Never ending story: Uskontojen sairaimmat ja pimeimmät puolet :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuuloke-Esko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jaa vielä yksi kyssäri. Miksi se jumalasi loi koko maailmankaikkeuden joka laajenee kokoajan huimalla nopeudella. Ja miksi ihan turhat triljoonatbiljoonat galaksit, joita ei edes ihmiset näe, kuin tiedemiehet, ja vain nykyhuipputekniikalla???

Siis keskusteletko sä oikeasti uskovaisen kanssa uskosta? Kuuntele nyt itteäs. :D Jos alat uskovaisen kanssa inttämään evoluutioteoriasta ja maailmankunnan galatistisuudesta, se todellakin on never-ending-story. Mutta jatka nyt ihmeessä, tää alkaa menemään viihteeksi :)

Niin...mäkin kuolen joskus kun Jumala sen päättää että "tänään nalli napsahtaa Echolle." Kauheaa, se on itkupotkuraivarin paikka...:cry: Kui se Jumala kehtaa?
Mutta olin kiitollinen että sain elää elämän.

Sä voit pistää itsesi syväjäähän ja toivoa ikuista nuoruutta. Ehkä joku muistaa vuonna 3000 ottaa sut sieltä pakastimesta. (y)
Siitähän tässä olikin kyse, että jokainen kuolee joskus? Älä jaksa leikkiä tyhmää.

Mutta jos et leiki, niin selvennetään. Sinä kauhistelet sitä, että Kalevalassa upotetaan avioton lapsi suohon. Mutta samaan aikaan palvot jumalaa, joka käskee teurastaa kokonaisia kansoja, tappaa lapset, halkaista miekalla raskaana olevat naiset. Syödä lastensa ruumiit. Oikeasti..

• Tykkää
Reactions: pakana
Muslimina vahvistan, että meillä kaikilla on sama Jumala, mutta uskomme Häneen eri tavalla ja niille, jotka eivät tätä tienneet, Allah tarkoittaa arabiaksi jumalaa ja Jumalalla on islamissa 99 nimeä, joista Allah on yksi. Eli vahvistan vielä kerran, että on vain yksi Jumala.

Kaikki, jotka haluaa väitellä islamista ilman, että hänen tieto perustuu Koraaniin, sunnaan tai perimätietoon, olkaa hyvät, tulette vain toistamaan muita edeltäjiänne, ette tule erottumaan joukosta.

Jos haluat siteerata sitä ah niin kuuluisaa kohtaa, jossa kehotetaan tappamaan epäuskovaiset, ota Jaakko Hämeen-Anttilan suomentama, Ibn Hishamin kirjoittama Profeetta Mohammadin (rauha ja siunaukset hänen päälleen) elämänkerta esiin ja lue. Tutustu myös Lehmän, naisten, epäuskovien, Marian (olkoot Allah häneen tyytyväinen) ja Kumpujen suuriin.

Kysy, ihmettele.

Kaikki uskonnot saa näyttämään hirveiltä, kun puhuu ilman tietoa ja luulee olevansa oikeassa. Jumala ei rakasta ylimielisiä. Mediakriittisyyskään ei ole pahasta (Viittaan nyt kaikkiin uskontoihin, en pelkästään islamiin.)

Ei, vaan kaikkien uskontojen pyhät kirjat ovat pääosin hirveitä, julmia ja sadistisia teoksia. On aivan naurettavaa, että jotakin kirjoitusta pidetään pyhänä, mutta sieltä ei sitten huomioidakkaan sitä ja tätä ja tuota, mutta nämä ja nuo huomioidaan. Ja sitten siinä on tulkitsijoita jos jonkinlaista, jotka väittää, että ei tyttäriä oikeasti vaihdettu torilla kameleihin vaan teksti on vertauskuvallinen.

Kaikenlaiset uskonnolliset ryhmittymät on perseestä ja niistä ei koskaan seuraa mitään hyvää. Sadisteja kaikki, jotka oikeuttavat itselleen uskonsa nimissä mitä sairaampia juttuja.

"jaa vielä yksi kyssäri. Miksi se jumalasi loi koko maailmankaikkeuden joka laajenee kokoajan huimalla nopeudella. Ja miksi ihan turhat triljoonatbiljoonat galaksit, joita ei edes ihmiset näe, kuin tiedemiehet, ja vain nykyhuipputekniikalla???"

Siis keskusteletko sä oikeasti uskovaisen kanssa uskosta? Kuuntele nyt itteäs. :D Jos alat uskovaisen kanssa inttämään evoluutioteoriasta ja maailmankunnan galatistisuudesta, se todellakin on never-ending-story. Mutta jatka nyt ihmeessä, tää alkaa menemään viihteeksi :)

niin kuule, kuuntelen, ja justiinsa viihteen takia kyselenkin. Niiden selitykset on niin viihdyttäviä :)

Mennään siis otsikon ja viihteen mukaan, eikö :D

Pelottavaa ja äärimmäisen huolestuttavaa tekstiä sinulta, lasten äidiltä?, niin olen ymmärtänyt

"
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
Onko ok, jos sinun isäsi olisi kirveellä sinut ja sikiön pilkkonut suutuspäissään kun olit raskaana

Lähetä se mielisairas raakalaisjumalasi minulle. Kieritän tervassa ja höyhenissä. Tappaminen olisi liian armollista, kiduttaa pitää ja pitkään tuollaista sairasta saasteläjää

nimim

-tikkuja kynsien alle-
Juutalaiset kyllä tunsi lain, sitä luettiin joka sapattina. Aikuinen ihminen on vastuullinen: Jumala ei pidä meitä aivottomina idiootteina. Jos meille voi uskoa lasten kasvatuksen, monimutkaisten koneiden käytön ja vaikka lääketieteelliset toimenpiteet, niin ei me mitään vauvoja olla.

Jos ihminen toistuvasti ja tietoisesti tekee vastoin Jumalan tahtoa vaikka tietää mikä oikein on, niin kuinka kauan Jumalan pitäisi sitä sietää?

Näkeehän sen ateistisessa Neuvostoliitossa kuinka hyvin alkoi pyyhkiä. Jumala ikäänkuin hylkäsi sen kansana, vaikka ei hylänny kokonaan.

Juutalaiset kyllä tunsi lain, sitä luettiin joka sapattina. Aikuinen ihminen on vastuullinen: Jumala ei pidä meitä aivottomina idiootteina. Jos meille voi uskoa lasten kasvatuksen, monimutkaisten koneiden käytön ja vaikka lääketieteelliset toimenpiteet, niin ei me mitään vauvoja olla.

Jos ihminen toistuvasti ja tietoisesti tekee vastoin Jumalan tahtoa vaikka tietää mikä oikein on, niin kuinka kauan Jumalan pitäisi sitä sietää?

Näkeehän sen ateistisessa Neuvostoliitossa kuinka hyvin alkoi pyyhkiä. Jumala ikäänkuin hylkäsi sen kansana, vaikka ei hylänny kokonaan.

Jumalista viis, kommunismi oli se ainoa ongelma niillä. Ja vain siksi kaikki meni persiilleen niillä. Turha vääntää sitä aiheuttajaa miksikään muuksi.

• Tykkää
Reactions: Stealth
Siitähän tässä olikin kyse, että jokainen kuolee joskus? Älä jaksa leikkiä tyhmää.

Mutta jos et leiki, niin selvennetään. Sinä kauhistelet sitä, että Kalevalassa upotetaan avioton lapsi suohon. Mutta samaan aikaan palvot jumalaa, joka käskee teurastaa kokonaisia kansoja, tappaa lapset, halkaista miekalla raskaana olevat naiset. Syödä lastensa ruumiit. Oikeasti..
Mä kerroin nuo muinaisuskojutut tahallani, koska monet haikailee naiivisti jotain muinaisuskoa ja kuvittelee sen olleen jotain suloisen leppoisaa aikoinaan.

Usein kristittyjä syytetään lasten pelottelusta, mutta kerropa, muinaisuskoinen, lapsillesi että tuolla vuoressa on ilkeä vuorenpeikko, se kotitonttusi saattaa suuttua (kuuntele siinä kaikki kodin rasahdukset), vedessä voi olla hirviöitä, maan alla on ilkeä maahinen?

Monet haikailee buddhalaisuuden perään koska se vaikuttaa rauhanomaiselta uskonnolta. Pyh, Pohjois-Intiassa buddhalaiset ovat tappaneet ja vainonneet kristittyjä.

Vanhassa Testamentissa juutalaiset sotivat ärhäkkäästi, se on totta (kristinusko on hyvin pasifistinen uskonto). Mutta kun olivat asettuneet Israeliin niin sitten eivät lähteneet jatkuvasti hyökkäyssotiin vaikka Persiaan tai Egyptiin, eli eivät ole maailmavalloittajakansa kuten muslimit.

Viimeksi muokattu:
Jumalista viis, kommunismi oli se ainoa ongelma niillä. Ja vain siksi kaikki meni persiilleen niillä. Turha vääntää sitä aiheuttajaa miksikään muuksi.
Enpä sanoisi niinkään.
Oletko käynyt Venäjällä, muuta kuin Pietarin joitain palatseja katsomassa?
Paikallisten keskuudessa on välinpitämätön hylkäämismeininki.
Miehet saattavat maata keskellä kirkasta päivää kadulla turvallaan kännissä eikä kukaan tee mitään, kulkukoiria pyörii siellä täällä.

Jos suurin osa heistä olisi herätyskristittyjä (en puhu katolisista/ortodokseista siis) niin juopot ja koirat olisi jo korjattu talteen.
Kristinusko on puhtaana versiona huolenpitouskonto, se aikanaan erottui sillä että sen suojissa orjat ym.syrjäytyneet saivat avun.

1552 on kirjoitettu tuulispäästä näin:

"Canssain Jepyueisten Techtein Autuudhest.

25:1 HERRA sine olet minun Jumalan/ sinua mine ylisten/ Mine kijten sinun Nimees. Sille sine Ihmeit teet/ sinun wanhat aiuotuxes ouat vskoliset ia todhet.

HERRA sinä olet minun Jumalani/ sinua minä ylistän/ Minä kiitän sinun nimeäsi. Sillä sinä ihmeitä teit/ sinun wanhat aiwotuksesi owat uskolliset ja todet.

25:2 Sille sine teet Caupungin Kiuiraunioxi/ sen wahwan Caupungin/ ette hen ydhes coos maca/ ninen mucalaisten Pallacit. Nin ettei ne sillen Caupungit ole/ ia ettei se coskan enemin ylesraketa.

Sillä sinä teet kaupungin kiwiraunioksi/ sen wahwan kaupungin/ että hän yhdessä koossa makaa/ niiden muukalaisten palatsit. Niin ettei ne silleen kaupungit ole/ ja ettei se koskaan enemmin ylösrakenneta.

25:3 Senteden cunnioittapi sinua se wäkeue Canssa/ ne wrholiset Pacanain Caupungit sinua pelkeuet.

Sentähden kunnioittaapi sinua se wäkewä kansa/ ne urhoolliset pakanain kaupungit sinua pelkääwät.

25:4 Sille sine olet ninen Hauracten wäkewys/ ninen Kieuhein vrhous heiden waiuoisans. Twlispääste turua/ yxi wario Helteste/ coska ne Tijrannit iulmastuuat/ ninquin Twlispä Seine wastoin.

Sillä sinä olet niiden haurasten wäkewyys/ niiden köyhäin urhous heidän waiwoissansa. tuulispäästä turwa/ yksi warjo helteestä/ koska ne tyrannit julmastuwat/ niinkuin tuulispää seinää wastaan.

25:5 Sine neuritet ninen mucalaisten metelin/ ninquin Helten quiuas paicas. Ette se Helle ninen Tijrannein Winanoxat ylespoltais/ Ja ne Piluet quitengin warions andaisit.

Sinä nöyryytät niiden muukalaisten metelin/ niinkuin helteen kuiwassa paikassa. että se helle niiden tyrannein wiinanoksat ylöspolttaisi/ Ja ne pilwet kuitenkin warjonsa antaisit.

25:6 Ja se HERRA Zebaoth tekepi caikille Canssoille telle worelle ydhen lihauan Wieraspidhon/ Wieraspidhon selkiest winast/ Rasuasta/ Ytymest/ ia Hiuattomast winasta.

Ja se HERRA Zebaoth tekeepi kaikille kansoille tällä wuorella yhden lihawan wieraspidon/ wieraspidon selkeästä wiinasta/ raswasta/ ytimestä/ ja hiiwattomasta wiinasta.

25:7 Ja henen pite tesse woressa site kärilina poispaneman/ iolla caiki Inhimiset kärityt ouat/ ia site Peittouatet/ poisottaman/ iolla caiki Pacanat peitetyt ouat.

Ja hänen pitää tässä wuoressa sitä käärinliina poispaneman/ jolla kaikki ihmiset käärityt owat/ ja sitä peittowaatteet/ pois ottaman/ jolla kaikki pakanat peitetyt owat.

25:8 Sille ette se Coolema pite ratki ylesnieltemen/ Ja HERRAN Zebaothin pite iocaitzesta Casuoista Kynelet poispychkimen. Ja henen pite Canssans Häueistyxet caikis makunnis poisottaman/ Sille HERRA ombi site sanonut.

Sillä että se kuolema pitää ratki ylösnieltämän/ Ja HERRAN Zebaothin pitää jokaisesta kaswoista kyyneleet poispyyhkimän. Ja hänen pitää kansansa häwäistykset kaikissa maakunnissa pois ottaman/ Sillä HERRA ompi sitä sanonut.

25:9 Sihen aican sanotan/ Catzo/ tai ombi meiden Jumalan/ iota me odhotamme/ ia hen auttapi meite. Tai ombi se HERRA/ Hende me odhotamme/ ette me iloitzisim ia riemuitzisim henen Terueydhesens/

Siihen aikaan sanotaan/ Katso/ tai ompi meidän Jumalan/ jota me odotamme/ ja hän auttaapi meitä. Tai ompi se HERRA/ Häntä me odotamme/ että me iloitsisimme ja riemuitsisimme hänen terweydessänsä/

25:10 Sille HERRAN käsi telle Worella läpeie. Mutta Moab sen ala runnellan/ ninquin cordhet runnellan/ ia ninquin Loca.

Sillä HERRAN käsi tällä wuorella lepäilee. Mutta Moab sen alle runnellaan/ niinkuin korret runnellaan/ ja niinkuin loka.

25:11 Ja HERRAN pite henen kätens vlosoijendaman heiden secaans/ ninquin iocu Wipia heite vlosoijenda/ vimahan.

Ja HERRAN pitää hänen kätensä ulosojentaman heidän sekaansa/ niinkuin joku uija heitä ulosojentaa/ uimahan.

25:12 Ja henen pite heiden Pramiudhens henen kätens käsiuardhella alendaman/ ia teiden Murein corkiat wahuistoxet alascallistaman/ alendaman/ ia tomuhun mahan heittemen.

Ja hänen pitää heidän prameutensa hänen kätensä käsiwarrella alentaman/ ja teidän muurein korkeat wahwistukset alaskallistaman/ alentaman/ ja tomuhun maahan heittämän."

Mä kerroin nuo muinaisuskojutut tahallani, koska monet haikailee naiivisti jotain muinaisuskoa ja kuvittelee sen olleen jotain suloisen leppoisaa aikoinaan.

Usein kristittyjä syytetään lasten pelottelusta, mutta kerropa, muinaisuskoinen, lapsillesi että tuolla vuoressa on ilkeä vuorenpeikko, se kotitonttusi saattaa suuttua (kuuntele siinä kaikki kodin rasahdukset), vedessä voi olla hirviöitä, maan alla on ilkeä maahinen?

Monet haikailee buddhalaisuuden perään koska se vaikuttaa rauhanomaiselta uskonnolta. Pyh, Pohjois-Intiassa buddhalaiset ovat tappaneet ja vainonneet kristittyjä.

Vanhassa Testamentissa juutalaiset sotivat ärhäkkäästi, se on totta (kristinusko on hyvin pasifistinen uskonto). Mutta kun olivat asettuneet Israeliin niin sitten eivät lähteneet jatkuvasti hyökkäyssotiin vaikka Persiaan tai Egyptiin, eli eivät ole maailmavalloittajakansa kuten muslimit.
Olen erittäin kiinnostunut suomalaisesta mytologiasta. Mitään uskoa en harjoita, enkä pelottele lapsia. En myöskään kuvittele muinaisia aikoja "suloisen leppoisiksi".
Väittäsin, että on melko luonnollista olla kiinnostunut aiheesta, eli omista juurista.

Ei se ainakaan naiivimpaa ole kuin ihminen, joka palvoo lähi-idän uskontoa ja kutsuu sitä vielä pasifistisiksi, samaan aikaan kun kettuilee muille ja keksii omasta päästä miten muut ajattelevat.
Meinasi mennä aamukahvi väärään kurkkuun.
Huomaatkohan itse, mikä ristiriita sanojesi ja toisten sanojesi välillä piilee.

En silti kiellä etteikö luterilainen seurakunta tekisi varmasti paljon hyvää.

Viimeksi muokattu:
Tuulispää tässäkin:

"On yxi Rucous/ iossa ensin hen yliste ia kijtte Jumalata/ caickinaisist hyuisteghoista/ iotca hen Canssallens haman Egiptin vloslectemisest/ nin Domarein/ Dauidin ia Salomonin asti/ alati osotti. Sijtte hen Babylonian Waldakunnan wastan/ rucuele/ Lopus hen Canssans lohutta ia lupapi sen Fangiuxen lackaman. Ette he wimein Christusen cautta wapadhetut iloitzeman pite.

3:1 TEme on sen Prophetan Habacuchin Rucous/ Ninen Wighattomien edest.
Tämä on sen prophetan Habacuchin rukous/ niiden wiattomien edestä.

3:2 HERRA/ Mine olen sinun Sanomas cwllut/ nin ette mine hemmestuin. HERRA/ sine wirghotat sinun Käsialas wotein wälille/ ia teet sen tietteuexi wotein wälille. Coska Tuska pälenkeupi/ nin sine Laupiudhes muistat.

HERRA/ Minä olen sinun sanomasi kuullut/ niin että minä hämmästyin, HERRA/ sinä wirotat sinun käsialasi wuotein wälillä/ ja teet sen tiettäwäksi wuotein wälillä. Koska tuska päälle käypi/ niin sinä laupeutesi muistat.

3:3 Jumala tuli Etelest/ ia se Pyhe sijte worest Pharast. Sela. Henen kijtoxestans olit Taiuahat teunens/ ia henen Cunniastans oli Maa teunens.

Jumala tuli etelästä/ se se Pyhä siitä wuoresta Pharasta. Sela. Hänen kiitoksestansa oli taiwahat täynnänsä/ ja hänen kunniastansa oli maa täynnänsä.

3:4 Hene' paiste's oli ninquin Walkius/ keihexet keuit hene' käsistens/ sielle oli henen wäkewydhens salattu.

Hänen paisteensa oli niinkuin walkeus/ keihäkset käwit hänen käsistänsä/ siellä oli hänen wäkewyytensä salattu.

3:5 Henen eteens keui Pestilentia/ ia Witzaus vlosmeni/ edescuhunga hen meni.
Hänen eteensä käwi pestilentia (rutto)/ ja witsaus ulosmeni/ edeskuhunka hän meni.

3:6 Hen seisoi ia mittasi Maata/ hen catzeli ia haiotti ne Pacanat/ nin ette Mailman woret musertijn/ ia caiki Cuckulat Mailmasa notkistit/ coska hen waelsi Mailmasa.

Hän seisoi ja mittasi maata/ hän katseli ja hajoitti ne pakanat/ niin että maailman wuoret musertiin/ ja kaikki kukkulat maailmassa notkistit/ koska hän waelsi maailmassa.

3:7 Mine näin ne Etioperin Maiat murhectiuaiset/ Ja ne Madianiterin teldat wapitzeuaiset.
Minä näin ne Ethiopian majat murehtiwaiset/ ja ne Midianterin teltat wapisewaiset.

3:8 Etkös wihainen ollut HERRA Wirtain wastan ? Ja sinun hirmusudhes nijsse Wesis/ ia sinun närkestyxes Meresse ? Coskas aioit sinun Orhittes päle/ ia sinun Rattas sait woiton.

Etkös wihainen ollut HERRAN wirtain wastaan? Ja sinun hirmuisuutesi niissä wesissä/ ja sinun närkästyksesi meressä? Koskas ajoit sinun orhittesi päällä/ ja sinun rattaasi sait woiton.

3:9 Sine mös edesweit sinun Joutzes/ ninquin sine olet Sucukunnille wannonut/ Sela/ ia iaghoit ne Wirdhat Maassa.

Sinä myös edesweit sinun jousesi/ niinkuin sinä olet sukukunnille wannonut/ Sela/ ja jaoit ne wirrat maassa.

3:10 Ne Woret näit sinun/ ia tulit murheisens/ Se Wesiwirta poismeni/ Syweys annoi änen henestens/ corkius käsiens ylesnosti.

Ne wuoret näit sinun/ ja tulit murheissansa/ Se wesiwirta poismeni/ Sywyys antoi äänen hänestänsä/ korkeus käsiänsä ylösnosti.

3:11 Auringo ia Cuu seisoit alalans/ Sinun Noles menit kircaudhen cansa/ ia sinun Tornios pitkeisen Leimauxella.

Aurinko ja kuu seisoit alallansa/ Sinun nuolesi meni kirkkauden kanssa/ ja sinun tornisi pitkäisen leimauksella.

3:12 Sine alastallasit Maan wihasas/ ia sine Pacanat rickiwarstoit hirmudhesas.

Sinä alastallasit maan wihassasi/ ja sinä pakanat rikkiwarstoit hirmuisuudessasi.

3:13 Sine vloslexit sinun Canssas auttaman/ auttaman sinun woidheltuas. Sine serghit sen pään ninen Jumalattomiten Honesa/ ia alastirisuit ne Perustoxet haman Caulan asti. Sela.

Sinä ulosläksit sinun kansaasi auttamaan/ auttamaan sinun woideltuasi. Sinä särit sen pään niiden jumalattomien huoneessa/ ja alas riisuit ne perustukset hamaan kaulaan asti. Sela.

3:14 Joska sine wiele nyt kirosit sen Pään Waltica/ ynne henen Kyläins cansa/ iotca ninquin yxi Twlispä tuleuat/ minua haiottaman/ ia iloitzeuat/ ninquin he ylessöisit sen Kieuhen salaudhes.

Josko sinä wielä nyt kirosit sen pään waltikan/ ynnä hänen kyläinsä kanssa/ jotka niinkuin yksi tuulispää tulewat/ minua hajoittaman/ ja iloitsewat/ niinkuin he ylössöisit sen köyhän salaudessa.

3:15 Sinun Orhidhes keuuet Meres/ swrein wesien Loghas.

Sinun orhisi käwit meressä/ suurten wesien loassa.

3:16 Ette mine sencaltaista cwlen/ nin minun watzan murhectu/ Minun Hwleni wäriseuet Hwdhosta/ merkiä keupi minun Luuni sisel/ Mine olen itzesseni murheisan. Josko mine saisin leueide minun waiuani aialla/ coska me ylesmenem sen Canssan tyge/ ioca meiden wastan sotipi.

Että minä senkaltaista kuulen/ niin minun watsani murehtuu/ Minun huuleni wärisewät huudosta/ märkää käypi minun luuni sisällä/ Minä olen itsessäni murheissani. Josko minä saisin lewätä minun waiwani ajalla/ koska minä ylösmenen sen kansan tykö/ joka meidän wastaan sotiipi.

3:17 Sille eipe Ficunapuun pidhe wihertämen/ ia ei pidhe ychten hedelmet Winapuus oleman. Se töö Oliunpuista wilpistele/ ia euet pellot Elatost too. Jo Lambat pite pihaitasta poisreuäistemen/ eike Cariat pidhe Nauitas oleman.

Sillä eipä wiikunapuun pidä wihertämän/ ja ei pidä yhtään hedelmät wiinapuussa oleman. Se työ öljynpuista wilpistele/ ja eiwät pellot elatusta tuo. Jo lampaat pitää pihatosta poisrewäistämän/ eikä karjat pidä nawetassa oleman.

3:18 Mutta mine iloitzen HERRASSA/ ia riemuitzen Jumalasa minun Lunastaiasan.
Mutta minä iloitsen HERRASSA/ ja riemuitsen Jumalassa minun lunastajassani.

3:19 Sille HERRA Jumala ombi minun Woiman/ ia asettapi minun Jalcani/ ninquin Peurain ialat. Ja pitepi wiemen minua corkiallen/ nin ette mine weisan minun Candelen päle.

Sillä HERRA Jumala ompi minun woimani/ ja asettaapi minun jalkani/ niinkuin peuran jalat. Ja pitääpi wiemän minua korkeallen/ niin että minä weisaan minun kanteleen päällä.

Loppu Habacuc Prophetast."

Ole hyvä ja mene sit asumaan alkuasukkaiden pariin. Löytynee Afrikasta ja Indonesiasta? Siellä on alkukantaisia muinaisuskontoja mutta tulisi aika ikävä länsimaista, kehittynyttä yhteiskuntaa....

Suomen muinaisuskonnoissa palvottiin luontoa ja luonnon jumalia. Että ei tartte ihan kovin pitkälle lähteä. Nyt "uutena" luonnon uskontona Suomeen on tullut karhu uskonto. Eli ei tarvii olla kristytty tms. koska on olemassa vaihtoehtoja.

• Tykkää
Reactions: pakana
Niin? Tiesitkö että Jumala voi vihastua? Hänellä on tunteet.

Mua ei haittaa jos Jumala vihastuu muhun. Tai siis se on pelottavaa, mutta se on Jumalalta odotettu reaktio silloin kun olen ärsyttävä.
Kyllä hän armahtaakin.

Jumala on Isä. Vihastuiko sun isä joskus suhun jos olit oikein raivostuttava? Jos ei, niin olisi pitänyt.

Jaa?

Minä olen nähnyt Aku Ankassa, että Minni Hiiri ja Mummo-Ankka ym suuttuvat ;)

Älkää uskoko perkelettä, pois se meistä perisynti-ihmisistä. Paholainen on kaiken pahan takana. Voisitte rukoilla näiden pedofiilipappien puolesta, että vapautuisivat synneistään. Ajakaa ulos pahat henget ihmisistä!

Älkää uskoko perkelettä, pois se meistä perisynti-ihmisistä. Paholainen on kaiken pahan takana. Voisitte rukoilla näiden pedofiilipappien puolesta, että vapautuisivat synneistään. Ajakaa ulos pahat henget ihmisistä!

Vain itsensäpettäjä uskoo rukouksen voimaan.

On todellakin surkuhupaisaa kun läjä maailman eri valtioiden päättäjiä esim osallistuu VUOSITTAIN USA:n presidentin rukousaamiaiselle. Hömppään uskovat siis vallan kahvassa, ei hyvä, ei.

Onko jotenkin auttanut? Kertokaa nyt joku esimerkki, miten maailmanrauha on parantunut sen voimasta. Entäs sodankäynnit, murhat, raiskaukset (niitä tuntuu tulleen vaan lisää joukkosellaisten myötä), kidutukset, hyväksikäytöt ym ym

Eli miten olisi, jos heräisitte todellisuuteen vihdoin?

.

Minä uskon vain itseeni, se riittää hyvin.

Mutta Echo haluaa unohtaa heikäläisten karmivat veriteot, kun ristiretkillä oli uhreilla vain kaksi vaihtoehtoa. Käänny uskossasi, tai kuole.

Oliko reilu meininki, Echo?

Vain itsensäpettäjä uskoo rukouksen voimaan.

On todellakin surkuhupaisaa kun läjä maailman eri valtioiden päättäjiä esim osallistuu VUOSITTAIN USA:n presidentin rukousaamiaiselle. Hömppään uskovat siis vallan kahvassa, ei hyvä, ei.

Onko jotenkin auttanut? Kertokaa nyt joku esimerkki, miten maailmanrauha on parantunut sen voimasta. Entäs sodankäynnit, murhat, raiskaukset (niitä tuntuu tulleen vaan lisää joukkosellaisten myötä), kidutukset, hyväksikäytöt ym ym

Eli miten olisi, jos heräisitte todellisuuteen vihdoin?

Ei ollut mikään rukousautomaatti. Minäkin toivonut vaikka mitä. Maailmanrauhaa jne. tiedän ettei semmosta ole tulossa tässä ajassa. Kannattaa ottaa Raamattu kauniiseen käteen.

Yhteistyössä