Ihottumaa lapsella/lapsilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Meillä on ilmaantunut ainakin yhdelle, ja ilmeisesti toisellekin lapselle jotain kummaa ihottumaa :(

Ekan kerran kiinnitin tähän huomiota kuopuksella viime perjantaina. Illalla oli ihottumaa käsissä, tasan siinä osassa kättä, mikä osaa maahan jos lapsi makaa maassa piirtämässä. Miksei pöydälläkin, jos oikein kunnolla "makaa" siinä pöydällä. Eli ihottumaa oli hiukan kämmenselässä, kämmenen ulkosyrjässä, siitä jatkuen kyynärvärren ulkosyrjää melkein kyynärpäähän saakka. Kysyin siitä tytöltä, ja hän sanoi kaatuneensa päiväkodissa ja että se tuli siitä. Aamuun mennessä ihottuma oli poissa, ja ajattelin, että jos se olisi esim. kaatuessa tullut hankautumalla, niin kai se olisi pidempään pysynyt? :confused:

No, se meni siis ohi, mutta nyt eilen tytöllä oli ihan sama juttu, mitään uutta ei tietääkseni ole kotona eikä päiväkodissa syönyt, enkä nyt enää ainakaan usko tuohon teoriaan, että se olisi kaatumalla tullut. Laitoin voidetta, aamulla se oli parempi, mutta nyt taas illalla jonkun verran pahempi. :( Ja nyt sitä oli vanhemmallakin tytöllä, kämmenen ulkosyrjässä tosin vain.

mitä tää vois olla? Molemmilla on allergiatestit(prick-testit) tehty, niiden mukaan ei tullut reaktioita mihinkään. Kuopuksella on joskus laastareista tullut ihottumaa, esikoisella ei koskaan mistään.

Se voi olla vaan nää pakkaset. Mulla on herkähkö iho ja nää pakkaset on yhtä tuskaa! Taiveihottumaa ollut joskus nuorempana, ei ole ollut vuosiin ja nyt tuntuu taas iskevän :( Rakastan talvea, mutta vähemmät pakkaset ois vähän kivampi...

Meillä alko kans pojalle tulla tänään ihottumaa. Viime talvena oli myös kovasti, mut sittemmin ei oo ollu mitään, paitsi nyt - piti rasvata koko poika ennen nukkumaanmenoa.

Veikkaan meidän tapauksessa syyksi kovia pakkasia; oliskohan teillä myös kyse siitä?
Mut hei, eihän pakkasista saa valittaa :kieh:

Niin joo... ei mulle tullutkaan pakkaset mieleen, molemmilla on tosiaan vähän sellainen kuivakka, atooppisen tyyppinen iho. Ei ole mitenkään kyllä diagnosoitu atoopikoiksi, mutta lastenlääkäri sanoi jotenkin niin, että ihan selvä atoopikko tuosta vanhemmasta. Mulla on myös atooppinen iho. No jos se olis vaan sitä. :) Ensin mietin allergiaa, mutta se olis jotenkin jo hämärää jos molemmilla puhkeis samaan aikaan allergia. :D

Mä kanssa niitä pakkasia syyttäisin. Meilläkin on parin viime päivän aikana alkanut lapsille tulla ihottumaa. Nuorempi on atoopikko, pienempänä iho oli tosi paha, mutta esikoisella ei ole koskaan ennen ollut. Niin vain on molemmilla kämmenselät niin järkyn näköiset vaikka ollaan kunnon rasvallakin rasvattu. Viime yönä alkoi nuorempi raapia itseään, mitä ei ole moneen talveen tehnyt, joten alkaa ihon kestokyky olla vähän heikkona. Mutta ihmekös tuo, tämmönen talvi.

Yhteistyössä