The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Vanha uutinen, mutta lue uudelleen:
"---väitöstutkimus osoittaa, että epäterveellinen ruokavalio on yhteydessä lisääntyneisiin masennusoireisiin. Makkarat, lihavalmisteet, valmisruoat, sokeroidut jälkiruoat ja juomat, vaalea vehnäleipä ja perunavalmisteet liittyvät masennusoireiden esiintyvyyteen.

Ravintoaineista folaatin saanti näyttää tutkimuksen mukaan suojaavan masennukselta. Folaattia on erityisesti kasviksissa, hedelmissä, marjoissa ja täysjyväviljassa. Folaattia vähiten ruoasta saaneiden riski sairastua masennukseen oli kaksinkertainen verrattuna niihin, jotka saivat sitä eniten.

Jo aiemmin on tiedetty, että masentuneiden ruokavalio on usein terveiden ruokavaliota heikompi ja yksipuolisempi. Terveystieteen maisterin Anu Ruususen väitöstutkimus todistaa, että se lisää riskiä sairastua masennukseen pitkällä aikavälillä.

Tutkimuksessa seurattiin yli 2 000 Kuopion alueelta kotoisin olevaan keski-ikäistä miestä noin 20 vuoden ajan. Miesten ravinnon saantia arvioitiin mm. ruokapäiväkirjojen avulla. Tiedot vakavaan masennukseen sairastuneista saatiin hoitoilmoitusrekisteristä.

Väitös Diet and depression - An epidemiological study (Ruokavalio ja masennus – epidemiologinen tutkimus) tarkastetaan Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnassa 13.9.2013."
Juu en lue..meneppäs Paula nyt vaikka syömään jotain, ota vaikka porkkana ja istu sipulipenkin vierellä ja ihmettele maailmanmenoa.

Mä en ole masentunut, en ainakaan vielä...kohta varmaan oon kun jatkuvasti pommitat näillä jutuillas mitkä ei kiinnosta elementtinä lainkaan.
 
vierailija
Juu en lue..meneppäs Paula nyt vaikka syömään jotain, ota vaikka porkkana ja istu sipulipenkin vierellä ja ihmettele maailmanmenoa.

Mä en ole masentunut, en ainakaan vielä...kohta varmaan oon kun jatkuvasti pommitat näillä jutuillas mitkä ei kiinnosta elementtinä lainkaan.
Tarpeeksi fosfaattia limukassa esimerkiksi. Katso fosfat i maten ylearkistosta. Siitähän tässä loppupelissä on kysymys, jos et vielä ole kuullut.

BTW: sipuleita en kasvata, kun niissä on imuliinia, mutta rtuohosipuli sopii hyvin korvikkeeksi:)
Porkkanoita ostan kaupasta - luomuna - sen mitä tarvitsemme, siis aika harvoin. Tähän aikaan vuodesta ei kenelläkään ole vielä uusia porkkanoita syötäväksi asti. Syyskuulla vasta, jos ei myyrä vie niitä:D
 
Morjens terjens sullekin :)

Ja isot halipusirutistukset jos on semmonen tarvisolonen :)*halaaruttaamuiskuttelee*

Ihan kökkömyspäivä mutta nyt sillä ei oo mitään väliä kun se on ohi (y)!

Nyt on pakosti asetuttava vähäks aikaa ja oltava...ai ni!! Kuka Kummanen on nyt tehny ihan selkeesti jonkun noituuden että kaikki maailman mehiläiset ja muut vastaavat surraajat vainotkaa ja pörrätkää vaan mun kimppusessa ja varsinkin pääkkösessä?! Koska olihan hilpeetä kun sain pitkin päivää, kun nenäni ulos laitoin, olla väistelemässä ja juoksemassa karkuun kun eivät mokomat hyväkkäät ymmärtäneet häipyä puis jo ekasta huitasustao_O:cautious::barefoot:..
Että sinäkö se olitkin mitähähtäh:cautious:?
 
Morjens terjens sullekin :)

Ja isot halipusirutistukset jos on semmonen tarvisolonen :)*halaaruttaamuiskuttelee*

Ihan kökkömyspäivä mutta nyt sillä ei oo mitään väliä kun se on ohi (y)!

Nyt on pakosti asetuttava vähäks aikaa ja oltava...ai ni!! Kuka Kummanen on nyt tehny ihan selkeesti jonkun noituuden että kaikki maailman mehiläiset ja muut vastaavat surraajat vainotkaa ja pörrätkää vaan mun kimppusessa ja varsinkin pääkkösessä?! Koska olihan hilpeetä kun sain pitkin päivää, kun nenäni ulos laitoin, olla väistelemässä ja juoksemassa karkuun kun eivät mokomat hyväkkäät ymmärtäneet häipyä puis jo ekasta huitasustao_O:cautious::barefoot:..
Että sinäkö se olitkin mitähähtäh:cautious:?
Joo..sori i let them all out wuh wuh wuh wuh wuh:oops:
 
Ai? o_O No jos ne yritti piereskellä sun päälle sellasia kukkaispieruja:love::love:
Sä ja sun pierufetismi:cautious:..

Ne kuules tasan tarkkaan tahtos koko ajan ängetä keskelle mun pääkköstä sotkeutumaan sinne hiuksiin. Ja mietipä vaan kun sä huidot ja vienokaunosti kyllä kiekasitkin:oops: ja huomaat että vaikka kuin huidot tai heilutat hiuksias niin kokoa ajan vaan surraa ja pörrää - astetta kiukkusempana vaan*ufopääkkönen*...oli siellä muitakin ihmisiä tarjolla mutta ihan rauhassa ne penteleet sai olla:mad:
 
Ellulle mitä parhaimmat toivotukset siihen, että asiat korjaantuvat. Tuttavani ovat selvinneet syövistä, konkursseista, työttömyydestä, liikenneonnettomuuksista ja itte olen melkein selviytynyt avioerosta. Asioista voi selvitä vaikka siinä menisi hieman aikaa.

Paulalle taas mä sanoisin, että kun olen lapseni jo tehnyt niin miks mua enää kiinnostaisi siittiöiden määrä? Milloin on seksiin mahdollisuus niin mä kaipaan toimivaa vehjettä enkä ainuttakaan siittiötä. Joten voin syödä soijaa just niin paljon kuin mua huvittaa.

Sen lisäksi tupakassa on vissiin 4000 eri yhdistettä joista hyvin harva on terveellinen. Joten miks ihmeessä mä pelkäisin c- vitamiinia? Sitä ei saa tupakasta eikä oluesta mut jostain sitä on saatava ettei tavallasi sairastu keripukkiin.

Geenimanipuloituja tuotteitakaan mä en pelkää. Lehmä syö ruohon, minä syön lehmän, niin ei ne ruohon tai lehmän geenit mitenkään siirry minuun. Ja jos siirtyvät niin sit siirtyy manipuloimattomatkin geenit.

Sinä selvästi kärsit lisäaineiden puutteesta.
 
Kupshekkuu vaan Kais :)
Mitäs lomailija:)?Aiotteko lähteä reissuun vai nautitteko kotipaikkakunnan fiiliksestä ja kotosalla olosta?
Kotona vaan ollaan,vähän hankalaa olis matkustaa ton miehen silmien ja tippojen kanssa,mutta nautitaan omasta kaupungista ja ilmoista,otetaan rennosti
Katellaan leffoja ja luetaan urakalla :):D:)
Kivahan tässä on kotonakin olla,kävin kirjastossa,vaateliikkeissä eikä ollu kiire mihinkään. :D
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Kotona vaan ollaan,vähän hankalaa olis matkustaa ton miehen silmien ja tippojen kanssa,mutta nautitaan omasta kaupungista ja ilmoista,otetaan rennosti
Katellaan leffoja ja luetaan urakalla :):D:)
Kivahan tässä on kotonakin olla,kävin kirjastossa,vaateliikkeissä eikä ollu kiire mihinkään. :D
Ai niin:oops:, mä unohdin tuon jutun kokonaan että miehesi on vielä toipilaana:notworthy:...

Mutta nytpä teillä kahdella on ihanaa aikaa olla yhdessä ja nauttia toisistanne ja kiireettömistä päivistä :)...jo se että saa aamulla herätä toisen vierestä ilman kiirussäntäilyä on:love:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä