Rakkuloita pikkutytön alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Herpekseltähän tuo näyttää. Mutta näyttää kyllä monelta muultakin mitä kuvahaulla löytyy. Lapsi on 1,5v, käyttää vaippoja ja on päiväkodissa. Nenänpielessäkin on jotain uutta ihottumaa, mutta ei vesikelloja, kuten häpyhuulessa. Oon nyt jotenkin ihan pihalla ja sekaisinkin tästä. Mitä ihmettä toi vois olla?

Herpekseltähän tuo näyttää. Mutta näyttää kyllä monelta muultakin mitä kuvahaulla löytyy. Lapsi on 1,5v, käyttää vaippoja ja on päiväkodissa. Nenänpielessäkin on jotain uutta ihottumaa, mutta ei vesikelloja, kuten häpyhuulessa. Oon nyt jotenkin ihan pihalla ja sekaisinkin tästä. Mitä ihmettä toi vois olla?

Olisiko synnytyksessä tarttunut visvasyylä?

Hyi kauhistus, mitä kuvia.... Mutta juu ei. Lapsi syntyi sektiolla (tosin kerkes kyllä jo aloittaa alakautta). Itselläni ei ainakaan tietääkseni ole kumpaakaan vaivaa.

Tosin nyt huomasin kuitenkin että myös muualla lapsen keholla on yksittäisiä saman näköisiä rakkuloita. Lapsella on molluskoita ja olin ajatellut että niitä on tulossa lisää. Ulkoisessa häpyhuulessa, aika kaukana limakalvosta on siis rykelmänä useampi, kaikki muut ovat yksittäisiä (nämä ei siis ole limakalvolla). Nenän vierellä on myös joku uusi ihottuma-alue, mutta siinä ei ole rakkuloita. Ajattelin tulleen nuhan sivuoireena.

Alapää on selvästi kipeä ja jo jonkin aikaa on tapellut vastaan kun ollaan puettu vaippaa.

Ei tässä oo yhtään kuvaa julkaistu (tai otettu). Katsottu lähinnä sairauksista kertovien artikkeleiden kuvia. Huvinsa kullakin jos duodecim kovasti innostaa.

Näytetään noita lääkärille, mutta en nyt lähde akuuttiaikaa varaamaan.

Ei tässä oo yhtään kuvaa julkaistu (tai otettu). Katsottu lähinnä sairauksista kertovien artikkeleiden kuvia. Huvinsa kullakin jos duodecim kovasti innostaa.

Näytetään noita lääkärille, mutta en nyt lähde akuuttiaikaa varaamaan.
Et varaa akuuttiaikaa, vaikka lapsi kipuilee tms. vaippojen vaihdon yhteydessä ja alapää on rakkuloita täynnä :O Ennemmin kyselet täältä! Ei jumalauta, tajuatko yhtään kuinka kipeitä tuollaiset voi olla, olivatpa mitä tahansa? Sekaisin tosiaan olet.

Molluskoja olisin ensimmäisenä veikannut. Ne on väliin aika läpikuultavia vesikellomaisia, etenkin jos ovat alkamassa tulehtua.

Vesirokkoa jos ovat, niin kyllä sen yleensä varmuudella päivän päästä huomaa, kun ne patteja kelloineen rupeaa muuallekin tulemaan. Vesirokko patitkin näyttävät erilaisilta eri lapsilla. Meillä yhdellä oli esim. isoja kelloja siellä täällä, yhdellä taas oli pienen pientä syheröä pienellä vesikellopäällä vähän jokapaikassa.

Molluskat olis itselläkin nyt kuitenkin ekana mielessä. Noita muualla kehossa olevia katsoin ensin molluskan aluiksi, mutta tuo nivustaipeen rykelmä on jotenkin niin tiivis, että aluksi säikähdin. Nyt kun tässä on useamman vaipan vaihdon ajan asiaa tutkaillut, olen rauhoittunut.

Yhteistyössä