Mutta sähän pakotat puolison toimimaan toisin kuin hän haluaisi.Siitä yksinkertaisesta syystä, että toista ihmistä ei saa toinen ihminen pakottaa koskaan toimiin, mihin toinen ihminen ei todellakaan tahdo.
Mutta sähän pakotat puolison toimimaan toisin kuin hän haluaisi.Siitä yksinkertaisesta syystä, että toista ihmistä ei saa toinen ihminen pakottaa koskaan toimiin, mihin toinen ihminen ei todellakaan tahdo.
Tämä vikan kappaleen juttu kuulostaa aika hyvältä kompromissiratkaisulta. Tämä tosin edellyttää sen, että mies ymmärtää ärsyttävänsä aamulla. Parinta on se kun on vielä kiire ja toinen tulee hääräämään eteen ja odotuttaa. Kaiken huipuksi mies itse hoputtaa minua pois edestä vaikka itse on mun eessä : DJoo, eihän tuossa liiallisuuksiin voi mennä.
Mutta toisen huomioimista voi aina edellyttää.
Ei tuo ainakaan omalla kohdallani vaadi muuta kuin sen, että ei tarvitse vastata mihinkään turhaan, ennen kun kunnolla herää. Toinen saa puolestani jutella miten paljon lystää, kunhan ei odota kauhean innostunutta osallistumista minulta.
Vähän sama, kun jos minulla on miehelle jotain jäkätettävää. En aloita jäkätystä heti, kun mies astuu töistä väsyneenä sisään ovesta, vaan odotan, että syö ja lepää hetken, ja jäkätän vasta sitten. Toimii paljon paremmin, eikä synny turhia riitoja.
Mutta saa pakottaa toisen olemaan pois jaloista ja hiljaa vaikka toisen tekis hulluna mieli höpöttää ja olla lähellä?Siitä yksinkertaisesta syystä, että toista ihmistä ei saa toinen ihminen pakottaa koskaan toimiin, mihin toinen ihminen ei todellakaan tahdo.
Apua, mies joka hulluna höpöttää - muutenkin mutta varsinkin aamuisin, pää hajoo jo ajatuksestaMutta saa pakottaa toisen olemaan pois jaloista ja hiljaa vaikka toisen tekis hulluna mieli höpöttää ja olla lähellä?
Millä lailla sä kompensoit tuota että mies hoitaa työaamut ilmeisesti joka arkipäivä? Ei kuulosta ihan reilulta systeemiltä. Vaikka olisikin aamuihminen, ei aamutoimista yksin vastuussa oleminen ole varmasti herkkua kenellekään. Toki jos sitten vastaavasti sinä hoidat lasten hakemiset ja kotiintulorumban sekä päivällisen ja ootte yhdessä tilanteeseen tyytyväisiä, niin mikäs siinä.Joo ei oo opittua. Mua vaan ei huvita en pysty en halua jutella mitään n.tuntiin heräämisen jälkeen. Ei ainakaan ennen kahvin vaikutusta. Onneks tuo toinenkaan ei juttele, jos joku jotain yrittää niin örisen jotain, en kuitenkaan huomattavan kiukkuinen ole. Työaamuina herään aikaiseen ja häivyn ennen muita, miesraukka joutuu duunata lasten aamutouhut ja hoitoonviennit yms. Viikonloppuisin on lähtökohtaisesti muutenkin parempi mieli jos saanut nukkua pitkään.
Haluatko sää tehdä parisuhteessa asioita, joista toiselle tulee paha olla? Musta on ok se, että yhteisissä tiloissa täytyy mahtua olemaan, mutta toisen tahallinen häiriköinti vain koska se on itsestä kivaa kuulostaa jotenkin sairaalta. Yleensä jos rakastaa, haluaa huomioida toista, ei häiriköidä tahallaan.Mutta saa pakottaa toisen olemaan pois jaloista ja hiljaa vaikka toisen tekis hulluna mieli höpöttää ja olla lähellä?
Niinhän sitä luulis. Monessa lapsiperheessä onnistuu.Lapset sotkee tuon kuvion aika helpolla. Vaikka parisuhteessa tuollaisen voisikin suoda kumppanilleen, niin lapsiperheen arjessa se ei onnistu.
Toisesta on kiva olla hiljaa, toisesta ei. Kumpi rakastaa vähemmän? Kumpaa pitää kunnoittaa? Vuoroviikot?Haluatko sää tehdä parisuhteessa asioita, joista toiselle tulee paha olla? Musta on ok se, että yhteisissä tiloissa täytyy mahtua olemaan, mutta toisen tahallinen häiriköinti vain koska se on itsestä kivaa kuulostaa jotenkin sairaalta. Yleensä jos rakastaa, haluaa huomioida toista, ei häiriköidä tahallaan.
Tuossa puhuttiin nyt aamuista, ja siitä, että on hirveä hinku höpöttää ja änkeä lähelle, vaikka toiselle tulee siitä vihainen, epämukava tai paha olla juuri sillä hetkellä. Jos minä tietäisin, että tekoni aiheuttaa kumppanille epämukavan olon, en tekisi sitä vaikka miten haluaisin, koska en halua rakkaalle ihmiselle pahaa oloa.Toisesta on kiva olla hiljaa, toisesta ei. Kumpi rakastaa vähemmän? Kumpaa pitää kunnoittaa? Vuoroviikot?
Entä kun toiselle tulee paha fiilis siitä kun toinen vaan änkyröi kaikki aamut?Tuossa puhuttiin nyt aamuista, ja siitä, että on hirveä hinku höpöttää ja änkeä lähelle, vaikka toiselle tulee siitä vihainen, epämukava tai paha olla juuri sillä hetkellä. Jos minä tietäisin, että tekoni aiheuttaa kumppanille epämukavan olon, en tekisi sitä vaikka miten haluaisin, koska en halua rakkaalle ihmiselle pahaa oloa.
Jos ei voi aamulla sietää toisia ihmisiä, on se oma ongelma. Herää aikasemmin
Meillä on pieni lapsi. Hänen läsnäolon kyllä siedän aamuisin osittain, koska ne nyt on ne pakolliset toimet, jotka on hoidettava. Jonkinlaisen oman ajan tarvitsen silti aamuisin myös ilman lasta ja siksi herään aina tunti ennen lapsen heräämistä. Yleensä herään myös ennen miestä jotta saan tehdä omat aamutoimet ilman hänen läsnäoloa ja 'herätä' kunnolla. Joskus mies kumminkin tulee oikein tahallaan viereen aikaisemmin ja taas ärsyynnyn.
Mene riittävän aikaisin nukkumaan, niin et tarvitse piristeitä ollaksesi hyvällä tuulella myös aamuisin. Sitten pystyy.Mä olen aamuäreä.
Haluan aamun, jossa voin laahustaa silmät ristissä keittiöön keittämään aamukahvia ja valmistamaan aamupuuroa. Haluan olla täysin siinä omassa pienessä kuplassa, jonka vain täysi vatsa ja kolme kuppia kahvia sitten lopulta puhkaisee.
Siedän kyllä muut ihmiset siinä hyörimässä, en noteeraa niitä. Ruokin kissatkin. Mutta mihinkään muuhun aivotoimintaa vaativaan musta ei ole. Multa ei kannata tulla kysymään päivän suunnitelmia tai kauppalistaa. Ei vaan pysty.
Millä lailla sä kompensoit tuota että mies hoitaa työaamut ilmeisesti joka arkipäivä?
Hahaha, kompensoin tuomalla raakasti rahaa kotiin niistä aamun työtunneista.
Ei kuulosta ihan reilulta systeemiltä. Vaikka olisikin aamuihminen, ei aamutoimista yksin vastuussa oleminen ole varmasti herkkua kenellekään. Toki jos sitten vastaavasti sinä hoidat lasten hakemiset ja kotiintulorumban sekä päivällisen ja ootte yhdessä tilanteeseen tyytyväisiä.
Hakee kuka hakee, yrittäjiä ollaan, mutta lähes kaikki muu kodinhoito ja lapsiinliittyvä on mun niskassa, ja ei, en ole tilanteeseen tyytyväinen. Mies joskus mussuttaa tuosta aamusta mutta joku roti sentään.
Mun mielestä aikuisen ihmisen pitää jo sen verran osata ottaa arjestaan ja perheestään vastuuta, että aamutoimet hoidetaan vaikka se ei olisikaan kivaa.
Tottakai mä hoidan touhut, lastenkin jos on pakko. Ja aamuisin viikonloppuna ei lapsetkaan heti halua safkaa, heräillään rauhassa kaikki.
Paljon on elämässä myös asenteesta kiinni se, miten arki sujuu.
Mutta myös olosuhteista ja resursseista.
Tuskin se tosi virkeäkään kiusallaan on virkeä ja hyväntuulinen.Niinhän sitä luulis. Monessa lapsiperheessä onnistuu.
Ap:n kohdala mietin, meneekö myöhään töihin? Miten suhtautuu työkavereihin. Kyllä tuossa voi muutkin vähän joustaa kun ap:n vaikea herätä oikeasti, ei se sitä kiusallaan tee varmaan.
Mene riittävän aikaisin nukkumaan, niin et tarvitse piristeitä ollaksesi hyvällä tuulella myös aamuisin. Sitten pystyy.
Tuo aamuäreä on ehkä muutenkin monen kohdalla väärä ja harhaanjohtava termi. Moni "aamuäreä" on aamuisin ihan hyvällä tuulella ja normaali JOS ei häiritä liian aikain. Eli äreys ei johdu niinkään siitä aamusta, vaan häiriötekijöistäNukkumaanmenoajat ja unen määrä saati laatu eivät liity tähän mitenkään. Vaikka olisin nukkunut 13 tuntia putkeen, haluan SILTI sen oman aamuni siinä omassa pienessä kuplassani, puoli pannua kahvia ja iltalehden uutisotsikot.