En osais kyllä deittailla nykyaikana jos jäisin yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itseasiassa polttohautaus keksittiin kun hautausmaat alkoivat olla liian täynnä johtuen siitä että nykyihmiset maatuu puolet pitempään kuin esim kakskyt luvulla kuolleet. Johtuu ravinnosta mitä syömme. Lisäksi huomattiin että se on paljon hautaamista parempi bisnes, parempi kate per ruumis.

Muoks. siis tuhkaaminen, polttohautausta täällä päin harjoittaneet viimeksi vissiin viikingit.
Mun mielestä aksun versio on hauskempi, paljon hauskempi:cautious:

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Sepä oiski komia tapa lähtiä, tuuhon lähijärvelle työntäisivät miukki sitte syttöjen kanssa tuossa Finnark 500 pulpettivenneessä. Moottori pittäis olla kiini, enhän mie muuten Tuonelan virrasta yli pääsis kun en oo viikinki kuitenkaan että Sleipnir kävisi hakemaan Valhallaan.

Itseasiassa polttohautaus keksittiin kun hautausmaat alkoivat olla liian täynnä johtuen siitä että nykyihmiset maatuu puolet pitempään kuin esim kakskyt luvulla kuolleet. Johtuu ravinnosta mitä syömme. Lisäksi huomattiin että se on paljon hautaamista parempi bisnes, parempi kate per ruumis.

Muoks. siis tuhkaaminen, polttohautausta täällä päin harjoittaneet viimeksi vissiin viikingit.

Aivan paskaa. Toki on totta, että uurna vie vähemmän tilaa. Mut toi, ettei ruumiit enää maadu kuten ennen on aivan urbaanilegendaa, ja näemmä epek sen on uskonut totena. Ne maatuu ihan samoin kuin 1000 vuotta sitten.

Viikingitkin hautasi ruumiit maahan, kuten muutkin, se polttaminen veneessä pelkkää satua.
Olen katsonut historiadokumentteja.

Se on urbaani legenda, ne "viikinkihautajaiset".
Oli saanut alkunsa yhdestä tapauksesta vissiin kun joku oli vahingossa palanut veneeseen.
Siinähän ei olisi muuta ehtinytkään kuin veneitä veistämään, jos kaikki niissä polttohaudattiin, esim Islannissa aika mahdotonta.

Mutta jotain arvovaltaisia viikinkejä on tietenkin haudattu maan poveen veneenkin kanssa, koska jäänteitä on löydetty.

Viimeksi muokattu:
Se on urbaani legenda, ne "viikinkihautajaiset".
Oli saanut alkunsa yhdestä tapauksesta vissiin kun joku oli vahingossa palanut veneeseen.
Siinähän ei olisi muuta ehtinytkään kuin veneitä veistämään, jos kaikki niissä polttohaudattiin, esim Islannissa aika mahdotonta.

Mutta jotain arvovaltaisia viikinkejä on tietenkin haudattu maan poveen veneenkin kanssa, koska jäänteitä on löydetty.

Mä viimeksi eilen mietin, mistä toi veneenplttoidea oikein tulee kun piipahdettiin tossa mäellä olevilla haudoilla. Jos siellä alla on viikinkikuninkaita niin kloonattuko ne on jotta paattiinkin on riittänyt poltettavaa? :confused:

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Vain Kaksplussalla:
Rönsyilyä nylkyttämisestä viikinkien hautajaismenoihin. :confused:
Valitsen mieluummin ne viikingit. :D

Itseasiassa polttohautaus keksittiin kun hautausmaat alkoivat olla liian täynnä johtuen siitä että nykyihmiset maatuu puolet pitempään kuin esim kakskyt luvulla kuolleet. Johtuu ravinnosta mitä syömme. Lisäksi huomattiin että se on paljon hautaamista parempi bisnes, parempi kate per ruumis..
...ja Himalajalla ne joilla ei ole polttopuita rantanuotiolle ja asuvat ylhäällä vuoristossa, viedään mahdollisimman ylös petolintujen ruoaksi. On ollut dokumentti siitä. Samasta syystä - kun ei siellä huipulla ole puita eikä kai palakaan samalla tavalla kuin alhaalla?

Entäs jos haluaa suhteen? ei siis pelkkää seksiä, vaan kumppanin, jonka kanssa voi olla kotona verkkarit jalassa ja katsoa telkkua ja käydä kävelyllä ja olla vaan, ihan silleen tavallisesti. Totta kai seksiäkin voi olla, ja mä kyllä sheivaan, välillä unohtuu mutta sheivaan kyllä, ihan itseänikin varten.
Tuntuu että kaikki muut haluaa vain yhden yön seksiä, mä haluaisin koko miehen ja monta kertaa.
Olen nainen 50 v.

Yhteistyössä