The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Monissa valmiissa kissanruoissa on täyteaineena viljaa ja tuhkaa. Kissa ei näitä tarvitse ja munuaiset joutuu koville. Kais, jos joskus pääsette palaamaan kisun kanssa normiruoalle, niin kantsii lukee ne pakkausselosteet.
Jeps. Kissa on peto ja lihansyöjä.
Hiirille allergiset kissat kuoli sukupuuttoon jo ennen ajanlaskun alkua.
K a i k i s s a valmispöperöissä on jotain mitä vaikkapa hiiressä ei ole. Kissa sietää just sen verran viljaa mitää hiiressä tai linnussa on luontaisesti sisällä, mut kissa ei ole pullansyöjä. Eikä kani joka elää salaatilla ja seksillä.

Jokaisen kissani suurinta herkkua on ollut sisäelimet, sydän, keuhkot tai munuaiset. Niin ja raaka kananmuna. Yks kissani oli ihan hulluna rusinattomaan einesmaksalaatikkoon, mut älä ny sitä ala tarjoamaan jos on allergiaepäily. Noi on itse asiassa edullisempia kuin valmispöperöt. Ei vaan saa ihan lähikaupasta.

En o eläinlääkäri mutta mä aloittaisin kokeilut tolla raakaravinnolla ja lisäisin valmispöperöitä yks kerrallaan kunnes löytyy ne mitkä aiheuttaa oireita.

Lihalle allerginen kissa on tuhoon tuomittu joka tapauksessa.
 
Jeps. Kissa on peto ja lihansyöjä.
Hiirille allergiset kissat kuoli sukupuuttoon jo ennen ajanlaskun alkua.
K a i k i s s a valmispöperöissä on jotain mitä vaikkapa hiiressä ei ole. Kissa sietää just sen verran viljaa mitää hiiressä tai linnussa on luontaisesti sisällä, mut kissa ei ole pullansyöjä. Eikä kani joka elää salaatilla ja seksillä.

Jokaisen kissani suurinta herkkua on ollut sisäelimet, sydän, keuhkot tai munuaiset. Niin ja raaka kananmuna. Yks kissani oli ihan hulluna rusinattomaan einesmaksalaatikkoon, mut älä ny sitä ala tarjoamaan jos on allergiaepäily. Noi on itse asiassa edullisempia kuin valmispöperöt. Ei vaan saa ihan lähikaupasta.

En o eläinlääkäri mutta mä aloittaisin kokeilut tolla raakaravinnolla ja lisäisin valmispöperöitä yks kerrallaan kunnes löytyy ne mitkä aiheuttaa oireita.

Lihalle allerginen kissa on tuhoon tuomittu joka tapauksessa.
Onko sullakin ollut kissoja? Montako?
 
Jeps. Kissa on peto ja lihansyöjä.
Hiirille allergiset kissat kuoli sukupuuttoon jo ennen ajanlaskun alkua.
K a i k i s s a valmispöperöissä on jotain mitä vaikkapa hiiressä ei ole. Kissa sietää just sen verran viljaa mitää hiiressä tai linnussa on luontaisesti sisällä, mut kissa ei ole pullansyöjä. Eikä kani joka elää salaatilla ja seksillä.

Jokaisen kissani suurinta herkkua on ollut sisäelimet, sydän, keuhkot tai munuaiset. Niin ja raaka kananmuna. Yks kissani oli ihan hulluna rusinattomaan einesmaksalaatikkoon, mut älä ny sitä ala tarjoamaan jos on allergiaepäily. Noi on itse asiassa edullisempia kuin valmispöperöt. Ei vaan saa ihan lähikaupasta.

En o eläinlääkäri mutta mä aloittaisin kokeilut tolla raakaravinnolla ja lisäisin valmispöperöitä yks kerrallaan kunnes löytyy ne mitkä aiheuttaa oireita.

Lihalle allerginen kissa on tuhoon tuomittu joka tapauksessa.
Hiiriä valitettavasti kaupungeista meinaa löytää,paitsi ehkä eläinkaupasta :D Nykyisin on kyllä hyviä ja laadukkaita märkäruokia,missä on vain lihaa,sisäelimiä,vitamiinit,eikä lisäaineita tai viljaa. Pelkkä raakaruokinta on vähän vaikea homma siinä,että vitamiinit ,hivenaineet ja mitä niitä muita onkaan, pitäisi purkista antaa ja tolle kissalle on tabuja vaikee syöttää.50% raakaruokaa ja 50% ruokaa mistä saa kaikki tarvittavat aineet olis kai ok​
 
Hiiriä valitettavasti kaupungeista meinaa löytää,paitsi ehkä eläinkaupasta :D Nykyisin on kyllä hyviä ja laadukkaita märkäruokia,missä on vain lihaa,sisäelimiä,vitamiinit,eikä lisäaineita tai viljaa. Pelkkä raakaruokinta on vähän vaikea homma siinä,että vitamiinit ,hivenaineet ja mitä niitä muita onkaan, pitäisi purkista antaa ja tolle kissalle on tabuja vaikee syöttää.50% raakaruokaa ja 50% ruokaa mistä saa kaikki tarvittavat aineet olis kai ok​
Kyllä se eläinlääkäri tietää varmasti. Elätte ja olette nyt sen dieetin ajan ja ehkäpä se siitä helpottuu. Mutta mites kahden kisun kanssa tuo ruokailu. Molemmat sitten samalle dieetille?
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Onko sullakin ollut kissoja? Montako?
Lukuunottamatta tätä nukkumaluukussa tuhlaamaani aikaa (viimeiset viis vuotta) mulla on aina ollu kissa. Vähintään yksi. Tai "aina"sta en o ihan varma koska ensimmäinen jonka muistan haettiin naapurikorttelista vuonna -70 vaarin vanhassa karvalakissa. Kun muutin tähän vuonna 2011 niin vanhaan kototönöön jäi kolme kissaa.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
..mun mummolassa oli kans kissoja :), silloin kun olin semmonen pikkunen ja lettipainen ja jokapaikassa polisija :D

Yks oli topohantainen, syntynyt semmoisena. Toisella taas oli ihavarmasti maailman pisimmat viikset joita muistan paasseeni muutaman kerran kivasti pyorittamaan sormeni ymparille...se kissa tykkaskin musta.

Muutoin kait ne kissat sai aina kesaisin jonkinlaisen stressikertoimen itellensa hankituksi silloin, kun itse olin mummilassa paikalla :D:barefoot:...yli- innokas paijaaja ja silittelija:notworthy:

Ja ne kaikki muuten olivat semmosia kala- hiiri- kerma- katteja :).

En jaksa muistaa etta missa vaiheessa mummilassa ei sitten enaa ollutkaan kissoja. Jotenkin semmonen kuva etta ennen kouluun lahtoani tilanne muuttui. Sita en tiia sitten etta mika lopullinen syy oli kissattomuudelle..onhan siihen voinut vaikuttaa sekin etta aina kun syysta jos toisesta kissa menehtyi niin mina ja serkkulikat otettiin se aika raskaasti...itkea vatystettiin hyvin ja huolella...
 
Kyllä se eläinlääkäri tietää varmasti. Elätte ja olette nyt sen dieetin ajan ja ehkäpä se siitä helpottuu. Mutta mites kahden kisun kanssa tuo ruokailu. Molemmat sitten samalle dieetille?
Pakko se on syöttää samaa evästä,muuten ei onnistu,jos toiselle antaa märkäruokaa ja toiselle ei. Joo kyllä ohjeilla mennään. Ainakin nyt on kutina helpottunut,mutta saa nähdä alkaako kutina kun kortisoni loppuu
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Nii. Kylla sa oot yks.
Valitettavasti vain yks.

En pistaisi yhtaan pahakseni jos kaksoissisaresi asuisi naapurissani. Tai edes naapurikorttelissa.
:oops:

..ja sa oot sitten kans tommonen.
Joka sanoo tollein.

Ihan liian kivasti.

...kun en ma osaa...*kiemurtelen*..mussa on tekovika...kun..en mie..mun on hankala ottaa tommosta vastaan*huokaan....

...jatkan willittelyja taalla taustalla...

 
Hyva kun Burana auttaa sua :)
...ma kuolisin jos sita kayttaisin.
Mutta mulle kay parasetamoli, onneksi.

Ma olen kuullut kerrottavan moisista rankoista mutta en ole ikinakoskaanmilloinkaan semmoisia itse nahnyt saati kokenut. Helpottaiskohan ollenkaan jos lahtis tarjoamaan Kankkarankka- karkkeja :D...
Mulla taas tulee parasetamolista vielä kipeempi masu, eikä auta muutenkaan yhtään mitään :eek: esim. joskus sain panadolia kun meni selkä pahaksi, ei siitä ollut yhtään mitään hyötyä...tuli vaan pahamieli ja hermot kireelle kun masussa kupli mutta selkä oli edelleen kipee:X3::cautious:
 
Hui! Toivottavasti sarkylaake ja relaxantti tuottavat tulosta. Kuulostaa varsin kenkkumaiselta ololta...jumit ois hyva saada nopeasti pois...

Entas jos Mr Toffonen hiukan hellasti rouhis oikeista kohdista?
Tähän hellä käsittely auta :eek: Mutta tällaista tää mun elämä on, ei päivää ilman kolotusta :D Joskus menee vaan huonommin kuin yleensä, tämäkin oli oma vika.
 
Mulla taas tulee parasetamolista vielä kipeempi masu, eikä auta muutenkaan yhtään mitään :eek: esim. joskus sain panadolia kun meni selkä pahaksi, ei siitä ollut yhtään mitään hyötyä...tuli vaan pahamieli ja hermot kireelle kun masussa kupli mutta selkä oli edelleen kipee:X3::cautious:
Mun syöpälääkäri myönsi, että hänelle (eikä monelle muullekaan tutkimusten mukaan) ei ole mitään apua parasetamolista kun totesin että siitä on sit turha resepti kirjitella kun en kuitenkaan sitä ota.
 
Mun syöpälääkäri myönsi, että hänelle (eikä monelle muullekaan tutkimusten mukaan) ei ole mitään apua parasetamolista kun totesin että siitä on sit turha resepti kirjitella kun en kuitenkaan sitä ota.
Joo olen lukenut monen ihmisen kokemuksista parasetamolin kanssa ja erittäin monet sanovat ettei auta...en ymmärrä miks lääkärit tyrkyttävät lähestulkoon aina sitä lääkettä kun tehokkaampiakin vaihtoehtoja olisi olemassao_O
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä