The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Saa halvemmalla? Minäkin tekisin noin.
Montako euroa siinä sitten säästää. :ROFLMAO:

Sitäpaitsi tässä pari viikkoa sitten kuuntelin radiosta jotain "kahvieksperttiä", se väitti että paketti pitää juoda viikossa ostamisen jälkeen, muuten on jo pilalla. En tietysti sellaseen usko, mutta ekspertin mukaan Onjan olisi juotava kuusi paketillista kahvia ensi viikon torstaihin mennessä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Softy
vierailija
Montako euroa siinä sitten säästää. Voi hyvä luoja sentään.:ROFLMAO:

Sitäpaitsi tässä pari viikkoa sitten kuuntelin radiosta jotain "kahvieksperttiä", se väitti että paketti pitää juoda viikossa, muuten on jo pilalla. En tietysti sellaseen usko, mutta ekspertin mukaan Onjan olisi juotava kuusi paketillista kahvia ensi viikon torstaihin mennessä.
Tottahan tuo on!
Mulla on oma kahvipuska sisällä. Ei ole kukkinus vieläkään, mutta suosittelen sellaista, kun se vaan on niin nätti, kiiltävät lehdet eikä edes roskita. Sen myötä olen opetellut kahvista monta asiaa ja ne dokumentit ovat tosiaan hyviä.
 
Turha tästä loukkaantua on, kyllä Onja saa vapaasti hamstrata kahvipaketteja ja Softykin, mutta saa kai sitä ihmetellä miksi.
En ymmärrä niitäkään jotka jonottavat ilmaisia ämpäreitä, mutta jotkut taas pitävät sitä erittäin järkevänä. Kaikilla on omat toimintatavat asioissa. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Softy
Montako euroa siinä sitten säästää. Voi hyvä luoja sentään.:ROFLMAO:

Sitäpaitsi tässä pari viikkoa sitten kuuntelin radiosta jotain "kahvieksperttiä", se väitti että paketti pitää juoda viikossa, muuten on jo pilalla. En tietysti sellaseen usko, mutta ekspertin mukaan Onjan olisi juotava kuusi paketillista kahvia ensi viikon torstaihin mennessä.
Säästyneillä euroilla saa jotakin. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Yksi tuttuni on kahvin hamstraaja, siksi tämä asia sai kommentoimaan.
Se tuttu menee aina siihen kauppaan missä kahvipaketit tarjouksessa vaikka sillä kaappi jo valmiiksi täynnä niitä paketteja. Olen nähnyt, on esitellyt.
Tietysti jos kahvi on loppu, voi hyvin ostaa vaikka kaksi pakettia yhden hinnalla.
Mutta jemmaus on vähän outoa. Siis minun mielestä.
Se tuttu aina mullekin ehdottelee tarjouskahvin ostamista jos tietää mistä saa. Ei minulla mene kuin pari korkeintaan kolme kuppia päivässä, joskus ei yhtään, en mene vararikkoon jos ostan paketin vasta sitten kun entinen loppuu. Ei ole metritolkulla kaappitilaakaan pitää mitään kymmenien pakettien kahvivarastoa kun pitää muidenkin ruokatarvikkeiden mahtua kaappiin. Joskus on yksi paketti valmiina odottamassa, mutta ei kymmentä.
Suomessa taitaa olla aika paljon kahvijemmareita, kun täällä juodaan kahvia eniten.
:cool:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Softy
vierailija
Mitkä dokumentit?
Telkkarista niitä on tullut muutama. Esimerkiksi pikakahviin kasvattivat suurella työllä jotakin huonolaatuista... En oikeen ymmärrä, miksi samalla vaivalla ei voineet tehdä kunnollista. Mut kahvi kasvaa ihanasti meidän huoneenlämmössä. Isot ruukut ovat kalliita, mut esimerkiksi Exotic Gardenista voi ostaa halvalla niitä papuja, mistä aloittaa. Huonekorkeus saa olla normaali, mutta esim bananikin kasvaa hyvin. On meillä sellainen hölmölä täällä, et ei voi aina ymmärtää, vaikka itse näkee:
Pitikö olla 2 erilaista lajiketta, en tiedä, mut mun ruukussa on vanhan kans samassa semmonen minkä ostin kukkakaupasta.
 
Mutta vielä siitä mun hamstraajatutusta senverran, että se myös juo kahvia monta pannullista päivässä, että kulutuskin on ihan eri luokkaa mitä minulla. Päälle vielä tykkää vieraista joille aina keittää kahvit.

Ehkä onkin siis ihan järkevää että juoksee tarjouskahvin perässä, koska kahvi on sen huumetta ja siihen kuluukin kokoajan rahaa. Sen kaapissa olevat kahvit riittäisi itselleni ainakin vuodeksi, jotka sillä hupenee ja vaihtuu varmaan parissa viikossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Softy
Softy
Yksi tuttuni on kahvin hamstraaja, siksi tämä asia sai kommentoimaan.
Se tuttu menee aina siihen kauppaan missä kahvipaketit tarjouksessa vaikka sillä kaappi jo valmiiksi täynnä niitä paketteja. Olen nähnyt, on esitellyt.
Tietysti jos kahvi on loppu, voi hyvin ostaa vaikka kaksi pakettia yhden hinnalla.
Mutta jemmaus on vähän outoa. Siis minun mielestä.
Se tuttu aina mullekin ehdottelee tarjouskahvin ostamista jos tietää mistä saa.
Ei minulla mene kuin kaksi kuppia päivässä, joskus ei yhtään, en mene vararikkoon jos ostan paketin vasta sitten kun entinen loppuu. Ei ole metritolkulla kaappitilaakaan pitää mitään kymmenien pakettien kahvivarastoa kun pitää muidenkin ruokatarvikkeiden mahtua kaappiin. Joskus on yksi paketti valmiina odottamassa, mutta ei kymmentä.
Suomessa taitaa olla aika paljon kahvijemmareita, kun täällä juodaan kahvia eniten.
:cool:
Ei mullakaan ole kahvia pakettitolkulla. En juo hirveästi kahvia.
Jos on tarjouksessa niin ostan sitä. En juokse tarjousten perässä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Ei mullakaan ole kahvia pakettitolkulla. En juo hirveästi kahvia.
Jos on tarjouksessa niin ostan sitä. En juokse tarjousten perässä. :)
Joo, olen minäkin tarjouskahvia ostanut, en sitä kiellä.

Nyt aloin tässä omista kirjotuksistani vasta ymmärtää enemmän sitä tuttuanikin ja muita kahvihamstraajia, nehän ovat paljon kovempia kahvinjuojia mitä minä, joten kahviin tietysti myös kuluu paljon rahaa kuussa, ei se sillon ole enää halpaa lystiä.

*ruoskii itseään selkään* :oops:
 
Softy
Joo, olen minäkin tarjouskahvia ostanut, en sitä kiellä.

Nyt aloin tässä omista kirjotuksistani vasta ymmärtää enemmän sitä tuttuanikin ja muita kahvihamstraajia, nehän ovat paljon kovempia kahvinjuojia mitä minä, joten kahviin tietysti myös kuluu paljon rahaa kuussa, ei se sillon ole enää halpaa lystiä.

*ruoskii itseään selkään* :oops:
Ei ole halpaa. Eikä hyväksi juoda liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
vierailija
Ei ole halpaa. Eikä hyväksi juoda liikaa.
Eikun sitä täytyy juoda tasaiseen tahtiin jos juo eikä pidä laittaa mekeutusta siihen. Luomutäysmaito neutralisoi sopivasti hapot siitä, ei tuu vaivoja. Aamulla törppö, päiväkahvi 13 aikaan ja iltakahvi klo 18: jos juo 17 aikaan, herää viideltä, jos 19 jälkeen, saa unta ootella:)
"Kriitikkojen mukaan geenitekniikan soveltaminen maatalouteen on aiheuttanut myös sen, että tiettyjä tuotteita, joita aiemmin saatiin vain eräistä kolmannen maailman maista, voidaan nyt valmistaa muuallakin uusin keinoin. Esimerkiksi kahvin "kofeiinigeenejä" on siirretty soijapapuihin. Tämänkaltaiset ratkaisut voivat syventää perinteisten tuottajien taloudellisia vaikeuksia. Jos näköpiirissä on tulevaisuus, jossa kehitysmaiden kaikki pienviljelijät ovat työttömiä, kysymyksessä on maailmanlaajuinen katastrofi ja murhenäytelmä".
- J Räikkä ja K Rossi kirjassa "Geenit ja etiikka"
 
Softy
Eikun sitä täytyy juoda tasaiseen tahtiin jos juo eikä pidä laittaa mekeutusta siihen. Luomutäysmaito neutralisoi sopivasti hapot siitä, ei tuu vaivoja. Aamulla törppö, päiväkahvi 13 aikaan ja iltakahvi klo 18: jos juo 17 aikaan, herää viideltä, jos 19 jälkeen, saa unta ootella:)
"Kriitikkojen mukaan geenitekniikan soveltaminen maatalouteen on aiheuttanut myös sen, että tiettyjä tuotteita, joita aiemmin saatiin vain eräistä kolmannen maailman maista, voidaan nyt valmistaa muuallakin uusin keinoin. Esimerkiksi kahvin "kofeiinigeenejä" on siirretty soijapapuihin. Tämänkaltaiset ratkaisut voivat syventää perinteisten tuottajien taloudellisia vaikeuksia. Jos näköpiirissä on tulevaisuus, jossa kehitysmaiden kaikki pienviljelijät ovat työttömiä, kysymyksessä on maailmanlaajuinen katastrofi ja murhenäytelmä".
- J Räikkä ja K Rossi kirjassa "Geenit ja etiikka"
En käytä sokeria. Käytän luomu täysmaitoa. Voin juoda milloin vain. Ei vaikutaa yöuniin.
 
Joo, olen minäkin tarjouskahvia ostanut, en sitä kiellä.

Nyt aloin tässä omista kirjotuksistani vasta ymmärtää enemmän sitä tuttuanikin ja muita kahvihamstraajia, nehän ovat paljon kovempia kahvinjuojia mitä minä, joten kahviin tietysti myös kuluu paljon rahaa kuussa, ei se sillon ole enää halpaa lystiä.

*ruoskii itseään selkään* :oops:
Mukavaa kun kommentoidaan, varsinkin kun ei mitään veetä peetä ainakaan vielä ole ilmestynyt. Selvennän käyttäytymistäni. Olen semmoinen kyläluuta ja aina kun johonkin menen, niin on kahvipaketti mukana. Äidin ja mummin perimää se on. Itse juon kahvia säännöllisesti ja viis välitän terveyshaitoista. Aamuin, päivisin ja illansuussa. Siinä yksi syy hamstraamiseen. Rahaa siinä ei säästä, mutta aina pitää olla varapaketti kaapissa. Ämpäreitä en ole hamstrannut, en ole edes koskaan niitä missään tarjouksessa nähnytkään. Haluaisin kyllä yhden, semmoisen vaalean lilan värisen. Ja muuten, katsoin sen tarjouksen ajankohdan väärin. Se alkaakin vasta huomenna. Mutta ei se mitään. Minulla on mahdollisuus edelleenkin käydä kaupoilla.:coffee::D
 
  • Tykkää
Reactions: Softy
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä