Onko kellään pettänyt Ellaone jälkiehkäisy??Tai mitä oireita tuo lääke aiheuttanut,raskausoireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jälkiehkäisy apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jälkiehkäisy apua!

Vieras
Tilanne siis sellainen että tuli juhannuksena pe-la sählättyä ilman kondomia, kiitos alkoholi ja aivot narikkaan. Hain heti ma jälkiehkäisypillerit, otin ne tehokkaammat EllaOne merkkiset mitkä voi ottaa vielä 5pvä yhdynnästä. Eli oli mennyt se 3vrk silloin. Mulla edelliset menkat alkoi 3-4.6 ja kiertoni on n29-30pvä. Eli luultavasti. mulla on just sattunut ovulaatio sille pe luulen. Kysyin apteekista eivätkä oikeen tienneet tän lääkkeen vaikutuksesta. Luin netistä että se ainoastaan ehkäisee ovulaation/ siirtää sitä:0 Eihän tuosta lääkkeestä ole silloin mitään apua enää, jossain luki myös että SAATTAA ehkäistä kiinnittymisen. Voisiko joku viisaampi valaista kun mistään ei löydy selkeää vastausta. Itselläni jo isot lapset 13v ja 11v eli ei ole tarvinnut miettiä näitä asioita vuosiin eikä kyllä suunnitelmissa lisääkään lapsia. Otin ma illalla lääkkeen eli viikko jo mennyt. Nyt pari kolme päivää ollut ihan hirveää aaltoilevaa pahoinvointia,kahvia en saanut aamulla alas, jotkut ruoat tökkii jne. Tissit on tosi arat, tai sanoisin että pikemmin kihelmöi oudosti koko ajan ja ne on turvoksissa kuten alavatsakin. Alavatsassa on ollut n5pvä hirveitä repäsykipuja,ei siis sellasta jomotusta ku menkoissa vaan sellaisia viiltoja. Alanko nyt skitsoilla turhasta vai olisko raskaus kuinka mahdollinen noista pillereistä huolimatta? Täysi fiasko ainakin:( Koskahan uskaltaisi tehdä testin mihin voi luottaa? Vai johtuuko tuosta pilleristä? Mulle ei tullut lääkkeen oton jälkeen mitään oireita eli tuskin ne nyt viikon päästä voi alkaa..

Ei ole tuosta lääkkeestä kokemusta vaan siitä toisesta ja ei ole ainakaan vielä pettänyt kertaakaan.
Mulle oli yllätys lukea että se vaikuttaa niin että siirtää vain ovulaatiota kun olin kuvitellut että nimenomaan ehkäisis kiinnnitymistä kohtuun.

Olisitpa ottanut sen aiemmin! Tosin eihän sekään täyttä varmuutta tuo.

Oireet kuulostaa raskaudelta mutta voisko ne johtua myös siitä pilleristä?

Tsemppiä ja toivottavasti et oo raskaana kun se ei ilmeisesti ole hyvä vaihtoehto.

Mun pakko kommata tähän ketjuun, eli la-su juhannuksena kumi hajosi, ja hain 12h siitä norlevo-lääkkeen, ja edelleen etoo?? En oo oksentanut, mutta sellainen pa*ka olo koko ajan. Ihme juttu, kuulin että jos noin nopeasti ottaa niin ei mahiksia raskauteen oikein ole. Siis ite oon sterilisaatiojonossa, lapsia liuta, ja yhtään ei meille enää tule.

Mulla oli ovis just tuolloin jussina, että miten se ois voinut sen estää, kun oli jo alkanut...:(

Mun pakko kommata tähän ketjuun, eli la-su juhannuksena kumi hajosi, ja hain 12h siitä norlevo-lääkkeen, ja edelleen etoo?? En oo oksentanut, mutta sellainen pa*ka olo koko ajan. Ihme juttu, kuulin että jos noin nopeasti ottaa niin ei mahiksia raskauteen oikein ole. Siis ite oon sterilisaatiojonossa, lapsia liuta, ja yhtään ei meille enää tule.

Mulla oli ovis just tuolloin jussina, että miten se ois voinut sen estää, kun oli jo alkanut...:(

Juu, eli en tiedä onko siitä mitään hyötyä jos ovulaatio on päällä tai just ollut. Koska lääke todella perustuu ovulaation estämiseen eli siirtää sitä. Näin luin netistä lääketehtaan sivuilta. Sekä norlevossa että ellaonessa, Mutta luulen myös hormonitoiminta voi mennä ihan sekasin tuosta lääkkeestä ja aiheuttaa mm. pahoinvointia juurikin jne. Olen tosin lukenut ja kuullut paljon että jälkiehkäisy ei ole toiminut,ns ehkäisykeinona verrattuna kondomiin tms ehkäisyyn tuohon ei voi luottaa läheskään samoin. Eli sen teho ei ole lähellekkään samaa luokkaa. Toivon että et ole raskaana ja samaa itseni puolesta. En kans halua missään nimessä lisää lapsia kun nämä on jo niin isoja10v ja 12v. En vaan kertakaikkiaan jaksaisi sitä rumbaa enää alusta:(

Tulkaahan kertomaan sitten miten kävi, jooko?

Voihan se olla että tuo itse lääke aiheuttaa pahaa oloa myös. En ole varma luinko jostain että se voi tulla myöhemminkin eikä just välittömästi. Voin olla myös väärässä kun en nyt muista mistä kaikkialta luin.

Ja onhan siinä se mahdollinen ehkäisyvaikutus että muuttaa kohdun limakalvoa? Keltarauhashormoniin kai nuo perustuu?

Aivan tehottomaksi sanoisin jälkiehkäisyä jos perustuu tosiaan pelkkään ovulaation siirtoon... Ehkä niitä muita vaikutuksia ei ole pystytty tieteellisesti 100% todistamaan joten se ovulaation siirto on se ainoa varmaksi mainittu. Näin mä järkeilisin.

Itse oon panikoinut tässä viimeisen kuukauden ellaone-jälkiehkäisypillerin ottamisen jälkeen.
Harrastin poikaystävän kanssa seksiä ilman kortsua kymmenen päivää menkkojen alkamisen jälkeen. Otin ellaone-pillerin noin 30h yhdynnästä. Ja sitten kuukautisia odottamaan..... Mitään tyhjennys vuotoa ei kuulunut, eikä kuukautisiakaan, joiden olisi pitänyt tulla kolmen viikon sisään tuosta je-pillerin ottamisesta..
Mulla oli kyllä selkeitä kuukautisoireita, kuten itkuisuutta ja jalat sekä alavatsa kipeenä. Menkat vaan ei alkanut. Hirvee paniikki ja stressi vaan päällä..
Tein lopulta raskaustestin 42 päivää edellisten kuukautisten alkamisesta eli menkat jo lähes kaks viikkoa myöhässä!! :O No negatiivista näytti, onneksi!
Ei auttanut muu kuin jatkaa odottelemista. Lopulta kuukautiset alkoi 45 päivää edellisten alkamisesta. Eli mulla toi pilleri kyllä pisti kierron totaalisen sekaisin. Kuukautiset oli erityisen kivuliaat ja runsaat. Onneksi sentään alkoi eli ellaone-pilleri kyllä on tehokas!

Otin Norlevon n. 36h yhdynnästä. Eipä toiminut, koska ovis välissä. Raskaaksi tulin. Pienestä oli kii ja tämä aiemmin aina toiminut, joten luotin sokeasti siihen, että en tulisi raskaaksi. Joten jos ovulaatio on yhdynnän ja pillerin välissä, ei nämä je-pillerit toimi. Muistan vielä vaihtoehtoa googlettaessa (norlevo vai ellaone) maininneeni asiasta miehelleni. Tiesin siis, että ovis olis aikalailla juurikin tuolloin. Ja näinhän se oli. Raskaus oli ei toivottu ja tein abortin. En toki suosittele sitä kenellekkään, ei ole mukava kokemus ja hajottaa ihmisen mielen. Mutta joskus on tehtävä päätöksiä, vaikka ne olisi vaikeitakin.

Otin Norlevon n. 36h yhdynnästä. Eipä toiminut, koska ovis välissä. Raskaaksi tulin. Pienestä oli kii ja tämä aiemmin aina toiminut, joten luotin sokeasti siihen, että en tulisi raskaaksi. Joten jos ovulaatio on yhdynnän ja pillerin välissä, ei nämä je-pillerit toimi. Muistan vielä vaihtoehtoa googlettaessa (norlevo vai ellaone) maininneeni asiasta miehelleni. Tiesin siis, että ovis olis aikalailla juurikin tuolloin. Ja näinhän se oli. Raskaus oli ei toivottu ja tein abortin. En toki suosittele sitä kenellekkään, ei ole mukava kokemus ja hajottaa ihmisen mielen. Mutta joskus on tehtävä päätöksiä, vaikka ne olisi vaikeitakin.

miksi ihmeessä et käytä säännöllistä ehkäisyä??? ja kondomia?? auttaisi sukupuolitauteihinkin!!! nämä pillerit on tarkoitettu vain hätätapauksiin ja teho ei koskaan ole 100 %. raskaustesti kuuluu aina tehdä n kuukauden päästä testistä.

Mä otin ton saman ellaOne jälkiehkäisyn, mutta vaan tosi myöhässä (3pv!!!) Kaikki mahdolliset raskausoireet ja kuvittelin tietenkin niiden johtuvan siitä pilleristä, vaan nepä jatkuikin ja voimistui. Testit tein ja negatiivistä näytti, ja elin pitkään siinä uskossa etten ollut raskaana, nyt kuitenkin vauva potkii jo mahassa tosi aktiivisesti:)!

Jouduin ottamaan EllaOne-jälkiehkäisypillerin kahteen kertaan saman kierron aikana, ja raskaaksi tulin. Molemmilla kerroilla otin pillerin heti seuraavana päivänä. Toisella kerralla olimme keskeytettyä (epäilin tätä päivää ovulaatiopäiväksi, kierron 19pv) ja toisella sitten ihan loppuun asti (kierron 14pv).
Eihän mikään ehkäisy ihan sataprosenttinen ole. Mutta onhan raskaus kuitenkin paljon epätodennäköisempää jälkiehkäisyn jälkeen. Mutta jos siitäkin huolimatta tulee, niin onhan se sitten varmaan kohtalo!

Mun omat kokemukset ellaonen kanssa on tosi rajut:D Otin alkoholin vaikutuksen alaisena sen reilu kk sitten koska halusin "pelata varman päälle" koska olin hetken harrastanut tyhmänä seksiä ilman kumia.. eikä mulla oo muuta ehkäisyä täl hetkellä käytössä. Oon 23 -vuotias!

En aluks ees osannut yhdistää kaikkia oireita jälkiehkäsyyn mut siitähän nää johtuu koska kroppa meni täysin sekaisin!! Pillerin ottamisen jälkeen oksentelin samana päivänä, siitä seuras monta viikkoa kestänyt vihlova alavatsa ja -selkäkipu sekä lihaskipu jaloissa. Menkat on tullu vielä ihan miten sattuu:( mielialat on viskonut ihan hullusti ja reilu kolmen viikon jälkeen pillerin otosta mulla alkoi aivan jäätävät kuumat aallot ja hikoilu, luulin oikeesti että kuolen. Myös iho rasvottu tosi nopeella vauhdilla ja turvotus on edelleen päällä kasvoissa, vatsassa ja rinnoissa. Mulle ei sovi minipilleritkään OLLENKAAN ja ne aiheutti mulle aikoinaan samanlaisia oireita plus aknen:( akneen oon aiemmin syönyt isotretinoin actavis kuurin ja must tuntuu että se olis jotenkin mun kehossa aktivoitunut, koska limakalvot ym kasvojen iho on pinnalta äärimmäiset ohutta ja kuivaa. Tai sitte kaikki johtuu vaan hormoneista.

Ihotautilääkäri sanoi vaan että menee viikkoja että tasaantuu, samoin gyne. Eli tässä sitä nyt vaa ootellaan et tuntuis vihdoin että on omassa kehossaan:D En ikinä olis ottanu koko nappia jos olisin nää oireet tienny! Mut tosi yksilöllistähän tää on ja oon varmasti niitä ääritapauksia!

Mä otin ellaone pillerin ja seuraavat menkat alkoi muutaman päivän päästä siitä, 2viikkoa etuajassa normaalista kierrosta ja super runsaina. Menkat kestänyt jo viikon vaikka yleensä sen 3päivää. Väsymys on myös ollu kova. Johtuu varmasti suuresta hormooni määrästä koska minipillereitä kun söin ni oli menkat 1,5kk putkeen, jonka jälkeen lopetin ne.

Tosiaan mulla ei ainakaan tehonnut! Apteekissa suosittelivat tätä pilleriä, ennemmin kuin sitä norlevoa. On paljon tehokkaampi ym.. ja paskat, raskaana ollaan, eikä todellakaan millään lailla toivottu :(

Jouduin ottamaan EllaOne-jälkiehkäisypillerin kahteen kertaan saman kierron aikana, ja raskaaksi tulin. Molemmilla kerroilla otin pillerin heti seuraavana päivänä. Toisella kerralla olimme keskeytettyä (epäilin tätä päivää ovulaatiopäiväksi, kierron 19pv) ja toisella sitten ihan loppuun asti (kierron 14pv).
Eihän mikään ehkäisy ihan sataprosenttinen ole. Mutta onhan raskaus kuitenkin paljon epätodennäköisempää jälkiehkäisyn jälkeen. Mutta jos siitäkin huolimatta tulee, niin onhan se sitten varmaan kohtalo!
... Ja vielä lisäyksenä, että otin pillerin 8h päästä yhdynnästä.
Vauva syntyy tammikuussa ♥
Varmin ehkäisy on seksistä pidättäytyminen!

Voi apua mulla ovulaatio 3 pvn päästä ja otin ellanovan äsken 12 tuntia yhdynästä ja kahen viikon päästä etelän lomaa 2 vk et vähän jännittää et oonko raskaana koska lähtö pv sama kun menkat pitäis alkaa

Tulin raskaaksi EllaOne-lääkkeestä huolimatta. Lääkärit suosittelivat aborttia, koska ulipristaaliasetaatti voi aiheuttaa epämuodostumia alkiolle/sikiölle. Päädyin siis aborttiin. Jos olisin ottanut toisen jälkiehkäisyvalmisteen ja tullut raskaaksi, olisin voinut jatkaa raskautta turvallisesti. Älkää koskaan ottako EllaOne-lääkettä, jos tiedätte, ettei uusi raskaus olisi aivan katastrofi. Tämä lääke pitäisi vetää pois markkinoilta. Jos haluat ulipristaaliasetaatille altistumisen jälkeen jälkeen jatkaa raskautta, sinusta ja kohdussa kasvavastasi lapsesta tulee lääkefirman rekisteriin "koekaniineja". Lapsi voi syntyä terveenä, mutta tällä hetkellä ulipristaaliasetaatti on D-luokan lääke ja sen katsotaan voivan aiheuttaa epäsuoria tai suoria sikiöhaittoja. :(

Täällä puhuu alaikäinen tyttö joka ei todellakaan toivo raskautta millään tavalla. Kävi todella kurjasti kesällä, itse todella pahasti humaltuneena lähdin mukaan suojaamattomaan yhdyntään ja siitä heti aamulla hain EllaOnen (9h yhdynnästä) lähimmästä apteekista. Siitä kahden ja puolen viikon päästä tautitesteihin ja raskaustestiin molemmat näytti negatiivista.

”Kuukautiset” alkoivat ihan normaalisti ajallaan, mutta vuoto ei ollut normaalia. Ensimmäinen päivä vähäinen verivuoto jonka jälkeen kahtena päinä todella haaleaa ja niukkaa ja siihen ne jäikin. Näistä ”kuukautisista” tulee nyt kaksi viikkoa kohta ja tunnen pientä turvotusta vatsassa. Voiko olla että EllaOne sekoitti sen verran hormoni toimintaa että vuotokin oli noin niukkaa.

Yhdynnästä on nyt viisi viikkoa eikä muita oireita ole, mutta aion mennä hakemaan testin kaupasta, kyllä tässä pieni paniikki on ja vielä kun yliajattelee asiat.

Yhteistyössä