Kutakuinkin näin se menisi. Toki nukkua ei ole pakko, mutta voisi olla omissa toimissaan tulematta toisen 'silmille' kun toinen haluaa hoitaa omat aamutoimensa rauhassa.Pitääks sen ukon maata sängyssään tunti aamulla ja oottaa että vaimon murjotus menee ohi? Tai nousta ja hiipiä seinänvierustaa toiseen päähän taloa ettei vaimo suuttuis?
Eikö puoli tuntia murjotusta riittäis?
Tämä olisi jo täysin joustamatonta toimintaa miehen suunnalta. Minkä helvetin tähden ei voi vaan pysyä aamut omissa oloissaan ja pitää rauhan perheessä!? Joku raja.No sitten heräät varmuuden vuoksi joka päivä neljältä, ja homma on sillä ratkaistu.
Siitä yksinkertaisesta syystä, että toista ihmistä ei saa toinen ihminen pakottaa koskaan toimiin, mihin toinen ihminen ei todellakaan tahdo.Miksei aamuäreä ihminen ei voi kunnioittaa sitä että mun on aamulla ihan pakko höpöttää ja pakata seuraan. Minä kun tykkään aamuista ja ihmisistä....
Keittiössä saa kyllä käydä, mutta toisen seuraan ei pidä väkisin lyöttäytyä.Jos yhdessä asutaan, on se toinen vain siedettä vaikka kuinka ärsyttäisi. Jokaisella on oikeus olla kotona, vaikka siellä keittiössä, vaika se toista ottaisi pattiin
Mulla on virtsarakko täynnä aamuisin. Pitäiskö hommata kestokatetri niin saisi heti heräämisen jälkeem ruveta seksihommiin?Kun on kaksi erilaisilla luonteenpiirteilla varustautunutta lyonyt hynttyyt yhteen, niin siitakin huolimatta se kenties vahvempi ei saisi nyt ihan kohtuuttomasti syoda kotona olemisen tilaa toiselta. Mun korviin kuulostaa aika hurjalta se, etta toinen kun haluaa aamusta varata itselleen vahintaan sen tunnin omaa rauhaa, niin toinen joutuu pakosti kuppailemaan itekseen sangyssa tai luimistella jossain muualla nakymattomissa, jos sattuu aikaisin myos heraamaan, ennen kuin uskaltaa edes pienesti huomenta kuiskata...
Toisaalta...aamuareallekin voisi hyvin toimia kun heraisikin unestaan lempeesti siihen, etta toinen haluaa hellia ja rakastella heti paivan alkajaisiksi...mika olisikaan ihanampaa tapaa aloittaa uutta paivaa ....kuin myos paiva lopettaakin ...
Käydä vain...ja mennä minne? Järsimään voileipää olkkariin?Keittiössä saa kyllä käydä, mutta toisen seuraan ei pidä väkisin lyöttäytyä.
..tai jos vaikka ryhtyisitkin harrastamaan unissakavelya ja kavisit vessassa hiukan ennen aamun heraamista...tosin siina voi olla kylla riskit sille etta siina sitten toikkaroi ohi vessan ...Mulla on virtsarakko täynnä aamuisin. Pitäiskö hommata kestokatetri niin saisi heti heräämisen jälkeem ruveta seksihommiin?
En milläääään jaksais käydä välillä vessassa, tunnelma ja se raukeus menee. Vaikkei meillä ole mikään 100 m päässä oleva ulkohuussi.
Vikan kappaleen ehdotus voisi auttaa yleiseen olotilaan joskus kunhan vain tapahtuisi jo klo 6 aamulla kun herätys olisi klo 7 la lapsi herää jo klo 8. Uni kumminkin saattaisi maittaa tuohon aikaan paremmin. Viikonloppuisin ihan hyvä idea.Kun on kaksi erilaisilla luonteenpiirteilla varustautunutta lyonyt hynttyyt yhteen, niin siitakin huolimatta se kenties vahvempi ei saisi nyt ihan kohtuuttomasti syoda kotona olemisen tilaa toiselta. Mun korviin kuulostaa aika hurjalta se, etta toinen kun haluaa aamusta varata itselleen vahintaan sen tunnin omaa rauhaa, niin toinen joutuu pakosti kuppailemaan itekseen sangyssa tai luimistella jossain muualla nakymattomissa, jos sattuu aikaisin myos heraamaan, ennen kuin uskaltaa edes pienesti huomenta kuiskata...
Toisaalta...aamuareallekin voisi hyvin toimia kun heraisikin unestaan lempeesti siihen, etta toinen haluaa hellia ja rakastella heti paivan alkajaisiksi...mika olisikaan ihanampaa tapaa aloittaa uutta paivaa ....kuin myos paiva lopettaakin ...
Meillä mies syö muutenkin aina tietokoneellaan toisessa huoneessa.Käydä vain...ja mennä minne? Järsimään voileipää olkkariin?
..ei kannata torpata ideaa vaan kokeilkaa ihmeessaVikan kappaleen ehdotus voisi auttaa yleiseen olotilaan joskus kunhan vain tapahtuisi jo klo 6 aamulla kun herätys olisi klo 7 la lapsi herää jo klo 8. Uni kumminkin saattaisi maittaa tuohon aikaan paremmin. Viikonloppuisin ihan hyvä idea.
Mä en pystyisi alkaa heräämään 1-2 tunnin sijaan parissa minuutissa pelkällä tahdonvoimalla. Yleensä alan heräämään vasta bussissa.Mun lapsuudenkodissa aamuäkeys oli tavallista, murjotettiin ja kiukuttiin lähes joka aamu.
Huomasin että se voi olla opittu tapa. Mun miehellä heräämisestä toipuminen kestää pari minuuttia ja sit hän on ok.
Aloin tehdä kuten hän ja on ihmeellistä että voidaan miehen ja lasten kanssa jutella leppoisia aamuisin, hassutella jne.(paitsi että kiire tulee aina)
Ei se liity heräämiseen tai väsymykseen.Mä en pystyisi alkaa heräämään 1-2 tunnin sijaan parissa minuutissa pelkällä tahdonvoimalla. Yleensä alan heräämään vasta bussissa.
Olkoon sitten ilman.Ainakin tänä aamuna teki ihan tahallaan. Miehellä ei ollut aamulla menoa. Itse olin lähdössä lapsen kanssa kaupungille. Mies istui tahallaan aamupalapöytään ajamaan partaa eikä poistunut pyynnöistä huolimatta. Jäi siihen oikein tahallaan, kun kuulemma 'hänen olemistaan ei voi rajoittaa'.
En tiedä. Aika vaikeaa, jos toinen tahallaan ärsyttää. Olisiko ongelma siinä, että ei oikeasti ymmärrä, miten jotkut tarvitsevat aamulla vähän aikaa hiljaisuutta.Onko vinkkejä,miten tuommoisen jäärän saisi kunnioittamaan toivetta aamurauhasta?
Itse olen fiksuna ihmisenä valinnut miehekseni niin aamu-unisen ukon, ettei sitä saa ikinä ylös sängystä, edes siinä vaiheessa kun käskeePitääks sen ukon maata sängyssään tunti aamulla ja oottaa että vaimon murjotus menee ohi? Tai nousta ja hiipiä seinänvierustaa toiseen päähän taloa ettei vaimo suuttuis?
Eikö puoli tuntia murjotusta riittäis?
Joo, eihän tuossa liiallisuuksiin voi mennä.Jos yhdessä asutaan, on se toinen vain siedettä vaikka kuinka ärsyttäisi. Jokaisella on oikeus olla kotona, vaikka siellä keittiössä, vaika se toista ottaisi pattiin
Useimmilla tuo liittyy enemmän verensokerin alhaiseen tasoon aamulla. Sitten kun saa ruokaa ja verensokerit kohdalleen, elämä taas hymyilee.Mun lapsuudenkodissa aamuäkeys oli tavallista, murjotettiin ja kiukuttiin lähes joka aamu.
Huomasin että se voi olla opittu tapa. Mun miehellä heräämisestä toipuminen kestää pari minuuttia ja sit hän on ok.
Aloin tehdä kuten hän ja on ihmeellistä että voidaan miehen ja lasten kanssa jutella leppoisia aamuisin, hassutella jne.(paitsi että kiire tulee aina)
Nimenomaan juuri tämä...Miksei aamuäreä ihminen ei voi kunnioittaa sitä että mun on aamulla ihan pakko höpöttää ja pakata seuraan. Minä kun tykkään aamuista ja ihmisistä....
Ilman mitä????Mitä sä höpiset??Olkoon sitten ilman.
Juuri tuosta taitaa varmaan olla kyse, ettei mies ymmärrä ärsyttävän. Olen yrittänyt sanoa asiasta vuosia niin hyvällä kuin pahalla.En tiedä. Aika vaikeaa, jos toinen tahallaan ärsyttää. Olisiko ongelma siinä, että ei oikeasti ymmärrä, miten jotkut tarvitsevat aamulla vähän aikaa hiljaisuutta.
Itse olen kyllä lähipiirille asian useampaan kertaan perinpohjin selittänyt, että miten ärsyttäviä ne ylimääräiset häiriötekijät aamulla ovat. Asia pitää selittää juurta jaksain, mielummin piirtää vielä vaikka kuvia, että toinen ymmärtää. Jos on itse aamuisin ihan normaali, ei voi oikeasti ymmärtää, miten paljon se toinen voi aamusta ärsyttää, vaikka vähän ajan päästä olisi maailman rakkain ihminen ja kaikki olisi taas hyvin.