 17.00. Mulla ei ole ollut edes ajokorttia tuolloin ja kävellen en olis jaksanut edes yhteen suuntaan. Karkit ei kuulu kaikkien ostoksiin missään tapauksessa ja vievät talousrahoista liian suuren osan. Se tuttu söi niitä kun joku aina toi jättipusseja tuliaiseksi - kun se niistä tykkäsi. Migreeni tuli hyvin harvoin siksi kun makkaraakin ostettiin niin harvoin. Siihen aikaan oli ollut tv-ohjelma, jonka jälkeen harva pystyi syömään mitään makkaraa - mut sitä ei nuoremmat ole kuulleetkaan...:sick:

Kirkosta erosin rippijuhlien jälkeen - siksi kun ei kelvannut kotimainen marja ehtoollisviinin raaka-aineeksi - siitä olen kertonut aiemminkin. Jäätelö ON ollut paljon parempaa mun lapsuudessa ja ennen myrkkykasviöljyjä - kauan sitten jopa kaupan jäätelö ja nytkin on hyviä, kunhan siinä ei ole levää yms. Uskonnot ovat todellakin kaukana elämästä, taisit todistaa samalla? Etkä lukenut mun linkkejä.
https://www.evira.fi/elintarvikkeet/valmistus-ja-myynti/yhteiset-koostumusvaatimukset/uuselintarvikkeet/
Eviran Kaari-lehdet olen lukenut tarkasti vuosien ajan, kunnes sekin lopetettiin. Niissäkin on olemassa aikajana...(y)
 
vierailija
Toitko kotiin koskaan vaikka limsaa, kun olivat vaikka 5-15-vuotiaita
En ole edes pyynnöstä ostanut limsaa, en edes viraille, en edes kivennäisvesiä. Turhaa rahanmenoa sellainen. Suklaamössöä kyllä syödään päivittäin, luomukaakaojauheesta.

Muuntogeeniset ainekset (patentit omistaa lääkeyhtiöt!) on ujutettu ensin lääkkeisiin apuaineeksi, vaikka monia niistä elimistö hylkii - ja niinhän sen kuuluukin hylkiä! Täällä niistä - lukittu ketju:ninja:
 
Tiedän tasan yhden tyypin, jolla on ollut avannepussi mukana hengailemassa. Alkoholistiukkeli. Hänelle tuli paksunsuolensyöpä ja sitä suolta poistettiin monta senttiä. Sen lisäksi hänelle tuli sairaalassa olo aikana sairaalabakteeri, jonka vuoksi se avannepussin haava mätäni. Oli erittäin viehättävää katsella, kun hän esitteli niitä haavojaan ja pussiaan kaikille
 
En ole edes pyynnöstä ostanut limsaa, en edes viraille, en edes kivennäisvesiä. Turhaa rahanmenoa sellainen. Suklaamössöä kyllä syödään päivittäin, luomukaakaojauheesta.

Muuntogeeniset ainekset (patentit omistaa lääkeyhtiöt!) on ujutettu ensin lääkkeisiin apuaineeksi, vaikka monia niistä elimistö hylkii - ja niinhän sen kuuluukin hylkiä! Täällä niistä - lukittu ketju:ninja:
Just. Eli sulta pyydettiin limsaa mut hysteerisenä et hommannu. Eli sun lapset on ollu sun luomuilun vankeina. Toivottavasti pääsivät edes kyläpaikoissa syömään sitä mitä muutkin.

Ehkä ne muksut ois joskus kaivanneet samaa mitä muutkin koululaiset syövät tai juovat: edes pari kerran vuodessa cokista, kaupan jäätelöä tai karkkia. Niiden terveyteen ei harvoin herkuttelu vaikuta mitään, luitko, yhtään mitäääään.

Jos ei jätskiä kannattanu ilman autoa ostaa kun se ois sulanu, niin kai sä nyt edes joskus kaupungilla niiden kans kävit kuitenkin, ja kahvilassa/kanttiinissa? Meidän perhe oli mun lapsuudessa eli 80-luvulla vähävaraisia, melkein köyhiä. Silti äiti joskus kaupunkireissulla osti kahvilasta mulle cokista tai jäätelöä kun oli säästäväinen.

Tuo sun homma ei ole pelkästään luomuviljelyä, vaan sairautta. Mun tuntemat luomuviljelijät ei pidä lasta kuin vankilassa.

Ja kirkosta:mulle ihan sama kuuluuko joku kirkkoon vai ei, uskova pärjää välillä vaikka ilman seurakuntaakin. Mutta se, että eroaa kirkosta ehtoollisviinin ulkomaisuuden takia, on oman luomuilun pistämistä Jumalan ja ihmisten edelle. Siinä ei Mikael Agricola -käännösten lataaminen palstalle auta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Tuo pätee sun (feikki) lapsiin.
Pidä sä vaan pääsi kiinni kun et meidän perheen asioista edelleenkään mitään tiedä. Mun lapsia et erottaisi millään tavisperheen lapsista.

Eilen katsoivat illalla James Bondia, on pleikat ja ipadit, vien monta kertaa vuodessa elokuviin, huvipuistoreissu suunnitteilla, pukeutuvat samalla tavalla kuin muut, hengaavat muiden kanssa.

Siis tuo niinku muun arjen lisäksi, tuo ei oo se ydin.
Mutta siis saavat joskus itse valita uskomisen tien tai olla valitsematta.
 
vierailija
Pidä sä vaan pääsi kiinni kun et meidän perheen asioista edelleenkään mitään tiedä. Mun lapsia et erottaisi millään tavisperheen lapsista.

Eilen katsoivat illalla James Bondia, on pleikat ja ipadit, vien monta kertaa vuodessa elokuviin, huvipuistoreissu suunnitteilla, pukeutuvat samalla tavalla kuin muut, hengaavat muiden kanssa.

Siis tuo niinku muun arjen lisäksi, tuo ei oo se ydin.
Mutta siis saavat joskus itse valita uskomisen tien tai olla valitsematta.
Ei kiihkouskisten lapsista päältä huomaa että ne on aivopestyjen hullujen lapsia. Ellei erikoisesti pukeutuvasta lahkosta. Voi lapsia, heistä kasvatetaan täysin päävikaisia lupaa kysymättä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Ei kiihkouskisten lapsista päältä huomaa että ne on aivopestyjen hullujen lapsia. Ellei erikoisesti pukeutuvasta lahkosta. Voi lapsia, heistä kasvatetaan täysin päävikaisia lupaa kysymättä.
Provoilet, mutta sen jaksan sulle vielä kirjoittaa että osaan puhua keskenään mun miehen kanssa niistä asioista joita olen vaikka palstalle kirjoittanut, ja se osa mikä lapsille menee on jotain iltarukous-tasoa. Eli hyvin tavallista.
 
vierailija
Pidä sä vaan pääsi kiinni kun et meidän perheen asioista edelleenkään mitään tiedä. Mun lapsia et erottaisi millään tavisperheen lapsista.

Eilen katsoivat illalla James Bondia, on pleikat ja ipadit, vien monta kertaa vuodessa elokuviin, huvipuistoreissu suunnitteilla, pukeutuvat samalla tavalla kuin muut, hengaavat muiden kanssa.

Siis tuo niinku muun arjen lisäksi, tuo ei oo se ydin.
Mutta siis saavat joskus itse valita uskomisen tien tai olla valitsematta.
"Mun lapsia ei erottaisi millään tavisperheen lapsista". Aika paljastava lause. Ihan ku tietäsit itekki ettei oo kaikki muumit laaksossa.
 
"Mun lapsia ei erottaisi millään tavisperheen lapsista". Aika paljastava lause. Ihan ku tietäsit itekki ettei oo kaikki muumit laaksossa.
Ei tuo ollu mikään peittelylause, vaan vastaus sulle kun epäilit. Ja samalla totuus, erittäin objektiivisesti arvioituna omista muksuista.
Osaan suodattaa mitä lapsille ja nuorille kerron.

Mutta enää en jankkaa sun kans kun itse tunnen omat tenavani.
 
vierailija
Provoilet, mutta sen jaksan sulle vielä kirjoittaa että osaan puhua keskenään mun miehen kanssa niistä asioista joita olen vaikka palstalle kirjoittanut, ja se osa mikä lapsille menee on jotain iltarukous-tasoa. Eli hyvin tavallista.
Teilläkö ei siis perheenä eletä uskovaista elämää, eikä lapset tunne yhtään äitinsä ajatusmaailmaa? Millanen äiti sä olet jos voit esittää lapsillesi muuta mitä olet, mun lapset ainaskin tuntee mut sellasena kuin oon ja ovat samasta puusta veistettyjäkin.
Tuota sun puolustelua vähän hippasen vaikea uskoa, uskovaisia perheitä on nähty ja tiedän mitä puppua ne lapsilleen syöttävät eikä niistä lapsista usein kasva mitään hyvää. Jos ne ei kasva kieroon, ne menevät rikki.
 
Teilläkö ei siis perheenä eletä uskovaista elämää, eikä lapset tunne yhtään äitinsä ajatusmaailmaa? Millanen äiti sä olet jos voit esittää lapsillesi muuta mitä olet, mun lapset ainaskin tuntee mut sellasena kuin oon ja ovat samasta puusta veistettyjäkin.
Tuota sun puolustelua vähän hippasen vaikea uskoa, uskovaisia perheitä on nähty ja tiedän mitä puppua ne lapsilleen syöttävät eikä niistä lapsista usein kasva mitään hyvää. Jos ne ei kasva kieroon, ne menevät rikki.
Ensinnäkin: perusta erikseen oma ketju mun kasvatustyylille, kun sen niin hyvin tunnet.
Selkeästi haluat tylsänä aamuna että mä alan vääntää sun kans ja jatkat ja jatkat, mutta se on oman ketjunsa aihe.

Olet nähny ehkä sairaita uskovia perheitä, ok niitä on. Mutta kristillisesti uskovia perheitä mahtuu tähän maahan miljoonaa eri lajia. Väitätkö että esim.kristillisten perheiden vesat Mikko Kuustonen ja Mikko Leppilampi ovat sairaita? He ovat Suomen suosituimpia julkkiksia, vaikka Leppilampi on vähän ällö. Entä Juha Tapio, pappissuvun vesa?

He ovat vaihtaneet maailmallisen viihteen puolelle, mutta pointtini on että nuo kaverit on kaukana sairaasta, eli uskovainen perhe ei aina tuota jotai hermoromahduksen partaalla olevia tyyppejä. Tavallisia julkkiksia. Erittäin tykättyjä.

Suurin osa mun tuntemista uskovista on hyvissä viroissa ja meidän kaupungissa hyvässä maineessa, lapset on rentoja, leppoisia, cooleja, hyvin kasvatettuja. Näkee että heidän kanssaan on juteltu ja oltu.

Lisäys:Siis menestys ei ole myöskään mikään "se"juttu, arvostan yhtälailla myös köyhiä ja sairaita uskovia. Mutta esim.jonkun uskovaisen perheen mielenterveysongelmat on jossain perheessä olleet jo kauan sitten geeneissä, ja silloin semmoinen kasvattaja on uskovana liian ankara.
 
vierailija
Ei tuo ollu mikään peittelylause, vaan vastaus sulle kun epäilit. Ja samalla totuus, erittäin objektiivisesti arvioituna omista muksuista.
Osaan suodattaa mitä lapsille ja nuorille kerron.

Mutta enää en jankkaa sun kans kun itse tunnen omat tenavani.
Tuotahan mä tarkoitinkin, että se on totuus. Hyvä että tiedostat sen jollain tasolla ettet ole terve.

Sepä hyvä että sä edes tunnet tenavasi jos ne eivät tunne sua, kuten väitit.
 

Yhteistyössä