Onko tämä henkilö köyhä ja hänen pitäisi saada toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Buahaha :D aivan varmasti ;)
Max 3-4 vuotta jos ei ostaa muuta kun halpaa ruokaa niin just ja just voi pärjätä, myö kaikki kahvilat pitäisi unohda ja bussilla jopa ei suositeltava ajaa.

Tässä nyt oli muilla varmaan ajatus, että ihminen saa työttömyyskorvausta tai eläkettä ja voisi tuosta 100 000 e laittaa elämiseen pienen summan päälle joka kuukausi. Esim. 500 eurolla saa jo aika paljon ruokakaupasta, kun ei ole isoa perhettä ruokittavana.

Rahan käyttäminen on jossakin määrin tottumiskysymys. Mä en ole omasta mielestäni pihistellyt: käyn kahviloissa, syön ulkona, teen ulkomaanmatkoja, ostan silloin tällöin kalliita vaatteita jne. Mutta koska minun peruselämäntyyli on aika vaatimaton, niin pärjään vallan mainiosti vaikka rahaa ei tulisikaan ovista ja ikkunoista.

Tässä nyt oli muilla varmaan ajatus, että ihminen saa työttömyyskorvausta tai eläkettä ja voisi tuosta 100 000 e laittaa elämiseen pienen summan päälle joka kuukausi. Esim. 500 eurolla saa jo aika paljon ruokakaupasta, kun ei ole isoa perhettä ruokittavana.

Rahan käyttäminen on jossakin määrin tottumiskysymys. Mä en ole omasta mielestäni pihistellyt: käyn kahviloissa, syön ulkona, teen ulkomaanmatkoja, ostan silloin tällöin kalliita vaatteita jne. Mutta koska minun peruselämäntyyli on aika vaatimaton, niin pärjään vallan mainiosti vaikka rahaa ei tulisikaan ovista ja ikkunoista.
Mikä hullu sossu maksaa jos sulla on tilillä rahaa? :D Vai kusettako täällä joka toinen valtion?

No en todellakaan arvostaa tehdä mitään ruoat, miksi...? Ravintolasta tai kaupoista kun saa, korkeintaan super foodin valmistan tai jos on vapaa ja ei jaksa edes ulos mennä, niin keksin kaikki muuta kotona. Työnteko ja hauskanpito arvostan enemmän, elämää se on...
Siinä meidän luomuihminen. Ja kaikille lapsille karkkia. Elämästä pitää nauttia. Paitsi itse on aina dieetillä mutta ei oo lihovaa sorttia paitsi silloin ku odottaa

Sinä et arvosta edellisen viestin kautta ruuan tekoa mutta köyhän pitää tehdä leivätkin itse
Paskat taas, ei Suomessa köyhiä ole, on vaan näitä jotka itkevät vain päivästä toiseen eivätkää halua tehdä minkälaisia muutoksia omassa elämässä. Sekä köyhä? Aina voi mennä töihin, opiskella itselle alan, ihan mitä vaan, vapaat kädet katso, eri asiaa jos on joku sairaus eikä jalkoja tai käsiä ole, jopa jotkut kädettömät ovat maalareita silti. Köyhä on se joka luule että on köyhä, koska kyseinen ihminen ei ole kun sisältä köyhä.

Kaikille tiedoksi että sossu ei todellakaan maksa lainaa senttiäkään. Olen sen todennut omakohtaisesti, ei vaikka yksi lyhennys ollut jo pitkään rästissä muiden laskujen takia. Erittäin vaikeaa on saada sieltä yhtään mitään apua kun on toimeentulorajoilla. Mä en saa edes asumistukea vaikka kk tulot ainoastaan 1400 nettona. Siitä maksettava kaikki

Siinä meidän luomuihminen. Ja kaikille lapsille karkkia. Elämästä pitää nauttia. Paitsi itse on aina dieetillä mutta ei oo lihovaa sorttia paitsi silloin ku odottaa
Olen luomuihminen, luomua syödään edelleen eniteen, mutta ei kaikkia eikä joka paikassa, kun tätä ,,luomua,, ei joka paikasta saa, pääasia tervellisesti myös ravintoloissa, ei mitään nakki/perunoita...Mitä taas monet perheet harrastaa.

Kaikille tiedoksi että sossu ei todellakaan maksa lainaa senttiäkään. Olen sen todennut omakohtaisesti, ei vaikka yksi lyhennys ollut jo pitkään rästissä muiden laskujen takia. Erittäin vaikeaa on saada sieltä yhtään mitään apua kun on toimeentulorajoilla. Mä en saa edes asumistukea vaikka kk tulot ainoastaan 1400 nettona. Siitä maksettava kaikki
Miksi sossun edes pitäisi maksaa että toinen saa omaisuuden? Sossun kuuluu auttaa vain silloin kun ei ole mitään...Se on samaa kun mennä kysymään talon laina sossulta ja vielä sellainen ilmainen...

Tätä just tarkoitan aina ongelma tai este ihminen tekee itselle ;). Parempi asua jossain hevon pepussa ja itkeä miten ei pääse sinne tai tänne ja miten työpaikat huonot juuri siellä missä asuu tai niin kuin uutisissa joku halua elää jossain talossa ja itkeä vielä lehteen kuinka sossu ei maksa. Pitääkö minunkin soittaa sossuun ja kysyä maksaako sekin mun talot ja autot + harrastukset...Tuntuu ihmiset nykyään jotain puita ja eivät saa itseä pois paikaltaan, enkä tarkoittaa mitään matkustamista vain.
Itkinkö mä jotakin??? Oletko todellakin niin tollo, että kuvittelet, että olisi jotenkin hienoa ja järkevää, että kaikki asuisivat isoissa kaupungeissa?

Mä olen töissä käyvä ihminen ja kyllä mä ulkomaille pääsen jos haluan. Mä kuitenkin tiedän mitä on todellisuus kun elää alle köyhyysrajan ja pitää välillä laskea senttejä, että saa lapselle ruokaa. Ei sieltä sossusta mitään taloja yms. makseta vaan rahaa saa juuri sen verran, että pystyy elämään. Kun ei kaikilla oikeasti ole töitä tai sitten on kuten mä olin eli opiskeleva yh.

Mutta sähän nyt oletkin tunnetusti penaalin vähemmän terävä kynä joten sulle ei kannata mitään selittää. Elä sä vain siellä satumaailmassasi.

Paskat taas, ei Suomessa köyhiä ole, on vaan näitä jotka itkevät vain päivästä toiseen eivätkää halua tehdä minkälaisia muutoksia omassa elämässä. Sekä köyhä? Aina voi mennä töihin, opiskella itselle alan, ihan mitä vaan, vapaat kädet katso, eri asiaa jos on joku sairaus eikä jalkoja tai käsiä ole, jopa jotkut kädettömät ovat maalareita silti. Köyhä on se joka luule että on köyhä, koska kyseinen ihminen ei ole kun sisältä köyhä.
Pidä nyt jo pääsi kiinni ääliö!!! Ei Suomessa huvikseen ihmiset kulje leipäjonossa ruokaa hakemassa. Pistää vihaksi tuollaiset hemmetin ääliöt kuten sä! Mene köyhien pariin niin avautuu sunkin silmät. Sä elät rikasta elämää etkä tajua mitä on monen ihmisen todellisuus myös Suomessa.

Helvetti vieköön!

Voihan työttömänä tehdä jonkin verran duunia, 300€??? Ja sitten, kun vaimo on eläkkeellä, hänkin voisi tehdä jotain keikkahommaa, jos vain terveys sallii. Silloin rahat riittää kyllä.

Yhteistyössä